OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 310 van 12.055 resultaten
recensie
18 januari 2016
Veronique Kilian
Als er iemand is die ik het succes gun dat zijn vorige boek The healing code (2013) een bestseller is geworden, is het Alexander Lloyd. Zijn persoonlijke getuigenis, de inzet en de liefde die hij toonde voor zijn vrouw, zijn service voor anderen die leidden tot healing, maken dat ik meeleef en me verheug in de geluksmomenten die de cliënten hebben ervaren. De Love Code is een soort vervolg op The Healing Code.
recensie
IT-management / ICT
18 januari 2016
Robert van Twist
Het boek ‘e-CF in de praktijk’ geeft het een goed overzicht over de ontwikkeling van e-CF als raamwerk. Ook de context van e-CF wordt uitvoering beschreven en is in die zin is het boek zeer compleet te noemen. Niet alleen wordt de situatie in diverse andere landen besproken, ook de vergelijking met andere competentie raamwerken wordt gemaakt.
recensie
Financieel management
14 januari 2016
Arvid Buit
2-3 minuten leestijd
Nieuwe tijden vragen ook om een nieuwe visie op besturen. Het boek Iedereen aandeelhouder, geeft een gedegen kijk op medewerkersparticipatie en het stimuleren hiervan middels allerlei zakelijke constructies. Daarnaast biedt het een uitstekende inhoudelijke basis vanuit allerlei voorbeelden en praktijksituaties.
recensie
Coaching en trainen
14 januari 2016
Bert Peene
3-5 minuten leestijd
Talent heb je of niet. Die overtuiging wordt waarschijnlijk even vaak bestreden als omarmd. Voor de auteurs van De talentcoach (‘Hoe signaleer en ontwikkel je talenten in organisaties?’) is er echter geen twijfel mogelijk: talent gaat over die eigenschappen en vaardigheden waarvoor we een aangeboren eigenschap hebben. Met hun boek nemen zij de lezer mee in een ontdekkingstocht naar inzicht in het menselijk talent.
recensie
Strategisch management
14 januari 2016
Dick Bos
3-5 minuten leestijd
Na de eerste bladzijden van Zo vernieuw je je businessmodel van Yousri Mandour, Kris Brees en Dorien van der Heijden, wat aarzelend gelezen te hebben, werd mijn aandacht steeds meer naar de inhoud getrokken. Een knap geschreven boek, met praktische handreikingen en een indrukwekkende methodiek.
recensie
Algemeen management
13 januari 2016
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Ergens geweldig goed in zijn, communicatief sterk en geen schroom om op de voorgrond te treden. Dat is vast wel genoeg om uit te groeien tot autoriteit. Toch?! Of niet, want kijkend naar die kenmerken komen er heel wat mensen in aanmerking.
recensie
Verandermanagement
13 januari 2016
Manon Ruijters
6-8 minuten leestijd
Mijn kennismaking met Leandro Herrero en zijn ‘Viral Change’ is een verhaal met een veelbelovend begin. Terugdenkend kan ik bijna niet meer scherp achterhalen hoe en waar ik ‘viral change’ nu heb opgepikt. Is het vaktaal of volksmond? Beide misschien? Het begrip lijkt te zoemen. Herrero heeft daar gevoel voor, taal maken.
recensie
Reclame en verkoop
13 januari 2016
Marianna Zelichenko
In ‘Three Value Conversations: How to Create, Elevate and Capture Customer Value at Every Stage of the Long-Lead Sale’ beloven Erik Peterson, Tim Riesterer, Conrad Smith en Cheryl Geoffrion de aanpak voor B2B-trajecten te vernieuwen, met behulp van storytelling en inzichten uit neuropsychologie. Het boek maakt het – in mijn opinie terechte – punt dat salesprofessionals zich meer als visionairen en consultants moeten opstellen. Met dit idee in het achterhoofd worden uiteenlopende technieken gepresenteerd om het B2B traject succesvol te doorlopen.
recensie
Leiderschap
13 januari 2016
Marloes Hoekman
2-3 minuten leestijd
De manier waarop je naar de wereld kijkt, is bepalend voor wat je ziet – en dat wat je ziet, is bepalend voor wat je vervolgens doet. Dit is één van de belangrijkste uitgangspunten die Stephen Covey benoemt aan het begin van De zeven eigenschappen van effectief leiderschap. Immers, wanneer je een situatie wilt veranderen, moet je beginnen bij jezelf.
recensie
Internet en social media
13 januari 2016
Marjolijn Vlug
Over sociale media wordt veel getweet, gepraat en geblogd. In het HR-vak denk je daarbij al snel aan ontwikkelingen en toepassingen in recruitment en wellicht arbeidsmarktcommunicatie: het twitteren van vacatures en het profileren van je organisatie op LinkedIn. Maar er is veel meer mogelijk. Op Twitter en Facebook, maar bijvoorbeeld ook met blogs en YouTube.
recensie
Marketing
12 januari 2016
Blokhuis
1-2 minuten leestijd
Contentmarketing vraagt aandacht van organisaties om publiek te binden en te boeien. Het nieuwste boek Handboek Engaging Content. Contentmarketing met een WOW-effect! van Patrick Petersen, laat zien waarom contentmarketing ertoe doet en hoe je het organiseert. Het boek helpt je snel op weg met contentmarketing en bevat een schat aan praktische informatie.
recensie
IT-management / ICT
12 januari 2016
Martin van Staveren
3-4 minuten leestijd
Sinds 1 januari 2016 is het wettelijk verplicht dat organisaties het lekken van digitale persoonsgegevens melden. Niet zo spannend, denk je? Wél als je het eerste voorbeeld leest in het praktijkboek Grip op datalekken.
recensie
Algemeen management
12 januari 2016
Maarten Fijnaut
In Wahlberg staat de coaching van een CEO centraal. Het eerste boek van Arvid Buit is een businessroman waarbij hij de lezer meeneemt in een uitvoerig coachingstraject. De lezer ervaart stap voor stap de transformatie van een keiharde en berekenende CEO naar een sociale en empathische leider.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
8 januari 2016
Yolanda van Heese
3-5 minuten leestijd
In haar nieuwste boek Ik2 - de beste versie van jezelf laat Margriet Sitskoorn zien op welke manier u uw prefrontale hersenschors en de zogenaamde executieve vaardigheden (denk aan werkgeheugen, het vermogen om impulsen te onderdrukken en een cognitieve en mentale flexibiliteit) kunt ontwikkelen.
recensie
Algemeen management
8 januari 2016
Thijs Koevoet
2-3 minuten leestijd
Je moet springen als je valt. Laat het je niet overkomen. Wees proactief en gebruik de druk en beweging van de kanteling om verder te komen. Waag de sprong dan bereik je meer. Zo beginnen de auteurs Dr. Louis Polstra en Noor van Leeuwen hun vlot leesbare handboek over de veranderprocessen in zorg- en welzijnsorganisaties.
recensie
Algemeen management
8 januari 2016
Peter Streefkerk
3-5 minuten leestijd
Het managen van een team is een kunst apart, die slechts weinig mensen goed beheersen. Niet elk team boekt dezelfde successen. De cruciale vraag is dan ook waarom het ene team wel succesvol is en het andere team niet.
recensie
Algemeen management
7 januari 2016
Sebastiaan van der Valk
1-2 minuten leestijd
In het boek FLOW - van goed naar goud worden de theoretische inzichten van Mihaly Csikszentmihalyi door Marc Lammers vertaald naar de praktijk en naar teamverband.
recensie
7 januari 2016
Hanneke Tinor-Centi
2-3 minuten leestijd
In ‘Een schitterend isolement’ vertelt Olga Majeau het verhaal over haar beroemde voorouders. De familiestukken die Majeau van haar grootmoeder Elfi erft, intrigeren haar dusdanig dat zij op onderzoek uitgaat naar de rest van de familiegeschiedenis.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
6 januari 2016
Veronique Kilian
2-3 minuten leestijd
Zoals Youp van het Hek vroeger zei: ‘een boek is een stapel faxen’, zo is dit boek eigenlijk een reeks aan elkaar geregen columns. James en Claudia Altucher werden ook bekend door hun blogs. Hun boek is geschreven in spreektaal en staat bol van praktische oefeningen om nee te zeggen tegen dat wat je ongelukkig maakt, zodat er ruimte overblijft voor wat je wel gelukkig maakt.
recensie
Leiderschap
6 januari 2016
Martin van Staveren
3-4 minuten leestijd
Leidinggeven aan professionals? Niet doen! Aldus prof. Matthieu Weggeman in zijn gelijknamige en bekroonde Managementboek van het Jaar 2007. Inmiddels ligt dat volgens hem toch iets genuanceerder. De nieuwe Weggeman heeft dan ook als titel ‘Essenties van leidinggeven aan professionals‘. Maar is dit wel een echte nieuwe Weggeman?