OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 309 van 12.055 resultaten
    recensie
    Organisatiekunde
    28 januari 2016
    Martin van Staveren
    4-6 minuten leestijd
    De Risicoprofessional komt eraan is de titel van een voorpublicatie over omgaan, bijstaan en professionaliseren in risico. Hiermee mikt auteur Walter Zwaard op kritiek van lezers, om daarmee zijn uiteindelijke boek aan te scherpen.
    recensie
    Communicatie en media
    28 januari 2016
    Nico Jong
    Verandering is tegenwoordig een constante, zegt men. En interne communicatie is onmisbaar bij verandertrajecten. Vreemd toch, dat er dan maar zo weinig literatuur over beschikbaar is. Slechts een paar communicatieboeken prijken op de literatuurlijst van Veranderen. Zo communiceer je dat! Het overgrote deel is afkomstig uit de hoek van de organisatie- en veranderkunde.
    recensie
    Mens en maatschappij
    28 januari 2016
    Sebastiaan van der Valk
    Lut Wyers tracht je middels ‘Naar een nieuwe mindset’ te helpen bij het ontdekken van een nieuwe mindset, om zo zaken anders te bekijken en aan te pakken. Dit wordt pakkend uitgelegd met behulp van de twee mindsets.
    recensie
    Verandermanagement
    28 januari 2016
    Sebastiaan van der Valk
    Normaal gesproken een boekrecensie, maar nu voor de verandering eens een scheurboekrecensie. Een soort van scheurkalender, alleen dan zonder data erin.
    recensie
    Organisatiekunde
    28 januari 2016
    Pierre Spaninks
    2-3 minuten leestijd
    Er doet zich een probleem voor dat uw organisatie veel geld kost. U kunt gaan voor een snelle oplossing of de tijd nemen om te onderzoeken wat de werkelijke oorzaak is. In Systeemdenken voor managers leren Jaap Schaveling en Bill Bryan u om de verstandige keus te maken.
    recensie
    Marketing
    27 januari 2016
    Kristel Beerling
    3-4 minuten leestijd
    Wat campagnes zijn voor reclamemakers, zijn formats voor contentmakers, stelt Aart Lensink, directeur van LVB Networks. Binnen contentstrategie bieden formats namelijk houvast, orde en structuur.
    recensie
    26 januari 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    ‘Haarlem Centraal’ van auteur Rob van Doorn, is een uiterst spannend verhaal over een zeer actueel onderwerp: een terroristische aanslag in Haarlem.
    recensie
    Marketing
    26 januari 2016
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    De prijs wordt vaak vergeten als het gaat om het verbeteren van de winst van het bedrijf. Maar hoe bepaal je de prijs van je product of dienst? Pikken klanten een prijsverhoging wel? Wanneer rond je prijzen af en wanneer juist niet? Lastige vragen die door Frans Visser in het boek Altijd prijs beantwoord worden.
    recensie
    Financieel management
    21 januari 2016
    Arie Buvens
    Waarom kent Nederland nauwelijks private ziekenhuizen en kennen bijvoorbeeld Duitsland (Helios, Asklepios en Rhön-Klinikum), het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten wèl een commerciële ziekenhuissector? Wat gaat de komst van de nieuwe Wet privaat Kapitaal, per 1 juli 2014, betekenen? En waarom weer sleutelen aan ons zorgstelsel, dat internationaal meer dan nationaal, terecht wordt geprezen vanwege zijn hoge kwaliteit? En dat al vele jaren lang! Bespiegelingen op deze vragen staan in 19 hoofdstukken te lezen, geschreven door 28 specialisten op het terrein van de financiering van ziekenhuizen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    21 januari 2016
    Martin van Staveren
    4-6 minuten leestijd
    Weerstand. Dat was mijn primaire reactie toen ik het boek Ik2 voor het eerst zag. Onbewust verwarde ik de titel met Ego2. Weer zo’n zelfhulpboek, waarvan er al zoveel zijn. Toch bleef de ondertitel 'De beste versie van mezelf worden' me prikkelen. Dat ben ik immers nog niet en wil ik best wel worden. Toen ik las dat het boek bedoeld is om je doelen te bereiken, door je hersenen te ontwikkelen, was ik om.
    recensie
    IT-management / ICT
    20 januari 2016
    Victor van der Kloet
    Door Ngi-NGN is mij gevraagd een recensie te schrijven voor het bovenstaande boek. Als co-auteur van het Ngi-rapport Taken, Functies, Rollen en Competenties in de Informatica en daarbij ook geïnteresseerd in alles wat met competentie management te maken heeft zet ik mij uiteraard graag in om mijn vakgenoten bekend te maken met deze publicatie.
    recensie
    Psychologie
    20 januari 2016
    Veronique Kilian
    9-13 minuten leestijd
    Aan de hand van levende metaforen en met een schrijfstijl vol van analogieën, probeert Carter duidelijk te maken hoe zij – ondanks al haar successen – toch onvoldoende gelukkig was en haar gelukspunt vond. Carter bevond zich in een ‘hamstertredmolen’. De hele tijd werken, maar het plezier en de rust kwijt zijn. Dus schreef zij een boek voor ambitieuze mensen die in minder tijd gelukkig willen worden. Snel en effectief.
    recensie
    Internet en social media
    20 januari 2016
    Marjolijn Vlug
    Een van de meest unputdownable managementboeken ooit, vind ik ‘Trending Topic’. Het is eigenlijk niet eens een managementboek, maar een managementroman.
    recensie
    Marketing
    20 januari 2016
    Rob Lammers
    Sales wordt in dit boek in een breed kader besproken. Schrijver Robert Buisman legt op een duidelijke manier de relatie tussen theoretische modellen en de dagelijkse praktijk. Aan de hand van praktijkcases geeft hij de lezer herkenbare aanknopingspunten.
    recensie
    Organisatiekunde
    20 januari 2016
    Wanda Zoet
    4-6 minuten leestijd
    Wat een verademing: een boek dat precies biedt wat het belooft. Zo blijkt Organisatie Ontwerp Atelier; een praktisch doe-boek over organisatiestructuur een titel die echt de lading dekt.
    recensie
    Financieel management
    20 januari 2016
    Frank Munnecom
    Een boek over ondernemen in zwaar weer is vast geen kost om gezellig te lezen voor een knapperende open haard. Toch? Mis! Ondanks het ontbreken van een open haard thuis, heb ik mij uitstekend vermaakt met deze, zoals de schrijvers het noemen, overlevingsgids.
    recensie
    Advisering
    19 januari 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    Meedoen in een offertetraject kan frustrerend zijn. Het gebeurt met regelmaat dat, tegen je eigen verwachting in, je de race toch verliest.
    recensie
    19 januari 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    ‘Anna’ vertelt ons het verhaal over een jong meisje en haar broertje Astor. De twee doen verwoede pogingen om te overleven op Sicilië nadat het eiland is getroffen door een virus.
    recensie
    Internet en social media
    19 januari 2016
    Nerys van Tent Becking
    3-5 minuten leestijd
    In het digitale tijdperk is het moeilijk om als zzp’er op te vallen. Om uzelf te online bekend te maken kan een blog bijhouden het verschil maken. Maar een goede blog is niet vanzelfsprekend. Karin Ramaker van ‘Opkrabbelen’ en ‘Gewoon Single’ geeft in haar verfrissende doe-boek ‘Beter Bloggen’ handvatten en uitleg hoe u een blog levendig kan houden, en hoe u de balans tussen persoonlijk en zakelijk bloggen kunt vinden.
    recensie
    Strategisch management
    19 januari 2016
    Sjors van Leeuwen
    3-5 minuten leestijd
    Stilstand is achteruitgang. Deze eeuwenoude wijsheid geldt nog steeds. Vandaar de grote aandacht voor groei. Maar moeten we wel (verder) willen groeien? Ik welke richting kun je het beste groeien en hoe realiseer je die groei? Daarover gaat het boek De GroeiSpiraal van groeiadviseur Jack Korsten.

      Personen

        Trefwoorden