OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 298 van 12.055 resultaten
recensie
Non-profit
13 mei 2016
Nico Jong
Klassieke economische beleidsmodellen vertrekken of vanuit marktwerking of vanuit overheidscontrole. Deze manier van kijken en denken is nog maar beperkt bruikbaar. In heel veel gevallen is ze zelfs schadelijk en leidt ze juist af van creatieve, innovatieve beleidsoplossingen. David Colander en Roland Kupers presenteren in hun boek ‘Complexity and the Art of Public Policy’ een nieuwe, meer flexibele aanvliegroute voor beleid.
recensie
Strategisch management
13 mei 2016
Sjors van Leeuwen
Het leven is door de economische, maatschappelijke en culturele crisis voorgoed veranderd. We hebben te maken met ‘het nieuwe normaal’ want ‘business as usual’ komt niet meer terug. Nog nooit was het zo noodzakelijk om uw organisatie klaar te stomen voor de toekomst. Deze nieuwe tijd vraagt om organisaties die even daadkrachtig zijn als wendbaar.
recensie
Marketing
13 mei 2016
Hanneke Tinor-Centi
1-2 minuten leestijd
Een Marketing Superhero is een doodgewoon mens; hij doet echter ongewone dingen. Dat zal ook wel moeten, want vandaag de dag verkoopt het meest geweldige product zich niet meer automatisch.
recensie
Mens en maatschappij
13 mei 2016
Hanneke Tinor-Centi
Is er nog 'iets' na de dood? Kun je je op de dood en eventueel lijden voorbereiden? Het zijn vragen waar iedereen wel eens over nadenkt. De antwoorden op deze vragen kunnen zeer uiteenlopend zijn.
recensie
13 mei 2016
Hanneke Tinor-Centi
1-2 minuten leestijd
‘Ritueel’ is het derde deel van de vierdelige serie ‘De Noordzee moorden’. In 2014 schrijft Isa Maron de eerste twee delen.
recensie
Coaching en trainen
13 mei 2016
Christel Deckers
1-2 minuten leestijd
‘Je hebt nu eenmaal niet de juiste lengte’. Wie zit te wachten op een coach die dergelijke antwoorden geeft op vragen waarmee je worstelt? Tenminste, dat zou je wellicht denken. In de provocatieve coaching is dit echter normaal.
recensie
Leiderschap
12 mei 2016
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
In Boonstra vertelt reclameman Manfred Bik het verhaal van Cor Boonstra. Eén van Nederlands meest besproken, meest succesvolle en meest verguisde topmannen uit het Nederlandse bedrijfsleven. Een boeiend en leerzaam verhaal met ‘19 lessen uit het leven van Nederlands meest dwarse CEO'.
recensie
Mens en maatschappij
12 mei 2016
Pierre Spaninks
5-6 minuten leestijd
Vanuit zijn Studio Zeitgeist doet Farid Tabarki al jaren onderzoek naar verschijnselen als ‘radicale decentralisatie’ en ‘radicale transparantie’. In Het einde van het midden focust hij op de gevolgen daarvan voor mens, bedrijf en overheid. Het onderwerp is belangrijk, zeker ook voor managers. Het boek zou echter gebaat zijn geweest bij meer oog voor de paradoxale ontwikkelingen die zich daarbij voordoen.
recensie
Algemeen management
11 mei 2016
Patrick Davidson
4-5 minuten leestijd
Een nieuw boek van Robert Quinn, een van de pioniers op het gebied van positiviteit binnen organisaties. Zo’n titel spreekt me natuurlijk aan en dus duik ik in de vertaling die deze winter uitkwam.
recensie
Coaching en trainen
11 mei 2016
Nico Jong
Na het uitgebreide standaardwerk De communicatieadviseur – op een strategische positie in de organisatie is er nu ook een beknopt werkboek dat kan helpen die adviseur te worden. Winkelaar en Kossen beschrijven vier stappen om daar te komen.
recensie
Communicatie en media
11 mei 2016
Louis Thörig
2-3 minuten leestijd
De draagwijdte van communicatie, informatie en informatievoorziening is de laatste jaren sterk toegenomen. De ontwikkelingen in de communicatiewetenschap gaan razendsnel.
recensie
Coaching en trainen
10 mei 2016
Corien Plaisier
2-3 minuten leestijd
Professioneel begeleiders zijn meestal bezig met anderen, in een hulpverlenende of coachende rol. Hun eigen wensen en behoeften schuiven ze daarbij aan de kant. Dat is niet zonder risico, een begeleider die te weinig doet aan zelfzorg kan last krijgen van lichamelijke klachten.
recensie
Algemeen management
10 mei 2016
Sjors van Leeuwen
2-3 minuten leestijd
Ideeën veranderen de wereld en managementideeën veranderen het bedrijfsleven. Maar waar komen die managementideeën zoals Business Process Re-engineering (BPR), BCG-matrix, 7S-model, Total Quality Management (TQM) en Customer Relationship Management (CRM) vandaan? Het antwoord lees je in ‘The Management Idea Factory’.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
10 mei 2016
Sonja de Bruin
Een zaak van hart-werken is al weer het vierde succesvolle boek van Ellen de Lange-Ros in de serie ‘Een zaak van ...’. Dat geeft wel aan dat het concept van deze businessromans staat als een huis.
recensie
10 mei 2016
Hanneke Tinor-Centi
In ‘Indra’ vertelt Sterre Carron ons het verhaal van de jonge Indra Biemer. Indra gaat gebukt onder schuldgevoelens over een gebeurtenis uit haar verleden die verstrekkende gevolgen heeft. Bovendien verliest zij haar moeder en haar broertje Sem door een noodlottig ongeval en blijft zij achter met haar ernstig zieke zusje Gabriëlla.
recensie
10 mei 2016
Hanneke Tinor-Centi
In de vroege ochtend van 10 mei 1940 wordt Rotterdam de oorlog ingesleurd. Bommen vallen op vliegveld Waalhaven en kort daarna neemt een groot aantal Duitse parachutisten, samen met goed voorbereide luchtlandingstroepen, het vliegveld in.
recensie
Werk en loopbaan
9 mei 2016
Maarten Fijnaut
3-4 minuten leestijd
In Diep Werk staat het werken met aandacht centraal. In sneltreinvaart neemt Cal Newport de lezer mee in de wereld van werken met meer focus. Zijn overtuigende manier van schrijven maakt de lezer nieuwsgierig en enthousiast.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
9 mei 2016
Marieke Kruitwagen
Na het lezen van De kracht van kwetsbaarheid, dacht ik dat ik het in de vingers had. Mezelf kwetsbaar opstellen, mezelf laten zien. Niet altijd beseffende dat vallen in de arena, met je gezicht in de modder, erbij hoort. Onoverkomelijk is. Bij het lezen van dit boek, werd ik weer even met mijn neus op de feiten gedrukt. Het gaat niet om weten hoe het werkt en vermijden om te vallen. Het gaat om durven vallen, wetende dat je er sterker uitkomt. Dat vallen leerzaam kan zijn. Een ontdekkingstocht die dingen bloot legt, waar je jezelf nog niet bewust van was. Je eigen verhaal.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
9 mei 2016
Jan Boerstra
2-3 minuten leestijd
In de nasleep van de woelige jaren ’60 kwamen de assertiviteitstrainingen op. Emancipatie was het credo en voor jezelf opkomen de praktische toepassing. Robert Bolton schreef in die tijd People Skills, een handboek voor helder en overtuigend communiceren. Zijn boek brengt goed in beeld welke vaardigheden nodig zijn voor assertiviteit en biedt veel praktische tips.
recensie
Marketing
6 mei 2016
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
Bedrijven moeten marktgerichter en klantgerichter worden om te kunnen overleven. Vreemd genoeg houdt de positie van marketing binnen organisaties hiermee geen gelijke tred. Sterker nog, die ligt steeds meer onder vuur. Dat ligt voor een groot deel aan de marketeers zelf. Die moeten werken aan hun persoonlijk businessmodel om als marketeer serieus genomen te worden binnen de organisatie.