OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 282 van 12.055 resultaten
    recensie
    27 september 2016
    Marjan Maandag
    1-2 minuten leestijd
    Op 30 oktober, in de Maand van de Geschiedenis, wordt de winnaar van de Libris Geschiedenis Prijs 2016 bekend gemaakt. Op de longlist prijkt de fenomenale dubbelbiografie over Cécile en Elsa de Jong van Beek en Donk.
    recensie
    26 september 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    1-3 minuten leestijd
    ‘Beet’ is een indrukwekkende verhaal over liefde, verlies en rouw. Auteur Sietske Scholten heeft voor ‘Beet’ haar persoonlijke, heftige ervaringen als basis gebruikt. Wat begon als een blog, voornamelijk om de emoties van zich ‘af te schrijven’, werd uiteindelijk een boek. ‘Beet’ was daar.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    26 september 2016
    Jeroen Ansink
    3-4 minuten leestijd
    Succesvol beïnvloeden is niet alleen een kwestie van wát je zegt, maar ook wannéér je het zegt, zegt Robert Cialdini in Pre-suasion. In zijn eerste solo-boek in dertig jaar beschrijft de Amerikaanse psycholoog de onderliggende principes van voorbereidende overtuiging, en corrigeert hij tegelijkertijd een lacune in zijn eigen gedachtegoed.
    recensie
    Algemeen management
    24 september 2016
    Hans van der Klis
    1-2 minuten leestijd
    Het Dodo-effect van Gyuri Vergouw laat zich het best lezen als een fenomenologie van de irrationele gedragingen binnen organisaties. Zoals Vergouw terecht stelt, is er relatief weinig aandacht voor de onzichtbare aspecten van het menselijk functioneren binnen organisaties, oftewel de onderstroom.
    recensie
    Ondernemen
    23 september 2016
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    De betekeniseconomie en betekenisvolle merken winnen aan kracht. Gelukkig maar want het streven naar maatschappelijk toegevoegde waarde levert de mensheid meer op dan het blind najagen van financieel eigengewin en aandeelhouderswaarde. Het Handboek betekenisvol ondernemen biedt daarvoor een mooie leidraad.
    recensie
    Projectmanagement
    23 september 2016
    Henny Portman
    1-2 minuten leestijd
    Tanja van den Akker heeft een PRINCE2 foundation lesboek geschreven. Het boek volgt, zoals vele andere (les)boeken over PRINCE2 de hoofdstukindeling van het officiële PRINCE2 manual. Het boek leest vlot weg.
    recensie
    23 september 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    Het boekje ‘Teksten redigeren’ is weliswaar bescheiden van omvang, maar zeker niet qua inhoud. Daniels biedt zijn lezers een bijzonder handig naslagwerk. Een aanrader voor iedereen die teksten redigeert en/of schrijft.
    recensie
    Strategisch management
    23 september 2016
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Een van de karakteristieken die de mens van de dieren onderscheidt, is het vermogen tot strategisch gedrag. Mensen gedragen zich onderling vaak strategisch. Dat kan het vertrouwen ernstig schaden, of het kan irrationele uitkomsten van besluitvorming verklaren.
    recensie
    Marketing
    23 september 2016
    Martijn Anderson
    Een paar simpele handelingen op de smartphone uitvoeren. Meer hoeft een gast of klant van uw organisatie niet te doen om zijn ongezouten mening over uw organisatie de wereld in te sturen. Het drenken van uw product (diensten, goederen) in een alles lekker makende marketingsaus gaat daarom al een tijdje niet meer op.
    recensie
    23 september 2016
    Jeroen Ansink
    3-4 minuten leestijd
    Succesvol beïnvloeden is niet alleen een kwestie van wát je zegt, maar ook wannéér je het zegt, zegt Robert Cialdini in Pre-suasion. In zijn eerste solo-boek in dertig jaar beschrijft de Amerikaanse psycholoog de onderliggende principes van voorbereidende overtuiging, en corrigeert hij tegelijkertijd een lacune in zijn eigen gedachtegoed.
    recensie
    Projectmanagement
    22 september 2016
    Henny Portman
    2-3 minuten leestijd
    Boeken voor projectondersteuners, projectassistenten, PMO’ers zijn er niet veel. Het PMO als pop-up shop zou je daaronder kunnen rangschikken. Het boek Het projectassistentboek. Jouw rol en positie in projecten geschreven door Pieter Hoekstra, Peter Vos en Jakob Zwinderman past prima in dit rijtje.
    recensie
    Communicatie en media
    22 september 2016
    Alice de Groot
    1-2 minuten leestijd
    Natuurlijk, elke leraar, elke coach, teamcoach, organisatie-verandermanager, iedereen werkt met verhalen. We noemen dat nu allemaal storytelling, als een soort wondermiddel. Als Storytelling Atlas echter iets duidelijk maakt, dan is het wel dat storytelling niet zomaar een vaardigheid is, maar een echte eigen methodiek kent. En vooral: dat het een professional vereist om er goed, deskundig en effectief mee te kunnen werken.
    recensie
    22 september 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    Dit vierde deel van de serie ‘Barbara politievrouw’ van Carla Vermaat boeit zeker niet minder dan de vorige drie. Het is Vermaat opnieuw gelukt een heerlijke politiethriller af te leveren met Rechercheur Barbara Roorda in de hoofdrol. Roorda is een personage dat je in je hart sluit. Toegegeven, ze piekert wat veel. De volharding waarmee ze de zaken aanpakt en naar haar hand zet zijn echter weer heerlijk en bewonderenswaardig. Juist de tegenstellingen in het karakter van Roorda, maken haar zo boeiend én zijn uitstekend uitgewerkt door de auteur.
    recensie
    IT-management / ICT
    22 september 2016
    Gerhart van Dorp
    Informatietechnologie ontwikkelt zich in razend tempo, of zoals Karin Zwiggelaar en Antoon van Luxemburg in hun boek ‘CIO 3.0’, stellen: ‘technologie staat in de hoogste versnelling’. Technologie speelt een sleutelrol bij de het experimenteren met en transformeren naar nieuwe bedrijfsmodellen. De auteurs van dit boek houden een spiegel voor welke impact dit heeft op de functie van Chief Information Officer.
    recensie
    22 september 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    Doordat de cover van dit boek mij intrigeerde, begon ik eerlijk gezegd met vrij hoge verwachtingen aan ‘Het ware verhaal van haar en mij’. Ook het thema en het feit dat het een autobiografisch verhaal betreft, zijn elementen die mijn hoop lieten groeien dat ik wellicht een juweeltje in handen had. En ach, wat een bewaarheid! ‘Het ware verhaal van haar en mij’ is een literair hoogstandje.
    recensie
    Marketing
    22 september 2016
    Rein Hof
    5-7 minuten leestijd
    In dit boek geeft David Meerman Scott zijn visie op Sales en Service, volgens nieuwe regels. De oude manier van verkopen is voorbij. Het kan en moet echt anders. De nieuwe regels van sales en service geeft een antwoord op de vraag hoe.
    recensie
    21 september 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    Op meesterlijke wijze weet Visser de sfeer op te roepen van het revolutionaire Peking. Je waant je –als lezer- aanwezig bij de parades ter ere van de Volksrepubliek en je ‘ervaart’ als het ware de hongersnood. Visser beschrijft op indrukwekkende wijze hoe de Rode Gardisten alles wat Westers is, vernielen.
    recensie
    21 september 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    1-3 minuten leestijd
    Mariette Zweers debuteert overtuigend met ‘Maakbaar’. De schrijfstijl van Zweers is realistisch maar vooral fraai. Alles klopt. Het verhaal is origineel en zit goed in elkaar. Bovendien weet Zweers de spanning – onder de oppervlakte en dus uiterst subtiel - heerlijk op te bouwen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    21 september 2016
    Annett Keizer
    2-3 minuten leestijd
    Je leert het meest door het te doen. Dat geldt zeker voor feedback geven en vragen omdat we dat ook vaak eng en confronterend vinden. Vanuit die gedachte daagt de auteur de lezer uit om vijftien dagen lang feedback te vragen aan collega’s, leidinggevenden, opdrachtgevers en jezelf.
    recensie
    Algemeen management
    19 september 2016
    Mathijs Oosterhuis
    1-3 minuten leestijd
    Het onderwerp van deze biografie is de voormalig topman van mijn eerste werkgever, namelijk KPN. In eerste instantie was ik bang dat het boek te veel over KPN zou gaan, maar de schrijver, René van Rooij, heeft er zorg voor gedragen dat het boek echt over Ad Scheepbouwer gaat.

      Personen

        Trefwoorden