OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 276 van 12.055 resultaten
    recensie
    28 oktober 2016
    Niels Corsten
    3-4 minuten leestijd
    Service Design for Business is het tweede boek van Ben Reason en Lavrans Løvlie, oprichters van Livework. In het schrijven van dit boek worden ze vergezeld door Melvin Brand Flu, de Director of Strategy and Business Design bij Livework.
    recensie
    Strategisch management
    27 oktober 2016
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Het thema van innoveren en pionieren is erg actueel. Immers wie niet innoveert plaatst zichzelf op achterstand en heeft daarmee op termijn geen toekomst meer.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    27 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    2-3 minuten leestijd
    Afgelopen week kwam op de bestuursvergadering van onze coöperatie het onderwerp weer eens langs. Hoe moet het met de verkopen. De meeste leden van het bestuur klaagden steen en been over het feit dat alle klanten altijd alles voor niks of in ieder geval voor heel weinig wilden. 
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    27 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    recensie
    Algemeen management
    27 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    2-3 minuten leestijd
    Een voor allen, allen voor een is tweede boek van Simon Sinek. Wereldberoemd geworden door zijn Tedtalk Start with WHY – miljoenen keren bekeken en een inspiratiebron voor velen om opnieuw na te (laten) denken over hoe en vooral waarom we eigenlijk moeten doen wat we doen. Hij toonde aan dat praten over het wat en het hoe over het algemeen saai is en nogal simpel, maar dat praten over het waarom praten over visie is. En dat is inspirerend en motiverend.
    recensie
    Leiderschap
    27 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    2-3 minuten leestijd
    Een voor allen, allen voor een is tweede boek van Simon Sinek. Wereldberoemd geworden door zijn Tedtalk Start with WHY – miljoenen keren bekeken en een inspiratiebron voor velen om opnieuw na te (laten) denken over hoe en vooral waarom we eigenlijk moeten doen wat we doen.
    recensie
    Algemeen management
    27 oktober 2016
    Fred Rutgers
    3-4 minuten leestijd
    Volgens de mooie hardcover is dit ‘Hét handboek soldaat voor ondernemers in disruptieve tijden’ Nu ben ik zelf nooit soldaat geweest, maar ik heb toch het vermoeden dat een echt handboek soldaat dwingender is dan dit boek.
    recensie
    Algemeen management
    27 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    3-4 minuten leestijd
    Toen ik een aantal jaren geleden het boek van Stephen Covey (de zoon van…) ‘The speed of trust’ las, realiseerde ik me dat vertrouwen recht evenredig is met snelheid van handelen. Daar waar verbeterde technologie snelheid verhoogt, zal wantrouwen snelheid verlagen. 
    recensie
    Psychologie
    27 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    3-4 minuten leestijd
    Ik was in Oost-Europa voor een training en toen werd me duidelijk gemaakt dat voor elke transactie er een deel voor ‘Sasja’ is. Die mededeling was blijkbaar grappig want er werd besmuikt om gelachen.
    recensie
    27 oktober 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    27 oktober 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    2-3 minuten leestijd
    Sebes en Bisseling zijn bijzonder succesvol als literair agenten. Schrijvers die door hen worden begeleid zijn, over het algemeen, verzekerd van het vinden van een uitgever voor hun manuscript. Hun ervaringen delen ze in Alweer een bestseller.
    recensie
    Leiderschap
    26 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    2-3 minuten leestijd
    Soms zijn er boeken waarvan je eigenlijk niet zeker weet of je ze wilt lezen. Gewoon omdat de stapels bij de boekhandel zo groot zijn en ze (om een of andere reden) heel hoog staan in de verkooptop 50. Steve Jobs, de biografie is zo’n boek voor mij. 
    recensie
    Algemeen management
    26 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    3-5 minuten leestijd
    Toen ik laatst weer eens extra vroeg op Schiphol moest zijn, omdat de nodige controles moesten kunnen worden uitgevoerd voordat de vlucht vertrok, realiseerde ik me dat Stephen M.R. Covey (de zoon van…) behoorlijk gelijk heeft in zijn boek.
    recensie
    26 oktober 2016
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    Al sinds 1787 verloopt het Amerikaanse stelsel van het kiezen van de president van de Verenigde Staten van Amerika op dezelfde wijze. Elke vier jaar in de eerste week van november spreken de Staten zich, via hun gekozen kiesmannen, uit over de vraag welke van de kandidaten hun president mag worden.
    recensie
    Coaching en trainen
    26 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    4-5 minuten leestijd
    Binnen drie minuten tot de kern van de zaak. Dat ‘overkwam’ mij in een coachgesprek waarin ik de techniek van provocatief coachen heb toegepast. En we vonden het allebei plezierig. Ik had haar voorbereid dat ik deze controversiële techniek zou toepassen en had haar gevraagd of zij daar bezwaar tegen had. Terugkijkend zijn we allebei heel erg tevreden.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    26 oktober 2016
    Ineke Smits
    1-2 minuten leestijd
    De ondertitel van Samen is beter is ‘Het kleine boek vol inspiratie’. Dat is al genoeg voor mij om nieuwsgierig te zijn; Simon Sinek die op compacte wijze inspiratie deelt over samenwerken. En hoe verrast ben ik over de vorm waarin deze inspiratie wordt weergegeven.
    recensie
    Personeelsmanagement
    25 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    3-4 minuten leestijd
    Toen ik voor het eerst werd geconfronteerd met ‘generaties’, als begrip voor opvolgende leeftijdsgroepen moest ik er wel even aan wennen. Er worden immers iedere seconde nieuwe mensen geboren en er overlijden ieder moment mensen. Om dan een contingent bij elkaar te nemen en dan te zeggen dat ze een generatie vormen is op z’n minst discutabel.
    recensie
    Verandermanagement
    25 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    3-4 minuten leestijd
    Nu weet ik het. Ik las zojuist een artikel over een onderzoek dat aantoont dat als je een puzzel van stukken van schuurpapier hebt gemaakt, je daarna stroever bent in onderhandelen en als je puzzelstukken van hard en glad materiaal in handen hebt gehad je je ook harder opstelt in sociale contacten. Onze tastzin is dus belangrijk voor ons gedrag. Wetenschappelijk bewezen!
    recensie
    Projectmanagement
    25 oktober 2016
    Renze J. Klamer
    3-5 minuten leestijd
    Geïnteresseerd in nieuwe managementontwikkelingen stuitte ik begin vorig jaar op het Stoos#Netwerk. Een groep mensen die in Stoos (Zwitserland) bij elkaar kwamen om na te denken over meer verantwoorde en betere vormen van leidinggeven. 
    recensie
    Strategisch management
    25 oktober 2016
    Renze J. Klamer

      Personen

        Trefwoorden