OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 253 van 12.055 resultaten
    recensie
    Organisatiekunde
    19 mei 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    Organisatiecultuur bepaalt het resultaat. Althans wanneer we ons bewust zijn van het feit dat klantoriëntatie, organisatie-ontwerp, communicatie, HR-visie en leiderschap gezamenlijk het gedrag van medewerkers bepalen (de vijf verklarende variabelen).
    recensie
    Marketing
    19 mei 2017
    Fred Rutgers
    2-3 minuten leestijd
    De kracht van platformstrategie. Het is buigen of barsten van Cor Molenaar is weer zo’n boek waar winkeliers volgens mij reikhalzend en tegelijkertijd bibberend naar hebben uitgekeken. Wat komt er nu weer op ons af? Welke trends gaan onze wereld dit keer veranderen, en wat betekent dit voor mij?
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    19 mei 2017
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Sinds Simon Sinek zijn verhaal over ‘The why’ breed onder de aandacht van organisaties wist te verspreiden, inspireerde dat veel auteurs om in een vergelijkbare lijn verder te gaan. Pontefract gaat veel verder dan Sinek, is concreter en biedt tools aan om een gezamenlijke ambitie (the purpose) te realiseren. Een uitstekend boek met de nodige diepgang.
    recensie
    Psychologie
    19 mei 2017
    Marthe van der Molen
    2-3 minuten leestijd
    Ben je op zoek naar een praktisch, klein en lekker lezend boek over (werk)geluk? Dan heb je geluk! Geluk is D.O.M. van geluksprofessor Patrick van Hees is een aanrader. Het boekje is bondig, leuk én verassend volledig en bevat de belangrijkste manieren om aan je eigen geluk te werken.
    recensie
    Reclame en verkoop
    19 mei 2017
    Fred Rutgers
    2-3 minuten leestijd
    Handboek Commerciële Vaardigheden van Stefan Renkema heeft ‘De basis voor plezier in het commerciële vak’ als ondertitel. Wat mij betreft maakt het deze belofte waar.
    recensie
    Communicatie en media
    18 mei 2017
    Louis Thörig
    3-4 minuten leestijd
    Narratologie is de leer van het vertellen en een storyteller kan veel leren van hoe de Griekse filosoof Aristoteles zijn verhalen opbouwde. Maar er zijn ook andere goeroes die een eigen opvatting hebben over de structuur en opbouw van een beklijvend verhaal.
    recensie
    Financieel management
    18 mei 2017
    Paul Schollaardt
    recensie
    Marketing
    18 mei 2017
    Aukje Adams
    2-3 minuten leestijd
    Naast het Business Model Canvas, is er nu ook Het Sales Canvas met werkvormen die je inzet om via onderhandelingsstrategieën tot een deal met de klant te komen. Een praktisch doeboekje en een visueel feestje. Ik zie een aantal tools uit de commerciële economie die slim verwerkt zijn in dit boek, jij ook?*
    recensie
    Verandermanagement
    18 mei 2017
    Henny Portman
    1-2 minuten leestijd
    John Kotter (bekend van o.a. Onze ijsberg smelt!) heeft samen met Lorne Whitehead het boek De kunst van overtuigen – Draagvlak en betrokkenheid creëren geschreven.
    recensie
    18 mei 2017
    Freija van Duijne
    3-4 minuten leestijd
    De meest ultieme toekomstdroom is die van het eeuwige leven. Onsterfelijk zijn zoals de goden. De wens om het natuurlijke ritme van leven en dood te overwinnen heeft de mensheid door de eeuwen heen bezig gehouden. Nu met al onze technologische vooruitgang lijkt dit toekomstperspectief dichterbij dan ooit.
    recensie
    Marketing
    17 mei 2017
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Dat uw gedrag bepalend is voor de mate van succes in verkopen en waardevolle klantcontacten, staat buiten kijf. Alle verkooptechnieken ten spijt, wie niet de juiste connectie maakt met klanten krijgt het heel lastig.
    recensie
    17 mei 2017
    Dave van Ooijen
    5-7 minuten leestijd
    We leven in een tijd waarin tal van zekerheden op losse schroeven zijn komen te staan. Hierdoor is de behoefte aan pragmatisch leiderschap toegenomen. Niet alleen in het bedrijfsleven, maar ook in de politiek.
    recensie
    17 mei 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    17 mei 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    17 mei 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    Algemeen management
    17 mei 2017
    Paul Misdorp
    4-6 minuten leestijd
    Het probleem van leiderschap, namelijk slecht leiderschap, is volgens Joep Schrijvers, ten onrechte een verwaarloosd thema. Het is hoog tijd de ‘gestoordheid van het alledaagse’ onder ogen te zien en niet mee te gaan in het positieve intentiedenken dat verhindert de vinger op de zere plek te leggen.
    recensie
    Verandermanagement
    16 mei 2017
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Formele verandertrajecten werken niet omdat ze formeel zijn. Dat betekent dat ze geen rekening houden met en onvoldoende aansluiten bij de bestaande informele organisatie en netwerken. Formele structuren hebben de neiging zichzelf in de loop van de tijd vast te zetten.
    recensie
    16 mei 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    16 mei 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    Organisatiekunde
    16 mei 2017
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    ‘Niet lullen, maar poetsen.’ Treffender kon Jan Jonker de huidige stand van zaken op het gebied van duurzaam ondernemen niet weergeven. Want er wordt heel wat afgepraat over fundamentele vernieuwing, de circulaire economie of schoon, mensvriendelijk en winstgevend ondernemen. Dat leverde bijvoorbeeld nog niet zo heel lang geleden een ambitieus programma getiteld ‘Nederland circulair in 2050’ op, waarin vijf transitieagenda’s zijn opgenomen: biomassa, bouw, maakindustrie, kunststoffen en consumptiegoederen.

      Personen

        Trefwoorden