OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 240 van 12.055 resultaten
recensie
Algemeen management
7 september 2017
Frank van Kuijck
4-5 minuten leestijd
Je hoeft de krant maar open te slaan of het nieuws te bekijken en er lijkt weer iets ergs gebeurd te zijn of er is weer een schandaal opgetreden.
recensie
Organisatiekunde
7 september 2017
Annemarie de Martines
Het boek Angstcultuur – Krijg grip op angst in organisaties is een verhelderend boek voor iedereen die meer wil weten over het fenomeen angstcultuur. De auteur weet duidelijk uiteen te zetten wat angstcultuur wel en niet is en hij leert ons hoe relatief gemakkelijk angstcultuur kan ontstaan.
recensie
7 september 2017
Rik Lammers
3-4 minuten leestijd
Dit is een belangrijke publicatie. Onderwerp is een radicaal andere aanpak voor IT Operations waarin bij Google hoog gekwalificeerde engineers worden ingezet in plaats van operators op Level 1 niveau.
recensie
Financieel management
6 september 2017
Marjolein Boeren-Hermans
3-4 minuten leestijd
In Het familiestatuut wordt uitgebreid belicht waarom een familiebedrijf een goed ontwikkeld statuut op zou moeten stellen, en hoe je dat dan aanpakt. Naast uitgebreide tips en stap voor stap toelichting en achtergronden, geven de auteurs tal van voorbeelden uit het bedrijfsleven. Het boek leest makkelijk en lekker, maar wat opvallend is: ik was enorm geboeid, en wilde het boek graag lezen. En ik héb helemaal geen familiebedrijf.
recensie
Verandermanagement
6 september 2017
Sjors Meekels
3-5 minuten leestijd
Redenen voor organisatieveranderingen zijn er genoeg en de gevraagde verandersnelheid moet verder omhoog. Hoe krijg je dit binnen je eigen organisatie voor elkaar? In het boek Alles draait om verandering beschrijft Edwin Tuin zijn model om organisaties te helpen veranderen. Zijn veranderwiel stelt organisaties in staat om met nieuwe ogen naar verandermechanismen te kijken.
recensie
Coaching en trainen
6 september 2017
Marjolein Boeren-Hermans
2-3 minuten leestijd
'De ultieme gids voor het realiseren van ijzersterke mentorrelaties' staat er op de achterkant van het boekje ' De One Minute Mentor' van Ken Blanchard en Claire D'iaz-Ortiz. Daarmee scheppen ze hoge verwachtingen.
recensie
Algemeen management
6 september 2017
Elly Stroo Cloeck
4-5 minuten leestijd
Vancouver, Olympische Spelen in 2010. De piloot van de 4mansbob van het Nederlands Olympisch team moet beslissen: doen de 4 mee aan de wedstrijd, of niet? Er is grote kans op een medaille, dat zou voor het eerst zijn!
recensie
Marketing
5 september 2017
Sigrid van Iersel
2-3 minuten leestijd
Leiders inspireren alleen als ze persoonlijke verhalen vertellen, betogen Raf Stevens en Reinier Rombouts in hun boek Raak! Hoe geloofwaardiger en eerlijker, hoe beter. Zij presenteren daarom in dit boek een praktisch model om het publiek echt te raken.
recensie
Organisatiekunde
5 september 2017
Nico Jong
3-4 minuten leestijd
Techniek speelt een steeds grotere rol in ons leven en maakt het mogelijk continu in verbinding te staan met anderen. Ondanks die technologische ontwikkelingen zijn we steeds drukker.
recensie
5 september 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
5 september 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
Marketing
5 september 2017
Rob van Nes
3-4 minuten leestijd
Sportmarketing gaat over de marketing van sport, niet over sport als marketinginstrument. Niet over sportsponsoring dus maar hoe sport, actief en passief, te vermarkten aan en bij gebruikers/afnemers.
recensie
Algemeen management
4 september 2017
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Denk als een startup, Negen manieren om slimmer en innovatiever te ondernemen door Mike Hoogveld wakkert het ondernemersvlammetje weer flink aan bij menig lezer. Wat een lekker inspirerend boek!
recensie
Algemeen management
4 september 2017
Sjors van Leeuwen
5-7 minuten leestijd
We worden overspoeld met managementideeën. Van Total Quality Management (TQM) tot zelfsturing, van Balanced Scorecard (BSC) tot Agile en van Customer Relationship Management (CRM) tot Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).
recensie
recensie
4 september 2017
Hanneke Tinor-Centi
2-3 minuten leestijd
‘Bestemming onbekend’ begint met meteen knallend. Met een explosie. Hoofdpersoon Iskander Bregt blijft als enige gast over op terras van Hotel Metropole in Brussel. Wanneer hij een mysterieuze figuur in het zwart gewaar wordt, besluit hij deze man te volgen. Enkele uren later ontwaakt Iskander in zijn restaurant in Noord-Spanje.
recensie
4 september 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
4 september 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
4 september 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
Strategisch management
4 september 2017
Paul Misdorp
4-5 minuten leestijd
Veranderen voor organisaties is moeilijk en als er dan veranderd moet worden dan gebeurt het geleidelijk stap voor stap volgens bestaande regels. Veranderen is meer een manier van verbeteren.