OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 546 van 11.908 resultaten
    recensie
    Internet en social media
    13 november 2007
    Eric van Arendonk
    3-4 minuten leestijd
    De 'balanced scorecard' is mij niet vreemd, maar de 'internet scorecard' was nieuw voor mij. Inderdaad: was! Nu ik het boek 'De Internet Scorecard' van Geert-Jan Smits en Joost Steins Bisschop gelezen heb, kan ik ook deze 'scorecard' uitstekend plaatsen. En ook kan ik zeggen dat deze 'scorecard' even praktisch is als het origineel, de 'Balanced Scorecard' dus van Norton & Kaplan.
    recensie
    Algemeen management
    12 november 2007
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    Het Commissariaat voor de media, de mediawaakhond van Nederland, heeft Tony Chocolonely, de producent van de bekende 'Slaafvrije chocolade' beboet. De boete bedraagt 20 duizend euro en is opgelegd in verband met de overdadige positieve aandacht voor Tony Chocolonely in zeven afleveringen van het tv-programma Keuringsdienst van Waarde.
    recensie
    Personeelsmanagement
    6 november 2007
    Erwin van de Pol
    3-5 minuten leestijd
    Ben je eindelijk na veel geploeter en gedoe manager geworden, moet je nog in een team werken ook! Het organisatieleven is niet makkelijk, zo blijkt eens te meer. En het leven en werken in een managementteam al helemaal niet, zo kunnen we lezen in het boek 'Managementteams' van Hans van de Putte. Wat maakt een MT meer dan een ritueel op niveau?
    recensie
    Algemeen management
    5 november 2007
    Hans van der Loo
    4-6 minuten leestijd
    Wel eens in een projectgroep of op een afdeling gewerkt waar de vonk was overgeslagen, waar een energieke en positieve stemming heerste en waar opwindende resultaten werden behaald? Zo ja, dan is de kans groot dat je hebt deelgenomen aan wat de Britse hoogleraar Lynda Gratton in haar gelijknamige boek aanduidt als ´Hot Spots´: een plek van intense samenwerking die gekenmerkt wordt door een hoge mate van positieve energie en die dientengevolge tot betere productieve en innovatieve prestaties leidt.
    recensie
    Marketing
    2 november 2007
    Victor Blom
    Iedere dag worden we door ongeveer duizend reclameboodschappen bestookt. Onze gedachten en beslissingen worden daardoor in meerdere of mindere mate beïnvloed. Wat beweegt ondernemingen om miljoenen uit te geven aan reclame, sponsoring en direct marketing, kortom: aan marketingcommunicatie? Dit is de vraag die Caroline Essink-Matzinger en Birgit Gerritsen-van Veghel in het boek 'MarCom' willen beantwoorden. Zijn ze daar ook in geslaagd? Voordat ik daar antwoord op geef, eerst wat woorden over het vakgebied marketingcommunicatie.
    recensie
    Werk en loopbaan
    2 november 2007
    Mariska Fennema
    'Vrouw met PIT' is het eerste boek van Suzanne Unck. Na een burn-out op haar 28ste besloot zij haar droom te verwezenlijken en voor zichzelf te gaan werken. Inmiddels heeft zij haar eigen praktijk waarin zij jonge hoog opgeleide vrouwen begeleiding biedt. Over de valkuilen, inzichten en inspiraties die zij tegenkwam tijdens haar zoektocht vanuit een burn-out naar een eigen bedrijf, gaat dit boek.
    recensie
    Internet en social media
    1 november 2007
    Marco Baak
    4-6 minuten leestijd
    Internetmarketing is sinds de introductie van de term 'web 2.0' weer helemaal 'hot'. Niet alleen marketing gerelateerde websites, weblogs en fora staan er vol mee, ook het aantal boeken dat het laatste jaar over dit onderwerp op de markt is gekomen, liegt er niet om. Om nog maar te zwijgen van de talloze workshops en trainingen die rond het fenomeen 'internetmarketing' worden gehouden. Wat vaak ontbreekt aan de mooie verhalen, is een praktische insteek die een marketeer de gereedschappen geeft om zijn prestaties te meten en verbeteren. Het boek 'De Internet Scorecard' spreekt daarom meteen tot de verbeelding.
    recensie
    IT-management / ICT
    31 oktober 2007
    Martin Ortse
    1-2 minuten leestijd
    Het
    recensie
    Organisatiekunde
    30 oktober 2007
    Renze J. Klamer
    3-4 minuten leestijd
    Het is alweer een tijd geleden dat ik de oprichter van Pentascope, Engbert Breuker, in levende lijve bij een 'performance' mocht aanschouwen. Op uitnodiging van een bedrijvennetwerk gaf hij zijn visie op wat er goed was aan bedrijvigheid en vooral waar er nog verbetering mogelijk was. 
    recensie
    Strategisch management
    22 oktober 2007
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Creativiteit vormt de basis voor innovatie in een organisatie. We doen er echter vaak weinig aan om creativiteit te stimuleren en te benutten. In zijn boek 'Concurreren met creativiteit' beschrijft Jeff Gaspersz hoe we hier verandering in kunnen brengen. 'Creativiteit is het proces waardoor ideeën ontstaan,' zo luidt de definitie van Gaspersz, en zonder ideeën geen innovatie. Ideeën zijn het goud in de organisatie, maar wie delft dat goud? Dit boek heeft als doel van u een goedzoeker te maken.
    recensie
    Personeelsmanagement
    22 oktober 2007
    John Daamen
    4-5 minuten leestijd
    Persoonlijke ontwikkeling of zelfrealisatie mag zich momenteel in een grote belangstelling verheugen, maar wat is hierbij van belang? Volgens het credo van Leo van der Burg, auteur van 'Doe waar je goed in bent', deugt iedereen, maar van belang is te weten waarvoor? In het boek draait het daarbij vooral om het talent en het karakter. Tijdens deze ontdekkingsreis wordt diep, maar tegelijkertijd ook breed, ingegaan op vele aspecten van de persoonlijkheid. De reis blijkt even wat complexer dan de titel doet vermoeden.
    recensie
    Reclame en verkoop
    21 oktober 2007
    Eric van Arendonk
    '101 inspirerende ideeën' worden er op de omslag van het boek 'Verras de klant' beloofd. Nu moet ik zeggen dat ik ze niet nageteld heb, maar het zal ongetwijfeld kloppen. In een kleine honderd pagina's laat Rob Snoeijen de meest creatieve ideeën om de klant aangenaam te verrassen je om de oren vliegen. Een prima boek met inspiraties om de klant eens op een andere manier te benaderen en daardoor een blijvende indruk te maken.
    recensie
    Economie
    19 oktober 2007
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    In haar nieuwe boek De shockdoctrine zet Naomi Klein, bekend van de antiglobaliseringsbijbel No Logo, uiteen hoe de steeds grotere dominantie van het vrijemarktdenken in de wereld direct resultaat is van een strategie die is gebaseerd op geweld. Het laat zich lezen als een J’Accuse aan het adres van Milton Friedman.
    recensie
    Organisatiekunde
    17 oktober 2007
    Jaap Hollaar
    Het doel en daarmee de positionering van het boek 'Organisatiestructuur' van Doede Keuning is het beantwoorden van de volgende vraag: hoe moet een organisatie eruit zien om haar doelstellingen te bereiken? Hoe moet men de mensen en de middelen structureren? Of anders geformuleerd: met welke vorm functioneert een organisatie optimaal in de omgeving en kan zij de taakstelling door inzet van mensen en middelen realiseren?
    recensie
    Leiderschap
    17 oktober 2007
    Jaap Hollaar
    2-3 minuten leestijd
    Het boekje 'Inspirerend leiding geven begint bij jezelf' van Ton Rijkers wil een handreiking bieden om een inspirerend leider te worden of om op dit onderdeel je gaven verder te ontplooien.
    recensie
    Projectmanagement
    17 oktober 2007
    Carolien de Monchy
    6-8 minuten leestijd
    Iedere manager of bestuurder herkent het wel: er lopen in de organisatie verschillende projecten tegelijkertijd en sommige projecten hebben ook belangrijke relaties met externe partijen. Al die projecten zitten elkaar soms in de weg of overlappen elkaar deels en daardoor is het lastig prioriteiten te stellen en het totaal aan te sturen. I
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    17 oktober 2007
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Wat maakt dat sommige mensen interessante gesprekspartners zijn? Waar we graag mee praten en die een indruk achterlaten? Het heeft niets met uiterlijk of kleding te maken, de aspecten waar we vaak zoveel aandacht aan besteden, zo stelt Edward De Bono in zijn boek 'Gym voor je geest'. We hebben hier te maken met sprankelende persoonlijkheden, ofwel mensen met een aantrekkelijke geest. Niet iedereen heeft het in zich fotomodel te worden, maar aantrekkelijk(er) van geest kunnen we allemaal worden. Het boek van De Bono helpt je geest te verfraaien.
    recensie
    Communicatie en media
    8 oktober 2007
    Victor Blom
    2-3 minuten leestijd
    Bedrijven bestaan bij de gratie van het leveren van producten en diensten waar behoefte aan is. Deze focus op producten en diensten leidt er helaas nog steeds vaak toe dat bedrijven vanuit een 'inside out' focus contact zoeken met de pers. 'Het gaat om onze kernactiviteit, dus het is interessant,' zo is de gedachte. Vervolgens is men verbaasd als het persbericht niet wordt geplaatst of als er geen journalisten komen op de persconferentie waar de productstrategie bekend wordt gemaakt. Waar gaat het mis? En hoe moet het dan wel? Daarover gaat het boek 'Public Relations. Planning en werkvelden' van Els van Betsbrugge.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    8 oktober 2007
    Jaap Hollaar
    2-3 minuten leestijd
    'Mindmappen' is een bekende vaardigheid in managementland. In menig cursus of opleiding komt deze werkwijze aan de orde. Terecht. Want het biedt vele creatieve mogelijkheden in uiteenlopende situaties. Het is effectief voor een beter geheugen en voor creatiever denken. De uitvinder van de 'mindmap' is tevens een van de voornaamste deskundigen op het gebied van denk- en leervaardigheden: Tony Buzan. Samen met zijn broer Barry Buzan, hoogleraar en medeontwikkelaar van de bekende 'mindmaps', schreef hij het boek 'Mindmappen'.
    recensie
    Algemeen management
    8 oktober 2007
    Jaap Hollaar
    2-3 minuten leestijd
    Het boek 'De M-Factor' van Richard Templar bevat honderd principes voor succesvol management. Het zijn de gouden regels voor werk en privéleven. Templar schrijft dat er voor management eigenlijk nauwelijks regels zijn, daarvoor is het werk te gevarieerd en te zeer afhankelijk van specifieke omstandigheden. Maar onderhuids, zeg maar 'onder' de dagelijkse praktijk, zijn er wel degelijk 'gulden' principes, van bijvoorbeeld goede omgang met medewerkers, duidelijke communicatie, delegeren, tot tijdmanagement.

      Personen

        Trefwoorden