OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 535 van 11.909 resultaten
    recensie
    Non-profit
    28 mei 2008
    Steven de Jong
    5-8 minuten leestijd
    Van Almelo tot Zierikzee, overal kwam u ze tegen. In het buurthuis, op de hangplek, de stamkroeg, in de bus, op het werk, in de file en aan uw ziekbed. En als je dan 's avonds de hond uitliet, schoot er altijd wel eentje u aan om te vragen of het wel veilig was zo laat op straat. Zo niet, dan werd er een legioen buurtagenten speciaal voor u opgetrommeld.
    recensie
    Psychologie
    27 mei 2008
    Frans van Schijndel
    1-2 minuten leestijd
    'Verborgen agenda's' is een humorvol en vlot geschreven boekje dat past in de reeks boekjes die Jeffrey Wijnberg al op zijn naam heeft staan. Met veel praktijkvoorbeelden illustreert de auteur hoe mensen, bewust of onbewust, andere doelen nastreven dan wat je op het eerste gezicht zou denken. U ontdekt als lezer een brede waaier aan creatieve en inventieve manieren die mensen inzetten om zich aan hun verantwoordelijkheden te onttrekken of hun macht te vergroten. Ontnuchterend, grappig maar vooral inzichtgevend.
    recensie
    Algemeen management
    27 mei 2008
    Peter Vermeulen
    3-4 minuten leestijd
    Managers benutten onvoldoende de kracht van conflicten in hun teams. Ze gaan ze uit de weg of raken juist betrokken. Dat terwijl conflicten zo nuttig kunnen zijn en teams verder kunnen helpen in hun ontwikkeling. 'Hoera, een conflict' laat zien dat teams conflicten nodig hebben om succesvol te zijn. De manager speelt hierbij een belangrijke rol. Margreeth Kloppenburg en Jaco van der Schoor willen met 'Hoera, een conflict' bereiken, dat u zich zorgen gaat maken wanneer teamconflicten uitblijven.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    27 mei 2008
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    Zegt u eens eerlijk: wie van u heeft geleerd hoe hij zijn informatie moet ordenen? En wie werkt er zo geordend dat hij een 'leeg hoofd' heeft en geen stress over zichzelf afroept? Als u deze vragen als 'interessant' bestempelt dan is 'Getting things done' een nuttig en behulpzaam boek. David Allen gaat hierin uitgebreid in op de vraag hoe wij productiever en met minder stress kunnen werken.
    recensie
    Algemeen management
    26 mei 2008
    Ben Kuiken
    2-3 minuten leestijd
    Toptalent: hoe vindt u ze? En hoe houdt u ze vast? Headhunter Ralf Knegtmans ging op zoek naar de doorslaggevende eigenschappen van toptalent en vond negen universele criteria. Hij schreef een boek dat een must reed is voor alle organisaties.
    recensie
    Financieel management
    25 mei 2008
    Hans van der Klis
    4-5 minuten leestijd
    Een paar weken geleden kwam het nieuws dat de Royal Bank of Scotland (RBS) harder gaat ingrijpen bij ABN Amro. Boven het al aangekondigde verlies van 7.800 banen, zullen nog eens honderden extra ontslagen vallen op de handelsvloer in Amsterdam, meldde Het Financieele Dagblad. De kredietcrisis laat zich nogmaals gelden.
    recensie
    Marketing
    23 mei 2008
    Bert Peene
    5-8 minuten leestijd
    Als je van de zee houdt, is er geen mooiere provincie dan Zeeland. Daar hebben we (inderdaad, ik ben een Zeeuw in hart en nieren) alles wat ons hartje begeert: kilometerslange stranden, prachtige duinlandschappen, jachthavens, sportvisserij en natuurlijk de horeca die alles omlijst (met in Sluis een van 's lands beste restaurants). Maar hoe aantrekkelijk is Zeeland als je minder affiniteit met het water hebt? En dan heb ik het alleen nog maar over Zeeland-vakantieland, terwijl er bij ons natuurlijk ook wordt gewoond en gewerkt. Hoe is ons imago onder woning- en werkzoekenden van elders?
    recensie
    Internet en social media
    23 mei 2008
    Mark Murkes
    In de verzadigde markt van E-business boeken, is het met een lantaarntje zoeken naar dat ene boek dat toegevoegde waarde biedt. Kan 'E-business your business' van Boudewijn Raessens het lichtpuntje zijn waar iedereen naar zoekt?
    recensie
    Internet en social media
    23 mei 2008
    Mark Murkes
    In de verzadigde markt van E-business boeken, is het met een lantaarntje zoeken naar dat ene boek dat toegevoegde waarde biedt. Kan 'E-business your business' van Boudewijn Raessens het lichtpuntje zijn waar iedereen naar zoekt?
    recensie
    Werk en loopbaan
    23 mei 2008
    Hilde Veraart-Maas
    50 worden. Op dat punt staat nu de babyboomgeneratie waar Louise Boelens zich in dit boek op richt, in het bijzonder hoogopgeleide vrouwen. Generaties moeders voor ons hadden volgens de traditionele rolverdeling geen andere optie dan fulltime moeder en huisvrouw zijn. Als generatie waren we pioniers in de jaren zestig en zeventig. We konden keuzes maken: opleiding, wel/geen/laat kinderen, wel/geen/meer dan één partner, wel of niet (mede)kostwinner, veel of weinig zorgtaken. We hadden de regie over ons eigen leven: werken aan onszelf en onze eigen ambities, economische onafhankelijkheid en eigenwaarde. Nu zijn we weer pioniers: wat maken we ervan nu we afscheid nemen van onze jeugd? Wat doen we met onze nieuwe vrijheid, ons lef, onze lust en nieuwe ambities? En ja, u leest het goed: anders dan bij andere recensies spreek ik over 'we' en 'ons'. Ik reken mijzelf tot de doelgroep.
    recensie
    Algemeen management
    22 mei 2008
    Peter Vermeulen
    3-4 minuten leestijd
    Netwerken en relaties onderhouden, is een kunst en een sport. Dit is niet geschikt voor ongeduldige mensen die snel geld willen verdienen. 'Het zwarte boekje voor netwerkers' van Jeffrey Gitomer is voor diegene die niet alleen een deal willen sluiten, maar ook een vermogen willen opbouwen. Schrijft Jeffrey Gitomer historie met 'Het zwarte boekje voor netwerkers'? Of is 'Het zwarte boekje voor netwerkers' een zwarte bladzijde uit zijn geschiedenis?
    recensie
    Strategisch management
    22 mei 2008
    Pierre de Winter
    1-2 minuten leestijd
    Een kijkje in de keuken bij de strategieconsultants van OC&C. Niets nieuws, maar smakelijke recepten.
    recensie
    21 mei 2008
    Anne-Mieke Vermeer
    Jan Renkema houdt zich al zijn hele werkzame leven bezig met tekstwetenschap. Hij was eindredacteur van het maandblad Onze Taal, werkte mee aan het Groene Boekje en is hoogleraar Tekstkwaliteit. Twintig jaar geleden schreef hij de 'Schrijfwijzer', wat sindsdien steun en toeverlaat is voor iedereen die met geschreven tekst in de weer is. Deze vierde en aangepaste editie geeft een nog uitgebreider en overzichtelijker antwoord op de vraag 'hoe schrijf je dat ook al weer?'
    recensie
    21 mei 2008
    Anne-Mieke Vermeer
    3-4 minuten leestijd
    Jan Renkema houdt zich al zijn hele werkzame leven bezig met tekstwetenschap. Hij was eindredacteur van het maandblad Onze Taal, werkte mee aan het Groene Boekje en is hoogleraar Tekstkwaliteit. Twintig jaar geleden schreef hij de 'Schrijfwijzer', wat sindsdien steun en toeverlaat is voor iedereen die met geschreven tekst in de weer is. Deze vierde en aangepaste editie geeft een nog uitgebreider en overzichtelijker antwoord op de vraag 'hoe schrijf je dat ook al weer?'
    recensie
    Personeelsmanagement
    21 mei 2008
    Irma Meerlo
    1-2 minuten leestijd
    Voor ervaren managers zullen veel van de gesprekken gesneden koek zijn: luistervaardigheid, presenteren, selectiegesprekken, functioneringsgesprekken en vergaderen. Maar Yvonne Gramsbergen-Hoogland en Henk van der Molen behandelen in 'Gesprekken in organisaties' ook minder gebruikelijke vaardigheden als interviewen en gesprekken over persoonlijke problemen. Hierbij volgen ze het samenwerkingsmodel, waarin de werknemer de ruimte krijgt om met de werkgever over zijn problemen te praten en samen met hem of haar op zoek gaat naar een oplossing. Gedurfd en prijzenswaardig om deze materie op te nemen in een boek voor aankomende managers.
    recensie
    Organisatiekunde
    21 mei 2008
    Annelies Bakelaar
    2-3 minuten leestijd
    'Het organisatiecultuurspel' van Dr. Ir. Aldert P. Dreimuller is een managementspel dat als doel heeft om de speler het inzicht te geven in organisatiecultuurtypen en leiderschapsstijlen. Na het spelen van het spel is hij in staat om de bestaande organisatiecultuur te bepalen en de gewenste te omschrijven. Door de heldere gebruiksaanwijzing kan de lezer er snel mee aan de slag. Wel is het een vrij theoretisch spel zonder smeerolie.
    recensie
    Advisering
    20 mei 2008
    Frank Schophuizen
    3-4 minuten leestijd
    Met de komst van mini audiospelers wint het luisterboek langzaam aan populariteit. Lange tijd is het alleen weggelegd geweest voor romans en andere verhalende boeken. Het audioboek 'De professional als adviseur' is een goede poging om tegemoet te komen aan de professionals die het te druk hebben om een boek te lezen, maar toch bij willen blijven.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    20 mei 2008
    Peter Vermeulen
    'Prachtige bijeenkomsten' suggereert volgens de schrijvers Eelco Koolhaas en Peter van der Geer vermakelijke en verplichte kost te zijn voor gespreksleiders, leidinggevenden en professionals die prachtige bijeenkomsten willen organiseren. We organiseren wat af om te communiceren. Wie heeft er niet mee te maken? Heidagen, workshops en conferenties, ze staan allemaal in het teken van cultuurverandering, relatiemanagement of draagvlakvergroting. Volgens de twee meesters in het vak organiseert u vanaf nu alleen nog maar prachtige bijeenkomsten. Of is dit boek voor de schrijvers een prachtige bijkomstigheid?
    recensie
    Verandermanagement
    20 mei 2008
    Jaap Hollaar
    Veranderingen zijn er dagelijks. We maken ze allemaal mee. Bewust of onbewust. Grote veranderingen, ingrijpende veranderingen maar ook kleine veranderingen kunnen soms ingrijpende gevolgen hebben. Afhankelijk van de positie die u inneemt (leidinggevende, projectmanager of adviseur), krijgt u op enig moment te maken met veranderprocessen in organisaties, privé of bij uw hobby. Management van veranderingen heeft daarom veel belangstelling van leidinggevenden en managers.
    recensie
    Verandermanagement
    20 mei 2008
    Jaap Hollaar
    Veranderingen zijn er dagelijks. We maken ze allemaal mee. Bewust of onbewust. Grote veranderingen, ingrijpende veranderingen maar ook kleine veranderingen kunnen soms ingrijpende gevolgen hebben. Afhankelijk van de positie die u inneemt (leidinggevende, projectmanager of adviseur), krijgt u op enig moment te maken met veranderprocessen in organisaties, privé of bij uw hobby. Management van veranderingen heeft daarom veel belangstelling van leidinggevenden en managers.

      Personen

        Trefwoorden