OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 534 van 11.909 resultaten
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    WIJ
    6 juni 2008
    Peter Vermeulen
    3-4 minuten leestijd
    Hoe haalt u het beste uit uzelf en hoe bereikt u het meeste met anderen? Leiderschapsspecialist Remco Claassen is in zijn eerste boek 'IK' hoofdzakelijk ingegaan op persoonlijk leiderschap en congruentie. Hierbij waren de hoofdthema's 'wie ben ik?' 'wat wil ik? en 'hoe haal ik het beste uit mijzelf?' Uit zijn tweede boek 'WIJ' blijkt dat je er nog niet bent als je weet wie je bent en wat je wilt! Je bent dan niet bij voorbaat succesvol en gelukkig. Dan pas start het spannende spel om dit werkelijk voor elkaar te krijgen. En daar blijken we helaas anderen bij nodig te hebben.
    recensie
    Economie
    6 juni 2008
    Dick Pels
    5-6 minuten leestijd
    25 Jaar topsalarissen. Een jubileum dat het vieren niet bepaald waard is. Al een kwart eeuw, vanaf 1983, bericht de Volkskrant over steeds sneller stijgende topsalarissen in het bedrijfsleven. Resulterend dus in het jubileumboek Het grote graaien van Xander van Uffelen Maar pas de laatste tien jaar, na Wim Koks beruchte uitspraak over ‘exhibitionistische zelfverrijking’, is deze salarisemotie hoog opgelaaid, gelijkopgaand met de inkomensgolven van de grootverdieners zelf.
    recensie
    Algemeen management
    6 juni 2008
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Soms krijg je opeens een boek in handen waar je nog wel een paar maanden op wilt herkauwen. Zo'n boek is De Zwarte Zwaan - de impact van het hoogst onwaarschijnlijke van Nassim Nicholas Taleb, een voormalig handelaar op Wall Street die het tegenwoordig als hoogleraar in de onzekerheidskunde aan de University of Massachusetts wat rustiger aan doet. In De Zwarte Zwaan schrijft hij over de grote rol van het toeval, het 'hoogst onwaarschijnlijke', in ons leven.
    recensie
    Non-profit
    5 juni 2008
    Erik Kats
    3-4 minuten leestijd
    In 'Anders leren, beter werken, praktijkgericht leren en coachen in de zorg' geven Mirjam Baars en Marjolein van der Werf praktische handreikingen voor werplekleren in de zorg.
    recensie
    Reclame en verkoop
    5 juni 2008
    Carla Verwijs
    We houden allemaal van verhalen en vertellen ze, misschien niet altijd bewust, graag. Verhalen helpen ons bij het verkopen van onze producten of ideeën. Of, omgekeerd: het geheim van verkopen is het vertellen van een goed verhaal. 'Elk leider is een groot verteller' is een citaat dat we lezen in 'De kracht van het verhaal', geschreven door Richard Maxwell en Robert Dickman.
    recensie
    Juridisch
    4 juni 2008
    Jaap Hollaar
    2-3 minuten leestijd
    Dertig jaar geleden verscheen de eerste editie van 'Openbaar bestuur'. Toch blijft er behoefte aan boek als kennismaking met de wereld van het openbaar bestuur en de bestuurskunde. Dit boek van Mark Mark Bovens, Paul 't Hart en Mark van Twist ontvouwt een visie op kernvragen, die in drie clusters worden verdeeld: - beleid en sturing; - organisatie en management; - politiek en bestuur.
    recensie
    Organisatiekunde
    4 juni 2008
    Jaap Hollaar
    2-3 minuten leestijd
    'De kern van methodologie' is het eerste deel in de reeks getiteld 'De kern van organisatieonderzoek'. Volgens Jan Jonker en Bert Pennink heeft methodologie in het onderwijs een Januskop. Men roept dat het belangrijk is, maar de onderwijspraktijk laat zien dat zij nogal eens stiefmoederlijk behandeld wordt - zo niet als ondergeschoven kindje. Het volgen van 'echte' methodologie wordt maar al te vaak naar de achtergrond geschoven. 
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    4 juni 2008
    Frank Schophuizen
    2-3 minuten leestijd
    Vrijwel iedereen heeft wel eens een training in communicatie of persoonlijke vaardigheden gevolgd. In 'Interpersoonlijke vaardigheden voor ICT'ers' behandelt Jonas Rubrech eigenlijk diezelfde stof op een elementair niveau en kan dus perfect dienen als referentiemateriaal om de stof op te frissen. De titel is wat misleidend, want het boek is in vrijwel elke beroepsgroep toepasbaar waarin je met mensen moet samenwerken - vrijwel overal dus - en niet alleen in de ICT. Het is keurig geschreven, netjes opgemaakt en zorgvuldig samengesteld. Gewoon goed dus.
    recensie
    Organisatiekunde
    4 juni 2008
    Ben Kuiken
    1-2 minuten leestijd
    Het boek Internal branding in de praktijk begint veelbelovend met een inspirerend voorwoord van Tex Gunning. Daarna kan het boek eigenlijk alleen nog maar tegenvallen.
    recensie
    Werk en loopbaan
    3 juni 2008
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    De succesvolle CEO-coach van het Amerikaanse bedrijfsleven Marshall Goldsmith gunt de lezer een blik in zijn keuken. Hierbij laat hij op overtuigende wijze zien hoe hij vastgeroeste overtuigingen van mensen weet los te wrikken. 'Tot hier en nu verder!' is een zeer lezenswaardig boek met veel verrassende standpunten, opgesteld door een auteur die met zijn heldere schrijfstijl en dito voorbeelden het midden lijkt te houden tussen Stephen Covey en Ken Blanchard. Een zeer geschikt boek voor mensen die één-op-één-coaching toepassen.
    recensie
    Leiderschap
    3 juni 2008
    Mirjam Windrich
    3-4 minuten leestijd
    'Coachen op competentieontwikkeling' is een handzaam boekje dat door middel van gespreksweergaven inzicht geeft in de praktijk van een coach. Hierbij is het gedrag van de coach wat te weinig toegelicht en uitgelicht. Desondanks hebben Marijke Lingsma en Marcel Scholten een goede leidraad gegeven waarin op inzichtelijke wijze de belangrijkste begrippen uit de coachingwereld aan de orde komen.
    recensie
    Economie
    3 juni 2008
    Jasper Thijs
    3-4 minuten leestijd
    De ondertitel van 'Planeet India' laat mijn hart als marketeer sneller kloppen. Deze luidt namelijk: 'Hoe de snelst groeiende democratie de wereld verandert.' We zijn ons toch allemaal bewust van de opkomst van India en nu is er dan wellicht een boek dat me gaat vertellen hoe de ontwikkelingen in India uitpakken voor ondernemers in de rest van de wereld. Hoe zal het onze manier van zakendoen veranderen en welke bedrijfstakken worden het meest direct beïnvloed? Waar liggen de kansen voor ondernemers en waar de bedreigingen? Die vragen zijn van wezenlijk belang bij het uitstippelen van een nieuwe bedrijfsstrategie.
    recensie
    Economie
    2 juni 2008
    Hans van der Klis
    5-7 minuten leestijd
    Onwillekeurig blader je ergens halverwege het boek De superklasse van David Rothkopf toch een keertje door naar het register. Welke Nederlanders maken eigenlijk deel uit van die superklasse, 'het onzichtbare netwerk van een wereldwijde machtselite' zoals de ondertitel van het boek luidt?
    recensie
    Marketing
    30 mei 2008
    Ben Kuiken
    1-2 minuten leestijd
    Communicatieadviseur Paul Stamsnijder schreef een leuk en verhelderend boekje over rebranding, Het merk is dood, leve het merk. Vooral de miskleunen van bedrijven zijn zeer leerzaam, hoewel Stamsnijder een kans voor open doel helaas laat liggen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    29 mei 2008
    Peter Vermeulen
    3-4 minuten leestijd
    Communicatie kan in allerlei situaties plaatsvinden. Privé, op het werk, of tijdens een vergadering. U zendt en ontvangt de hele dag door boodschappen; hierdoor brengt u van alles teweeg bij uw gesprekspartners en uzelf. 'Beïnvloed anderen, begin bij jezelf' van Bert van Dijk helpt u door middel van het interactiemodel van de Roos van Leary inzicht te krijgen in communicatieprocessen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    29 mei 2008
    Peter Vermeulen
    Communicatie kan in allerlei situaties plaatsvinden. Privé, op het werk, of tijdens een vergadering. U zendt en ontvangt de hele dag door boodschappen; hierdoor brengt u van alles teweeg bij uw gesprekspartners en uzelf. 'Beïnvloed anderen, begin bij jezelf' van Bert van Dijk helpt u door middel van het interactiemodel van de Roos van Leary inzicht te krijgen in communicatieprocessen.
    recensie
    Projectmanagement
    28 mei 2008
    Teun van Aken
    In 'Mensen maken projecten' 'gaat Nicole Bremer-Ammann in op alle aspecten van projectmanagement. En dat is tegelijk zowel de kracht als de zwakte van het boek. De kracht, omdat het boek tegenwicht biedt aan de vele literatuur over methoden en technieken van projectmanagement. De zwakte, omdat in kort bestek wel heel erg veel wordt aangesneden, wat ten koste gaat van de diepgang.
    recensie
    Projectmanagement
    28 mei 2008
    Teun van Aken
    In 'Mensen maken projecten' 'gaat Nicole Bremer-Ammann in op alle aspecten van projectmanagement. En dat is tegelijk zowel de kracht als de zwakte van het boek. De kracht, omdat het boek tegenwicht biedt aan de vele literatuur over methoden en technieken van projectmanagement. De zwakte, omdat in kort bestek wel heel erg veel wordt aangesneden, wat ten koste gaat van de diepgang.
    recensie
    Organisatiekunde
    28 mei 2008
    Carla Verwijs
    3-4 minuten leestijd
    In het voorwoord van 'Creativiteit en innovatie' lees ik dat Fons Trompenaars met dit boek een gat wil vullen tussen boeken die beschrijven hoe mensen creatiever worden en boeken die bedrijven helpen een innovatieve cultuur te creëren. Een boek dat de onderwerpen creativiteit en innovatie integreert, ontbreekt. Trompenaars, die ik al kende van zijn boek 'Business en cultuur', wil met dit boek dat gat dichten. Zelf denk ik dat Trompenaars vooral zijn eigen oude wijn in nieuwe vaten heeft gegoten.
    recensie
    Werk en loopbaan
    28 mei 2008
    Lia van Vliet - in 't Hout
    3-5 minuten leestijd
    De roep om meer vrouwen in managementposities wordt steeds luider. Politici spreken in de pers over het treffen van strafmaatregelen tegen bedrijven die niet voldoende vrouwen op topposities plaatsen. U kunt zich afvragen of dit het beoogde resultaat oplevert. Moeten vrouwen niet zélf het tij keren?

      Personen

        Trefwoorden