OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 51 van 11.909 resultaten
recensie
Economie
23 juni 2023
Liesbeth Tettero
3-4 minuten leestijd
De ondertitel van ‘De consultancy industrie’ doet het ergste vermoeden: ‘Hoe consultants bedrijven verzwakken, overheden uithollen en economieën schaden’. Onderzoekers Mariana Mazzucato en Rosie Collington laten in hun goed leesbare onderzoeksverslag zien hoe erg het is met dat verzwakken, uithollen en schaden. Mét aanbevelingen om het tij te keren, maar dat zal niet gemakkelijk gaan…
recensie
Reclame en verkoop
22 juni 2023
Jan Hoogstra
3-5 minuten leestijd
Is technologie een vies woord voor salesmensen? Of zou technologie - en dan specifiek salestechnologie - ze juist kunnen helpen in het vergroten van de conversieratio, zodat er meer opdrachten worden gewonnen? Hanneke Vogels beschrijft in ‘Salestech - Bouw de ultieme salesmachine’ de laatste ontwikkelingen van technologie voor sales.
recensie
Communicatie en media
21 juni 2023
Peter de Roode
2-3 minuten leestijd
De ondertitel van het originele ‘Je mag ook niets meer zeggen’ maakt duidelijk wat de lezer kan verwachten: ‘Een nieuwe taal voor een nieuwe tijd’. Mounir Samuel maakt duidelijk dat we met ‘reguliere’ taal allerlei vormen van ongelijkheid in stand houden. Denk aan onderwerpen als: gender, mensen met een beperking, racisme, inclusie, erkenning, democratisering en eigenaarschap. Het is een boek dat voor bewustwording kan zorgen.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
21 juni 2023
Hendrika Willemse-Vreugdenhil
2-3 minuten leestijd
Vroeg of laat krijgen we allemaal te maken met tegenslag in ons leven. In ‘Flow’ leert Mark Tuitert je in 10 praktische lessen om een sterke mindset te ontwikkelen en om te surfen op de golfen die het leven ons brengt.
recensie
IT-management / ICT
20 juni 2023
Hans de Witte-van Mierlé
3-5 minuten leestijd
Er is veel te doen rondom AI. De ene mening wordt nog harder geschreeuwd dan de ander, het ene doemscenario wedijvert met de andere utopia-voorspelling. Tijd voor een nuchtere kijk. Die vind je in ‘Slim, slimmer, slimst’.
recensie
Ondernemen
19 juni 2023
Roy van den Anker
2-3 minuten leestijd
Roy van den Anker las De winst van purpose: Mooi dat er mensen zijn die zich niets aantrekken van de opbrengst van hun boek, maar gedreven genoeg zijn om precies deze boodschap goed onder de aandacht te brengen bij de liefhebber die gedreven is om purpose écht op de agenda te krijgen.
recensie
Reclame en verkoop
16 juni 2023
Hanneke de Wit
3-4 minuten leestijd
Reclame maken kost bakken met geld en hoe groter het budget, hoe beter je het doet. Toch? Nee dus. Want hoewel er de afgelopen decennia veel veranderd is in de marketingwereld, blijft één ding altijd hetzelfde: mensen kopen van mensen. Dat is de belangrijkste boodschap van Erwin Wijman in Wat je verkoopt ben je zelf’.
recensie
Projectmanagement
16 juni 2023
Rudy Kor
4-6 minuten leestijd
De term Super in de titel Super Product Owner staat voor 'Samen Uitstekende Producten Écht Realiseren'. De beoogde lezer is de Product Owner. Om misverstanden te voorkomen, hij is niet de opdrachtgever en niet de projectleider. Al lezend wordt duidelijk dat de Product Eigenaar er de hele week mee bezig is en zich maar op één project tegelijk richt.
recensie
Psychologie
15 juni 2023
Marthe Walter
3-4 minuten leestijd
‘Building a Second Brain’ is zo’n boek dat ervoor zorgt dat je nooit meer hetzelfde kijkt naar alles dat je in de toekomst nog gaat lezen. Tiago Forte belooft ‘ruimte in je hoofd’, dankzij zijn nieuwe manier van organiseren in dit digitale tijdperk. Wie zijn tips en tricks volgt, zal zien dat hij deze belofte meer dan waar maakt.
recensie
Economie
14 juni 2023
Freija van Duijne
3-4 minuten leestijd
De snelle ontwikkeling van AI heeft de afgelopen tijd gezorgd voor veel aandacht voor een technologie die tot voor kort vooral de belangstelling had van toekomstverkenners. AI is een systeeminnovatie met grote gevolgen voor onze economie. De Canadese economen Ajay Agrawal, Joshua Gans, Avi Goldfarb geven in ‘Power and prediction’ een zorgvuldige uitleg van de impact van AI op de manier waarop bedrijven werken.
recensie
Psychologie
14 juni 2023
Hans de Witte-van Mierlé
3-4 minuten leestijd
Het omslag van ‘Ik ga waar ik voor sta!’ Van Paul Verveen prikkelt mijn verbeelding. Ikigai is een verborgen plek waar het goede leven bestaat. Een Atlantis, El Dorado en Shangri-La ineen. Maar Ikigai is geen plaats. Paul Verveen legt het uit. Het is een concept, een term die inhoudt dat je een doel in je leven hebt. Het doelgerichte omschrijft Verveen als iets waar je energie van krijgt.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
14 juni 2023
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Creativitijd. Dat vind ik zo’n goed woord! Omdat creativiteit zich niet een hokje laat zetten, je niet op afroep briljante ideeën uit je mouw schudt of omdat sommige oplossingen nou eenmaal inweektijd nodig hebben. Topterm dus wat mij betreft. Want nieuwe inzichten en antwoorden kosten tijd. En een verfrissende aanpak helpt vaak ook. Precies daarover gaat ‘De kracht van een slecht idee’ van Rico Bakker – creatieve denker bij uitstek.
recensie
Mens en maatschappij
13 juni 2023
Martin van Staveren
3-4 minuten leestijd
Een knalroze omslag, een ballon op de voorkant en ‘De Beleidsbubbel’ als titel. Dit nieuwe boek valt op, zonder maar een bladzijde gelezen te hebben. Dat moet ook. Want ondanks duizenden beleidsmakers, miljoenen uren aan vergaderingen en miljarden euro’s in fondsen sneuvelt goedbedoeld overheidsbeleid nogal eens. Met als gevolg? Nog meer beleid, als vermeende oplossing.
recensie
Verandermanagement
13 juni 2023
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Een boek over verandermanagement met, jawel, een nieuwe insteek. Arend Ardon en Cynthia van der Zwan schreven met ‘Wat speelt hier?’ een waardevolle aanvulling op de talloze boeken die al over dit onderwerp verschenen.
recensie
Marketing
13 juni 2023
Joop Rutte
4-5 minuten leestijd
Zoals de ondertitel al doet vermoeden, is ‘Genoeg van reclame’ van Paul ter Heyne een vrij complete opsomming van alle negatieve randverschijnselen die kleven aan de marketingdiscipline en communicatie-uitingen in het bijzonder. De ondertitel luidt: Over de ondermijnende invloed van marketing en reclame en wat we eraan kunnen doen.’
recensie
Psychologie
12 juni 2023
Hans de Witte-van Mierlé
3-5 minuten leestijd
We hebben het allemaal regelmatig: een probleem waar je niet uitkomt. Tijd voor hulp, in de vorm van het kleine, gele boekje 111 losbrekers voor meer plezier bij het oplossen van problemen’ van Jacky van de Goor en Guido Stompff.
recensie
Ondernemen
12 juni 2023
Peter Vermeulen
2-3 minuten leestijd
Het omslag van het boek van Zeynep Dag toont een ogenschijnlijke zelfverzekerde ‘Strijder op hakken’. Het boek heeft als subtitel ‘Hoe ik de vrouw werd die ik wilde zijn’. Bewijst Dag met dit boek dat ze die vrouw geworden is?
recensie
Strategisch management
12 juni 2023
Rudy Kor
4-6 minuten leestijd
Managers die grensverleggend willen worden vinden in ‘Succespatronen’ van Lidewey van der Sluis ideeën hoe ze dat met hun medewerkers kunnen worden. Daarvoor is er onder meer een inspirerende purpose en modern talentmanagement nodig.
recensie
Personeelsmanagement
9 juni 2023
Louis Thorig
4-6 minuten leestijd
‘Giftig gedoe op de werkplek’ van Caroline Koetsenruijter en Hans van der Loo gaat niet over werkgeluk, maar juist over de schaduwkanten in ons werkzame leven. Dikwijls blijven die onderbelicht.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
9 juni 2023
Christel Deckers
3-4 minuten leestijd
Mike Rucker is organisatiepsycholoog. Hij schrijft regelmatig in kranten en tijdschriften over de onderwerpen plezier en gezondheid. Nu is er een boek van zijn hand: ‘Het plezierplan’. Tijdens het schrijven brak corona uit en werd hij zelf ernstig ziek; voorwaar geen periode waarin plezier maken bij hem voorop stond.