OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 2 van 24 resultaten
recensie
Strategisch management
6 augustus 2007
John Daamen
3-4 minuten leestijd
Het hebben van een visie is 'in'. Vele organisaties blijken inmiddels een visie te hebben, maar hebt u ook de goede visie? Het boek 'Kus de visie wakker' van Hans van der Loo, Jeroen Geelhoed en Salem Samhoud beschrijft het proces van de expeditie die uitgevoerd moet worden om tot een bruikbare visie te komen. Als u zover gekomen bent, dan beschikt u over een overkoepelend begrip voor zowel het toekomstbeeld als de basisfilosofie van uw organisatie. U bent dan echter wel 'even' onderweg geweest.
recensie
Financieel management
22 april 2007
John Daamen
Het vastleggen van de Administratieve Organisatie, kortweg AO, blijkt in de praktijk vaak erg lastig. Het gaat dan niet zozeer om de wijze waaróp als wel om het resultaat: het gebruik van de vastlegging. Dikke handboeken en ingewikkelde schema's nodigen bepaald niet uit. Maar zijn 'dik' en 'ingewikkeld' nu de belangrijkste factoren voor het niet gebruiken van de vastgelegde AO? In hun boek 'Handen en voeten aan de Administratieve Organisatie' behandelen Jeroen van den oever en Peter Noordam op de belangrijkste aspecten die een rol spelen bij een succesvol gebruik binnen de organisatie van de AO.
recensie
Financieel management
15 maart 2007
John Daamen
3-4 minuten leestijd
Hebt u het idee dat het traditioneel budgetteren binnen uw organisatie onvoldoende aansluit bij de realiteit? Zo ja, dan biedt het boek 'Beyond Budgeting' van André de Waal, Eelco Bilstra en Pascale Ottens uitkomst. Meer grip krijgen op de realiteit en, wanneer mogelijk, op de toekomst. Wie wil dat niet?
recensie
Algemeen management
27 juli 2006
John Daamen
3-4 minuten leestijd
Hoe zorgt u ervoor dat projecten door de medewerkers zelf gedragen worden, waardoor het gevoel verdwijnt dat u als manager telkens weer uw medewerkers moet motiveren? Volgens Filip Vandendriessche en Jef Clement, auteurs van het boek 'Leidinggeven zonder bevelen' ligt de kern van de oplossing besloten in de mate waarin en de wijze waarop het management haar aandacht weet te schenken aan de drie managementniveaus: het strategische, het tactische en het operationele niveau. Hoe kom je van een probleem naar een oplossing?