OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 78530

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Dossier

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 3 van 62 resultaten
    recensie
    Coaching en trainen
    7 april 2010
    Pierre Spaninks
    2-3 minuten leestijd
    Een conflict op zich is geen probleem. Thuis niet, en op het werk al evenmin. Sterker nog: conflicten kunnen ons verder helpen. Pas als we er niet goed mee omgaan, veroorzaken ze schade. In Einstein en de kunst van conflictmanagement zoeken Jannie Lammers en Elise Luijcx naar manieren om escalatie te voorkomen.
    recensie
    Werk en loopbaan
    1 februari 2010
    Pierre Spaninks
    4-6 minuten leestijd
    Een boek om je te helpen als je je eigen werk en je loopbaan anders wilt inrichten. Dat is wat psycholoog Marc Schabracq wilde maken - en dat is hem gelukt ook. De kracht van Wat nu? De inrichting van je verdere loopbaan zit hem in een zeldzame combinatie van wetenschappelijke inzichten en praktische ervaring.
    recensie
    Internet en social media
    31 december 2009
    Pierre Spaninks
    4-5 minuten leestijd
    Hoe kom je als zelfstandig professional in contact met je potentiële klanten? ‘Er is maar één manier’, zegt Erno Hannink, ‘via internet.’ Daarom schreef hij Laat de klant naar jou komen: een praktische gids voor online marketing. Internet maakt veel mogelijk, maar de vraag wie je bent en wat je wilt doen voor wie moet de professional nog steeds zelf beantwoorden.
    recensie
    Marketing
    1 oktober 2009
    Pierre Spaninks
    5-7 minuten leestijd
    Het gaat er niet om of je klanten tevreden zijn, het gaat er om of ze je aanbevelen. Dat wisten we al uit de boeken van loyaliteitsgoeroe Frederick Reichheld. Maar wanneer bevelen ze je aan, en waarom? Alleen maar als ze enthousiast zijn. Daarom gaat Rijn Vogelaar in De Superpromoter op zoek naar de kracht van enthousiasme.
    recensie
    Leiderschap
    30 juli 2009
    Pierre Spaninks
    4-6 minuten leestijd
    Leidinggeven is mensen in beweging brengen en hen ondersteunen in hun volgende ontwikkelstap. Dat doe je liefst door hen een specifieke opdracht mee te geven, en hen in een nieuwe constellatie in een nieuw proces te brengen. Die gedachte loopt als een rode draad door het onderzoek van de kenniskring Mens en Organisatie aan de Stenden Hogeschool in Leeuwarden. Welke resultaten dat inmiddels heeft opgeleverd laat Adriaan Bekman zien in Horizontaal leiderschap.
    recensie
    Leiderschap
    29 juli 2009
    Pierre Spaninks
    3-5 minuten leestijd
    Er is veel veranderd sinds Lenette Schuijt acht jaar geleden als een van de eersten in Nederland het belang naar voren bracht van inspiratie en zingeving op de werkplek. De kredietcrisis maakte eens te meer duidelijk dat alleen maar sturen op resultaat en rendement funest is. Steeds meer organisaties vragen zich af hoe ze een gezond evenwicht kunnen bereiken. De nieuwe editie van Met ziel en zakelijkheid staat vol inspirerende voorbeelden.
    recensie
    IT-management / ICT
    16 juli 2009
    Pierre Spaninks
    2-3 minuten leestijd
    Steeds vaker besteden bedrijven de uitvoering van IT-diensten uit aan derden. Daarbij is het zaak de nodige zorgvuldigheid te betrachten, want uitbesteden kost ook geld en het is altijd nog maar afwachten wat je ervoor terugkrijgt. Daarom laten nogal wat bedrijven zich bijstaan door een in outsourcing gespecialiseerde bureau. Waar dan, mutatis mutandis, weer hetzelfde voor geldt. Gelukkig is er nu De kleine CMMI voor acquisitie, een handboek voor succesvol uitbesteden.
    recensie
    Organisatiekunde
    7 juli 2009
    Pierre Spaninks
    4-6 minuten leestijd
    Nederlandse ondernemingen zijn opvallend vaak betrokken bij grensoverschrijdende fusies. Helaas leidt dat lang niet altijd tot het gewenste resultaat. Maurits van Os onderzocht voor zijn boek Grensoverschrijdende fusies in de twintigste eeuw zes spraakmakende cases en stelde als eerste een gedetailleerd overzicht op van succes- en faalfactoren. Conclusie: een fusie heeft pas echt kans van slagen als het eigenlijk een overname is.
    recensie
    Algemeen management
    18 juni 2009
    Pierre Spaninks
    3-5 minuten leestijd
    Innovatie en routine, dat klinkt als een tegenstelling. Het een het resultaat van een creatief proces, iedere keer weer uniek. Het ander een dagelijks herhaalde handeling, vast te leggen in regels en procedures, voorspelbaar. Toch kunnen die twee heel goed samengaan. Sterker nog: ze moeten samengaan. Dat is de boodschap van Dany Jacobs en Hendrik Snijders in hun boek Innovatieroutine.
    recensie
    Algemeen management
    17 juni 2009
    Pierre Spaninks
    3-5 minuten leestijd
    De Nederlandse maakindustrie staat er beter voor dan menigeen denkt. Zelfs in deze tijd van recessie zijn er nog volop mogelijkheden om te groeien, ook voor het kleinbedrijf. Drie hoogleraren maakten in opdracht van de Stichting Industriebeleid en Communicatie en handzaam boekje met tips voor ondernemers die hun concurrentiekracht willen versterken: MAAK er meer van.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    21 mei 2009
    Pierre Spaninks
    5-7 minuten leestijd
    Opnieuw beginnen, dat willen we allemaal wel eens. Maar wat houdt dat eigenlijk in? Hoe nieuw is nieuw? Blijft bij alle verandering ook niet veel hetzelfde? En wat haal je je er allemaal mee op de hals? Prikkelende vragen, die filosofe Marli Huijer en publicist Reinjan Mulder van alle kanten bekijken in hun boek Opnieuw beginnen.
    recensie
    20 april 2009
    Pierre Spaninks
    5-7 minuten leestijd
    De afgelopen jaren zijn steeds meer hoogopgeleide professionals voor zichzelf gaan werken. Nu veel bedrijven op de crisis reageren door hun personeelsbestand in te krimpen, heeft een deel van hen het zwaar te verduren. Maar zodra de economie weer aantrekt zijn zij de eersten die weer aan de slag kunnen. Wat zijn eigenlijk de succesfactoren van freelancers en zzp’ers? Econoom Arjan van den Born deed daar uitgebreid onderzoek naar en kwam tot verrassende conclusies.
    recensie
    Inkoop en logistiek
    2 april 2009
    Pierre Spaninks
    3-5 minuten leestijd
    Logistiek is eigenlijk niets meer of minder dan de kunst om de juiste spullen op het juiste moment op de juiste plek te krijgen. In zijn nieuwe boek dat simpelweg Logistiek heet, laat Walther Ploos van Amstel zien wat daar allemaal bij komt kijken - en hoe fascinerend dat is.
    recensie
    Economie
    3 maart 2009
    Pierre Spaninks
    3-5 minuten leestijd
    Adjiedj Bakas is productiever dan ooit. Eind vorig jaar publiceerde hij nog The Future of Finance, een goed getimede vooruitblik op het leven na de kredietcrisis, en nu ligt Microtrends Nederland in de winkel: een catalogus van tientallen soms nog nauwelijks waarneembare ontwikkelingen die ons leven de komende jaren ingrijpend kunnen gaan veranderen. Ondertussen werkt hij al aan de opvolger daarvan, over toekomst van de liefde.
    recensie
    Algemeen management
    2 maart 2009
    Pierre Spaninks
    3-4 minuten leestijd
    Met bronzen medailles op drie achtereenvolgende Olympische Spelen is Arnold Vanderlyde een van de meest aansprekende sporthelden van ons land. Na een glanzende carrière als bokser ontwikkelde hij zich tot mental coach. Binnenkort gaat het seminar Strijden voor Succes in première, dat hij ontwikkelde met Rob Fijlstra en Harry Wullings. Hoewel de titel anders doet vermoeden, is zijn boek Fighting for Success! meer dan een voorschot daarop.
    recensie
    Organisatiekunde
    16 februari 2009
    Pierre Spaninks
    4-6 minuten leestijd
    Denken en handelen, op zo’n manier dat het de bedrijfsvoering van een organisatie verbetert en de resultaten versterkt. Zo definieert de Tilburgse hoogleraar Ton Wentink het vakgebied Business Performance Management in zijn gelijknamige boek over sturen op prestatie en resultaat. Taaie kost, maar het zou een vergissing zijn het daarom ongelezen te laten. Daarvoor is de inhoud te belangrijk.
    recensie
    Algemeen management
    4 februari 2009
    Pierre Spaninks
    4-5 minuten leestijd
    Veel bedrijven en instellingen denken het economisch tij te kunnen keren door blinde bezuinigingen. Dat gaat echter al gauw ten koste van de kwaliteit van de dienstverlening. Als klanten dat merken, zijn ze weg voordat je het weet. In The Ownership Quotient ontwikkelen Heskett, Sasser en Wheeler een aansprekend alternatief.
    recensie
    Algemeen management
    22 januari 2009
    Pierre Spaninks
    4-5 minuten leestijd
    Een expeditie naar de top van de Kilimanjaro vormde de aanleiding voor het boek Summit - een gids voor managers op weg naar de top. Daarin neemt bedrijfseconoom Buck Jüch de lezer mee op reis langs zes deelgebieden die volgens hem essentieel zijn voor succes, in welke onderneming dan ook: Strategie, Urgentie, Mensen, Middelen, Indicatoren, en Triomfen.
    recensie
    Leiderschap
    21 januari 2009
    Pierre Spaninks
    4-6 minuten leestijd
    Twee hoogopgeleide jonge dertigers botsen in leven en werk aan tegen de structuren die zijn opgebouwd door de generatie van hun ouders. Dat moet anders kunnen, maar hoe? Geïnspireerd door het idee van ‘Servant Leadership’ gaan Wouter Hart en Harry Sonnenschein op zoek naar alternatieven. In een serie van negen gesprekken met mannen die hun vaders hadden kunnen zijn.
    recensie
    Marketing
    1 december 2008
    Pierre Spaninks
    3-4 minuten leestijd
    In De 13 gouden wetten van recessiemarketing hebben Roland en Rogier van Kralingen aan minder dan honderd pagina’s genoeg om hun boodschap over het voetlicht te krijgen. Juist nu het tegenzit moeten ondernemers en managers de handen uit mouwen steken.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden