OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 29384

    Rubriek

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 8 van 227 resultaten
    recensie
    Marketing
    30 oktober 2009
    Eric van Arendonk
    Tijdens mijn zoektocht naar meer kennis op het gebied van merken bouwen heb ik al menig boek gelezen hierover. Nu was ik heel specifiek op zoek naar meer informatie omtrent het creëren van een persoonlijkheid van je merk. Meer de emotionele dan de functionele kant. Ik was op het spoor gekomen van de zogenaamde archetypen, persoonlijkheidskenmerken die je ook aan merken kunt koppelen. En toen kreeg ik dit boek in handen 'Brand prototyping - Developing meanful brands', dat is nog eens een statement op de kaft van het boek. Enigszins ongeloofwaardig bekeek ik het boekje.
    recensie
    Economie
    21 oktober 2009
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Als je de media moet geloven, krabbelen we momenteel langzaam op uit de kredietcrisis (oktober 2009). Een verdamping van 2 biljoen dollar volgens Charles Morris. Een gigantisch bedrag, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik na het lezen van het boek die 2 biljoen nog mee vind vallen. De auteur beschrijft een paar zeepbellen die helaas nog niet allemaal geklapt zijn.
    recensie
    Organisatiekunde
    14 oktober 2009
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Van sommige auteurs kun je bij wijze van spreken blind boeken uitzoeken. Eliyahu Goldratt is naar mijn mening een dergelijke auteur. Zijn typische manier van schrijven, in verhaalvorm, spreekt mij aan. Het is laagdrempelig voor diegenen die niet gewend zijn managementboeken te lezen en dat zijn er naar mijn mening nog veel te veel. Voor degenen die wel regelmatig dergelijke boeken ter hand nemen zijn de verhalen boeiend en niet te langdradig. Zij halen de kernboodschap er makkelijk uit. Menig auteur heeft deze schrijfstijl proberen te imiteren maar weinigen zijn erin geslaagd er ook een boeiend boek van te maken.
    recensie
    Marketing
    6 oktober 2009
    Eric van Arendonk
    De auteur van 'Tribes', Seth Godin, is geen onbekende. Hij schreef onder andere bestsellers als 'Purple Cow' en 'De dip', maar ook het boek 'Gehaktballen met slagroom' is van zijn hand. Of dit boek nu een bestseller zal worden, waag ik te betwijfelen. Dat heeft echter niet met de inhoud te maken, maar meer met de opzet van het boek.
    recensie
    Leiderschap
    6 oktober 2009
    Eric van Arendonk
    2-4 minuten leestijd
    De auteur van 'Tribes', Seth Godin, is geen onbekende. Hij schreef onder andere bestsellers als 'Purple Cow' en 'De dip', maar ook het boek 'Gehaktballen met slagroom' is van zijn hand. Of dit boek nu een bestseller zal worden, waag ik te betwijfelen. Dat heeft echter niet met de inhoud te maken, maar meer met de opzet van het boek.
    recensie
    Marketing
    5 oktober 2009
    Eric van Arendonk
    Wat maken Herman Lier, Ruud Heijblom en Angela Waijers me nu? Met zijn boek 'De beleveniseconomie' is Joseph Pine toch de man van de zogenaamde experience economie. Het betreffende boek heb ik destijds als een echte eye-opener ervaren. Deze auteurs beweren dat er meer is en ik moet zeggen; dat brengen ze op een overtuigende wijze in tot uiting in 'Van experience naar challenge economy'.
    recensie
    Marketing
    29 september 2009
    Eric van Arendonk
    1-3 minuten leestijd
    Leuk boekje, wat precies brengt wat de subtitel aangeeft; 'onbegrijpelijke missers en eenvoudige kansen in marketing & communicatie'. Dit alles is weergegeven in 32 korte verhalen. Verhalen met soms een boodschap en soms een weergave van de werkelijkheid. Ze zijn een verzameling van de columns die Martijn Horvath geschreven heeft voor het Tijdschrift voor Marketing. De verhalen geven een kijkje in de keuken waar niet altijd volgens de regels gekookt wordt. Geen grove overtredingen maar domme missers waarbij menig keer de arrogantie van de marketeer de oorzaak is.
    recensie
    Marketing
    23 september 2009
    Eric van Arendonk
    Pfft, klinkt het als ik het boek dicht sla. Het boek is uit. Ik had al een donkerbruin vermoeden dat de weg naar het paradijs niet eenvoudig was en ik heb gelijk gekregen. Je door dit boek heen worstelen valt niet mee.
    recensie
    IT-management / ICT
    7 september 2009
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Ik ben opgevoed met de stelling; alles wat gratis is, heeft geen waarde. De auteur heeft het over het nieuwe gratis en hoe dat de markt radicaal zal veranderen. Mijn nieuwsgierigheid is gewekt. Mede ook door de reputatie van Chris Anderson, hij is immers ook de auteur van het boek 'The long tail'. Daarin heeft hij al aangetoond hoe internet markten beter bereikbaar kan maken. Ik kan je nu al zeggen; dit boek is een must voor iedere marketeer. Anderson is er wederom in geslaagd een boek te schrijven wat de lezer tot nadenken zet.
    recensie
    Psychologie
    3 augustus 2009
    Eric van Arendonk
    3-4 minuten leestijd
    Groen wordt hot, zo lijkt het. Plak ergens het label groen op en het verkoopt. En nu een boek 'Groene intelligentie', hoe verzint Daniel Goleman het? De ondertitel 'Het belang van ecologie voor een eerlijke markt' draait de rollen om en neemt een eerlijke markt als uitgangspunt. Dat geeft mij als lezer hoop en zet aan tot actie.
    recensie
    Marketing
    21 juli 2009
    Eric van Arendonk
    Met enige scepsis heb ik dit boek ter hand genomen. Philip Kotler; is die niet een beetje uit de tijd? Hij is weliswaar de marketinggoeroe die het vak min of meer heeft uitgevonden, maar ik had nu niet bepaald het idee dat hij met de tijd en de ontwikkelingen van ons vak is meegegroeid. Er is inmiddels meer op de wereld dan de 4 P's. Niets blijkt minder waar. Met 'Chaotics' halen Philip Kotler en John A. Caslione mijn gedachten volledig onderuit. 'Chaotics' geeft je een portie moderne marketing en management die is toegespitst op de huidige turbulente tijden. Zo argwanend als ik aan het boek begon, zo enthousiast ben ik na het lezen ervan. Ik denk dat we dit boek gaan terugzien in toplijsten en dat het een serieuze kandidaat is voor bijvoorbeeld het businessbook of the year.
    recensie
    Marketing
    21 juli 2009
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Met enige scepsis heb ik dit boek ter hand genomen. Philip Kotler; is die niet een beetje uit de tijd? Hij is weliswaar de marketinggoeroe die het vak min of meer heeft uitgevonden, maar ik had nu niet bepaald het idee dat hij met de tijd en de ontwikkelingen van ons vak is meegegroeid. Er is inmiddels meer op de wereld dan de 4 P's. Niets blijkt minder waar. Met 'Chaotics' halen Philip Kotler en John A. Caslione mijn gedachten volledig onderuit. 'Chaotics' geeft je een portie moderne marketing en management die is toegespitst op de huidige turbulente tijden. Zo argwanend als ik aan het boek begon, zo enthousiast ben ik na het lezen ervan. Ik denk dat we dit boek gaan terugzien in toplijsten en dat het een serieuze kandidaat is voor bijvoorbeeld het businessbook of the year.
    recensie
    Algemeen management
    26 juni 2009
    Eric van Arendonk
    Door de ondertitel belooft 'Smart Green' een praktisch boek te zijn. Deze belofte maakt Jonathan Estes ook waar. Niet te veel hoogdravende theorieën maar meer antwoorden op vragen zoals: Wat moet ik met duurzaamheid in mijn businessmodel? Het boek neemt u mee in het hele vergroeningsproces. En in dit geval kunt u dit woord zowel letterlijk als figuurlijk opvatten.
    recensie
    Strategisch management
    19 juni 2009
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    De boeken van Michael Porter behoren nagenoeg tot de basisbibliotheek van iedere marketeer. Het woord concurrentie is verbonden aan Michael Porter. Hij behoort tot één van de grondleggers van de marketing. 'Concurrentiestrategie' is dan ook al geschreven in 1980 en de Nederlandse uitgave had in 2008 zijn elfde druk. Je vindt het boek dan ook op nagenoeg alle literatuurlijsten van de marketingopleidingen. Dat is niet voor niets, want de theorieën van deze auteur zijn nog steeds bruikbaar als analyse en voor strategievorming op het gebied van concurrentie.
    recensie
    Marketing
    17 juni 2009
    Eric van Arendonk
    3-4 minuten leestijd
    Is Greenmarketing een belangrijk issue voor de komende tijd? Deze vraag hield me al een tijd bezig. Een manier om hier achter te komen, is om je in het onderwerp verder te verdiepen. Dat deed me dan ook besluiten om 'The Green Marketing Manifesto' te gaan lezen.
    recensie
    Marketing
    12 juni 2009
    Eric van Arendonk
    'De Marketingbox' is een audioreeks met 11 cd's met een knappe prijs van zo'n 200 euro. Dat is meer dan je aan menigeen boek uitgeeft. Is dat het wel waard? Dat was wat bij me opkwam toen ik de box voor het eerst zag. Nu ik ze alle 11 heb beluisterd, kan ik hierop positief antwoorden. De goede uitleg en actuele informatie over moderne marketingonderwerpen maken deze reeks zijn prijs waard.
    recensie
    Strategisch management
    25 mei 2009
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    De aanleiding voor mij om 'De discipline van marktleiders' te gaan lezen was een directe behoefte om meer te weten te komen van het gedachtegoed van de zogenaamde waardestrategieën van Michael Treacy en Fred Wiersema. Tot nu toe was mijn kennis hierover gevoed door slechts een aantal modellen die je in de marketingliteratuur tegenkomt. Op zich laat de theorie niets aan duidelijkheid over, maar ik wilde meer achtergrond van deze theorie. De prestatie van de auteurs, de inhoud van het boek dus, is top en heeft me meer inzicht gegeven in deze waardestrategieën.
    recensie
    Non-profit
    20 mei 2009
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Hoe tegenstrijdig kan een titel zijn; 'Als Disney de baas was in uw ziekenhuis', een pretparkicoon die er op uit is om mensen plezier te laten beleven en een ziekenhuis waar verdriet, pijn en onzekerheid de boventoon voeren. Wordt dat niet een misplaatste combinatie? Met de ondertitel zwakt Fred Lee de zaak iets af; '91/2 dingen die u anders zou doen'. Het gaat dus over een beperkt aantal aanpassingen om het goede van de een bij de ander te implementeren. Daar zou wat in kunnen zitten, het zijn tenslotte allebei dienstverlenende organisaties.
    recensie
    Marketing
    4 mei 2009
    Eric van Arendonk
    'Happen naar Peijnenburg' is een leuk boek, laat dat duidelijk zijn. Het leest vlot weg en mede door de regelafstand en de ruime opzet lijkt het boek meer dan het in feite is. Bart Kuiper is dan ook een reclameman en dat merk je in de opzet. De auteur draait daar ook niet omheen; hij is destijds begonnen met het reclamebureau 'Leukwerkt worldwide' en zijn eerste klant was de Koninklijke Peijnenburg BV. Het hele proces van werving van deze klant en het tot stand komen van de uiteindelijke campagne, beschrijft hij uitvoering in 'Happen naar Peijnenburg'.
    recensie
    Marketing
    22 april 2009
    Eric van Arendonk
    Geen gelukkige combinatie, gehaktballen met slagroom. Op zich zijn de ingrediënten niet onaardig maar gecombineerd is het helemaal niets meer. De ondertitel 'Hoe nieuwe marketing jouw business verandert' maakt me niet direct veel wijzer. Seth Godin wordt aangeprezen als de auteur van de bestsellers 'De Dip' en 'Purple Cow'. Tot nu toe zegt het mij niets. Mijn nieuwsgierigheid wordt al snel verder gewekt door een zinsnede aan het begin van het boek; 'Vraag niet wat nieuwe marketing voor jou kan doen. Vraag wat jij kan doen om optimaal te profiteren van nieuwe marketing'. Dat belooft een actief boek te worden!

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden