OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 7 van 227 resultaten
recensie
Marketing
2 juli 2010
Eric van Arendonk
3-4 minuten leestijd
'Aan de vier miljard armen in de wereld, en aan diegenen die hen helpen om een beter leven te krijgen.' Daar is Marketing tegen armoede van Philip Kotler en Nancy R. Lee aan opgedragen. Wat kan marketing doen aan het armoedeprobleem van de wereld? Hier gaan de auteurs uitvoerig op in.
recensie
IT-management / ICT
23 juni 2010
Eric van Arendonk
Het woord cloud computing zie je steeds vaker opduiken. Dus benieuwd naar wat er achter zit, heb ik 'Over cloud computing' van Ed Lute opengeslagen. Na het lezen heb ik een aardig beeld van wat het begrip cloud computing inhoudt. Wat voor betekenis het zal hebben in de toekomst heb ik nog niet scherp. Wat ik wel weet is dat dit zeker niet het laatste boek zal zijn wat over dit onderwerp geschreven is.
recensie
Marketing
18 juni 2010
Eric van Arendonk
Hoe tevreden zijn je klanten? Veel organisaties drukken dat uit op een schaal van 1 tot 10. Berry Veldhoen & Stephan van Slooten, de auteurs van 'De 9+ organisatie' hebben hier een duidelijke mening over en koppelen dit aan de kreet: 'van marketshare naar mindshare'. 9+ Organisaties zijn organisaties die op dergelijke onderzoeken een 9+ scoren.
recensie
Marketing
18 juni 2010
Eric van Arendonk
'De conversation manager', hoe verzin je het? Wat moet deze persoon gaan managen, conversaties? Nu ik het boek gelezen heb, weet ik dat dit typische vragen zijn van een zogenaamde ouderwetse marketeer. Komen dezelfde vragen bij u op bij het lezen van de titel dan wordt het hoog tijd dat u dit boek ter hand neemt, zodat u erachter komt wat er zo ouderwets is aan deze gedachte.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
14 mei 2010
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Hoe je zelf elke situatie positief kunt beïnvloeden, zo luidt de ondertitel van 'Lift' van Ryan Q. Quinn en Robert E. Quinn. De omslag laat een papieren vliegtuigje zien dat door de wolken heen vliegt. In eerste instantie geeft het me een hoog zweverigheidsgevoel, maar de heren Quinn hebben een goede reputatie in het schrijven van managementboeken, in ieder geval Robert E. Quinn. Ik moet zeggen dat, nu ik het boek gelezen heb, dat zweverige wel meevalt. Het is een praktisch boek met een heldere boodschap.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
14 mei 2010
Eric van Arendonk
Hoe je zelf elke situatie positief kunt beïnvloeden, zo luidt de ondertitel van 'Lift' van Ryan Q. Quinn en Robert E. Quinn. De omslag laat een papieren vliegtuigje zien dat door de wolken heen vliegt. In eerste instantie geeft het me een hoog zweverigheidsgevoel, maar de heren Quinn hebben een goede reputatie in het schrijven van managementboeken, in ieder geval Robert E. Quinn. Ik moet zeggen dat, nu ik het boek gelezen heb, dat zweverige wel meevalt. Het is een praktisch boek met een heldere boodschap.
recensie
Marketing
29 april 2010
Eric van Arendonk
3-4 minuten leestijd
Susanne Piët heeft al een aantal goede managementboeken op haar naam staan. Naar mijn mening loopt ze regelmatig vooruit op issues die, naar gelang de tijd vordert, meer aandacht krijgen van andere auteurs.
recensie
recensie
Marketing
26 april 2010
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Het boek 'Online marketing' van Jeroen Betrams heeft als ondertitel; 'Strategie en tactiek'. Dit oogt aardig compleet en ik moet zeggen dat ik na het lezen van dit boek alleen maar kan concluderen dat tactiek sterker vertegenwoordigd is dan strategie. Het boek is zeker aan te merken als een overzichtelijk werk op het gebied van online marketing.
recensie
Marketing
26 april 2010
Eric van Arendonk
Het boek 'Online marketing' van Jeroen Betrams heeft als ondertitel; 'Strategie en tactiek'. Dit oogt aardig compleet en ik moet zeggen dat ik na het lezen van dit boek alleen maar kan concluderen dat tactiek sterker vertegenwoordigd is dan strategie. Het boek is zeker aan te merken als een overzichtelijk werk op het gebied van online marketing.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
20 april 2010
Eric van Arendonk
3-4 minuten leestijd
Het gebeurt niet vaak, maar soms blijft de inhoud van een boek nog dagen door je hoofd malen. Situaties die je tegenkomt, relateer je aan het boek en met behulp van wat je gelezen hebt, probeer je zaken te verklaren. Dit is mij overkomen nadat ik het boek; 'hoe wij beslissen' gelezen had van Johan Lehrer. Ik moet dan ook iedereen waarschuwen; Pas op! Dit is geen gewoon managementboek. Dit is wat je noemt een spannend maar vooral ook meeslepend boek dat je zeker zal raken.
recensie
Verandermanagement
20 april 2010
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Power en love zijn twee begrippen die ik tot voor het lezen van het boek niet als een soort eenheid heb beschouwd. Adam Kahane toont echter in 'Power & Love' aan dat macht en liefde gecombineerd juist heel krachtig kunnen zijn. Macht of liefde alleen hebben een heel ander effect.
recensie
Marketing
8 april 2010
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Productlancering is niet echt een nieuw onderwerp voor een marketingboek, er zijn hierover immers meer boeken geschreven. Toch biedt 'Hoe lanceer ik een nieuw product!?' van Jeremy Deacon & Margit Smeekens iets extra's. Ik moet bekennen dat de ervaren doorgewinterde marketeer er niet veel nieuws zal weten te ontdekken, maar dat zal zeker niet opgaan voor de beginnende productmanager.
recensie
Marketing
29 maart 2010
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Van de drieduizend emoties consumeren we er een kleine duizend. Roland en Rogier van Kralingen verdiepten zich in de rol van emoties met betrekking tot merken. In 'Emotionele innovatie' beschrijven zij ook het proces van emotie-innovatie. Op de shortlist van marketingboek van het jaar wat mij betreft!
recensie
Algemeen management
29 maart 2010
Eric van Arendonk
Wat een onzin! Dat is zo ongeveer mijn eerste reactie na het lezen van de titel van dit boek; 'Waarom feedback niet werkt'. Maar aan de andere kant intrigeert het me. Ergens in mijn hoofd roept iets 'er moet meer in dat boek zitten'. Dat komt waarschijnlijk door het woord 'waarom'. De ondertitels 'En andere managementlessen uit de neurowetenschap' en 'Dit boek zet de theorie over management op zijn kop' wekken voldoende nieuwsgierigheid om het boek ter hand te nemen. Nu ik dit boek van Charles Jacobs gelezen heb, ben ik daar blij om.
recensie
Marketing
9 maart 2010
Eric van Arendonk
'Customer advocacy: kijken met de ogen van de klant' prijkt op de kaft van 'Als jij de klant was...'. Dit zie je eigenlijk nog te weinig, een ondertitel die zichzelf waarmaakt. Enerzijds weet de auteur customer advocacy op een heldere manier uiteen te zetten maar anderzijds heeft Nicolette Wuring het ook toegepast bij het schrijven van het boek. Alsof dit boek met de ogen van de lezer geschreven is. Je pakt dit boek op en na het lezen van de eerste pagina's weet je dat dit boek je nieuwe inzichten en inspiratie zal gaan geven. Probeer het dan nog maar eens weg te leggen!
recensie
Marketing
8 februari 2010
Eric van Arendonk
Compact, dat is het kenmerkende woord voor 'Brand flow'. Dat geldt voor zowel de omvang als de inhoud. Michel Jansen geeft op een zeer compacte wijze zijn standpunten weer. Zonder uitvoerige lappen tekst houdt hij het bij de essentie. Zeer prettig om te lezen, vlot en concreet zonder het continue herhalen van standpunten. Voor je het weet is het uit. Bovendien maakt Michel Jansen de belofte in de ondertitel; 'Creëer de optimale merkervaring' in dit boek zeker waar.
recensie
Marketing
22 januari 2010
Eric van Arendonk
3-4 minuten leestijd
'Gen buY' is zonder meer een interessant boek voor diegenen die geïnteresseerd zijn in het koopgedrag, de merkbeleving en het gedrag van de nieuwe generatie tieners en twintigers. Het is een Amerikaans boek, dus de voorbeelden die gebruikt worden zijn Amerikaans, dus daar moet je even doorheen lezen om de werkelijke boodschap eruit te filteren.
recensie
Marketing
21 december 2009
Eric van Arendonk
'Over de kracht van enthousiasme' zo belooft de ondertitel, 'Blije Harry's' zou mijn zoon zeggen. Op zich is de uitdrukking 'enthousiasme is aanstekelijk' mij niet vreemd. Maar dat dit kan leiden tot zogenaamde superpromoters was ik mij niet bewust. Rijn Vogelaar geeft in 'De superpromoter' een goed inzicht in de mogelijkheden om tevreden klanten voor je te laten werken.
recensie
Marketing
30 oktober 2009
Eric van Arendonk
Tijdens mijn zoektocht naar meer kennis op het gebied van merken bouwen heb ik al menig boek gelezen hierover. Nu was ik heel specifiek op zoek naar meer informatie omtrent het creëren van een persoonlijkheid van je merk. Meer de emotionele dan de functionele kant. Ik was op het spoor gekomen van de zogenaamde archetypen, persoonlijkheidskenmerken die je ook aan merken kunt koppelen. En toen kreeg ik dit boek in handen 'Brand prototyping - Developing meanful brands', dat is nog eens een statement op de kaft van het boek. Enigszins ongeloofwaardig bekeek ik het boekje.