OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 29384

    Rubriek

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 5 van 227 resultaten
    recensie
    1 juli 2014
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    ‘Gerard Heineken de man, de stad en het bier’ is de volledige titel van deze biografie en die dekt de lading. Gerard Heineken is de oprichter van wat we kennen als het Heinekenconcern. Mijn kennis ging niet verder dan Freddy, waarvan ik natuurlijk wel wist dat hij niet de grondlegger was. Nu ben ik nieuwsgierig van aard en ben dus benieuwd hoe dit concern in de 19de eeuw ontstaan is. De geschiedenis is immers bepalend voor het heden en het heden bepaalt de toekomst.
    recensie
    Algemeen management
    13 juni 2014
    Eric van Arendonk
    Dat dit boek verkozen is tot Managementboek van het Jaar 2014 is mij na het lezen ervan volstrekt duidelijk. Het boek is boeiend, inspirerend en als dit boek je niet tot denken aanzet dan doet geen enkel boek dat meer.
    recensie
    Algemeen management
    12 juni 2014
    Eric van Arendonk
    Het vorige boek van de auteurs Berry Veldhoen en Stephan van Slooten, De 9 + organisatie, haalde de shortlist van de verkiezing van het Managementboek van het Jaar 2011. Naar mijn mening een terechte nominatie. In hun nieuwe Klanthelden in de 9+ organisatie maakt het auteursduo nu een verdiepingsslag, dit maak ik tenminste op uit de ondertitel: ‘excelleren in emotionele klantbeleving’.
    recensie
    Marketing
    11 juni 2014
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Klantervaring als spil van uw bedrijf, als dat de marketeer niet aanspreekt dan weet ik het niet meer. Uiteindelijk draait het in ons vak daarom. Hier kan ik nooit genoeg van weten. Zo startte ik met het lezen van ‘Customer experience in de praktijk’ van Manfred van Gurchom.
    recensie
    Algemeen management
    20 mei 2014
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Daniel Ofman heeft naam gemaakt met zijn boeken over de kernkwadranten (De kernkwaliteiten van het Enneagram, Bezieling en kwaliteit in organisaties). Boeken waar ik veel plezier aan heb beleefd. Bij het verschijnen van zijn nieuwste boek ‘Inspiratie en inzet in organisaties’ was ik dus sowieso al geïnteresseerd. Ik werd verder aangemoedigd door de ondertitel; ‘als harder werken niet meer werkt’. Een gezegde naar mijn hart. Harder werken is altijd maar een tijdelijke oplossing. Slimmer werken is efficiënter en je wordt er minder moe van.
    recensie
    Algemeen management
    20 mei 2014
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Een collega wees me op ‘Regievoeren zonder macht’ van Hans Licht. Ze zocht iemand om er na het lezen over te sparren. De titel sprak me wel aan, het duidde voor mij op beïnvloeden, iets wat voor mij als marketeer niet onbekend is. Om meteen met de deur in huis te vallen: Ik heb het met plezier gelezen.
    recensie
    Reclame en verkoop
    27 maart 2014
    Eric van Arendonk
    ‘Strategische antwoorden voor marketeers en managers’ luidt de ondertitel van het jongste boek van deze door mij gerespecteerde Vlaamse auteur. Zijn eerdere werken, waaronder het boek; ‘Het merk mens, consumenten grijpen de macht’ heb ik destijds met plezier gelezen en hebben me geïnspireerd. Dit nieuwe boek heeft in ieder geval een uitdagende titel.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    24 januari 2014
    Eric van Arendonk
    Maak betere keuzes in leven en werk. Deze ondertitel heeft op zich iets zweverig, maar niets is minder waar. 'Beslist' gaat over het nemen van besluiten. Iets wat we de hele dag doen en wat absoluut voor verbetering vatbaar is. Nog steeds nemen we besluiten die achteraf anders uitpakken dan we gehoopt hadden. Chip Heath en Dan Heath hebben het besluitvormingsproces geanalyseerd en zijn tot verrassende resultaten gekomen.
    recensie
    Marketing
    27 december 2013
    Eric van Arendonk
    'Nieuwe online verkoopstrategieën in B2B' dat is de ondertitel van 'Brainbound marketing'. Eindelijk eens een benadering vanuit B2B, dat was de eerste gedachte die bij me opkwam toen ik het boek van Paul Hassels Mönning voor de eerste keer onder ogen kreeg. Nu ben ik best wel sceptisch over de scheidingslijn tussen B2B- en B2C-marketing, voor mij is die namelijk flinterdun. Daarom is het goed om een marketingboek te lezen dat alleen vanuit een B2B-bril geschreven.
    recensie
    Organisatiekunde
    2 januari 2013
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    'Terug naar de bedoeling' is de ondertitel van 'Verdraaide organisaties' van Wouter Hart, op zich is het woord bedoeling een raar woord wat ik niet direct kon plaatsen. Dit werd door het lezen van het boek al vrij snel weggenomen. Het gaat erom dat processen binnen organisaties nogal eens weglopen van wat er nu eigenlijk er mee bedoeld werd.
    recensie
    Algemeen management
    21 september 2012
    Eric van Arendonk
    Ik sla 'Het begint met een idee' van Carolien Vader net dicht en was in eerste instantie niet van plan een recensie te schrijven. Maar tijdens het lezen ben ik van mening veranderd. Dat heeft te maken met de inhoud van het boek, het is verrassend en bevat meer dan je in eerste instantie zou vermoeden. 'Leuk, als meer mensen dit boek lezen' dacht ik, en met een recensie kan ik daar in ieder geval een positieve bijdrage aan leveren.
    recensie
    Marketing
    14 september 2012
    Eric van Arendonk
    Door de ondertitel; 7 stappen & 19 praktijkvoorbeelden van Crowdsourcing, belooft 'De C2B revolutie' een heel praktisch boek te zijn. Heel klein staat ook nog vermeld dat de redactie gevoerd is door Rogier van Kralingen, bekend om zijn praktische boeken. Je zou vermoeden dat dat wel goedkomt, en dat komt het ook. Dit boek is een zeer praktisch boek wat alle ins en outs op het gebied van crowdsourcing beschrijft en toelicht.
    recensie
    Marketing
    13 september 2012
    Eric van Arendonk
    Marketing voor hbo-onderwijs, dat is de beoogde doelgroep van 'Modern marketingmanagement' van de hand van Gert-Jan Scheers. Het boek zit goed in elkaar en is eindelijk een keer niet volgens het aloude marketingplanningsmodel ingedeeld, maar gewoon per onderwerp.
    recensie
    Strategisch management
    8 juni 2012
    Eric van Arendonk
    De titel van het boek doet vermoeden dat het hier gaat om een zogenaamd modellenboek, waarin dan slechts modellen getoond worden met daarbij een over het algemeen korte uitleg. Dat is echter niet zo. De ondertitel doet meer recht aan de inhoud dan de titel zelf: 'creëer nieuwe business'. Daar gaat 'Groeimodellen' namelijk over. Yousri Mandour, Kris Brees en Roy Wenting maken hiervoor gebruik van een model waarin twaalf verschillende groeimodellen opgesloten zitten.
    recensie
    Algemeen management
    18 mei 2012
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Voor besluitvorming en visieontwikkeling in teams, zo luidt de ondertitel van '52 Patroondoorbrekende denktechnieken voor managers' van Frank Groot. Een boek waar u in zult neuzen en al bladerend inspiratie opdoen. Om een goede mening te vormen heb ik het echter wel van voren naar achteren gelezen. Met plezier moet ik zeggen, en dat is positief voor een dergelijk boek.
    recensie
    Marketing
    18 april 2012
    Eric van Arendonk
    Mijn eerste gedachte bij het zien van de titel 'Blauwe bananen' was dat het een associatie had met de bestseller 'Blue ocean', maar de enige overeenkomst met dat boek is de kleurbenaming, voor de rest niets. In dit boek gaat het met name over de kunst van onderscheidend vermogen, iets wat een blauwe banaan absoluut heeft in een gele tros soortgenoten.
    recensie
    Marketing
    17 april 2012
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Inspiratiegids voor klantgevoelige service zo luidt de ondertitel van 'De Tao van Service' van Eric de Haan. Een boek met zo'n titel trekt altijd mijn aandacht. Ten eerste behoren boeken voor mij tot de grootste inspiratiebronnen. Daarnaast vind ik het een prachtig idee om de Chinese filosofie Tao op service te betrekken. Alleen de woorden 'klantgevoelige service', is dat niet dubbel? Is service niet bij uitstek klantgevoelig?
    recensie
    Marketing
    28 maart 2012
    Eric van Arendonk
    Ontdek wat klanten echt willen, zo luidt de ondertitel van dit boek. Maar wat heeft dat nu met gaten te maken. Wie de auteur wat beter kent, kan de titel 'Gek op gaten' wel plaatsen. Het heeft betrekking op het verhaal dat de auteur als een soort handelsmerk voert. Kort samengevat gaat het over een man die boren verkoopt. Feitelijk moet hij niet de boren verkopen maar de gaten die die boren maken, want daar is behoefte aan. Wanneer die gaten gemaakt zouden kunnen worden zonder die boren, verkoopt de man niets meer. Hij verkoopt dus gaten in plaats van boren. Dit boekje gaat dus over gaten, met andere woorden over dat wat de klant echt nodig heeft en niet wat wij denken dat hij nodig heeft.
    recensie
    Marketing
    28 maart 2012
    Eric van Arendonk
    Ontdek wat klanten echt willen, zo luidt de ondertitel van dit boek. Maar wat heeft dat nu met gaten te maken. Wie de auteur wat beter kent, kan de titel 'Gek op gaten' wel plaatsen. Het heeft betrekking op het verhaal dat de auteur als een soort handelsmerk voert. Kort samengevat gaat het over een man die boren verkoopt. Feitelijk moet hij niet de boren verkopen maar de gaten die die boren maken, want daar is behoefte aan. Wanneer die gaten gemaakt zouden kunnen worden zonder die boren, verkoopt de man niets meer. Hij verkoopt dus gaten in plaats van boren. Dit boekje gaat dus over gaten, met andere woorden over dat wat de klant echt nodig heeft en niet wat wij denken dat hij nodig heeft.
    recensie
    Marketing
    26 maart 2012
    Eric van Arendonk
    'De guerrillamarketingrevolutie' is qua uiterlijk letterlijk en figuurlijk een echt boek. Meer dan 300 pagina's, behoorlijk formaat, dikke kaft en veel foto's. Hier begin je niet zo maar aan. Het boek ziet er absoluut verleidelijk uit dus de echt geïnteresseerden in het onderwerp guerrillamarketing zullen het wel ter hand nemen. Eerlijk gezegd is dat zonde. Het boek heeft namelijk veel meer in zijn mars. Aan het eind schrijft Cor Hospes dat hij eigenlijk van plan was het boek de titel guerrillamarketing manifest te noemen, maar op aanraden van zijn uitgever heeft hij dat niet gedaan. Zonder meer jammer, want het boek kan een dergelijke titel makkelijk aan.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden