OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 4 van 227 resultaten
recensie
Marketing
20 juni 2017
Eric van Arendonk
Als er iets aan verandering onderhevig is dan is het wel de customer journey. Het aantal touchpoints is de laatste decennia enorm uitgebreid.
recensie
Financieel management
14 april 2017
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
De ondertitel ‘de weg naar jouw crowd’ wordt volledig waargemaakt in Het grote crowdfunding boek van Simon Douw en Gijsbert Koren. De auteurs gaan in op alle in en outs van crowdfunding.
recensie
Marketing
31 januari 2017
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Het vak marketing verandert razendsnel. Nieuwe, onder andere, technische mogelijkheden bieden ons steeds meer inzicht in wat de klant werkelijk wil.
recensie
Marketing
6 september 2016
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
De term disruption is verbonden met businesscases zoals Uber of AirBNB. Patrick Maes geeft aan dat dit boek een nieuwe kijk geeft op sales, marketing en customer service. Niets over businesscases maar Maes zoomt in op de rol van drie aanverwante disciplines.
recensie
Strategisch management
20 augustus 2016
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Agile lijkt een modewoord, het ene boek na het andere verschijnt er over. Naar mijn mening is dat eigenlijk niet vreemd. Het is zelfs raar dat het zo lang heeft moeten duren. Hoe agile is jouw strategie is de jongste uitgave.
recensie
Leiderschap
27 november 2015
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Neuro is momenteel hot binnen marketing. De neurowetenschap opent nieuwe inzichten voor de marketeer. Menig marketeer kijkt er naar als een kind naar de snoeppot. Is er een soort koopknop waarmee we iedere consument kunnen beïnvloeden? Er is al menig boek over volgeschreven en ik heb er zelf aan een meegewerkt.
recensie
Algemeen management
5 november 2015
Eric van Arendonk
‘Transitie naar houdbaar concurrentievoordeel & duurzame waardegroei. Op weg naar een prodynamische onderneming’. Zo luidt de ondertitel van ‘Wat kan mij nou gebeuren?’ van Pieter Geelhoedt en Wil Jansen dat belooft heel wat. Mijn eerste gedachte is dan ook dat het beloofde nogal pretentieus is. Hier zijn al heel wat marketingboeken over vol geschreven. Benieuwd naar wat de auteurs hier aan toe gaan voegen heb ik het boek ter hand genomen.
recensie
Psychologie
3 augustus 2015
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Wat een prachtig woord: consumentenpsychologie. Het doet mij vermoeden dat hier alles in zit wat in het hoofd van de consumenten omgaat. Waarom neemt hij zijn beslissingen, wat zijn zijn overdenkingen? Hoe kunnen wij als marketeers de consument echt gaan begrijpen?
recensie
Persoonlijke effectiviteit
18 juni 2015
Eric van Arendonk
Ik was al aardig positief overdonderd door Remco Claassens eerdere boek ‘Verbaal meesterschap’, dus mijn verwachting was hoog toen ik ‘Spreken met impact’ tegenkwam. De ondertitel luidt; Handboek voor effectieve (non-) verbale beïnvloeding, wat op zich een aardige statement is voor een boekje van 175 pagina’s.
recensie
Marketing
7 mei 2015
Eric van Arendonk
Ik moet zeggen dat de titel inclusief de ondertitel de lading van ‘Managing Private Labels - Sharing knowledge from research and practice’ méér dan dekt, van dit uiterst praktische boek met betrekking tot het managen van private labels. Koen de Jong is er prima in geslaagd om een totaal overzicht te geven van dit uiterst actuele onderwerp.
recensie
Psychologie
1 april 2015
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
‘Het boek van vergeving’ van Desmond en Mpho Tutu is nu niet het eerste boek wat je pakt als managementboek. Het is dan ook niet als dusdanig geschreven. Maar toch trok het mijn aandacht en werd ik gegrepen door het ogenschijnlijk simpele woord ‘vergeving’.
recensie
Marketing
23 maart 2015
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
‘Het antwoord op e-commerce’, zo beweert de omslag van Gino van Ossels Omnichannel in retail. Daar zit iets van een tegenstrijdigheid in. Omnichannel is volgens Eric van Arendonk gebruikmaken van alle kanalen waar dan ook e-commerce bijhoort, terwijl het daar een antwoord op gaat geven. Maar goed, laten we daar niet te lang bij stilstaan, gewoon lezen!
recensie
Strategisch management
2 maart 2015
Eric van Arendonk
Roel Welsing is in 2013 verkozen tot ‘The marketeer of the year’. Met name zijn prestatie bij Triodosbank heeft hem deze titel bezorgd. Het is ook niet mis wat hij gedaan heeft in de financiële sector, een branche die nog nooit zo onder vuur heeft gelegen als de afgelopen jaren. Daar heeft hij met zijn marketinginspanningen opmerkelijke resultaten weten te behalen.
recensie
Strategisch management
29 januari 2015
Eric van Arendonk
Toen ik hoorde dat ‘Waarde propositie ontwerp’ uitkwam stond het vijf minuten later op mijn verlanglijstje. Het eerdere ‘Business Model Generatie’ van Alex Osterwalder was voor mij een eyeopener. En niet voor mij alleen blijkt. Het is dan ook al vertaald in 30 talen en kan zich met recht een bestseller noemen. Ik was benieuwd wat het nieuwe boek mij zou brengen.
recensie
Marketing
12 januari 2015
Eric van Arendonk
Na ‘De superpromotor’ dacht ik dat Rijn Vogelaar het nodige over de kracht van enthousiasme voor organisaties wel had geschreven. Nu verschijnt er een boek van dezelfde auteur. ‘De enthousiasme trilogie’ is drie keer zo dik en bestaat uit de delen Flame, Flow en Flood. ‘De superpromotor’ heeft me destijds geïnspireerd om de kracht van enthousiasme beter aan te wenden. Daarom ben ik nieuwsgierig aan dit boek begonnen. Om meteen met de deur in huis te vallen: Rijn Vogelaar heeft me wederom weten te inspireren.
recensie
Strategisch management
12 december 2014
Eric van Arendonk
Een meer dan actueel thema; nieuwe business modellen. Indien het bestaande niet meer werkt zal er iets nieuws moeten komen. ‘Nieuwe business modellen’ van Jan Jonker gaat over… het creëren van nieuwe businessmodellen.
recensie
Marketing
29 oktober 2014
Eric van Arendonk
'Dokter ik heb last van klanten' van Mike Hoogveld heeft een A5-formaat en ziet eruit als een lekker leestussendoortje. En dat is het eigenlijk ook, het boek is vlotgeschreven en de hoofdstukken zijn kort.
recensie
Marketing
21 oktober 2014
Eric van Arendonk
Het marketingvak staat de laatste jaren niet stil. Nieuwe technologieën bieden volop mogelijkheden om marketingbedrijven steeds verder uit te breiden. Vooral op het gebied van gericht communiceren. Terwijl weer andere technieken ons nieuwe inzichten verschaffen zoals bij big data en neurowetenschappen. Als marketeers moeten we flink aan de bak om bij te blijven in ons vakgebied. Gelukkig helpen boeken ons daarbij.
recensie
Marketing
23 juli 2014
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
‘Islamic branding’. Is dat de islam als merk of hoe je als merk met de islam omgaat? De ondertitel luitdt: ‘Het mekka van kansen’. Het gaat dus over de mogelijkheden die deze bevolkingsgroep de marketeer biedt.
recensie
Marketing
17 juli 2014
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Het is inmiddels alweer de zesde druk van dit indrukwekkende leerboek over dienstenmarketing en management. Nu heb ik de vorige edities van ‘Dienstenmarketingmanagement’ niet gelezen dus ik kan deze zesde druk niet vergelijken met de vorige. Maar ik kan wel wat vinden van het boek an sich.