OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 29384

    Rubriek

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 3 van 227 resultaten
    recensie
    Marketing
    25 juli 2019
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Merkdisruptie gaat over 100 merken die gaan verdwijnen, de 15 megatrends die dit veroorzaken en een 1 strategie om de ondergang te voorkomen. De auteurs, brand-director Jeroen Cremer, merkstrateeg Frank Haveman en media-ondernemer Richard Otto zijn in staat geweest om diverse externe ontwikkelingen te vertalen naar de gevolgen voor merken.
    recensie
    Strategisch management
    24 mei 2019
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Overleven in disruptieve tijden luidt de ondertitel De onsterfelijke onderneming. De auteur neemt de geschiedenis van Apple om te omschrijven hoe je dat doet. Apples successen en mislukkingen lopen dan ook als een rode draad door het boek.
    recensie
    Verandermanagement
    15 mei 2019
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Zeven principes voor duurzaam succes; dit is de belofte die Stefanie Jansen en Maarten Pieters op het omslag van hun boek COcreatie revolutie afgeven.
    recensie
    Reclame en verkoop
    7 mei 2019
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Word een expert in overtuigen en verkopen; zo luidt de ondertitel van De werkwijze van de Wolf. Enigszins aanmatigend moet ik zeggen. Zou dat zo maar kunnen door een boek te lezen? Iets in me zegt dat daar meer bij komt kijken.
    recensie
    Leiderschap
    15 april 2019
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Eindelijk eens een managementboek dat ook leuk is om te lezen. Ronald van der Molen heeft een prachtige metafoor gevonden in de natuur om organisch leiderschap in al zijn facetten uit te leggen. Gecombineerd met voorbeelden omtrent situaties waarbij organisch leiderschap al dan niet wordt toegepast maakt dat dit boek tot bijna een feest om te lezen.
    recensie
    Strategisch management
    11 april 2019
    Eric van Arendonk
    1-3 minuten leestijd
    Het vorige boek van Menno Lanting, De disruptieparadox, is de aanleiding voor het schrijven van dít boek. In Disruptie in de overheid beschrijft hij hoe radicale vernieuwing al dan niet mogelijk is bij overheden.
    recensie
    Marketing
    1 maart 2019
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Als we het hebben over Meaningful marketing, dan wringt daar iets volgens Bart Lombaerts. Het boek Meaningful Marketing geeft volgens de ondertitel antwoord op dit schisma tussen merk en consument.
    recensie
    Marketing
    22 februari 2019
    Eric van Arendonk
    recensie
    Marketing
    28 januari 2019
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Waardevolle eenvoud gaat over het beoordelen, ontwerpen en verbeteren van producten, diensten en processen voor de klant. De auteur maakt voor zijn aanpak gebruik van een eenvoudige matrix in de vorm van een kwadrantenmodel.
    recensie
    Marketing
    21 januari 2019
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Het vorige boek van Gino Van Ossel, professor Retail & Trade Marketing aan Vlerick Business School; Omnichannel in retail, gaf antwoord op vragen over de e-commerce voor retailing. Een goed boek, zonder meer.
    recensie
    Marketing
    8 januari 2019
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Het marketing vakgebied staat regelmatig ter discussie. Het woord marketingtruc valt te vaak en doet afbreuk aan marketing als vak. Ruud Frambach duidt met zijn Doet marketing ertoe? exact aan waar het in ons vak werkelijk om gaat.
    recensie
    Verandermanagement
    25 september 2018
    Eric van Arendonk
    recensie
    Marketing
    3 september 2018
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Wat moet ik mij voorstellen bij een Visual marketeer? Een marketeer is mijns inziens een persoon die het vak marketing beheerst. Maar wat is dan een ‘Visual’ marketeer? Van een dergelijke specialisatie had ik nog niet eerder gehoord. Al nieuwsgierig waartoe dit zou leiden heb ik het boek ter hand genomen.
    recensie
    Marketing
    20 juli 2018
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Het 130 jarig bestaan van Albert Heijn in 2017 is de aanleiding geweest om stil te staan bij de toekomst. Met Appie Tomorrow presenteert Albert Heijn een inspiratiebron voor 2025, zo stelt de huidige CEO Wouter Kolk.
    recensie
    Ondernemen
    9 juli 2018
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Zelden kwam er nieuws uit het gesloten bolwerk van Blokker. Hoe het bij Blokker reilde en zeilde was altijd maar gissen. Nu ligt er een knap staaltje van onderzoeksjournalistiek op tafel.
    recensie
    Marketing
    26 februari 2018
    Eric van Arendonk
    Klanten, wat moet ik ermee? Op zich een rare vraag, het klinkt bijna wanhopig. Wie vraagt zich dit nu af? Dit boek doet een poging om uit te leggen wat klanten werkelijk zijn en hoe daar mee om te gaan. Hoe organiseer je klantgerichtheid?
    recensie
    Marketing
    31 januari 2018
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    De subtitel van The future of shopping luidt ‘waar iedereen een retailer is’. Is het nu een boek over de toekomst van retail of gaat het feitelijk om shopgedrag? Het laatste is het geval.
    recensie
    Marketing
    15 december 2017
    Eric van Arendonk
    De ondertitel van dit Engelstalig boek luidt: ‘Stand out by camouflaging the competition’. Daar is niets van gelogen, dit is precies wat je in het boek aantreft. Hoe kun je als merk onderscheidend worden ten opzichte van je concurrentie?
    recensie
    Marketing
    16 oktober 2017
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    ‘Jouw marketingplan in één uur', wordt op de cover van Marketingplan Today beweerd. Het vierkante formaat ziet er robuust uit. Met de harde kaft, nog geen 100 pagina's tellend met veel illustraties en ook bijna lege pagina's.
    recensie
    Marketing
    13 oktober 2017
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    De titel van Het wat en hoe van contentstrategie intrigeerde me. Met name de woorden ‘het wat en hoe’. Niet aanmatigend maar een belofte in de trant van ik zal het eens even uitleggen. En ik moet zeggen dat doet de auteur ook.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden