OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 29384

    Rubriek

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 2 van 227 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    13 juli 2021
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    'Hoe een verziekte overheidscultuur kan blijven bestaan', zo luidt de ondertitel van Brand in Amsterdam van Leen Schaap. Het boek is onthutsend en daarmee bijzonder leerzaam. Soms geloof je niet wat je leest.
    recensie
    Personeelsmanagement
    6 juli 2021
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    'Hoe blije medewerkers verandering duurzaam succesvol maken', zo luidt de ondertitel van Happy change. Ik kan me voorstellen dat blije medewerkers uit zichzelf al positief tegen veranderingen staan.
    recensie
    Verandermanagement
    20 mei 2021
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    De vijf faalfactoren bij de digitalisering van organisaties, zo luidt de ondertitel van het nieuwste boek van Menno Lanting: Uit het transformatiemoeras. In hoeverre je met digitalisering bezig bent, doet er niet toe. Dit boek is een must read.
    recensie
    Marketing
    19 april 2021
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Vaarwel marketeer, welkom human activator, prijkt op de cover van Act human van Karel Demeester, Sarah Steenhaut en Jan Callebaut. Een boek dat het einde van mijn vak aankondigt? Het moet niet gekker worden!
    recensie
    Verandermanagement
    2 april 2021
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Er zijn veel boeken geschreven over innovatie. Wat kan Impact door innovatie daaraan toevoegen? Eigenlijk precies wat de ondertitel aangeeft; een praktisch handboek om te vernieuwen. Iedereen die weet dat hij moet gaan innoveren, maar nog weinig met dat bijltje gehakt heeft, heeft nu een uiterst praktisch handboek in handen.
    recensie
    Strategisch management
    10 maart 2021
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    De strategie van de Kreeft. Dat klinkt in eerste instantie als een loze kreet, die me doet afvragen wat ik me er bij voorstellen en of een boek met een dergelijke titel wel genoeg diepgang heeft. De naam van auteur Yousri Mandour haalde mijn twijfels weg.
    recensie
    Marketing
    13 januari 2021
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Met Why winners give it all heb je een uiterst praktisch marketingboek in handen. Reclameman/ Marketeer Ed Stibbe beschrijft in zijn eerste boek op een zeer toegankelijke manier waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dit ook zou kunnen.
    recensie
    Marketing
    29 oktober 2020
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Drie jaar na het verschijnen van zijn vorige boek Customers the day after tomorrow komt Steven Van Belleghem met een nieuw boek: The offer you can't refuse. Oftewel, hoe breng je een aanbod wat je klant simpelweg niet kan weigeren en dus daarmee voor meer dan 100% de behoefte van de klant afdekt.
    recensie
    Communicatie en media
    14 september 2020
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    De oorspronkelijke versie van Propaganda stamt uit 1928, bijna 100 jaar geleden dus. Dat maakt me nieuwsgierig, het vorige boek wat ik gelezen heb met een dergelijke leeftijd was van Dale Carnegies Hoe je vrienden maakt en mensen beïnvloedt, uit 1936.
    recensie
    Marketing
    17 augustus 2020
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Op jacht naar de perfecte klant is het nieuwste boek in de serie van de makers van Sprout. Sprout gelooft dat ondernemers zorgen voor een betere wereld en wil ze daarbij helpen met kennis, inspiratie en een netwerk van ambitieuze groeiondernemers.
    recensie
    Algemeen management
    13 augustus 2020
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    De titel Reframe wordt verklaard door de ondertitel: breng je klant in beeld met perceptiemanagement. Reframe staat voor mij persoonlijk voor opnieuw kaderen.
    recensie
    Leiderschap
    7 juli 2020
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Het eerste dat ik doe als ik een nieuw boek in handen heb is bekijken hoe het in elkaar zit. De inhoudsopgave geeft me een idee wat me te wachten staat. Ik lees ook de eerste tien regels. Nu liep het even anders, voordat ik er erg in had was ik tien pagina's verder. 
    recensie
    Marketing
    22 juni 2020
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Het is inmiddels alweer de tweede druk van dit studieboek omtrent E-commerce en E-business. Een  veelomvattend boek die je inzicht geeft in de inmiddels brede materie van E-commerce en E-business.
    recensie
    Marketing
    12 juni 2020
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    ‘Zo pas je bewezen gedragspsychologie toe voor betere online resultaten’ luidt de ondertitel van Online invloed. Op de kaft prijkt een aanbeveling van niemand minder dan Dr. Robert Cialdini: ‘A must-read for everyone in the field of online persuasion.’
    recensie
    Ondernemen
    6 mei 2020
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Het grote gevecht van Jeroen Smit is een boek over het grote gevecht om de ziel van het kapitalisme. Met als ondertitel ‘En het eenzame gelijk van Paul Polman'. Over Unilever, dus.
    recensie
    Marketing
    13 februari 2020
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    De onweerstaanbare kracht van marketing is de grappige ondertitel van Alchemie. Vooral als je zoals ik net het boek De Onweerstaanbaarheidstheorie van Jan Heuvel heb gelezen. Ondanks de overlap van het woord onweerstaanbaar hebben ze weinig met elkaar gemeen.
    recensie
    Marketing
    29 januari 2020
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Welk soort marketing moet ik me voorstellen bij Aandachtsmarketing? Misschien heb ik iets gemist, maar dit ben ik in alle marketingopleidingen nog niet tegen gekomen. Al lezend merk ik vrij snel dat aandacht eigenlijk meer een marketingcommunicatie item is dan pure marketing. Zonder aandacht is communiceren nutteloos.
    recensie
    Communicatie en media
    22 oktober 2019
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Communicatie voor Financials van Theo de Joode, Bert van der Zaag en Karolijn Burgman is een studieboek dat financiën integraal behandelt vanuit communicatieperspectief en ethische waarden.
    recensie
    Reclame en verkoop
    2 oktober 2019
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Zo verkoop je alles, is een nogal een titel. Ook omdat die versterkt wordt door de ondertitel ‘Hoe je reclame maakt waar iedereen blij van wordt'. Daarnaast is de kaft van het boek schreeuwerig. Alsof het uitverkoop is. Dit is best wel kenmerkend voor de inhoud van het boek.
    recensie
    Marketing
    28 augustus 2019
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Een merkenboek voor de zorg is opmerkelijk, want zoveel merken zie je in de zorg niet. Power to the people - Sterk merk in de zorg is zo'n boek.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden