OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2438090

    Rubriek

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 6 van 132 resultaten
    recensie
    Communicatie en media
    7 mei 2012
    Louis Thorig
    3-4 minuten leestijd
    Organisaties hebben een grotere kans op succes wanneer sprake is van volledige steun van de belangrijkste stakeholders binnen en buiten het bedrijf of de instelling. Dat is de stelling van Cees van Riel in 'De alignment-factor'. Alignment is volgens deze auteur een wederzijds lonende relatie tussen een onderneming en haar belangrijke stakeholders, waarmee het bedrijf zijn doelstellingen kan realiseren en zijn bestaanswaarde aantoont.
    recensie
    Organisatiekunde
    13 april 2012
    Louis Thorig
    'Geen Probleem, een aanpak voor bedrijfskundige vragen en mysteries' van Hans Heerkens en Arnold van Winden, is een bijzondere uitgave van Business School Nederland (BSN), omdat de behandelde methodologie goed aansluit op het Action Learning-opleidingsprogramma van BSN. Ik kan het echter aan iedere probleemoplosser aanraden.
    recensie
    Strategisch management
    14 maart 2012
    Louis Thorig
    Managementgoeroe Michael Porter is hoogleraar bedrijfskunde aan de prestigieuze Harvard Business School en één van de oprichters van het organisatieadviesbureau Monitor Company. Hij wordt alom gezien als dé expert op het gebied van zakelijke strategieën en concurrentie, en heeft wereldwijd grote bedrijven en nationale overheden geadviseerd over hoe zij hun concurrentiepositie kunnen verbeteren. Porters vaste redacteur Joan Magretta stelde een degelijk overzicht samen van het gedachtegoed van Porter: 'Michael Porter, de essentie van competitie en strategie'.
    recensie
    Strategisch management
    24 februari 2012
    Louis Thorig
    3-4 minuten leestijd
    Het boek 'Business Model Generatie' begint met een drietal gewetensvragen aan de lezer. Bent u een ondernemende geest? Denkt u er constant over na hoe u waarde kunt creëren en nieuwe business kunt opbouwen, of hoe u uw organisatie kunt verbeteren of transformeren? Bent u op zoek naar innovatieve manieren van ondernemen, om oude, achterhaalde manieren te vervangen? Hebt u als lezer één van de vragen met 'ja' beantwoord, dan bent u welkom bij de club van visionairs, game-changers en uitdagers die verouderde businessmodellen op de schop willen nemen om de onderneming van de toekomst te ontwerpen.
    recensie
    Strategisch management
    23 februari 2012
    Louis Thorig
    3-5 minuten leestijd
    We leven momenteel in een steeds sneller veranderende wereld. De toekomst laat zich niet meer eenvoudig voorspellen en plannen. Dat is het uitgangspunt van het uitstekende boek 'Corporate Effectuation' van Thomas Blekman.
    recensie
    Algemeen management
    27 januari 2012
    Louis Thorig
    2-3 minuten leestijd
    Het boek 'Be Useful' met als subtitel 'De kracht van authentiek ondernemerschap' staat op de longlist van het Managementboek van het Jaar 2012. De beide auteurs, Jeroen Geelhoed en Salem Samhoud, zijn partner en oprichter van adviesbureau '&Samhoud', dat doorbraken realiseert door het inspireren en verbinden van mensen. Dit is hun derde boek.
    recensie
    Leiderschap
    16 december 2011
    Louis Thorig
    4-5 minuten leestijd
    Management en leiderschap worden vaak met elkaar verward. Volgens de leiderschapsgoeroe Warren Bennis 'doen managers dingen goed en doen leiders goede dingen. “Management is geen wetenschap en ook geen vak. Het is 'doen' ”, heeft de bekende Canadese managementwetenschapper Henry Mintzberg eens gezegd.
    recensie
    Internet en social media
    14 november 2011
    Louis Thorig
    5-7 minuten leestijd
    'Basisboek social media' is het eerste boek in Nederland dat kennis over social media uit wetenschap en beroepspraktijk samenbrengt tot één overzichtelijk verhaal. De samenstellers Désirée van Osch en Renée van Zijl zijn er, door hun keuze voor deskundige auteurs, prima in geslaagd om een volledig beeld te schetsen van de ontwikkelingen op social mediagebied.
    recensie
    Leiderschap
    15 september 2011
    Louis Thorig
    Staat u ook zaterdag op het voetbalveld? En neemt u zich ook op maandag weer voor om van uw team weer één team te maken? Björn Heisterkamp en Curtis Martels behandelen in 'De topmanager speelt 4-4-2' op een originele manier wat een coach een topcoach maakt in het voetbal en wat een manager een topmanager maakt in het bedrijfsleven.
    recensie
    Leiderschap
    19 juli 2011
    Louis Thorig
    1-2 minuten leestijd
    In 'Het Leiderschapsboek' beschrijft auteur Mark Anderson in staccatovorm en in tien delen (die weer onderverdeeld zijn in 4 tot 8 hoofdstukken) wat er zoal voor nodig is om een effectieve leider van een team te zijn of te worden. 'Het Leiderschapboek' is slechts een leidraad en geen gedetailleerde bibliografie. De thema's in zijn boek zijn niet onderbouwd met uitgebreid eigen onderzoek, maar zijn gebaseerd op lessen uit de praktijk van een ervaren manager.
    recensie
    Organisatiekunde
    17 mei 2011
    Louis Thorig
    4-5 minuten leestijd
    In 'Connect!' beschrijft Menno Lanting de impact van sociale netwerken op organisaties. Dit boek is tijdens het jaarlijkse Managementboekengala verkozen tot Managementboek van het Jaar 2011. En terecht. Het is inmiddels een bestseller. 
    recensie
    Organisatiekunde
    17 mei 2011
    Louis Thorig
    4-5 minuten leestijd
    In 'Connect!' beschrijft Menno Lanting de impact van sociale netwerken op organisaties. Dit boek is tijdens het jaarlijkse Managementboekengala verkozen tot Managementboek van het Jaar 2011. En terecht. Het is inmiddels een bestseller.
    recensie
    Verandermanagement
    14 maart 2011
    Louis Thorig
    2-3 minuten leestijd
    Het boek 'Hoe krijg ik ze zover?' met als subtitel 'Draagvlak zonder dwang' is genomineerd voor het Managementboek van het Jaar 2010. Jan van Setten is een veelgevraagd spreker, (management)coach en entertainer op de terreinen (persoonlijk)leiderschap, klantgerichtheid en organisatieverandering en dat is goed te merken aan de opzet van zijn boek.
    recensie
    Algemeen management
    30 december 2010
    Louis Thorig
    2-3 minuten leestijd
    Het blinde vertrouwen in ondernemingen en hun bestuurders heeft de laatste tijd een forse deuk opgelopen. In het bedrijfsleven bouwen steeds meer bestuurders bewust aan hun persoonlijke reputatie profiel. Dat is geen luxe maar bittere noodzaak, stelt Paul Stamsnijder in 'De vent is de tent'. Een sterke bestuurder durft immers de boodschap persoonlijk te versturen.
    recensie
    Communicatie en media
    30 december 2010
    Louis Thorig
    2-3 minuten leestijd
    Het blinde vertrouwen in ondernemingen en hun bestuurders heeft de laatste tijd een forse deuk opgelopen. In het bedrijfsleven bouwen steeds meer bestuurders bewust aan hun persoonlijke reputatie profiel. Dat is geen luxe maar bittere noodzaak, stelt Paul Stamsnijder in 'De vent is de tent'. Een sterke bestuurder durft immers de boodschap persoonlijk te versturen.
    recensie
    Algemeen management
    14 december 2010
    Louis Thorig
    2-3 minuten leestijd
    'Vaar-wel Nutricia', geschreven door Emiel van Veen, is een historisch bedrijfskundig boek over een oer-Nederlands bedrijf. Het boek telt maar liefst 460 pagina's. Minder zou zeker de leesbaarheid bevorderen, maar toch is dit boek een aanwinst voor mij.
    recensie
    Algemeen management
    9 november 2010
    Louis Thorig
    Het vormen van ketens en netwerken wordt in de zorgsector en hulpverlening gezien als manier om fragmentatie in de hulpverlening tegen te gaan. Dit is één van de inzichten uit 'Ketensamenwerking'. Dit boek staat onder redactie van Teun Hardjono, Robert van Brakel en Jan-Joost Kroon. Het voert te ver om elke essay per sector afzonderlijk te bespreken. Vandaar dat auteurs aantal overeenkomsten en randvoorwaarden voor succesvolle ketensamenwerking belichten.
    recensie
    Marketing
    12 oktober 2010
    Louis Thorig
    3-4 minuten leestijd
    Marketing 3.0 beperkt zich niet meer tot alleen het verkopen van producten of diensten aan doelgroepen, maar is vooral gericht om het consumentenvertrouwen te herstellen. Philip Kotler, Hermawan Kartajaya en Iwan Setiawan nemen u in hun nieuwe boek 'Marketing 3.0' mee naar het volgende niveau van een moderne manier van marketingdenken en bedrijven. Het gaat erom hoe een missie, ondernemingsvisie en bedrijfswaarden te delen met alle relevante stakeholders om succesvol te zijn of te worden.
    recensie
    Economie
    29 september 2010
    Louis Thorig
    Steeds maar toenemende welvaart maakt niet gelukkig - mensen willen niet alleen maar meer goederen, maar ook tevreden kunnen leven met elkaar. 'Economie voor wereldverbeteraars' is een praktische handleiding voor wereldverbeteraars om te komen tot een leven met meer welvaart en geluk voor iedereen, schrijft Peter van der Wel, econoom en futuroloog. Het is geen zwaarwichtig economieboek maar een idealistisch boek met een originele kijk op ons economisch systeem, geschreven voor niet economisch geschoolde lezers.
    recensie
    Financieel management
    1 september 2010
    Louis Thorig
    1-2 minuten leestijd
    Pensioen is 'hot'. Pensioenfondsen zijn in de problemen omdat beleggingsresultaten de pensioenfondsreserves hebben aangetast. Net als iedereen vraag ik me af of er nog voldoende in de pot zit als ik met pensioen ga. Hoe konden Nederlandse pensioenfondsen een riante vermogenspositie zó verspelen? Consultant Frits Bosch geeft daar een duidelijk antwoord op in 'Risico als obsessie'.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden