OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 12 van 249 resultaten
recensie
Marketing
22 juni 2020
Henk Jan Kamsteeg
4-6 minuten leestijd
Bedrijven komen niet meer weg met ‘gewone’ klantenservice. Om exceptioneel te zijn, zijn extra stappen nodig. Gerrit Piksen laat in Ontmoet de Xceptionals zien welke.
recensie
Communicatie en media
18 juni 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
De afgelopen jaren verschenen er vele boeken over storytelling. Storytelling - De weg naar het hart van Joost Schricks is een waardevolle aanvulling.
recensie
Algemeen management
4 juni 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
Niet alleen sloeg hij zijn vrouw, ook wilde hij op zijn 77ste dat zijn vijftig jaar jongere nichtje naakt bij hem kwam slapen. Dit om zijn kuisheid te bewijzen… Hij richtte een militaire verzetsbeweging op die aanslagen pleegde waarbij doden vielen. Daarnaast was hij een ware womanizer die zijn eerste vrouw mishandelde.
recensie
Psychologie
1 juni 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Hoe kunnen we effectiever met elkaar communiceren en werken? Door elkaar beter te begrijpen. DISC kan hierin helpen. En Hoogvliegers kan ons hiertoe een belangrijk eerste duwtje in de rug geven.
recensie
Leiderschap
26 mei 2020
Henk Jan Kamsteeg
4-5 minuten leestijd
Hij is een van de grootste trainers die Nederland kent. Met diverse clubs behaalde hij succes na succes. Er moest dus wel een biografie over Louis van Gaal verschijnen. Maar eigenlijk vraagt LvG - De trainer en de totale mens nu al om een vervolg. Want wie Van Gaal echt is, krijgen we nog maar deels te zien.
recensie
Psychologie
26 mei 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
Het vroeg nog geen acht (van de 35) hoofdstukken in Het nieuwsdieet of ik had enkele nieuwsapps al van mn mobiel verwijderd. Nu.nl, Ad.nl en Telegraaf.nl zijn niet meer.
recensie
Personeelsmanagement
25 mei 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Na het lezen van De wetenschap van succes begin ik te geloven dat zelfs ik, iemand die het woord ‘kluns' had kunnen uitvinden, een professioneel skiër had kunnen worden...
recensie
Mens en maatschappij
15 mei 2020
Henk Jan Kamsteeg
5-6 minuten leestijd
Victor Frankl ontdekte mede door zijn gruwelijke ervaringen in gevangenschap in Auschwitz dat de voornaamste drijfveer van de mens niet geld of geluk, maar betekenis is.
recensie
Leiderschap
11 mei 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Wat doe je als de grote baas van Disney een boek schrijft over zijn loopbaan? Dan pak je elk beschikbaar moment om te lezen - of je creëert deze momenten, met een wat kortere nachtrust tot gevolg.
recensie
Leiderschap
6 mei 2020
Henk Jan Kamsteeg
4-5 minuten leestijd
Leiderschap begint bij persoonlijk leiderschap: een zoektocht naar onszelf. Joost Callens ging deze zoektocht aan tijdens een wandeling van drie maanden. In De zoekende leider deelt hij zijn waardevolle inzichten.
recensie
Algemeen management
30 april 2020
Henk Jan Kamsteeg
4-5 minuten leestijd
‘Ieder mens heeft behoefte aan zin en betekenis in het leven, ook in zijn economische activiteiten.' Vanuit dit uitgangspunt van de betekeniseconomie legt Jochanan Eynikel haarfijn uit hoe bedrijven een bron van betekenis kunnen zijn voor hun medewerkers.
recensie
Communicatie en media
15 april 2020
Henk Jan Kamsteeg
2-3 minuten leestijd
Eerder deed ik al wat stuntelige pogingen vlogs te maken. Maar eerlijk gezegd, weet ik niet of het helemaal mijn ding is. Ben toch iets vlotter met een pen (lees: laptop) of gewoon als spreker, dan wanneer ik met een iPhone op selfiestand een praatje moet houden.
recensie
Marketing
15 april 2020
Henk Jan Kamsteeg
4-6 minuten leestijd
Seth Godin schrijft sneller dan menigeen leest. En dit zonder dat hij begint te vervelen. Ook zijn Dit is nu marketing is een boek dat door iedere marketeer en communicatiemedewerker gelezen moet worden. Al is het - voor iedereen die al zijn andere boeken wel lazen - alleen al voor de kracht van herhaling.
recensie
Algemeen management
10 april 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Alleen royale organisaties krijgen loyale klanten. In De kracht van hospitality leggen de auteurs terecht nadruk op zowel de rol van het leiderschap als de medewerkers. Klanten glimlachen niet, als we dit zelf allemaal ook niet doen.
recensie
Leiderschap
9 april 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
Een klein boekje met veel inhoud. De moderne schaapherder van Albaraa H. Taibah biedt eindeloos veel stof tot nadenken voor leidinggevenden. Waar het om draait? Oprecht contact met je schaap... Je medewerker dus.
recensie
Leiderschap
7 april 2020
Henk Jan Kamsteeg
4-6 minuten leestijd
Voor een High Performance Organisatie (HPO) is High Performance Leiderschap nodig. Zo simpel is in een paar woorden de kernboodschap van het nieuwste boek van André de Waal: De 5 principes van High Performance leiderschap.
recensie
Communicatie en media
30 maart 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Luisteren is een van de belangrijkste vaardigheden van een leidinggevende. Zaak dus dit onder de knie te krijgen. Niet alleen omwille van jezelf, maar zeker ook voor de mensen die je mag dienen. Luister! helpt je stap voor stap vooruit.
recensie
Communicatie en media
26 maart 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Tegen wil en dank hebben velen van ons door de coronacrisis meer tijd voor zelfreflectie. De zaag scherp houden, zoals Covey zou zeggen. Het boek Jongleren met vermicelli van Sigrid van Iersel komt dan ook als geroepen.
recensie
Communicatie en media
25 maart 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Hoe kan een boodschap zoveel anders overkomen dan wij denken? In FACE VALUE geven Annemieke Meurs en Saskia Tegenbosch een inkijkje in de non-verbale microsignalen in ons gezicht. Kleine bewegingen die meer kunnen zeggen dan talloze woorden.
recensie
Communicatie en media
11 maart 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Storylistening van Annet Scheringa en Simone Beemster schudde mij - hopelijk net op tijd - wakker. Aan storytelling alleen hebben we namelijk in het meenemen van onze medewerkers en klanten niet genoeg. Om een goed verhaal te kunnen vertellen, zullen we daarom eerst goede verhalen moeten ophalen. In dit boek leren wij hoe dit effectief te doen.