OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2282748

    Rubriek

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 2 van 27 resultaten
    recensie
    Werk en loopbaan
    26 november 2008
    Ilja Jacobs
    2-3 minuten leestijd
    Moeten we niet heel tevreden zijn met de keuzes in werk die we als vrouw met kinderen in Nederland hebben? Fulltime of parttime werken & moederen, of alleen moederen? In 'De spitsuurclub' heeft Marja Pronk alle theorieën en Libelle- en Margrietonderzoeken bijeen gebracht over het combineren van werk en zorg. Zij wil naast herkenbare situaties neerzetten ook de mogelijkheden geven voor het behoud van die keuzevrijheid voor toekomstige generaties. Jammer dat meningen en inbreng van de vaders hierbij zo'n beperkte rol spelen. Een lekker leesbaar boek, met leuke voorbeelden.
    recensie
    Financieel management
    17 oktober 2008
    Ilja Jacobs
    Als u een pasklaar antwoord zoekt op de vraag welke sturings- en beheersingsinstrumenten u moet inzetten in uw organisatie dan biedt het boek 'Interne beheersing - Het Rabbit-Hill model' van Arco van de Ven u geen uitsluitsel. In dit boek worden verschillende organisatiekundige theorieën samengebracht tot één model.
    recensie
    Verandermanagement
    17 oktober 2008
    Ilja Jacobs
    'Hoe' gaat u de veranderingen in uw organisatie aanpakken en welke oefeningen, workshops en opdrachten kunt u daarbij inzetten? Hierom draait het 'Praktijkboek voor procesmatig veranderen' van Gert Anbeek, Patrick Lybaert en Harry de Weerd. U krijgt verschillende interventies aangereikt voor een sessie met het management over bijvoorbeeld strategie en klantengroepen. Deze zijn kort en bondig uitgelegd en goed gedocumenteerd met referenties. Voor alle adviseurs een boeiend naslagwerk dat de mogelijkheid biedt om eens een andere interventie uit te kiezen dan uw normale repertoire! Een aanrader!
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    2 oktober 2008
    Ilja Jacobs
    2-3 minuten leestijd
    'PresentatieZen' is een boek dat niet gemaakt is om te beschrijven in woorden. Het boek van Garr Reynolds overtuigt u van een nieuwe manier van presenteren door voorbeelden te laten zien van hoe het anders kan. Geen PowerPoints vol met dotjes tekst, maar een verhaal ondersteund door beeldmateriaal. 
    recensie
    Non-profit
    4 augustus 2008
    Ilja Jacobs
    3-4 minuten leestijd
    Een boek over de toepassing van procesmanagement in dienstverlenende organisaties, dat is wat Excelmans en Schulpen, adviseurs bij BDO Atrio, nastreven in 'Procesmanagement in uw organisatie'. Niet te veel theorie, maar juist hulpmiddelen bij de toepassing van procesmanagement. 
    recensie
    Organisatiekunde
    15 juli 2008
    Ilja Jacobs
    3-4 minuten leestijd
    Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) is een onderwerp van deze tijd. Door films als 'An inconvenient truth' is de aandacht hiervoor alom aanwezig. Ondernemingen stellen bijvoorbeeld speciale sociale of milieujaarverslagen op. Dick de Waard is accountant en gespecialiseerd in het beoordelen van deze jaarverslagen. Voor zijn promotieonderzoek heeft hij de rol van toezichthouders bij MVO onderzocht. 
    recensie
    Algemeen management
    26 juni 2008
    Ilja Jacobs
    'Rules are fun! Structuur brengt vrijheid' is geschreven door Michiel Arens, ondernemer en ontwikkelaar van het 'spelregelinformatiesysteem' MAVIM. In dit boek wordt toegelicht hoe MAVIM kan helpen om regels, waar we toch allemaal aan moeten voldoen in een organisatie, zo vast te leggen dat de regels weer als prettig ervaren worden. Hierbij wordt het onderscheid gemaakt tussen 'doen' en 'zijn', oftewel het volgen van regels of bewust het nut ervan in zien en ermee willen werken. Een mooi doel, maar doordat MAVIM het systeem van de schrijver is, voelt de tekst regelmatig als een verkooppraatje en blijft de essentie van het boek niet goed hangen.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden