OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2236042

    Rubriek

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 3 van 154 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    14 juni 2011
    Peter Vermeulen
    Zoals veel jongens wilde ook Bernard van de Weert straaljagerpiloot worden. In tegenstelling tot veel jongens werd Van de Weert dit ook. Zijn grote avontuur was begonnen! Het bleek echter van korte duur; anderhalf jaar na het opstijgen kwam Van de Weert letterlijk weer met beide benen op de grond te staan. Hij werd luchtziek. Hij besloot het bedrijfsleven in te gaan om van onderaan de ladder weer tot enorme hoogte te stijgen. Bernard van de Weert wist zich na jaren weer op hoog niveau te begeven en schopte het onder andere tot topmanager bij KPN. In 'We hebben een beller' beschrijft Van de Weert zijn soms spraakmakende ervaringen binnen KPN.
    recensie
    Strategisch management
    14 juni 2011
    Peter Vermeulen
    Dagelijks starten mensen een onderneming zonder zich soms te realiseren dat vanaf dat moment hun leven drastisch zal veranderen. Een deel hiervan neemt een bestaand bedrijf over van (on)bekenden of familie. Een fiks aantal potentiële ondernemers stapt relatief onvoorbereid in dit nieuwe avontuur. Voor Marjon De Stefano-Poulus reden om haar ervaring aan het papier toe te vertrouwen. Met 'De overname - een heldenreis' levert zij een praktisch inspiratie- en informatieboek voor iedereen die serieus overweegt om ondernemer te worden door middel van het overnemen van een bedrijf.
    recensie
    Algemeen management
    8 juni 2011
    Peter Vermeulen
    Wilt u een eigen zaak beginnen en vooral voor honderd procent zuiver zakendoen? Maar vreest u een businessplan te hebben dat niet rendabel en dus realiseerbaar is? Dan geeft 'Innocent' u een blik achter de schermen van een bijzonder succes dat ook onuitvoerbaar leek. Hierdoor is het een ideaal boek voor iedereen die voor zichzelf wil beginnen.
    recensie
    Communicatie en media
    8 juni 2011
    Peter Vermeulen
    4-5 minuten leestijd
    Wanneer weet u nu eigenlijk zeker dat de samenvatting op de achterzijde van een boek u daadwerkelijk biedt wat de auteur belooft? Hoe serieus neemt u de door bekende Nederlanders geschreven korte aanbevelingen in een boek, dat juist dit boek absoluut het beste boek is wat zij ooit gelezen hebben? Na het lezen van mijn recensie zult u sneller, makkelijker en eenvoudiger een besluit nemen. Namelijk of 'Verbaal meesterschap' van Remco Claassen uw leven gaat verijken en of de belofte van zowel de auteur als de bekende Nederlanders op waarheid berust zijn.
    recensie
    13 april 2011
    Peter Vermeulen
    3-5 minuten leestijd
    'De Miljonair Fair' is niet alleen een begrip geworden in Nederland maar ook ver over de grenzen. Zoals wel vaker het geval is bij entrepreneurs die denken dat ze een gouden formule bedacht hebben, lijkt ook het plan van Yves Gyrath niet echt een briljant idee. Namelijk een beurs organiseren alleen voor de rijken der aarden. Zeg maar een soort fancy fair voor miljonairs. Maar hier blijkt Yves Gyrath toch over een kip met gouden eieren te beschikken. Mede door zijn doorzettingsvermogen, zijn straatschoffies mentaliteit en vooral geloven in zijn product kan ook hij inmiddels een kaartje kopen voor 'De Miljonair Fair'.
    recensie
    Economie
    22 maart 2011
    Peter Vermeulen
    Ondanks dat auteur Kirsten Verdel zeer sceptisch was toen Dirk Scheringa contact met haar zocht om een afspraak te maken, overwon de nieuwsgierigheid. Scheringa verzocht Verdel om voor de DSB Bank te komen werken. Verdel zou hem moeten helpen het imago van de DSB Bank te verbeteren. Dit weigerde Verdel echter, ze vertrouwde Scheringa en zijn bank niet. Omdat Scheringa echter had toegezegd dat de producten van de bank sinds een half jaar verbeterd waren, zegde ze toe wel alle producten van de DSB Bank door te willen lichten om te controleren of dat klopte. Scheringa ging hiermee akkoord.
    recensie
    Economie
    8 maart 2011
    Peter Vermeulen
    3-4 minuten leestijd
    Onderzoeksjournalisten Vasco van der Boon en Gerben van der Marel volgden al sinds 2007 voor het Financiële Dagblad op de voet elke steen die gestapeld werd door projectontwikkelaars, pensioenfondsdirecteuren en vastgoedhandelaren. Met: 'De vastgoedfraude' wilden zij de onderste steen boven zien te krijgen door elke verdachte tegel op te lichten welke zij tegen kwamen. Resultaat is een 448 pagina's tellende verbijsterende reconstructie van dé fraudezaak die Nederland op zijn grondvesten deed schudden.
    recensie
    7 maart 2011
    Peter Vermeulen
    'Mister Ferrari': Frits Kroymans wist een familiebedrijf uit te bouwen tot een van de grootste auto-ondernemingen van Nederland. Toch kwam er een einde aan dit imperium. Reden voor Tim Jansma en Richard van Berkel om tientallen insiders te interviewen over de ondergang van het Kroymans-autoconcern. Om hier vervolgens een boek over te schrijven: 'Mister Ferrari' met de subtitel 'De opkomst en ondergang van het Kroymans-autoconcern'. Resultaat is een boek dat tot de verbeelding spreekt.
    recensie
    Algemeen management
    23 februari 2011
    Peter Vermeulen
    3-4 minuten leestijd
    In 'Spyker - Een dollemansrit' proberen Robert van den Oever en Maarten van der Pas antwoord te geven op de vraag hoe Victor Muller in hemelsnaam zijn bedrijf ondanks jaren van verlies op de been kan houden. Na zelf vele artikelen te hebben geschreven over Spyker voerden de auteurs tevens gesprekken met vijftien (auto)sleutelfiguren binnen het Spyker-concern. Negatieve kanttekening hierbij is dat al deze sleutelfiguren anoniem wilden blijven. Maar konden deze figuren wel de sleutel leveren tot de geheimen van het succes van Muller?
    recensie
    Algemeen management
    22 februari 2011
    Peter Vermeulen
    3-4 minuten leestijd
    Van Herwaarden werkt als journalist voor 'Het Financiële Dagblad' en was columnist voor BNR nieuwsradio. Hij wist kennelijk ook dat veel mannen dag en nacht bezig zijn met maar één ding. Ze willen het helemaal gaan maken. Een groot zakenman worden. En vooral heel erg rijk. Clemens van Herwaarden voorziet deze doelgroep van voldoende voer in zijn boek 'Mannen die het maken'. Maar hoe zit het dan met 'vrouwen die het maken', beste Clemens?
    recensie
    Werk en loopbaan
    18 februari 2011
    Peter Vermeulen
    Oud-redacteur van het Stan Huygens Journaal in De Telegraaf Thomas Lepeltak portretteert in 'Zo werden wij rijk' twaalf bekende en minder bekende Nederlanders die op eigen kracht vermogend zijn geworden. De essentie van deze portretten is dat allen dit bereikten door vooral hard te werken en doorzettingsvermogen te tonen. Netwerkgoeroe Lepeltak kreeg het voor elkaar om bij deze vaak publiciteitsmijdende Nederlanders het hart op hun tong te krijgen.
    recensie
    Algemeen management
    18 februari 2011
    Peter Vermeulen
    3-4 minuten leestijd
    Wouter Fioole en Vincent van der Windt beschrijven in 'Management by het boekje' op een humoristische wijze een fiks aantal managementmethoden. Dit doen zij door middel van zowel de sterke als de zwakke punten van desbetreffende methode op te zoeken en te benoemen. Hierdoor kunt u de meest geschikte managementmethode vinden. Fioole en Van der Windt hebben een 'eigen wijze' manier van beschrijven en zijn afwisselend serieus en grappig.
    recensie
    Werk en loopbaan
    26 januari 2011
    Peter Vermeulen
    'Een werkweek van 4 uur' is op zich niet zo'n bijzondere titel voor een (luister)boek. Echter wel voor een managementboek. Een manager die 4 uur per week werkt? Bestaan die? Volgens auteur Timothy Ferriss wel degelijk. De subtitel: 'Leid een rijk leven zonder veel te doen' brengt mij echter weer enigszins aan het twijfelen. Alweer een boek dat mijn leven gaat veranderen? Toch maar begonnen met luisteren. Want wie wil er nu niet een werkweek van 4 uur en toch genoeg verdienen om de rest van de tijd leuke dingen te gaan doen? Ik vooralsnog niet. Maar wie weet gaat dit (luister)boek echt mijn leven veranderen.
    recensie
    Algemeen management
    25 januari 2011
    Peter Vermeulen
    Dirk Scheringa is een van de weinigen Nederlanders die zich op eigen kracht op weet te werken tot een zeer vermogend ondernemer. Echter wordt er vandaag de dag na tweeëndertig jaar hard werken alleen nog maar negatief over deze Scheringa gesproken. Als bemiddelaar voor persoonlijke leningen start Scheringa zijn imperium. In dertig jaar tijd weet hij een volwaardige bankvergunning van De Nederlandsche Bank te verkrijgen. Dat is niemand in de Nederlandse geschiedenis eerder gelukt. Dirk Scheringa en Jeroen Mei beschrijven in de autobiografie 'Dirk Scheringa' het werkelijke verhaal van deze zeer opmerkelijke Nederlandse zakenman.
    recensie
    Algemeen management
    21 januari 2011
    Peter Vermeulen
    3-4 minuten leestijd
    Dirk Scheringa is de belichaming geworden van het nieuwe brutale zakendoen in de Nederlandse financiële wereld. Op eigen kracht weet Scheringa zich op te werken tot een zeer vermogend ondernemer, om vervolgens volkomen verguisd een enorme ravage achter te laten. Hij start als bemiddelaar voor persoonlijke leningen en ontvangt dertig jaar later zelfs een volwaardige bankvergunning van De Nederlandsche Bank. Vanaf dat moment voelt hij zich superieur en waant hij zich onsterfelijk. Scheringa begint vanaf dat moment fouten te maken. Frits Conijn beschrijft in: 'Dirk Scheringa. Een portret' de rise and fall van deze bijzondere Nederlandse zakenman.
    recensie
    Algemeen management
    30 december 2010
    Peter Vermeulen
    4-5 minuten leestijd
    Joep van den Nieuwenhuyzen was ooit de gevierde held van het Nederlandse zakenleven. In 1982 werd hij op bizarre wijze plotseling een bekende Nederlander. Op professionele wijze trad hij als woordvoerder op in de ontvoeringszaak van zijn schoonmoeder Toos van der Valk. 
    recensie
    Algemeen management
    16 november 2010
    Peter Vermeulen
    3-4 minuten leestijd
    Een deel van de Nederlandse cultuur was het zuigen op een pepermuntje tijdens de kerkdienst. In de begintijd van KING richtte producent Tonnema zijn marketing hoofdzakelijk op kerkgangers, schrijft Jef de Jager in 'De KING familie'. Er werd fanatiek geadverteerd in diverse kerkblaadjes. De hervormden gebruikten vooral Faam pepermunt, maar gereformeerden gaven de voorkeur aan KING. 
    recensie
    Organisatiekunde
    14 oktober 2010
    Peter Vermeulen
    4-5 minuten leestijd
    Starbucks is een internationaal concern in coffeeshops uit de Verenigde Staten. Niet te verwarren met die waar ook cannabis verkocht wordt, maar coffeeshops waar ze alleen zuivere koffie verkopen. Het bedrijf is in 1971 opgericht in Seattle, waar het hoofdkantoor zich nog steeds bevindt. Organisatieadviseur, psycholoog en schrijver Joseph A. Michelli vroeg zich af wat is er nu zo speciaal is aan Starbucks. Hij heeft het vervolgens onderzocht en wilde tevens weten of de door Starbucks gehanteerde filosofie, die dit tot een wereldbedrijf heeft gemaakt, ook toegepast kan worden op andere bedrijven.
    recensie
    11 oktober 2010
    Peter Vermeulen
    2-3 minuten leestijd
    Na diverse Van Gaal-uitspraken op televisie wacht ik vol verwachting totdat het boek 'Lass mal sitzen' op de deurmat valt. Nog voordat het boekwerk de deurmat raakt, zit ik al met de nodige voorpret achter mijn bureau. Achter mijn bureau zult u denken? Jazeker. De achterflap vermeldt dat 'Lass mal sitzen' naast een humoristisch boek ook een boek is dat u meeneemt op zakenreis naar onze oosterburen. Dus ik verheug me om met humor te gaan studeren de komende avonden om zo eventuele versprekingen te voorkomen in Duitsland. Ich gehe er eins gut für sitzen.
    recensie
    Algemeen management
    30 september 2010
    Peter Vermeulen
    3-5 minuten leestijd
    Iedere manager weet dat IKEA een bedrijf is dat er voor kan zorgen dat er files ontstaan op de snelwegen. Zelfs bij zondagsopening. Veel managers zeggen nooit in de IKEA te komen, maar verlangen er naar om achter 'het geheim van het succes' te komen. Nog meer managers willen meer weten over de oprichter van deze succesformule. Geeft auteur Rüdiger Jungbluth met zijn boek 'IKEA, het geheim van het succes' de geheimen van oprichter Ingvar Kamprad bloot?

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden