OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 7 van 131 resultaten
recensie
Algemeen management
26 november 2008
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Met een trainingsacteur kunt u uw training efficiënter laten verlopen. Om voldoende afwisseling te houden in deze trainingen, biedt Paul Devilee de 'Toolbox voor trainingsacteurs'. Veel oefeningen, voorbeelden en alleen de noodzakelijke theorie. Praktisch voor zowel trainers en trainingsacteurs.
recensie
Reclame en verkoop
12 november 2008
Daniëlle de Jonge
Alle facetten die er bij verkopen komen kijken worden door H.E. Wijnberg, J. Mokkenstorm en W. Koning besproken in 'Professioneel verkopen'. De uitstraling en inhoud doet mij denken aan een goed studieboek. Het is dan ook een zeer compleet boek dat iedereen met een commercieel beroep in zijn of haar boekenkast zou moeten hebben voor een gedegen basiskennis van het vak verkopen.
recensie
Algemeen management
29 september 2008
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Coachen is een term die te pas en te onpas wordt gebruikt. Managers coachen hun medewerkers voor hun persoonlijke ontwikkeling en het verbeteren van de bedrijfsresultaten. Een goede zaak, hoewel de kwaliteit van coaching nog wel eens wat te wensen overlaat, zo blijkt in de praktijk. Tal van boeken zijn verschenen over dit boeiende onderwerp. Het 'HOE-boek voor de coach' van Joost Crasborn en Ellis Buis is een buitengewoon goede aanvulling hierop. Praktijkgerichter dan dit boek is haast niet meer mogelijk. Een bron van inspiratie die aanzet om er direct mee aan de slag te gaan.
recensie
Algemeen management
24 juli 2008
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'. Typisch zo'n uitdrukking waar veel Nederlanders fanatiek aanhanger van zijn. Jammer, want wat zou het toch fijn zijn als we in het zakenleven wat meer zakelijkheid en professionaliteit laten zien. Niet meer meegaan in de massa, maar opvallen op een positieve manier. Een manier waarmee we laten zien dat we respect hebben voor de ander en een manier die ons nog meer succes oplevert.
recensie
Reclame en verkoop
9 juli 2008
Daniëlle de Jonge
Opvallen op eigen wijze. Is dat niet wat we allemaal willen bij onze (potentiële) klanten? Producten en diensten zijn niet het enige wat we te bieden hebben - daarvan zijn al zo veel aanbieders. Dus zoeken we naar creatieve oplossingen om net wat meer aandacht te trekken bij de klant. Rob Snoeijen heeft 101 ideeën uitgewerkt in 'Verras de klant!'. Sommige zo eenvoudig dat je je afvraagt 'waarom doe ik dit nog niet?', andere vragen om wat meer inzet en durf. Typisch zo'n boek dat u niet één keer maar misschien wel honderd-en-een keer leest. Want er staan zoveel tips en ideeën in dat u er jaren mee vooruit kunt. Laat u inspireren!
recensie
Algemeen management
1 juli 2008
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Eikels, tirannen, halve garen en kloothommels. Kent u zo iemand of….bent u er misschien zelf een? Ze komen namelijk nogal vaak voor bij bedrijven en zijn simpelweg samen te vatten onder de noemer hufters. Mensen die menen dat ze ongestoord collega's en ondergeschikten mogen pesten of zelfs ronduit grof en onbeschoft mogen behandelen.
recensie
Marketing
27 juni 2008
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
We raken er steeds meer van doordrongen dat we als persoon de beste onderscheidende factor zijn. Zoals bij verkoop niet alleen het product of de dienst telt, maar de verkoper minstens zo belangrijk is. Zo tellen in uw carrière niet alleen uw opleiding en werkervaring, maar bent u als persoon de kracht van uw succes.
recensie
Verandermanagement
26 juni 2008
Daniëlle de Jonge
Menige directeur en manager piekert er wel eens over: Hoe zorg ik ervoor dat ingezette veranderingen daadwerkelijk verankerd blijven in de organisatie? Een pittig en best lastig vraagstuk. Waar organisatieadviseurs en interim-managers veranderingsprocessen begeleiden, ligt de uiteindelijke verantwoordelijkheid toch echt bij de directie of het management van de organisatie zelf.
recensie
Coaching en trainen
14 mei 2008
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Een praktijkboek over coaching is een welkome aanvulling op alle reeds bestaande boeken over dit onderwerp. Goede coaching is een van de belangrijkste factoren voor succesvolle medewerkers. Toch wordt het nog te vaak onderschat en 'doen we het wel even' of doen we het juist helemaal niet. Tijd dus voor actie en vooral voor praktische tips hoe de coach het beste te werk kan gaan. Erik de Haan en Yvonne Burger nemen in 'Coachen met collega's' de insteek van de collega als coach. Slim, want waarom zou de coach altijd een leidinggevende moet zijn?
recensie
Persoonlijke effectiviteit
9 mei 2008
Daniëlle de Jonge
'Schrijven gaat met vallen en opstaan, met schrappen en herschrijven', zo lees ik in het boek Stijlwijzer van Arjen Ligtvoet. Heel herkenbaar, want het is mij nog nooit gelukt om een tekst in één keer helemaal naar mijn zin te maken. Afgezien van taalfouten valt er in de stijl van teksten vaak een hele slag te maken. Dit boek maakt op praktische en humoristische wijze duidelijk waar u zoal op moet letten om te voorkomen dat uw tekst direct naar het eeuwige archief verdwijnt.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
22 april 2008
Daniëlle de Jonge
Jezelf beter leren kennen en daardoor succesvoller zijn in persoonlijke én zakelijke relaties. Klinkt goed! Er zijn talloze testen die het gedrag of de persoonlijkheid van mensen weergeven. Soms heel diepgaand, de andere keer wat luchtiger. De methode waarover Chris Carey schrijft is even simpel als doeltreffend. Het psychologische 'geklets' zoals hij het noemt blijft achterwege, zodat een praktisch en goed leesbaar boek overblijft. De vraag 'Hoe ga ik om met mensen' loopt als rode draad door het boek. Immers, als je weet hoe je in elkaar steekt is het een stuk makkelijker om met alle soorten mensen om te gaan.