OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2203061

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 7 van 131 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    26 november 2008
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Met een trainingsacteur kunt u uw training efficiënter laten verlopen. Om voldoende afwisseling te houden in deze trainingen, biedt Paul Devilee de 'Toolbox voor trainingsacteurs'. Veel oefeningen, voorbeelden en alleen de noodzakelijke theorie. Praktisch voor zowel trainers en trainingsacteurs.
    recensie
    Reclame en verkoop
    12 november 2008
    Daniëlle de Jonge
    Alle facetten die er bij verkopen komen kijken worden door H.E. Wijnberg, J. Mokkenstorm en W. Koning besproken in 'Professioneel verkopen'. De uitstraling en inhoud doet mij denken aan een goed studieboek. Het is dan ook een zeer compleet boek dat iedereen met een commercieel beroep in zijn of haar boekenkast zou moeten hebben voor een gedegen basiskennis van het vak verkopen.
    recensie
    Algemeen management
    29 september 2008
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Coachen is een term die te pas en te onpas wordt gebruikt. Managers coachen hun medewerkers voor hun persoonlijke ontwikkeling en het verbeteren van de bedrijfsresultaten. Een goede zaak, hoewel de kwaliteit van coaching nog wel eens wat te wensen overlaat, zo blijkt in de praktijk. Tal van boeken zijn verschenen over dit boeiende onderwerp. Het 'HOE-boek voor de coach' van Joost Crasborn en Ellis Buis is een buitengewoon goede aanvulling hierop. Praktijkgerichter dan dit boek is haast niet meer mogelijk. Een bron van inspiratie die aanzet om er direct mee aan de slag te gaan.
    recensie
    Algemeen management
    24 juli 2008
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'. Typisch zo'n uitdrukking waar veel Nederlanders fanatiek aanhanger van zijn. Jammer, want wat zou het toch fijn zijn als we in het zakenleven wat meer zakelijkheid en professionaliteit laten zien. Niet meer meegaan in de massa, maar opvallen op een positieve manier. Een manier waarmee we laten zien dat we respect hebben voor de ander en een manier die ons nog meer succes oplevert.
    recensie
    Reclame en verkoop
    9 juli 2008
    Daniëlle de Jonge
    Opvallen op eigen wijze. Is dat niet wat we allemaal willen bij onze (potentiële) klanten? Producten en diensten zijn niet het enige wat we te bieden hebben - daarvan zijn al zo veel aanbieders. Dus zoeken we naar creatieve oplossingen om net wat meer aandacht te trekken bij de klant. Rob Snoeijen heeft 101 ideeën uitgewerkt in 'Verras de klant!'. Sommige zo eenvoudig dat je je afvraagt 'waarom doe ik dit nog niet?', andere vragen om wat meer inzet en durf. Typisch zo'n boek dat u niet één keer maar misschien wel honderd-en-een keer leest. Want er staan zoveel tips en ideeën in dat u er jaren mee vooruit kunt. Laat u inspireren!
    recensie
    Algemeen management
    1 juli 2008
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Eikels, tirannen, halve garen en kloothommels. Kent u zo iemand of….bent u er misschien zelf een? Ze komen namelijk nogal vaak voor bij bedrijven en zijn simpelweg samen te vatten onder de noemer hufters. Mensen die menen dat ze ongestoord collega's en ondergeschikten mogen pesten of zelfs ronduit grof en onbeschoft mogen behandelen.
    recensie
    Marketing
    27 juni 2008
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    We raken er steeds meer van doordrongen dat we als persoon de beste onderscheidende factor zijn. Zoals bij verkoop niet alleen het product of de dienst telt, maar de verkoper minstens zo belangrijk is. Zo tellen in uw carrière niet alleen uw opleiding en werkervaring, maar bent u als persoon de kracht van uw succes. 
    recensie
    Verandermanagement
    26 juni 2008
    Daniëlle de Jonge
    Menige directeur en manager piekert er wel eens over: Hoe zorg ik ervoor dat ingezette veranderingen daadwerkelijk verankerd blijven in de organisatie? Een pittig en best lastig vraagstuk. Waar organisatieadviseurs en interim-managers veranderingsprocessen begeleiden, ligt de uiteindelijke verantwoordelijkheid toch echt bij de directie of het management van de organisatie zelf.
    recensie
    Coaching en trainen
    14 mei 2008
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Een praktijkboek over coaching is een welkome aanvulling op alle reeds bestaande boeken over dit onderwerp. Goede coaching is een van de belangrijkste factoren voor succesvolle medewerkers. Toch wordt het nog te vaak onderschat en 'doen we het wel even' of doen we het juist helemaal niet. Tijd dus voor actie en vooral voor praktische tips hoe de coach het beste te werk kan gaan. Erik de Haan en Yvonne Burger nemen in 'Coachen met collega's' de insteek van de collega als coach. Slim, want waarom zou de coach altijd een leidinggevende moet zijn?
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    9 mei 2008
    Daniëlle de Jonge
    'Schrijven gaat met vallen en opstaan, met schrappen en herschrijven', zo lees ik in het boek Stijlwijzer van Arjen Ligtvoet. Heel herkenbaar, want het is mij nog nooit gelukt om een tekst in één keer helemaal naar mijn zin te maken. Afgezien van taalfouten valt er in de stijl van teksten vaak een hele slag te maken. Dit boek maakt op praktische en humoristische wijze duidelijk waar u zoal op moet letten om te voorkomen dat uw tekst direct naar het eeuwige archief verdwijnt.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    22 april 2008
    Daniëlle de Jonge
    Jezelf beter leren kennen en daardoor succesvoller zijn in persoonlijke én zakelijke relaties. Klinkt goed! Er zijn talloze testen die het gedrag of de persoonlijkheid van mensen weergeven. Soms heel diepgaand, de andere keer wat luchtiger. De methode waarover Chris Carey schrijft is even simpel als doeltreffend. Het psychologische 'geklets' zoals hij het noemt blijft achterwege, zodat een praktisch en goed leesbaar boek overblijft. De vraag 'Hoe ga ik om met mensen' loopt als rode draad door het boek. Immers, als je weet hoe je in elkaar steekt is het een stuk makkelijker om met alle soorten mensen om te gaan.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden