OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2203061

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 4 van 131 resultaten
    recensie
    Psychologie
    17 juli 2014
    Daniëlle de Jonge
    Meer sporten, wat gezonder eten in drukke tijden en timemanagement nu eens echt goed onder de knie krijgen: stuk voor stuk doelen die ik mezelf met enige regelmaat stel. En vele met mij zo hoor en lees ik wel eens. Wat maakt het toch zo lastig om zo’n doel dan fluitend te bereiken? De waan van de dag, dat stemmetje dat zegt ‘ah joh, kan nu wel even zo’ of….?
    recensie
    Algemeen management
    26 juni 2014
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Passie: een woord waar de een van gaat glunderen en de ander jeuk krijgt. Want het wordt te pas en te onpas gebruikt, en dat is zonde. Passie is immers een geweldige eigenschap met bijbehorend fijn gevoel.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    19 februari 2014
    Daniëlle de Jonge
    3-4 minuten leestijd
    Deze zomer las ik Verkocht! Van Daniël Pink. Deze auteur heeft al eerder laten zien dat hij geweldige boeken schrijft, en ook dit nieuwe exemplaar kan direct in de rij ‘must haves’ voor iedere ondernemer of salesprofessional die zichzelf serieus neemt.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    19 februari 2014
    Daniëlle de Jonge
    Veerkracht. Ik vind het zo’n mooi woord! En een schitterende eigenschap om te hebben. In mijn beleving niet alleen voor de doelgroep van ‘Generatie V’ van Yolanda Buchel en Sandra van der Maarel: de veertigers en vijftigers onder ons.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    19 februari 2014
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Bekijk het maar. Laat het los. Het doet er niet toe. Kortom: Fuck it! Wat heerlijk om dat zo nu en dan te zeggen. Tegen dingen waar u geen zin in heeft, die helemaal niet zo belangrijk zijn of omdat u nu eenmaal andere prioriteiten wilt stellen.
    recensie
    Psychologie
    9 december 2013
    Daniëlle de Jonge
    'Het einde van de man en de opkomst van de vrouw'. Leg dit boek op tafel of op uw bureau en u bent verzekerd van zeer interessante reacties. Snuivende geluiden aangevuld met hoongelach van menige man. Gegrinnik en instemmend geknik van veel vrouwen. Om over de discussies die kunnen ontstaan nog maar te zwijgen, ik spreek in deze uit ervaring. Hoe dan ook, dit boek van Hanna Rosin brengt veel teweeg.
    recensie
    Psychologie
    9 december 2013
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Het beïnvloeden van de hersenen om te bereiken wat u voor ogen heeft. Dat klinkt interessant. En er is niks mis mee zolang u de juiste intenties heeft. Bovendien: het is makkelijker dan u denkt.
    recensie
    Werk en loopbaan
    11 oktober 2013
    Daniëlle de Jonge
    De cover, de schrijfstijl, de tips: alles aan 'Hoe word ik een powervrouw' van Janette Sybrandy schreeuwt om actie. Door u te ondernemen actie wel te verstaan, want zonder het zetten van de nodige stappen is het bereiken van de 'powervrouw-status' niet zo makkelijk. En die stappen variëren van simpel toepasbaar tot grondig denk- en uitzoekwerk. Groot voordeel: auteur Janette Sybrandy weet alle informatie in 'Hoe word ik een powervrouw' met veel enthousiasme over te brengen. Bovendien is het boek lekker overzichtelijk ingedeeld, zodat alle poweraspecten voorbij komen. Dit maakt het tot een compleet naslagwerk voor iedere vrouw die zichzelf het waard vindt om stralend en succesvol in het leven te staan.
    recensie
    Algemeen management
    11 oktober 2013
    Daniëlle de Jonge
    1-2 minuten leestijd
    Een succesvol bedrijf en een gelukkig leven tegelijkertijd. Het kan – waarom ook niet? – en er zijn maar 65 strategieën voor nodig om het te bereiken. Die strategieën staan op enthousiasmerende wijze uiteengezet in het boek 'Winning without Losing' van Bjergegaard en Milne.
    recensie
    Algemeen management
    27 augustus 2013
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Kruip in bed bij je klanten, betaal jezelf 1000 euro per uur en negeer urgente taken. Het zijn zomaar drie van de 100 tips die Caspian Woods u geeft in zijn boek 'Advocaat van de Duivel'. Elke tip heeft een prikkelende, vragen oproepende en soms zelfs hilarische naam. Bedoeld om u even wakker te schudden en aan het denken te zetten, en dat werkt.
    recensie
    Internet en social media
    9 juli 2013
    Daniëlle de Jonge
    'Via social media naar de netwerksamenleving'. Alleen al deze zin op de cover van het boek 'Durf te doen', geschreven door Petra de Boevere, trekt mijn aandacht. Want social media is in mijn beleving een uitstekende manier van eigentijds contact leggen en onderhouden. Een makkelijke en snelle manier, die ons helpt om zeker in drukke tijden toch veel sociale contacten te hebben. Een heel leuke manier, bovendien. En ik geloof sterk in de netwerksamenleving. Kijk om u heen en u ziet er vast voorbeelden van. We kunnen elkaar versterken, iets wat past bij de nieuwe manier van zakendoen.
    recensie
    Marketing
    11 juni 2013
    Daniëlle de Jonge
    Als het gaat om e-mailmarketing dan is mijn interesse snel gewekt. Ik zie veel bedrijven die er 'iets' mee doen. Heel verstandig als u het mij vraagt, want het is een uitstekende manier om contact te leggen en houden met klanten.
    recensie
    IT-management / ICT
    25 april 2013
    Daniëlle de Jonge
    Al een tijdje ben ik voor mijn bedrijf aan het bekijken wat de cloud voor ons kan doen. Niet meer voortdurend documenten heen en weer mailen, altijd een actuele versie en bovendien overal beschikbaar waar we op internet kunnen. En dan blijkt al snel dat er de keuze is uit twee belangrijke aanbieders van online programma's. Office en Google. Enigszins fan van de vele mogelijkheden die Google toch al biedt, ben ik met het boek 'Scoren met Google Apps' eens in de wereld van het werken in de cloud gedoken. Het boek geeft wat dat betreft precies waar ik naar op zoek was: duidelijkheid in de mogelijkheden en onmogelijkheden en alles heel begrijpelijk uitgelegd.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    3 april 2013
    Daniëlle de Jonge
    1-2 minuten leestijd
    De voorbeelden in het boek geven al aardig wat stof tot nadenken. Weliswaar gaan ze allemaal over (grote) Amerikaanse bedrijven, veel van de inhoud is toch herkenbaar. En ook de genoemde organisaties zijn vaak bekend, wat weer een aardig kijkje in de keuken geeft over hoe u het wel of juist niet moet aanpakken in het zakenleven. 
    recensie
    Advisering
    12 maart 2013
    Daniëlle de Jonge
    De boeken van Frank Kwakman heb ik al vaker met veel plezier gelezen. Inspirerend en een uitstekende manier om weer eens goed naar je eigen handelen als professional te kijken. Naar het boek 'De ondernemende professional' – dat Kwakman samen met Chris Zomerdijk heeft geschreven – was ik dan ook heel benieuwd.
    recensie
    Internet en social media
    8 februari 2013
    Daniëlle de Jonge
    De snelheid waarmee social media zich ontwikkelt is soms niet bij te houden. Er een boek over schrijven kan dus knap lastig zijn. Gelukkig is er ook een onderdeel van social media wat niet zo snel verandert en dat is het bepalen van een strategie.
    recensie
    Organisatiekunde
    8 februari 2013
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    De ontwikkelingen in de maatschappij volgen elkaar in rap tempo op. Zo ook in onze werksituatie. In de achterliggende jaren is er veel veranderd en er staan allerlei nieuwe zaken in de startblokken. Bas van de Haterd schreef een boek over de impact hiervan op werken: '(R)evolutie van werk'.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    14 november 2012
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Als ik dit boek in één woord zou moeten samenvatten dan is het zonder twijfel: inspirerend! De vormgeving alleen al is een uitnodiging tot lezen. Al bladerend wordt u als lezer vooral nieuwsgierig en wilt u meteen beginnen. 'Typisch jij!' gaat over zeven type vrouwen. Te vinden in iedere vrouw, maar vaak is een bepaald type meer aanwezig. En juist dan zou het oproepen van de kwaliteiten van andere types heel handig kunnen zijn om nog beter te presteren.
    recensie
    Reclame en verkoop
    18 mei 2012
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Klanten kiezen niet langer alleen voor uw product of uw dienst. Juist de persoonlijke aspecten zijn van belang. Mensen doen immers zaken met mensen. Iemand gunt u de deal. En ook u zult veelal een leverancier kiezen op basis van veel meer dan alleen de prijs of kwaliteit. 
    recensie
    Reclame en verkoop
    20 februari 2012
    Daniëlle de Jonge
    Zzp'ers – of zp'ers zoals deze groep van professionals zichzelf bij voorkeur noemt – weten als geen ander hoe belangrijk het is om zichtbaar te zijn in de markt. Zowel online als offline zijn er tal van manieren waarop dit mogelijk is. Zoveel zelfs, dat het soms lastig kiezen is. En dan komt de volgende vraag: hoe u zich gaat profileren? Want alleen met echt onderscheidende kenmerken maakt u het verschil in de markt. Wees gerust: ontdekken waarin u anders bent dan de anderen is makkelijker dan u denkt. Het boek 'De z(z)p'er als merk' van Huub van Zwieten en Martine van den Hoed is een praktische leidraad die u helpt om gestructureerd 'uw merk' te creëren.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden