OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 4 van 131 resultaten
recensie
Psychologie
17 juli 2014
Daniëlle de Jonge
Meer sporten, wat gezonder eten in drukke tijden en timemanagement nu eens echt goed onder de knie krijgen: stuk voor stuk doelen die ik mezelf met enige regelmaat stel. En vele met mij zo hoor en lees ik wel eens. Wat maakt het toch zo lastig om zo’n doel dan fluitend te bereiken? De waan van de dag, dat stemmetje dat zegt ‘ah joh, kan nu wel even zo’ of….?
recensie
Algemeen management
26 juni 2014
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Passie: een woord waar de een van gaat glunderen en de ander jeuk krijgt. Want het wordt te pas en te onpas gebruikt, en dat is zonde. Passie is immers een geweldige eigenschap met bijbehorend fijn gevoel.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
19 februari 2014
Daniëlle de Jonge
3-4 minuten leestijd
Deze zomer las ik Verkocht! Van Daniël Pink. Deze auteur heeft al eerder laten zien dat hij geweldige boeken schrijft, en ook dit nieuwe exemplaar kan direct in de rij ‘must haves’ voor iedere ondernemer of salesprofessional die zichzelf serieus neemt.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
19 februari 2014
Daniëlle de Jonge
Veerkracht. Ik vind het zo’n mooi woord! En een schitterende eigenschap om te hebben. In mijn beleving niet alleen voor de doelgroep van ‘Generatie V’ van Yolanda Buchel en Sandra van der Maarel: de veertigers en vijftigers onder ons.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
19 februari 2014
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Bekijk het maar. Laat het los. Het doet er niet toe. Kortom: Fuck it! Wat heerlijk om dat zo nu en dan te zeggen. Tegen dingen waar u geen zin in heeft, die helemaal niet zo belangrijk zijn of omdat u nu eenmaal andere prioriteiten wilt stellen.
recensie
Psychologie
9 december 2013
Daniëlle de Jonge
'Het einde van de man en de opkomst van de vrouw'. Leg dit boek op tafel of op uw bureau en u bent verzekerd van zeer interessante reacties. Snuivende geluiden aangevuld met hoongelach van menige man. Gegrinnik en instemmend geknik van veel vrouwen. Om over de discussies die kunnen ontstaan nog maar te zwijgen, ik spreek in deze uit ervaring. Hoe dan ook, dit boek van Hanna Rosin brengt veel teweeg.
recensie
Psychologie
9 december 2013
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Het beïnvloeden van de hersenen om te bereiken wat u voor ogen heeft. Dat klinkt interessant. En er is niks mis mee zolang u de juiste intenties heeft. Bovendien: het is makkelijker dan u denkt.
recensie
Werk en loopbaan
11 oktober 2013
Daniëlle de Jonge
De cover, de schrijfstijl, de tips: alles aan 'Hoe word ik een powervrouw' van Janette Sybrandy schreeuwt om actie. Door u te ondernemen actie wel te verstaan, want zonder het zetten van de nodige stappen is het bereiken van de 'powervrouw-status' niet zo makkelijk. En die stappen variëren van simpel toepasbaar tot grondig denk- en uitzoekwerk. Groot voordeel: auteur Janette Sybrandy weet alle informatie in 'Hoe word ik een powervrouw' met veel enthousiasme over te brengen. Bovendien is het boek lekker overzichtelijk ingedeeld, zodat alle poweraspecten voorbij komen. Dit maakt het tot een compleet naslagwerk voor iedere vrouw die zichzelf het waard vindt om stralend en succesvol in het leven te staan.
recensie
Algemeen management
11 oktober 2013
Daniëlle de Jonge
1-2 minuten leestijd
Een succesvol bedrijf en een gelukkig leven tegelijkertijd. Het kan – waarom ook niet? – en er zijn maar 65 strategieën voor nodig om het te bereiken. Die strategieën staan op enthousiasmerende wijze uiteengezet in het boek 'Winning without Losing' van Bjergegaard en Milne.
recensie
Algemeen management
27 augustus 2013
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Kruip in bed bij je klanten, betaal jezelf 1000 euro per uur en negeer urgente taken. Het zijn zomaar drie van de 100 tips die Caspian Woods u geeft in zijn boek 'Advocaat van de Duivel'. Elke tip heeft een prikkelende, vragen oproepende en soms zelfs hilarische naam. Bedoeld om u even wakker te schudden en aan het denken te zetten, en dat werkt.
recensie
Internet en social media
9 juli 2013
Daniëlle de Jonge
'Via social media naar de netwerksamenleving'. Alleen al deze zin op de cover van het boek 'Durf te doen', geschreven door Petra de Boevere, trekt mijn aandacht. Want social media is in mijn beleving een uitstekende manier van eigentijds contact leggen en onderhouden. Een makkelijke en snelle manier, die ons helpt om zeker in drukke tijden toch veel sociale contacten te hebben. Een heel leuke manier, bovendien. En ik geloof sterk in de netwerksamenleving. Kijk om u heen en u ziet er vast voorbeelden van. We kunnen elkaar versterken, iets wat past bij de nieuwe manier van zakendoen.
recensie
Marketing
11 juni 2013
Daniëlle de Jonge
Als het gaat om e-mailmarketing dan is mijn interesse snel gewekt. Ik zie veel bedrijven die er 'iets' mee doen. Heel verstandig als u het mij vraagt, want het is een uitstekende manier om contact te leggen en houden met klanten.
recensie
IT-management / ICT
25 april 2013
Daniëlle de Jonge
Al een tijdje ben ik voor mijn bedrijf aan het bekijken wat de cloud voor ons kan doen. Niet meer voortdurend documenten heen en weer mailen, altijd een actuele versie en bovendien overal beschikbaar waar we op internet kunnen. En dan blijkt al snel dat er de keuze is uit twee belangrijke aanbieders van online programma's. Office en Google. Enigszins fan van de vele mogelijkheden die Google toch al biedt, ben ik met het boek 'Scoren met Google Apps' eens in de wereld van het werken in de cloud gedoken. Het boek geeft wat dat betreft precies waar ik naar op zoek was: duidelijkheid in de mogelijkheden en onmogelijkheden en alles heel begrijpelijk uitgelegd.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
3 april 2013
Daniëlle de Jonge
1-2 minuten leestijd
De voorbeelden in het boek geven al aardig wat stof tot nadenken. Weliswaar gaan ze allemaal over (grote) Amerikaanse bedrijven, veel van de inhoud is toch herkenbaar. En ook de genoemde organisaties zijn vaak bekend, wat weer een aardig kijkje in de keuken geeft over hoe u het wel of juist niet moet aanpakken in het zakenleven.
recensie
Advisering
12 maart 2013
Daniëlle de Jonge
De boeken van Frank Kwakman heb ik al vaker met veel plezier gelezen. Inspirerend en een uitstekende manier om weer eens goed naar je eigen handelen als professional te kijken. Naar het boek 'De ondernemende professional' – dat Kwakman samen met Chris Zomerdijk heeft geschreven – was ik dan ook heel benieuwd.
recensie
Internet en social media
8 februari 2013
Daniëlle de Jonge
De snelheid waarmee social media zich ontwikkelt is soms niet bij te houden. Er een boek over schrijven kan dus knap lastig zijn. Gelukkig is er ook een onderdeel van social media wat niet zo snel verandert en dat is het bepalen van een strategie.
recensie
Organisatiekunde
8 februari 2013
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
De ontwikkelingen in de maatschappij volgen elkaar in rap tempo op. Zo ook in onze werksituatie. In de achterliggende jaren is er veel veranderd en er staan allerlei nieuwe zaken in de startblokken. Bas van de Haterd schreef een boek over de impact hiervan op werken: '(R)evolutie van werk'.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
14 november 2012
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Als ik dit boek in één woord zou moeten samenvatten dan is het zonder twijfel: inspirerend! De vormgeving alleen al is een uitnodiging tot lezen. Al bladerend wordt u als lezer vooral nieuwsgierig en wilt u meteen beginnen. 'Typisch jij!' gaat over zeven type vrouwen. Te vinden in iedere vrouw, maar vaak is een bepaald type meer aanwezig. En juist dan zou het oproepen van de kwaliteiten van andere types heel handig kunnen zijn om nog beter te presteren.
recensie
Reclame en verkoop
18 mei 2012
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Klanten kiezen niet langer alleen voor uw product of uw dienst. Juist de persoonlijke aspecten zijn van belang. Mensen doen immers zaken met mensen. Iemand gunt u de deal. En ook u zult veelal een leverancier kiezen op basis van veel meer dan alleen de prijs of kwaliteit.
recensie
Reclame en verkoop
20 februari 2012
Daniëlle de Jonge
Zzp'ers – of zp'ers zoals deze groep van professionals zichzelf bij voorkeur noemt – weten als geen ander hoe belangrijk het is om zichtbaar te zijn in de markt. Zowel online als offline zijn er tal van manieren waarop dit mogelijk is. Zoveel zelfs, dat het soms lastig kiezen is. En dan komt de volgende vraag: hoe u zich gaat profileren? Want alleen met echt onderscheidende kenmerken maakt u het verschil in de markt. Wees gerust: ontdekken waarin u anders bent dan de anderen is makkelijker dan u denkt. Het boek 'De z(z)p'er als merk' van Huub van Zwieten en Martine van den Hoed is een praktische leidraad die u helpt om gestructureerd 'uw merk' te creëren.