OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 2 van 41 resultaten
recensie
Leiderschap
24 februari 2017
Annett Keizer
2-3 minuten leestijd
Als je echt succesvol wilt zijn op de werkvloer, zul je zichtbaar moeten zijn, goed met mensen moeten kunnen omgaan en vooral het lef moeten hebben om waar nodig te interveniëren. Dat schrijft Dees van Oosterhout in haar inleiding van Politieke intelligentie. Duidelijke taal die roept om actie, want wie wil er nou niet succesvol zijn?
recensie
Coaching en trainen
7 februari 2017
Annett Keizer
3-4 minuten leestijd
Hoe reageer je als coach wanneer een cliënt weinig of geen contact maakt met zijn emoties? Wat doe je als je het gevoel hebt dat je ‘er niet doorheen komt’ omdat je cliënt niet in staat is om te reflecteren op zijn eigen gedrag?
recensie
Persoonlijke effectiviteit
6 december 2016
Annett Keizer
2-3 minuten leestijd
Eigenaarschap als motor voor professioneel succes. Wie wil dat nou niet? In een wereld waar professionals zelfstandig en zelfsturend willen en/of moeten werken biedt dit boek praktische handvatten om zelf eigenaarschap te nemen.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
21 september 2016
Annett Keizer
2-3 minuten leestijd
Je leert het meest door het te doen. Dat geldt zeker voor feedback geven en vragen omdat we dat ook vaak eng en confronterend vinden. Vanuit die gedachte daagt de auteur de lezer uit om vijftien dagen lang feedback te vragen aan collega’s, leidinggevenden, opdrachtgevers en jezelf.
recensie
Coaching en trainen
22 augustus 2016
Annett Keizer
3-4 minuten leestijd
Als mens ben je niet één persoon, maar besta je uit verschillende ikken. Coaches, psychologen en andere begeleiders kunnen met elke ‘ik’ in gesprek gaan en met de cliënt ontdekken uit welke aspecten een persoonlijkheid bestaat.
recensie
Organisatiekunde
3 augustus 2016
Annett Keizer
Identiteit, merk en organisatie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Wie zijn wij als organisatie en waarom? Voor wie willen we dat zijn? En, de grote hamvraag, hoe sturen we op een relevante en onderscheidende organisatie-identiteit, die de basis vormt voor een sterk corporate merk? Essentiële en relevante vragen die organisaties helpen om zichzelf, hun markt, hun klant beter te leren kennen en die inzicht geven om zichzelf neer te zetten als een duurzaam sterk corporate merk en een duurzaam sterke organisatie.
recensie
Coaching en trainen
14 juni 2016
Annett Keizer
3-4 minuten leestijd
Een goed gesprek over effectief samenwerken in teamverband is nooit verkeerd. Sterker nog, in de meeste gevallen nemen teamleden weinig moeite om het met elkaar te hebben over ieders kwaliteiten en valkuilen om te weten waar en hoe ze elkaar aanvullen.
recensie
Algemeen management
13 juni 2016
Annett Keizer
3-4 minuten leestijd
Over verschillen tussen mannen en vrouwen is al veel gezegd en geschreven. Vaak gaat het over onbegrip tussen de sexen met hilarische voorbeelden ter illustratie.
recensie
Psychologie
24 december 2015
Annett Keizer
2-3 minuten leestijd
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Hoe krijg je dan toch mensen mee in jouw verhaal? Harder praten helpt niet, zeggen Job Boersma en Sarah Gagestein. Zij geven daarom zeven ‘ongehoord goede strategieën om wél te overtuigen.’
recensie
Werk en loopbaan
26 oktober 2015
Annett Keizer
Iemand die je tijdens je opleiding al vertelt wat er van je verwacht mag worden in een betaalde baan. Dat is geen overbodige luxe. ‘Professioneel aan het werk’ is geschreven voor studenten die op het punt staan hun loopbaan te starten. Het boek geeft een breed scala aan competenties die nodig zijn om goed te kunnen samenwerken en te voldoen aan de verwachtingen van je baas, collega’s en klanten.
recensie
Leiderschap
24 september 2015
Annett Keizer
2-3 minuten leestijd
Tijden veranderen, maar medewerkers veranderen maar moeilijk mee. Dat werd vaak gezien als managementprobleem, maar Gerard Alders doet een beroep op medewerkers zelf. Als professionals werken we nauwelijks professioneel. We moeten leren om onszelf te managen. Dat betekent ruimte veroveren en ruimte managen. Wie wil excelleren, moet competenties als autonomie en zelfmanagement ontwikkelen om bovengemiddeld te scoren. Dat is niet moeilijk, maar vooral een kwestie van kunnen en willen.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
9 juni 2015
Annett Keizer
Boekenkasten vol zijn er geschreven over de vraag: ‘hoe manage ik mijn medewerkers?’ Maar hoe je omgaat met je leidinggevende? Eindelijk een boek dat ook de verantwoordelijkheid voor een goede werkrelatie legt bij medewerkers zelf. In dit geval richten de auteurs zich op begin twintigers die aan het begin staan van hun loopbaan. Toch is het ook een aanrader voor dertigers en veertigers, die willen weten hoe ze hun invloed op de werkvloer kunnen vergroten.
recensie
Communicatie en media
2 december 2014
Annett Keizer
Wanneer je de ander niet behandelt zoals jij zelf behandeld wilt worden, is er al snel sprake van miscommunicatie. In een coachrelatie, waar alles draait om wederzijds vertrouwen, is dat funest. Het Process Communication Model belooft een direct toepasbare methode en taal om de communicatie met cliënten optimaal af te stemmen. Een methode die is gebaseerd op Transactionele Analyse waarbij iemands levensposities als ‘Ik ben (niet) ok, jij bent (niet) ok centraal staan.
recensie
Algemeen management
22 augustus 2014
Annett Keizer
Boekenplanken vol zijn er geschreven over hoe je je als ondernemer succesvol in de markt kan zetten. Gouden tips over geld, marketing en positionering. Wat dit boek over ondernemerschap zo speciaal maakt is dat de tips en handreikingen gekoppeld zijn aan de eigen praktijk van de auteur. David van Iersel is ondernemer pur sang en durft op te schrijven wat hem goed én ook minder goed afging in zijn eigen ondernemingen.
recensie
Algemeen management
6 augustus 2014
Annett Keizer
Teams van tegenwoordig zijn een stuk dynamischer dan vroeger. Ze opereren in een snel veranderende wereld en wisselen vaker van samenstelling. Hoe gaat zich dat in de toekomst verder ontwikkelen? Hoe moet je teams van de toekomst managen? Waarop moet je ze managen? Jaco van der Schoor en Guido van de Wiel, de auteurs van ‘Teams van de toekomst’ vertalen huidige trends en ontwikkelingen naar dilemma’s waar de teammanager van de toekomst rekening mee moet houden.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
2 januari 2014
Annett Keizer
Gevers helpen anderen zonder dat ze er iets voor terug verwachten. Iets wat in goede huwelijken en vriendschappen vaak gebeurt, maar op de werkvloer niet. Daar draait het vaak om macht, status, ego en assertiviteit. In 'Geven en nemen' wil hoogleraar Psychologie Adam Grant bewijzen dat gevers op de lange termijn toch succesvol kunnen zijn.
recensie
Coaching en trainen
8 oktober 2013
Annett Keizer
Iedereen maakt fouten. Meestal balen we daarvan en hebben we het gevoel dat we falen. Remko van der Drift leert ons anders aankijken tegen het maken fouten. Fouten maken is namelijk onvermijdelijk. Sterker nog, fouten maken is relatief en nuttig. Daarom is het van belang om onze mindset te veranderen en ons lerend vermogen vergroten. Niet makkelijk, wel noodzakelijk om succesvol te kunnen zijn. Niet voor niets luidt de ondertitel van dit inspirerende boek 'Durf het beste uit jezelf en je team te halen'.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
9 september 2013
Annett Keizer
Als mens communiceren we het sterkst via ons non-verbale gedrag. Daarvan zijn de schrijvers overtuigd en ik sluit mij, als communicatiecoach en vaardigheidstrainer, daar helemaal bij aan. Het boek belooft 'het meest complete Nederlandstalige handboek' te zijn voor lichaamstaal. In het eerste hoofdstuk schetsen de schrijvers overtuigend hun visie: 'Kennis van lichaamstaal helpt je om je bewust te worden van wat iemand echt voelt en is het kompas bij uitstek in elk gesprek'. Vol verwachting begin ik dan ook te lezen.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
6 september 2013
Annett Keizer
Voor iedereen die een goed gesprek met zijn of haar klant wil voeren is 'Commercieel luisteren. Over oenen, kampioenen en strandballen'van Marc van Katwijk een aanrader. Niet omdat het volstaat met nieuwe informatie, maar omdat het in een notendop de essentie van goed luisteren en contact maken schetst. In simpel taalgebruik met korte krachtige adviezen tot de kern komen waar het in effectieve communicatie om draait. Daar gaat het in dit boek allemaal om.
recensie