OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
10 resultaten
recensie
Persoonlijke effectiviteit
8 maart 2011
Jolanda Thelosen
Wat is het effect van een kleur en van bepaalde kleurstellingen? Jacqueline van Tol legt in haar vlotgeschreven boek 'Succesvol ondernemen met de kracht van kleur' de betekenis van kleuren uit. Wilt u met uw onderneming of evenement een bepaalde uitstraling hebben of wilt u het werkklimaat van medewerkers verbeteren? Aan de hand van dit boek kunt u bepalen welke kleuren daaraan bijdragen.
recensie
Algemeen management
27 mei 2010
Jolanda Thelosen
Als u een onderneming start, komt u met veel nieuwe aspecten in aanraking. Wat is voor u van belang? Peter Bosman geeft in 'ZZP Gids' een overzicht van aandachtspunten bij het starten van een onderneming en het voeren van uw onderneming. Checklists, voorbeelden en doorverwijzingen zorgen ervoor dat de informatie uit het boek concreet en toepasbaar wordt. Een aanrader voor iedere starter.
recensie
Werk en loopbaan
27 mei 2010
Jolanda Thelosen
Als u een onderneming start, komt u met veel nieuwe aspecten in aanraking. Wat is voor u van belang? Peter Bosman geeft in 'ZZP Gids' een overzicht van aandachtspunten bij het starten van een onderneming en het voeren van uw onderneming. Checklists, voorbeelden en doorverwijzingen zorgen ervoor dat de informatie uit het boek concreet en toepasbaar wordt. Een aanrader voor iedere starter.
recensie
Werk en loopbaan
27 mei 2010
Jolanda Thelosen
Als u een onderneming start, komt u met veel nieuwe aspecten in aanraking. Wat is voor u van belang? Peter Bosman geeft in 'ZZP Gids' een overzicht van aandachtspunten bij het starten van een onderneming en het voeren van uw onderneming. Checklists, voorbeelden en doorverwijzingen zorgen ervoor dat de informatie uit het boek concreet en toepasbaar wordt. Een aanrader voor iedere starter.
recensie
Werk en loopbaan
27 mei 2010
Jolanda Thelosen
Als u een onderneming start, komt u met veel nieuwe aspecten in aanraking. Wat is voor u van belang? Peter Bosman geeft in 'ZZP Gids' een overzicht van aandachtspunten bij het starten van een onderneming en het voeren van uw onderneming. Checklists, voorbeelden en doorverwijzingen zorgen ervoor dat de informatie uit het boek concreet en toepasbaar wordt. Een aanrader voor iedere starter.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
12 maart 2010
Jolanda Thelosen
Feedback geven en ontvangen kan en moet beter. Marieta Koopmans en Ron Groothuis geven in hun boek 'Feedback geven en ontvangen' concrete verbeterpunten. Zij richten zich weliswaar op zorgmedewerkers, maar het boek is, naar mijn mening, interessant voor iedereen die zich wil verbeteren of anderen daarbij helpt. De verschillende praktijkvoorbeelden zorgen ervoor dat ik het boek als toegankelijk en concreet ervaar.
recensie
Algemeen management
15 februari 2010
Jolanda Thelosen
2-3 minuten leestijd
Organisatieveranderingen zijn aan de orde van de dag, maar leiden niet altijd tot het gewenste resultaat. Dat is voor Wilmar Zomer en Dirk de Natris aanleiding om onderzoek te doen naar de inzet van werkoverleg bij complexe organisatieveranderingen. De auteurs beschrijven hun bevindingen kort en bondig in hun boek 'Werkoverleg als interactief communicatiemiddel bij organisatieverandering'. Hun conclusie: het middenkader moet het werkoverleg effectiever inzetten in zijn communicatie. Ze geven tips om te komen tot meer interactie.
recensie
Internet en social media
13 januari 2010
Jolanda Thelosen
Vrijwel alle buzzwords uit de digitale media komen aan bod in het 'Handboek digitale marketing en communicatie'. Ulco Schuurmans plaatst de verschillende digitale technieken in het daglicht van de ervaringseconomie. Met zijn brede kennis over digitale technieken legt Schuurmans uit wat de techniek inhoudt, wat de toepassingsmogelijkheden zijn, de toekomstige ontwikkelingen van de techniek en hij geeft praktijkvoorbeelden. Een praktisch boek waaruit je ideeën haalt om in de praktijk toe te passen.
recensie
Economie
22 september 2009
Jolanda Thelosen
2-3 minuten leestijd
Neil Boorman is merkenverslaafd! Tijdens het schrijven van 'Merkenmoe' komt hij tot de ontdekking dat merkproducten zijn leven bepalen. Hij gaat rigoureus te werk en is van plan al zijn merkproducten te verbranden. In zijn boek vertelt hij over zijn emoties tijdens het bewustwordingsproces en over het 'afkicken' van merken. Dit boek maakt u bewust van de invloed van merken op uw leven, maar maakt af en toe ook wat moe door de afhankelijkheid van merken op de auteur.
recensie
Marketing
9 juli 2009
Jolanda Thelosen
3-4 minuten leestijd
Kotler, Keller en de Nederlandse bewerkers hebben een kwalitatief hoogwaardig naslagwerk over marketing geschreven. Door de grote hoeveelheid theorie wordt het boek echter minder toegankelijk. In 'Marketing management, de essentie' wordt de theorie over marketing van producten tot op detailniveau beschreven. Dienstenmarketing en B2B krijgen aanmerkelijk minder aandacht.