OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Previews
Previews van Managementboek: auteurs van businessboeken vertellen zelf kort waar hun boek over gaat, en wat u eraan hebt.
Pagina 62 van 2.434 resultaten
preview
Advisering
18 maart 2020
Joost Kampen
4-5 minuten leestijd
Advieswerk in verwaarloosde organisaties van Joost Kampen is geschreven voor de extern en intern adviseurs die werken in verwaarloosde organisaties. Want advieswerk in verwaarloosde organisaties is anders dan in gezonde organisaties. In zijn preview licht Joost Kampen dat toe aan de hand van 9 punten.
preview
Leiderschap
11 maart 2020
Hylke Faber
3-4 minuten leestijd
We staan elk moment op een tweesprong. Luisteren we naar onze geconditioneerde gedachten, vaak ingegeven door angst en ego-bescherming, of naar een diepere, wijzere, meer compassievolle stem?
preview
Leiderschap
10 maart 2020
Dees van Oosterhout
2-3 minuten leestijd
Wat bepaalt of je succesvol bent in je werk? Of je die mooie klus krijgt toegeschoven, op beslissende momenten aan tafel zit, draagvlak vindt voor je ideeën of die felbegeerde aanstelling weet binnen te slepen?
preview
Algemeen management
9 maart 2020
Carolien de Monchy
3-4 minuten leestijd
In Maatschappelijk verantwoord besturen vertellen door de wol geverfde bestuurders, toezichthouders, bestuurssecretarissen en bestuursadviseurs over hun praktijkervaringen met het besturen van hun organisatie. Een preview.
preview
Communicatie en media
4 maart 2020
Corinne Keijzer
5-7 minuten leestijd
Corinne Keijzer bracht haar boekenreeks rond LinkedIn begin 2020 weer helemaal up-to-date. Ter gelegenheid daarvan schreef ze een blog over medewerkers als ambassadeurs.
preview
Coaching en trainen
3 maart 2020
Joris Brenninkmeijer
3-4 minuten leestijd
De juiste vraag geeft inzicht, houvast en inspiratie voor iedereen die zich verder wil ontwikkelen in het stellen van vragen. Het bevat een rijk overzicht van invalshoeken, methodieken en soorten vragen. Een preview.
preview
Marketing
2 maart 2020
Bert van Wassenhove
3-4 minuten leestijd
Artificiële Intelligentie AI) is een van de meest besproken technologische evoluties op dit moment. Daarom sta ik even stil bij wat die technologie kan betekenen voor het marketingvak. Laat mij beginnen met een korte inleiding over wat AI nu eigenlijk is.
preview
Algemeen management
28 februari 2020
Ina Ahuis
3-4 minuten leestijd
Om te kunnen veranderen en innoveren in het werk komt er steeds meer aandacht voor wat er tussen mensen gebeurt. Termen als relationele intelligentie, relational change, relational leadership zijn niet nieuw maar krijgen opnieuw betekenis in de huidige tijd.
preview
Personeelsmanagement
27 februari 2020
Cecile de Roos
3-4 minuten leestijd
In een wereld die steeds sneller verandert, is het vak van adviseur boeiend en soms ook ingewikkeld. Relaties veranderen sneller dan voorheen, kennis is online beschikbaar en klanten verwachten dat je bijdraagt aan hun succes.
preview
Internet en social media
26 februari 2020
Astrid van Kollenburg
2-3 minuten leestijd
Het starten van een webwinkel is niet moeilijk. Het winstgevend maken daarvan is echter een ander verhaal. Veel webwinkeleigenaren kunnen zichzelf nauwelijks een salaris uitbetalen. Om daar verandering in te brengen schreef e-commerce expert Astrid van Kollenburg Meer verdienen met je webshop.
preview
Leiderschap
25 februari 2020
Joost Callens
4-6 minuten leestijd
De zoekende leider is een autobiografisch boek. Ik schreef het niet met de bedoeling dat u mij beter zou leren kennen. Het is in de eerste plaats een uitnodiging om jezelf beter te leren kennen.
preview
Werk en loopbaan
21 februari 2020
Annett Keizer
3-4 minuten leestijd
Nog nooit was er een beter moment om van baan te veranderen dan nu. De arbeidsmarkt draait op volle toeren. De kerstvakantie bood baantwijfelaars, loopbaanavonturiers en werkzoekenden een mooi moment om van goede voornemens om te werk zoeken ook echt werk te maken.
preview
Personeelsmanagement
18 februari 2020
Jeroen De Flander
3-4 minuten leestijd
Waarom zijn sommige mensen zo onvoorstelbaar goed in wat ze doen? Waar je ook kijkt, van sport en ondernemen tot wetenschap, muziek en leiderschap, altijd lijken er wel een paar mensen te zijn die er met kop en schouders boven uitsteken.
preview
Leiderschap
14 februari 2020
Jos Claessens
1-2 minuten leestijd
Jos Claessens laat met haar set managementkaarten van inspiratie naar verantwoordelijkheid zien dat managen is verbonden met leren. Op welke manier mensen en organisaties zich gezond en vitaal kunnen ontwikkelen.
preview
Ondernemen
13 februari 2020
MT/Sprout
2-3 minuten leestijd
Hij ligt officieel in de schappen: de nieuwste Groeigids van Sprout. In Groei met cash als brandstof duiken we in een onderwerp waar veel te weinig ondernemers het over hebben: cashflow. Toch kan cash je bedrijf maken of breken.
preview
Organisatiekunde
12 februari 2020
Raymon Geurts
4-6 minuten leestijd
WRR publiceerde het rapport ‘Het betere werk. De nieuwe maatschappelijke opdracht'. Ze deed daarin een oproep om te investeren in condities die tot goed werk leiden. Eén van de condities is meer ‘grip op beter werk' door medewerkers.
preview
Economie
11 februari 2020
Johan Lambrecht
3-5 minuten leestijd
‘Waarom heeft niemand het zien aankomen?', vroeg koningin Elizabeth II van het Verenigd Koninkrijk toen ze in november 2008 een nieuw gebouw van de vermaarde London School of Economics inhuldigde.
preview
Internet en social media
10 februari 2020
Patrick Petersen
3-4 minuten leestijd
Sociale media zijn na de intreding van de algoritmische filters niet meer wat ze geweest zijn. Het is hard werken om in menig tijdlijn te verschijnen. Ook de doelgerichte creatie van engagement vergt een professionele aanpak.
preview
Algemeen management
7 februari 2020
Bart Stofberg
2-3 minuten leestijd
De wereld om ons heen verandert ingrijpend en snel, en dat stelt nieuwe eisen aan ondernemingen. Om aan die nieuwe eisen te voldoen, zullen we elkaar veel meer moeten Vertrouwen, stelt Bart Stofberg in zijn nieuwe boek Vertrouwen.
preview
Marketing
6 februari 2020
Evelien van Damme
2-3 minuten leestijd
Het vakgebied customer experience (CX) management heeft in korte tijd een enorme vlucht genomen. Soms is het een loze kreet, maar steeds meer organisaties zijn daadwerkelijk bezig om klantbeleving goed te organiseren.