OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Previews
Previews van Managementboek: auteurs van businessboeken vertellen zelf kort waar hun boek over gaat, en wat u eraan hebt.
Pagina 122 van 2.431 resultaten
preview
Persoonlijke effectiviteit
6 juni 2013
Hedwyg van Groenendaal
5-7 minuten leestijd
Als je een boodschap wilt overbrengen, moet je beide hersenhelften aanspreken. Met het gesproken woord spreek je hoofdzakelijk de linker hersenhelft aan en door middel van beelden spreek je vooral de rechter hersenhelft aan. De makers van Prezi hebben dit goed begrepen en lieten zich inspireren door mindmappen. Prezi is dan ook een uitermate geschikte tool om ons complete brein aan te spreken en te overtuigen.
preview
Algemeen management
30 mei 2013
Ronald Buitenhuis
4-6 minuten leestijd
Meer door minder in het publieke domein. Beter getimed kon dit boek nauwelijks komen. De overheid bezuinigt rigoureus en krimpt zelf stevig in. Terwijl de maatschappelijke vragen eerder groter dan kleiner worden. Dus moet het ‘meer door minder’. Hoe? Dat legt Wim Schreuders in zijn boek nauwgezet uit.
preview
Algemeen management
27 mei 2013
Peter Matthijssen
12-17 minuten leestijd
Lean Six Sigma wordt steeds meer toegepast, ook door niet-industriële organisaties. Vanwege de verschillen tussen processen in industriële en niet-industriële organisaties is echter wel een vertaalslag nodig om de uit de industriële sector afkomstige methodieken met succes toe te passen in andere sectoren.
preview
Organisatiekunde
22 maart 2013
Ronald Buitenhuis
5-7 minuten leestijd
Hedendaagse netwerkstructuren laten zich niet sturen door een hiërarchisch ingerichte organisatie waarin topdown de norm is. De moderne participerende maatschappij, in tegenstelling tot de verzorgingsmaatschappij, vraagt om horizontaal ingerichte structuren en zelfsturende teams. Het nieuwe boek Horizontaal organiseren van Renco Bakker en Teun Hardjono laat zien hoe de ‘mensfactor’ een plek krijgt in de wereld van procesmanagement.
preview
Werk en loopbaan
11 maart 2013
4-6 minuten leestijd
De wereld van ‘nieuw werk veroveren’ is fundamenteel veranderd de afgelopen jaren. Social media zijn nu broodnodig voor het veroveren van nieuw werk en door de crisis gaan oude richtlijnen niet altijd op. Aaltje Vincent heeft daarom haar boek Jobmarketing uit 2007 herschreven naar Jobmarketing 2.0, de anno 2013 versie. Hoe vind je nieuw werk en hoe zet je de social media, zoals LinkedIn en Twitter, daarbij in? Vincent zet de praktische tips op een rij.
preview
Verandermanagement
25 februari 2013
Hans van der Klis
2-3 minuten leestijd
Alle organisatieveranderingen geven gedoe. Dat geldt voor klassieke bureaucratieën in beweging, maar net zo goed voor de moderne organisaties die het moeten hebben van samenwerking en innovatie. In hun nieuwe boek Gedoe op tafel laten Jacqueline Jansen en Joop Swieringa zien waarom gedoe vaak taboe is, hoe je gedoe op tafel krijgt en waarom het goed omgaan met gedoe tot betere organisaties leidt.
preview
Marketing
19 december 2012
Pierre Pieterse
2-3 minuten leestijd
In Red de winkel!, het even logische als verwachte vervolg op Het einde van winkels?, schetst Cor Molenaar de laatste ontwikkelingen op het gebied van retail en internet, de consequenties daarvan voor de leefbaarheid van plaatsen, winkels en onroerend goed. Het hele boek is een vlammend pleidooi voor verandering, niet omdat het kan maar omdat het moet!
preview
Leiderschap
10 april 2012
Ben Tiggelaar
8-11 minuten leestijd
preview
Internet en social media
20 mei 2011
Aartjan van Erkel
3-4 minuten leestijd
Mensen letten beter op als u schrijft in spreektaal. Heeft u op school geleerd om te schrijven in schrijftaal? Lees dan verder. Want uit onderzoek blijkt dat lezers uw boodschap beter onthouden als uw tekst is geschreven in spreektaal.
preview
Internet en social media
18 maart 2011
Brenno de Winter
2-3 minuten leestijd
preview
Internet en social media
15 januari 2010
Henk van Ess
2-3 minuten leestijd