OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Opinie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Opinie

    Hier vindt u columns en andere opiniestukken over managementonderwerpen als leiderschap, marketing en organisatie.
    Pagina 64 van 1.345 resultaten
    achtergrond
    Advisering
    21 april 2006
    Pierre Pieterse
    5-8 minuten leestijd
    ‘Alleen slechte manager kiest foute adviseur’, staat er boven een column in Trouw. Kijk, dat is een kop die trekt, zeker als je ook professioneel geïnteresseerd bent in het advieswezen. De openingszin mag er ook wezen: ‘Toegegeven: teveel management consultants verdienen geld aan problemen in plaats van aan oplossingen. Maar die worden dan ook ingehuurd door slechte managers.’ Boude uitspraken, maar de auteur, Pieter Klaas Jagersma, Nyenrode-professor en ex-McKinseyaan, weet natuurlijk waar hij het over heeft.
    achtergrond
    Algemeen management
    29 maart 2006
    Pierre Pieterse
    3-4 minuten leestijd
    Een vaak terugkerend thema in de managementliteratuur (naast leiderschap) is de relatie tussen militaire strategie en bedrijfsstrategie. Soms worden beide zelfs direct aan elkaar gekoppeld. Je kunt je afvragen of dit terecht is. Of zinvol. Natuurlijk, in beide gevallen is er sprake van strategie, maar de doelstellingen zijn toch wezenlijk anders. Bovendien kun je je afvragen of een directe koppeling wenselijk is: het schijnt dat bedrijven bij wijze van training simulaties gebruiken, waarbij heuse war rooms zijn ingericht. Als simulatie werkelijkheid wordt, raak je al snel het zicht op de werkelijkheid kwijt. Een kleine zoektocht naar de strategie achter strategie.
    achtergrond
    internet en social media
    26 maart 2006
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    Misschien dat de meeste mensen het zich niet realiseren, maar het commerciële Internet is pas 10 jaar oud. Begon het met linkpages, banners, de zoekmachinemarketing is nog jonger. De grote aanjager van deze discipline is natuurlijk Google. Het boek Search: How Google and Its Rivals Rewrote the Rules of Business and Transformed our Culture geschreven door John Battelle is een uitstekende gids om zicht te krijgen op deze, inmiddels miljarden-industrie. (De vertaling verschijnt in mei onder de titel ZOEK bij Business Contact) Bedrijven betalen letterlijk miljoenen om bovenaan de Google PageRanking te komen. Zie ook: Google Het verhaal
    achtergrond
    Algemeen management
    4 april 2005
    Bert Peene
    9-13 minuten leestijd
    achtergrond
    Werk en loopbaan
    17 januari 2005
    Annegreet van Bergen
    7-10 minuten leestijd
    achtergrond
    Organisatiekunde
    17 december 2004
    Gertjan de Groot
    11-15 minuten leestijd
    achtergrond
    Leiderschap
    6 december 2004
    Egbert Kinds
    8-11 minuten leestijd
    achtergrond
    Leiderschap
    25 augustus 2004
    Maikel Batelaan
    8-11 minuten leestijd
    achtergrond
    Strategisch management
    17 augustus 2004
    Huub Haverals
    9-12 minuten leestijd
    achtergrond
    Organisatiekunde
    10 augustus 2004
    Teun van Aken
    9-13 minuten leestijd
    achtergrond
    Advisering
    4 augustus 2004
    Edwin Schouten
    6-9 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    4 augustus 2004
    Walter van Hulst
    7-10 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    8 juni 2004
    Walter van Hulst
    7-10 minuten leestijd
    achtergrond
    Organisatiekunde
    11 mei 2004
    François Roumen
    9-13 minuten leestijd
    achtergrond
    Personeelsmanagement
    11 mei 2004
    Annegreet van Bergen
    9-12 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    30 maart 2004
    Hans Hummel
    8-11 minuten leestijd
    achtergrond

      Personen

        Trefwoorden