OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Interview

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Interviews

    Interviews van Managementboek zijn onafhankelijk en komen tot stand in samenwerking met onafhankelijke journalisten.
    Pagina 72 van 2.326 resultaten
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    25 november 2014
    Pierre Pieterse
    5-7 minuten leestijd
    Het boek Invloed dat Cialdini schreef staat ongetwijfeld goed gelezen in uw boekenkast. Met meer dan twee miljoen verkochte exemplaren is het met recht een van de belangrijkste naslagwerken om u te helpen verkopen met meer overtuigingskracht. In september verscheen Cialdini’s nieuwste boek klein GROOT - De overtuigingskracht van het detail dat hij schreef met coauteurs Steve Martin en Noah Goldstein. Danielle de Jonge sprak Robert Cialdini.
    interview
    Strategisch management
    24 november 2014
    Paul Groothengel
    5-7 minuten leestijd
    De Zwitserse wetenschapper Alexander Osterwalder brak vier jaar geleden door met het boek Business Model Generatie. Dit najaar verschijnt de vertaling van zijn nieuwe boek Waarde Propositie Ontwerp dat hij schreef met medeauteurs Yves Pigneur, Greg Bernarda en Alan Smith. In dit boek staan klantsegmenten en waardeproposities centraal.
    interview
    Algemeen management
    21 november 2014
    Ronald Buitenhuis
    5-7 minuten leestijd
    In achthonderd pagina’s legt jurist en sociaal wetenschapper Dick Ruimschotel uit hoe toezicht in Nederland wordt vormgegeven: bij overheid, semioverheid en bedrijfsleven. Wanneer is het goed, wanneer faalt het. Goed toezicht dus! ‘Welke commissaris zou zijn leven –net als de strandwacht- wagen voor het toezichtsbelang dat in het geding is.’
    interview
    Internet en social media
    20 november 2014
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Dankzij big data kunnen we eindelijk doorgronden wat mensen op de werkvloer werkelijk denken, zegt MIT-hoogleraar Alex Pentland in Sociale Big Data – Opkomst van de data-gedreven samenleving. Dat heeft enorme gevolgen voor ons begrip van creativiteit, samenwerking en innovatie. ‘Leiders met fusieplannen zouden eigenlijk eerst een maand lang gemonitord moeten worden.’
    interview
    Algemeen management
    18 november 2014
    Hans van der Klis
    5-6 minuten leestijd
    De leden van de kenniskring Management & Bedrijf van de hogeschool Leiden hebben samen met Fons Trompenaars een bijna 600 pagina’s tellend boek met de honderd belangrijkste managementmodellen geschreven: 100+ Management Models. ‘Dit is een aanzienlijk ambitieuzer boek dan de meeste overzichten, die vaak niet veel meer dan een verzameling Wikipedia-pagina’s met een nietje erdoor zijn’, zegt samensteller Piet Hein Coebergh.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    17 november 2014
    Ger Post
    5-6 minuten leestijd
    Zelfbeheersing is als een spier, stelt Roy Baumeister in het boek Wilskracht (‘De herontdekking van de grootste kracht van de mens’). En het heeft zin die spier te trainen: ‘Op het werk worden managers die hoog scoren op zelfbeheersing door zowel hun ondergeschikten als medemanagers gunstiger beoordeeld.’
    interview
    Strategisch management
    10 november 2014
    Pierre Pieterse
    6-8 minuten leestijd
    Big Data leidt tot veel nieuwe verdienmodellen. Arent van 't Spijker verzamelde er een aantal, om te laten zien welke kansen er liggen. En Peter Boerman (journalist bij MT) tekende ze op.
    interview
    Marketing
    5 november 2014
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    In zijn nieuwe boek When digital becomes human beschrijft Steven Van Belleghem welke impact de voortgaande digitalisering heeft op bedrijven en hun relaties met klanten. Bedrijven zullen zich moeten onderscheiden door extreme klantgerichtheid, stelt Van Belleghem, en dat kan door toevoeging van de human touch. ‘Als alles digitaal wordt, wordt menselijk contact schaars. En datgene wat schaars is, krijgt waarde en wordt strategisch.’
    interview
    Coaching en trainen
    5 november 2014
    Justin van Lopik
    7-10 minuten leestijd
    De Noorse mental coach Erik Bertrand Larssen is een internationaal fenomeen. Met zijn inspirerende ‘helweek’ stimuleert hij zijn coachees om uit hun comfortzone te stappen en te doen wat ze altijd uitstelden. In gesprek met Victor Mion, One Minute Coach en voormalig tenniscoach, legt hij uit wat hem drijft.
    interview
    Organisatiekunde
    5 november 2014
    Ronald Buitenhuis
    7-10 minuten leestijd
    Oud Post-topman Peter Bakker stelde ooit: ‘de wereld gaat naar de klote en de enigen die er iets aan kunnen doen zijn bedrijven en organisaties’. Zo opent ook het nieuwe boek van Huib Broekhuis: Beyond MBA. ‘Groei? Waarom altijd groei? Een boom groeit ook niet oneindig. We zijn de principes van de natuur ernstig gaan negeren.’
    interview
    Financieel management
    4 november 2014
    Justin van Lopik
    11-16 minuten leestijd
    Verkopen aan Jan en alleman leidt niet tot duurzaam, klantgericht ondernemen. Wil Wurtz en Marcel Wiedenbrugge breken in hun nieuwe boek ‘Meer Klantwaarde’ een lans voor hechte samenwerking tussen finance en commercie. Alleen zo kan een organisatie goed bepalen welke klanten het waard zijn tijd en middelen aan te besteden voor het opbouwen van een goede, langdurige klantrelatie. Een relatie die niet alleen nu, maar ook in de toekomst winstgevendheid biedt.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    3 november 2014
    Ger Post
    4-6 minuten leestijd
    Taalstrateeg Sarah Gagestein helpt bedrijven en organisaties bij het ontwikkelen van een frame dat een boodschap ondersteunt. Onlangs schreef ze het boek Denk niet aan een roze olifant (‘De psychologie van onzichtbaar overtuigen met framing’). ‘De belangrijkste les bij framing is: stop met ontkennen.’
    interview
    Marketing
    29 oktober 2014
    Ger Post
    5-7 minuten leestijd
    Hoewel er geen naam op de kaft staat, heeft de Contentbijbel wel degelijk een schepper: adviseur en oud-journalist Cor Hospes. ‘Eerst dienen, dan verdienen. Het is echt zo.’
    interview
    Algemeen management
    29 oktober 2014
    Bert Peene
    6-9 minuten leestijd
    Managers liggen al jaren onder vuur. Niet alleen op de werkvloer maar ook in serieuze publicaties. Ze zouden niets toevoegen en dus als ‘laag’ in een organisatie het best kunnen wordt geschrapt. Wie zo denkt, slaat volgens Wouter Fioole de plank volledig mis. Management heeft wel degelijk een toegevoegde waarde, als je maar weet wat je van managers verwacht. Met zijn boek Wat willen we nou van managers? wil hij laten zien dat er veel meer uit management gehaald kan worden dan momenteel gebeurt.
    interview
    Algemeen management
    28 oktober 2014
    Ronald Buitenhuis
    4-6 minuten leestijd
    Professionals die zelf hun administratie doen met slimme ICT, gemeentehuizen en kantoren die verdwijnen, minder managers en secretaresses, HR en finance & control personeel, meer zelfsturing…. De toekomst is aan de overheadloze organisatie, zo betogen Mark Huijben en Arno Geurtsen in Heeft iemand de overhead nog nodig?
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    27 oktober 2014
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Mensen zijn doorgaans slechte waarnemers, zegt Harvard-hoogleraar Max Bazerman. Daardoor zien we regelmatig informatie over het hoofd die cruciaal is voor het besluitvormingsproces. In Zien wat anderen niet zien legt de gedragspsycholoog uit hoe we een eersteklas observeerder kunnen worden. ‘Beschouw je intuïtie als het startsein voor nader onderzoek.’
    interview
    Economie
    14 oktober 2014
    Paul Groothengel
    5-7 minuten leestijd
    Haar boek vliegt de winkels uit, en is na een paar maanden al toe aan de zesde druk. Econoom en journalist Annegreet van Bergen raakt met Gouden jaren een gevoelige snaar. Ze laat zien hoe ons leven in een halve eeuw onvoorstelbaar is veranderd. En ontmaskert en passant de romantiek van de jaren vijftig en zestig.
    interview
    Strategisch management
    13 oktober 2014
    Bert Peene
    6-9 minuten leestijd
    Onze samenleving bevindt zich in een kantelfase: van centraal geleid en top-down bestuurd naar bottom-up. In haar nieuwste boek, Wat bezielt ons?, schetst Lenette Schuijt een ontwikkeling waarin een eind lijkt te komen aan een periode waarin falend bestuur, slecht management, fraude en zelfverrijking de gewoonste zaak van de wereld waren. Nieuwe, horizontale verbanden winnen terrein en allemaal hebben ze één ding gemeen: de mens staat weer centraal
    interview
    Algemeen management
    10 oktober 2014
    Pierre Spaninks
    4-6 minuten leestijd
    In Happy profit houdt marketeer Herman Toch een pleidooi voor bedrijven en merken die èn duurzaam èn succesvol zijn. Het geld dat we daarmee verdienen is de beloning die we krijgen als we de wereld een beetje beter maken.
    interview
    IT-management / ICT
    7 oktober 2014
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Met De uitvinders heeft Steve Jobs-biograaf Walter Isaacson zijn meest ambitieuze project tot nog toe afgeleverd: een honderdzeventig jaar omspannende geschiedenis van de digitale revolutie. Zijn zoektocht langs honderden bekende en minder bekende mensen en teams laat zien dat de meest succesvolle innoveerders opereren op het snijvlak van kunst en technologie. ‘Eenzame knutselaars schrijven geen geschiedenis.’

      Personen

        Trefwoorden