OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
					1
			
Actueel
																	In ons Online Magazine kunt u alles lezen over zaken die er toe doen binnen uw  vakgebied. Van kritische recensies en previews van nieuwe boeken tot interviews met auteurs.
															
							
							
							Pagina 57 van 							1.373 resultaten
						nieuws
							
					Algemeen management
			
			10 februari 2012
				Jeroen Ansink
									1-2 minuten leestijd
							Zijn erfgoed wil hij het niet noemen, want ‘dat klinkt zo arrogant’. Maar het materiaal dat Tom Peters het komende jaar op zijn nieuwe website www.excellencenow.com gaat zetten omvat wel degelijk het hele spectrum aan kennis die de 69-jarige expert op het gebied van organisatorische excellentie in zijn leven heeft opgedaan. ‘Dit is een poging om alles waar ik mee bezig ben geweest op één centrale plek te organiseren,’ licht de Amerikaanse auteur van Excellente ondernemingen vanuit zijn overwinteringsplek in Nieuw-Zeeland toe. ‘Ik heb de afgelopen 35 jaar meer dan 2500 presentaties in 67 landen gegeven, en ik wil die ervaring graag delen met de wereld.’
		nieuws
							
					Persoonlijke effectiviteit
			
			9 februari 2012
				Justin van Lopik
									1-2 minuten leestijd
							Debat. Mijn eerste associaties bij het woord komen uit de politiek. Dan gaat het me niet eens om de volledige debatten, maar juist om die korte momenten waarop iemand een ‘punt’ scoort met een mooie soundbite, of uiteraard volledig de mist in gaat. Wilders ‘grote gedoger’ en de stekker van Jolande Sap, het zijn geen momenten die ik graag in een vergadering zou meemaken.
		nieuws
							
					Leiderschap
			
			8 februari 2012
				Nienke van Oeveren
									1-2 minuten leestijd
							‘Er lekt onnodig veel energie weg in organisaties.’ Hans van der Loo geeft alvast een voorproefje van zijn boek BizBoost tijdens de masterclass Zin in BizBoost. ‘En dat terwijl we meer moeten presteren!’ Hoe kunnen we de energie van medewerkers benutten, verrijken en vergroten?
		nieuws
							
					Communicatie en media
			
			6 februari 2012
				Pierre Pieterse
									2-3 minuten leestijd
							Het nieuwe corporate merkdenken gaat uit van de identiteit. Alleen een organisatie met een sterke identiteit is in staat een sterk merk neer te zetten. Bedrijven die het merk voorop zetten en vertalen naar de gehele organisatie en hun werkprocessen daarop inrichten, zijn het meest winstgevend. Er vindt een integratie van merk, mens en proces plaats.
		nieuws
							
					Algemeen management
			
			3 februari 2012
				Pierre Pieterse
									2-3 minuten leestijd
							U was er al op geattendeerd in het vorige nummer, maar daar is ie dan: de vernieuwde Managementboek Magazine. Wat preciezer: de wederom vernieuwde Managementboek Magazine, want dit is de derde restyling in krap drie jaar. Een teken dat de ontwikkelingen momenteel inderdaad heel snel gaan. Enfin, klaar voor de toekomst! Voor even dan…
		nieuws
							
					Reclame en verkoop
			
			30 januari 2012
				Pierre Pieterse
									2-3 minuten leestijd
							Koude acquisitie is niet ieders hobby. Hoe krijg je jezelf (of je medewerkers) zo ver om de telefoon te pakken en een lange lijst met prospects af te werken? En daar dan ook nog het gewenste resultaat uit te slepen? Trainer en coach Daniel Francès schreef en publiceerde over dit onderwerp de Cold Call Bible, een Engelstalig boek vol positief getoonzette tips & trucs. Wardy Poelstra doet verslag.
		nieuws
							
					Algemeen management
			
			26 januari 2012
				Justin van Lopik
							Welke zes managementboeken dingen dit jaar mee naar de inmiddels prestigieuze titel Managementboek van het Jaar? Na rijp beraad heeft de jury de zes genomineerden voor de editie 2012 bekendgemaakt.
		nieuws
							
					20 januari 2012
				Pierre Pieterse
							Veel ouders overladen hun kinderen bewust met complimenten. Omdat ze bijvoorbeeld denken dat kinderen hierdoor meer zelfvertrouwen krijgen. Niet meer doen, want uit onderzoek komt naar voren dat kinderen die vaak te horen krijgen dat ze ‘slim’, ‘knap’ of ‘leuk’ zijn, sneller uitdagingen uit de weg gaan, minder doorzettingsvermogen ontwikkelen en eerder spieken tijdens examens.
		nieuws
							
					Marketing
			
			11 januari 2012
				Pierre Pieterse
							Martijn Arets is door Sprout uitgeroepen tot beste ondernemer van 2011. In 2010 nam hij ontslag en kruiste wekenlang door Europa, om te spreken met de ondernemers en leiders achter merken als Adidas, Lego, Alessi, Koizol, Swarovski, Victorinox, en Manchester United. Reis en gesprekken resulteerden in het boek Brand expedition.
		nieuws
							
					23 december 2011
				Pierre Pieterse
							Brian Farley, de coach van het Nederlandse gouden honkbalteam, heeft onlangs het eerste exemplaar van de Nederlandse vertaling van Moneyball van Michael Lewis in ontvangst genomen. Farley is vooral enthousiast over de innovatieve manier om met weinig budget een succesvol team samen te stellen. ‘Werken vanuit het team en niet vanuit het individu de sleutel tot teamsucces. Van vijf vingers naar één vuist. Een coach moet dus kiezen voor zijn beste negen spelers, niet negen van de beste spelers. De Oakland A’s en Billy Beane waren de eersten die op een nieuwe manier keken naar hoe we talent definiëren, beoordelen en aankopen. Ze ontketenden een revolutie die het spel tot de dag van vandaag beïnvloedt.’
		nieuws
							
					21 december 2011
				Jeroen Ansink
									2-3 minuten leestijd
							Kampt Amerika naast een recessie ook met een identiteitscrisis? In de Verenigde Staten stapelen de boeken over het verval van het land van de toekomst zich in ieder geval op.
		nieuws
							
					Advisering
			
			16 december 2011
				Hans van der Klis
									2-3 minuten leestijd
							Ze zijn met hun boek Generatie Z keihard op weg naar de eerste plaats in de lijst met bestverkochte managementboeken: ‘brain agent’ René Boender en marketingstrateeg Jos Ahlers. Tijdens een miniseminar annex kerstborrel voor de oude werkgever van Ahlers, BeyenMeyer, hielden ze hun boek over hoe de wereld er na 2020 uit zal zien ietwat verlaat ten doop.
		nieuws
							
					Organisatiekunde
			
			16 november 2011
				Nienke van Oeveren
									2-3 minuten leestijd
							Hoe handel je als je volgende fout fataal kan zijn? Wat je kunt leren van organisaties die zich in zo’n kritieke omgeving bewegen, vertellen Paul Schulman en Kathleen Sutcliffe tijdens de tweedaagse conferentie proHRO. ‘Denk niet dat het gemakkelijk is, na begrip komt eerst de fase van verwarring, en daarna volgt het echte begrip pas.’
		nieuws
							
					Leiderschap
			
			15 november 2011
				Nienke van Oeveren
									2-3 minuten leestijd
							De zon schijnt de open, ronde zaal in. Het Slow event ‘Taylor voorbij’ van 14 november vindt plaats in het gemeentehuis van Heemstede. Het gebouw past bij zijn manier van werken, de gemeente heeft afgelopen donderdag de TelewerkJaarprijs gewonnen en scoort jaar op jaar hoog bij de landelijke monitor ‘Waar staat je gemeente.nl?’. Een inspirerende omgeving om antwoord op de vraag te krijgen hoe organisaties er de komende eeuw uitzien.
		nieuws
							
					Leiderschap
			
			14 november 2011
				Hans van der Klis
									3-4 minuten leestijd
							De bijna 80-jarige Stephen R. Covey was er zelf niet bij, maar daar maalde niemand om bij de presentatie van de Nederlandse vertaling van zijn laatste boek, Het 3de alternatief, in een voormalige kloosterkerk in Amersfoort. Onder anderen Dominique Haijtema, Ben Tiggelaar en Jan Kuipers vertelden over wat Covey voor hen betekent.
		nieuws
							
					Algemeen management
			
			9 november 2011
				Nienke van Oeveren
									1-2 minuten leestijd
							‘Ondernemerschap in zijn puurste vorm’, volgens de jury van Ondernemersboek van het Jaar. Met Ondernemerslessen van een InternetCowboy wint Ronnie Overgoor deze prijs. De redactie van tijdschrift Sprout reikte deze vanmiddag voor de tweede keer uit tijdens de Challengerday.
		nieuws
							
					Marketing
			
			1 november 2011
				Nienke van Oeveren
									2-3 minuten leestijd
							‘Een stad zonder winkels is een dode stad.’ Cor Molenaar springt in de bres voor de retailer tijdens het boekevent Het einde van winkels? ‘Wij moeten ons opnieuw uitvinden.’ En hoe dat kan, illustreert hij met talloze voorbeelden en anekdotes.
		nieuws
							
					Leiderschap
			
			24 oktober 2011
				Jeroen Ansink
									2-3 minuten leestijd
							Wijlen Apple-oprichter Steve Jobs mag met zijn producten dan honderden miljoenen consumenten hebben geïnspireerd, als zakelijk leider schoot hij zwaar tekort. Dat concludeert auteur Walter Isaacson in de biografie Steve Jobs de biografie die vanaf vandaag verkrijgbaar is.
		nieuws
							
					19 oktober 2011
				Jeroen Ansink
									1-2 minuten leestijd
							In alle commotie rondom de burgerprotesten van Occupy Wall Street zou je haast over het hoofd zien dat ook het Amerikaanse bedrijfsleven zich zorgen maakt. Zo hebben al meer dan honderdvijftig CEO’s gehoor gegeven aan de oproep van Starbucks-directeur Howard Schultz om geen campagnebijdragen meer te geven totdat Washington het algemeen belang boven partijpolitieke navelstaarderij stelt.
		nieuws
							
					Communicatie en media
			
			18 oktober 2011
				Nienke van Oeveren
									2-3 minuten leestijd
							‘De mens staat steeds centraal, de communicatie is per situatie verschillend, en communicatie blijft heel complex.’ Aldus de bondige samenvatting van het boekevent ‘Veranderen & communicatie’ door voorzitter Monica Wigman. Een samenvatting waar de dienstdoende sprekers van deze middag, Annemarie Mars, Erik Reijnders en Ilse van Ravenstein, zich in konden vinden. Dit boekevent werd georganiseerd in samenwerking met Logeion, vereniging voor communicatie.