OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Strategisch management

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Strategisch management

    Hier vindt u artikelen rond boeken over organisatiestrategie. Van Business Model Canvas en HPO tot scenarioplanning. Voor wie met de toekomst van organisaties bezig is.
    Pagina 49 van 1.416 resultaten
    opinie
    Algemeen management
    26 mei 2014
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Wanda Kraal is trainer en adviseur bij GITP, waar ze ook leidinggeeft aan het kennisteam 'Communicatie en Samenwerking'. In management developmenttrajecten en traineeships werkt zij met zowel ervaren leidinggevenden als aanstormend talent.
    recensie
    Strategisch management
    7 mei 2014
    Pierre Spaninks
    2-3 minuten leestijd
    Strategie geldt als de hogeschool van het management. Jan Eppink doceerde het vak jarenlang aan de Vrije Universiteit. Na zijn pensioen vond hij de tijd om er het ultieme studieboek over te schrijven. Zijn Strategisch management is even degelijk als toegankelijk.
    interview
    Strategisch management
    24 april 2014
    Pierre Spaninks
    4-6 minuten leestijd
    Wat maken we, waarom, voor wie, en hoe? Dat zijn de kernvragen van het Strategisch management. Jan Eppink was jarenlang hoogleraar in dat vak. Hij leerde het van de grondlegger, de grote Igor Ansoff. Vijf jaar na zijn emeritaat schreef hij er het ultieme studieboek over: Strategisch management.
    achtergrond
    Advisering
    18 april 2014
    Pierre Pieterse
    5-7 minuten leestijd
    Er zijn maar weinig boeken die bij verschijnen zo als een bom zijn ingeslagen als Business Model Generatie van Alex Osterwalder. Eindelijk mocht de lijvige strategiebibliotheek achter glas en kon iedereen aan de slag met strategie.
    opinie
    Strategisch management
    27 maart 2014
    Ernst ten Heuvelhof
    3-4 minuten leestijd
    In deze aflevering van Tussen Droom en Daad waarschuwt Ernst ten Heuvelhof voor de uitvoerders van beleid. Al zijn ze nog zo loyaal, ze kunnen onverwachte invloed hebben op het eindresultaat.
    recensie
    Strategisch management
    24 maart 2014
    Martin van Staveren
    Het is een titel die gemengde gevoelens kan opleveren. En dat is precies wat de bedoeling is van de auteur van ‘Ga vreemd!’ De kern van dit boek over slim innoveren is om gebruik te maken van wat al gedaan wordt in andere branches. Door dergelijke bedrijfsprocessen, verdienmodellen of klantbenaderingen te combineren met wat gangbaar is in de eigen branche kunnen verrassende innovaties ontstaan.
    recensie
    Strategisch management
    21 maart 2014
    José Otte
    ‘The essence of scenarios’ van Angela Wilkinson en Roland Kupers is een casestudie naar scenarioplanning bij Shell. Aan de hand van interviews met de belangrijkste betrokkenen onthullen de auteurs de principes die Shell hanteert. Ook laten ze zien waarom scenarioplanning zo invloedrijk is geweest in die organisatie.
    recensie
    Strategisch management
    20 maart 2014
    Johan Bel RM
    David Taylor is stichter en managing partner van Brandgym. Als expert in merken schreef hij het Boek ‘Grow the core’ met als ondertitel ‘Laat je merk groeien vanuit de kern’. Zijn pleidooi in dit boek is om in tijden van crisis juist te focussen op de kern en van daaruit groei te zoeken, in plaats van nieuwe markten aan te boren of nieuwe producten te ontwikkelen.
    recensie
    Strategisch management
    14 maart 2014
    Joost Hagenaar
    Elke onderneming of organisatie moet keuzes maken in haar strategie, organisatie en klanten. In het boek ‘Klantgestuurde businessmodellen, innoveren tot in het hart van de organisatie’, geschreven door Dirk Houtgraaf en Marleen Bekkers, wordt vanuit de Klant en Klantvoordelen toegewerkt naar een businessmodel met Kernstrategie, Klantcontacten, Strategische bronnen van de organisatie en het Waardenetwerk.
    recensie
    Strategisch management
    3 maart 2014
    Max Kohnstamm
    Dana Thomas heeft met ‘Deluxe’ een bijzondere prestatie geleverd. Zij was wellicht de eerste auteur die er in slaagde een bestseller te schrijven over ‘merketing’. De uitstekende verkoopresultaten maken nieuwsgierig: wat heeft deze bestseller over merkenbeleid aan bijzonders te vertellen?
    recensie
    Algemeen management
    28 februari 2014
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    Zit je al uren naar een probleem op je beeldscherm te staren? Zit je helemaal vast? Misschien is het dan tijd voor een spelletje. Of een dutje. In Een goede manager zaait verwarring laten Ori Brafman en Judah Pollack zien hoe belangrijk een beetje chaos is binnen elke organisatie.
    column
    Algemeen management
    25 februari 2014
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    De longlist die via de shortlist uiteindelijk leidt tot het Managementboek van het Jaar is altijd een weerspiegeling van dat boekenjaar. En die weerspiegeling laat zien dat de crisis het boekenvak niet heeft overgeslagen. De tijd dat gegarandeerde winnaars al in de voorfase over elkaar heen buitelden, ligt even achter ons.
    recensie
    Strategisch management
    20 februari 2014
    Hans Arnouts
    In 'Klantgestuurde businessmodellen' zetten de auteurs Dirk Houtgraaf en Marleen Bekkers hun kijk op businessmodellen uiteen. Een snel en makkelijk lezend boek met een handzaam en goed georganiseerd overzicht van actuele en klassieke modellen en theorieën. Dat maakt het tot een handig naslagwerk en handzaam boek voor de (lijn)manager die structuren en modellen zoekt om nieuwe plannen en ideeën in zijn organisatie te ontwikkelen. Wat tegenvalt, is de uitwerking van het aspect klantgestuurd. Een gemiste kans om de invloed van de klant op business modellering echt invulling te geven.
    recensie
    Strategisch management
    19 februari 2014
    Max Kohnstamm
    De auteurs van 'Klantgestuurde businessmodellen', Dirk Houtgraaf en Marleen Bekkers, kwamen tijdens het schrijven van hun boek tot hun verbazing tot de conclusie dat er veel verwarring bestaat over de vraag wat er onder 'businessmodellen' moet worden verstaan. Dirk Houtgraaf en Marleen Bekkers slagen er dit boek uitstekend in orde in deze chaos te scheppen door met een complete definitie van businessmodellen te komen.
    recensie
    Strategisch management
    18 februari 2014
    Max Kohnstamm
    'Business Model Generatie' van Alexander Osterwalder & Yves Pigneur is ruim drie jaar gelden geschreven en het is ook niet de bedoeling dit boek hier nog echt te recenseren.
    recensie
    Strategisch management
    14 februari 2014
    Arie Buvens
    Met ‘Het einde van business as usual’ wil Brian Solis duidelijk maken dat er een nieuw onbekend terrein is ontstaan voor het nieuwe zakendoen. Collectieve ervaringen van klanten laten het ware gezicht van een bedrijf zien.
    recensie
    Strategisch management
    14 februari 2014
    Arie Buvens
    4-5 minuten leestijd
    Met ‘Het einde van business as usual’ wil Brian Solis duidelijk maken dat er een nieuw onbekend terrein is ontstaan voor het nieuwe zakendoen. Collectieve ervaringen van klanten laten het ware gezicht van een bedrijf zien.
    recensie
    Strategisch management
    13 februari 2014
    Carla Derijck
    2-3 minuten leestijd
    Stel je voor: Archimedes, Einstein, Newton en Pascal die in dezelfde tijd leven en werken. Die hun kennis delen en elkaar inspireren. Met dit prikkelende beeld introduceert Jan Jacob Bos zijn boek 'Noodzakelijke kennis'. Om vervolgens te stellen dat de huidige modellen over kennismanagement verouderd zijn. In dit boek leeft de gedachte dat kennis (delen) onlosmakelijk is verbonden met strategie. Hoe je de kennis van professionals dagelijks de strategie van de organisatie kunt versterken, wordt duidelijk aan de hand van zijn 9-indicatorenmodel.
    nieuws
    Organisatiekunde
    12 februari 2014
    Jeroen Ansink
    1-2 minuten leestijd
    The Innovator’s Dilemma van Clayton Christensen geldt sinds het verschijnen in 1997 als de gouden standaard voor het vernieuwingsbeleid van gevestigde bedrijven. In het boek waarschuwt de Harvard-hoogleraar voor ‘disruptieve innoveerders’: copycats met producten die weliswaar van mindere kwaliteit zijn dan het origineel, maar stukken goedkoper en daarmee bereikbaar voor de massa.
    recensie
    Strategisch management
    14 januari 2014
    Dick Bos
    Het boek 'Klantgestuurde businessmodellen' van Dirk Houtgraaf en Marleen Bekkers staat vol met waardevolle tips. Het helpt je naar je eigen businessmodel te kijken en die eventueel te actualiseren. Belangrijke koepelbegrippen zijn merk en businessmodel, zij vormen samen een ijzerstrek duo. Bij het lezen verdween bij mij de concentratie af en toe en aan het einde moest ik de inleiding weer herlezen om de boodschap op te pakken.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden