OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Personeelsmanagement

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Personeelsmanagement

    Hier vindt u artikelen rond boeken over personeelsmanagement en HRM. Van recruitment en onboarding tot het afscheidsgesprek. Alles voor de HR-manager en teamleider.
    Pagina 47 van 985 resultaten
    recensie
    Personeelsmanagement
    2 april 2004
    Ben van Lochem
    Om op mijn vakgebied bij te blijven lees ik veel. Vaak zijn het Amerikaanse managementboeken. Te vaak en te laat blijkt het dan vaak te gaan om ronkende succesverhalen met recepten die geen enkele twijfel laten bestaan over het resultaat dat je met het boek-in-de-hand kunt behalen.
    recensie
    Personeelsmanagement
    2 april 2004
    Meta 't Lam
    Integraal Personeelsbeleid is reeds een aantal jaren een belangrijk traject van ontwikkeling. Persoonlijke ontwikkelingsplannen (POP's) vormen daarvan een onderdeel. Zij hebben hun plaats inmiddels in de onderwijs-CAO's gevonden.
    interview
    Algemeen management
    15 maart 2004
    Frank Schaper
    9-13 minuten leestijd
    recensie
    Personeelsmanagement
    26 februari 2004
    Douwe van den Berg
    Dit boek waarvan de eerste druk verscheen in 1999, wijkt in zo verre af van andere boeken dat al in het voorwoord wordt beloofd dat de lezer 'geen recepten, quick fix oplossingen of panacees worden aangeboden. Het hype-gehalte van competentie is immers al zo groot'.
    recensie
    Personeelsmanagement
    10 december 2003
    Renze J. Klamer
    3-4 minuten leestijd
    Plezier is decadent. Alleen als je echt geld te veel hebt dan ga je zo werken dat het ook nog leuk is. Dit algemene, bijna calvinistische standpunt is inmiddels bijna maatgevend voor ons doen en laten en meestal ook op onze visie op ons werkzame leven en op de organisaties waar we in en voor werken.
    achtergrond
    Algemeen management
    30 november 2003
    Annegreet van Bergen
    9-13 minuten leestijd
    recensie
    Personeelsmanagement
    3 november 2003
    Marian Bakker
    1-2 minuten leestijd
    Plezier én prestatie zijn voorwaarden, die ik als 'must' bij werken zie, vandaar dat de overweging om het boek aan te schaffen snel gemaakt was en er gelijktijdig hoge verwachtingen bij ontstonden.
    recensie
    Personeelsmanagement
    6 oktober 2003
    Hilde Veraart-Maas
    3-5 minuten leestijd
    Perfinstrument om medewerkers te sturen op resultaten en ontwikkeling. Toch worden de beoogde resultaten niet altijd bereikt. "Het werkt niet!" is een veelgehoorde klacht.
    interview
    Personeelsmanagement
    1 oktober 2003
    Annegreet van Bergen
    9-12 minuten leestijd
    Eigenlijk is Anthony Gaillard min of meer bij toeval in de stress geraakt. Dat wil zeggen als onderzoeker en docent.
    recensie
    Personeelsmanagement
    4 augustus 2003
    Hilde Veraart-Maas
    4-5 minuten leestijd
    Is het competentiedenken een hype? Als HRM-adviseur merk ik ook in mijn advieswerk dat competentieontwikkeling voorziet in een behoefte om competenties en organisatie-eisen duidelijk op elkaar af te stemmen, al verschilt de toepassing per organisatie.
    achtergrond
    Advisering
    9 april 2003
    Jeroen Hendriksen
    7-10 minuten leestijd
    recensie
    Personeelsmanagement
    8 april 2003
    Douwe van den Berg
    2-3 minuten leestijd
    In 1998 is het boek 'De geluksfabriek' geschreven tegen de achtergrond van de schaarste op de arbeidsmarkt. Het is interessant om het boek (nog eens) te lezen maar dan tegen de achtergrond van een arbeidsmarkt waarop een stijgende werkloosheid zich voordoet. Het is voorjaar 2003 en de vraag is: Gelden de ideeën van de geboeide en gebonden medewerkers dan ook?
    recensie
    Personeelsmanagement
    13 januari 2003
    Frans van Schijndel
    1-2 minuten leestijd
    De geluksfabriek gaat over gedifferentieerd motiveren. Niet iedereen wordt op dezelfde manier gemotiveerd. Om er achter te komen wat medewerkers werkelijk motiveert, moet je in dialoog gaan met medewerkers. Hierbij moet worden doorgevraagd en mag geen genoegen genomen worden met sociaal wenselijke antwoorden.Er worden twee typen medewerkers onderscheiden. De geboeide medewerker en de verbonden medewerker. De geboeide medewerker is uit op competentieontwikkeling en goede, geïndividualiseerde arbeidsvoorwaarden. Hij 'gebruikt' de organisatie. Zekerheid is minder belangrijk. De verbonden medewerker wil onderdeel uitmaken van een gemeenschap met gedeelde normen en waarden. Hij gebruikt de organisatie niet, hij 'is' de organisatie.
    achtergrond
    Advisering
    9 januari 2003
    Rombout van den Nieuwenhof
    12-17 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    26 november 2002
    Jan Jonker
    7-9 minuten leestijd
    recensie
    Personeelsmanagement
    14 november 2002
    Harrie Nouwens
    2-3 minuten leestijd
    De ondertitel van het door de uitgeverij van Schouten en Nelissen uitgegeven boek zegt al veel. De titel suggereert een open vraagstelling waar het boek feitelijk een fel maar ook goed gedocumenteerd pleidooi is. De auteurs Tom Coens en Mary Jenkins hadden bij het schrijven duidelijk een missie.
    achtergrond
    Algemeen management
    11 november 2002
    Margriet Guiver-Freeman
    7-10 minuten leestijd
    achtergrond
    Internet en social media
    11 november 2002
    Henk Adam
    6-9 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    11 november 2002
    André de Waal
    6-9 minuten leestijd

      Personen

        Trefwoorden