OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 73 van 1.702 resultaten
recensie
Marketing
14 januari 2010
Bas van Vlierden
4-5 minuten leestijd
Bedrijven met loyale klanten realiseren sterkere groei en hogere winsten dan andere bedrijven. Deze bedrijven hoeven minder geld uit te geven aan marketing en acquisitie omdat hun loyale klanten dat voor hen doen. Hiermee begint Reichheld zijn betoog. Daarnaast zijn er echter veel bedrijven die focussen op 'slechte winsten'.
recensie
Marketing
14 januari 2010
Bas van Vlierden
Alles wat je moet weten over reclame is de ondertitel van het boek 'Zapklare Brokken'. Als er iemand is die je iets kan vertellen over de reclamewereld dan is het wel auteur Hans van Dijk. Van Dijk is een van de bekendste en meest bekroonde tekstschrijvers in de Nederlandse reclamewereld. Dat lijkt dus wel goed te zitten.
interview
Marketing
14 januari 2010
Linda Huijsmans
5-7 minuten leestijd
De stemming waarin we verkeren, kleurt onze waarneming van de wereld om ons heen. Wie in staat is de heersende ‘mood’ te beïnvloeden verkoopt zijn product beter en geeft zijn eigen organisatie een nieuwe impuls. Management- en marketingadviseur Susanne Piët beschrijft in haar boek Moodmanagement niet alleen wat het is maar ook hoe bedrijven er hun voordeel mee kunnen doen.
recensie
Marketing
12 januari 2010
Bas van Vlierden
Wist u dat 400.000 Hyvers een supermarkt (Albert Heijn) in hun profiel noemen als een van hun favoriete merken? In 'De Superpromoter' legt Rijn Vogelaar (algemeen directeur Blauw Research) uit wat hij bedoelt met de term superpromoters, hoe je ze herkent en hoe je ze vervolgens kunt inzetten om een organisatie succesvoller te maken.
recensie
Marketing
6 januari 2010
Martin Hofstede RM
3-4 minuten leestijd
'Marketing van diensten' is inderdaad een studieboek. Het boek leest ook als een studieboek en dat is ook passend voor de primaire doelgroep. Koen Maegherman geeft veel schema's en opsommingen en mede daardoor is het soms wat minder toegankelijk.aarde.
recensie
Marketing
22 december 2009
Marcel Boons
2-3 minuten leestijd
Veel managers worstelen met het opstellen van strategische plannen. Dat is niet verwonderlijk; de literatuur vertelt vaak wel wat er in een dergelijk plan moet staan, maar laat achterwege hoe je het opstellen van een strategisch plan aanpakt. Sicco Santema en Jeroen van de Rijt springen in op deze behoefte. 'Marketingplanning' biedt bovendien veel ondersteunende voorbeelden die helpen bij het nemen van veelvoorkomende horden bij het opstellen van een strategisch marketingplan. Het maken van keuzes is de kern van de oplossing.
recensie
Marketing
21 december 2009
Eric van Arendonk
'Over de kracht van enthousiasme' zo belooft de ondertitel, 'Blije Harry's' zou mijn zoon zeggen. Op zich is de uitdrukking 'enthousiasme is aanstekelijk' mij niet vreemd. Maar dat dit kan leiden tot zogenaamde superpromoters was ik mij niet bewust. Rijn Vogelaar geeft in 'De superpromoter' een goed inzicht in de mogelijkheden om tevreden klanten voor je te laten werken.
interview
Marketing
18 december 2009
Paul Groothengel
4-6 minuten leestijd
Je moet je aanpassen om te overleven. Wat volgens Darwin voor dieren en planten geldt, geldt volgens Cor Molenaar ook voor winkeliers. De marketing- en internetgoeroe schreef Het nieuwe winkelen, een handboek voor retailers die zich het hoofd breken hoe ze het beste met internet om kunnen gaan. Een interview.
recensie
Marketing
17 december 2009
Paul Groothengel
3-4 minuten leestijd
Met Het nieuwe winkelen schreef Cor Molenaar een helder handboek voor winkeliers die (nog steeds) niet weten hoe ze met de opkomst van internet moeten omgaan.
recensie
Marketing
3 december 2009
Ben Kuiken
1-2 minuten leestijd
De komst van internet opent allerlei nieuwe mogelijkheden om te communiceren met uw potentiële doelgroep. Maar hoe doe je dat? Marketingtrainer Wim van der Mark schreef een handzaam en praktisch boekje, Marketing.com. Speciaal handig voor kleine ondernemers.
recensie
Marketing
1 december 2009
Maria Genova
3-4 minuten leestijd
Een schreeuwerige felgele boekomslag met maar liefst twee uitroeptekens. Op deze manier probeert schrijver Cor Hospes de aandacht te trekken voor online marketingtools. En met succes, want dit druk opgemaakte boek 'Alle 13 goed! De beste online marketingtools!' valt zeker op. De inhoud is gelukkig zakelijker van toon.
interview
Marketing
1 december 2009
Jeroen Ansink
4-5 minuten leestijd
In Trade-Off stelt de Amerikaanse economisch journalist Kevin Maney dat consumenten bijna altijd een afweging maken tussen producten die ze willen, en producten die ze nodig hebben. Bedrijven die hier niet op inspelen zijn gedoemd om te falen. ‘Het beste van twee werelden is vlees noch vis.’
recensie
Marketing
24 november 2009
Hans van der Klis
4-5 minuten leestijd
Meer dan ooit tevoren zoeken mensen emoties doelbewust op. Dus willen bedrijven en organisaties hun klanten blijven begrijpen, dan moeten zij zich in het fenomeen van de ‘Emotie Economie’ verdiepen, is de overtuiging van Roland van Kralingen en Rogier van Kralingen. In hun zojuist verschenen boek Emotionele innovatie - Over het bouwen van inspirerende merken presenteren ze een methode om emoties meetbaar te maken. Ze hebben er zelfs een nieuw bedrijfje voor opgericht: Emote.
recensie
Algemeen management
20 november 2009
Hans van der Klis
3-4 minuten leestijd
Organisaties zouden veel meer gebruik kunnen maken van ‘moodmanagement’, schrijft Susanne Piët in haar gelijknamige boek dat eind november verschijnt. ‘Moodmanagement is op zich niet nieuw, maar mensen beseffen niet wat de reikwijdte ervan is. Het werkt veel langer door dan mensen denken en het is besmettelijk.’ Een voorproefje.
nieuws
Marketing
12 november 2009
Joep Schrijvers
6-8 minuten leestijd
Waarom moet het roer van organiseren volledig om? Dat was de rode draad van de ‘Eerste Nationale Dag voor de Zelforganisatie’. Ruim tweehonderd managers en professionals luisterden woensdag 11 november in De Rotterdamse Doelen naar praktijkmensen en wetenschappers. Waarom werkt het oude managen niet meer? Welke nieuwe vormen worden ontwikkeld? Waarom moeten we ons laten inspireren door de dierenwereld? In de wandelgangen oefenden de bezoekers het onvermijdelijke nieuwe vocabulaire: emergentie, situational awareness, kuddes, zwermen, virale replicatie en natuurlijk het woord ‘zelforganisatie’. Hier was die dag de broedplaats van het nieuwe organiseren.
recensie
Marketing
9 november 2009
Kees Groeneveld
1-2 minuten leestijd
Marketing is een leuk vak. Het gaat bij marketing niet zozeer om het kennen van de rijtjes als de 6 p's enzovoorts, maar het gaat om creativiteit: Hoe breng ik mijn produkt- en dienstenportfolio onder de aandacht bij mijn doelgroep op een wijze die leidt tot relatiebinding en omzet- en afzetvergroting.
recensie
Marketing
5 november 2009
Daniëlle de Jonge
Het eerste boek over Calimeromarketing heb ik gelezen, vol gekliederd met aantekeningen, er weer eens bij gepakt om wat op te zoeken over een specifiek onderwerp, nog eens gelezen en inmiddels staat het als standaardnaslagwerk vooraan in mijn boekenkast. Als kleine ondernemer ben ik dus heel blij met het vervolg op dat boek, vooral omdat ik me steeds meer in de digitale wereld begeef voor mijn bedrijf. Marketing is een vast onderdeel van het runnen van een bedrijf en tips blijven wat mij betreft altijd welkom. Met 'Calimeromarketing 2.0' slaat schrijfster Karen Romme een brug tussen het offline en online marketing. Het één kan niet zonder het ander voor succesvol zakendoen, dat maakt dit boek wel duidelijk. Lees, laat u inspireren en ga aan de slag!
recensie
Marketing
5 november 2009
Daniëlle de Jonge
Het eerste boek over Calimeromarketing heb ik gelezen, vol gekliederd met aantekeningen, er weer eens bij gepakt om wat op te zoeken over een specifiek onderwerp, nog eens gelezen en inmiddels staat het als standaardnaslagwerk vooraan in mijn boekenkast. Als kleine ondernemer ben ik dus heel blij met het vervolg op dat boek, vooral omdat ik me steeds meer in de digitale wereld begeef voor mijn bedrijf. Marketing is een vast onderdeel van het runnen van een bedrijf en tips blijven wat mij betreft altijd welkom. Met 'Calimeromarketing 2.0' slaat schrijfster Karen Romme een brug tussen het offline en online marketing. Het één kan niet zonder het ander voor succesvol zakendoen, dat maakt dit boek wel duidelijk. Lees, laat u inspireren en ga aan de slag!
recensie
Marketing
3 november 2009
Thea de Feyter
Ooit een enthousiast mens ontmoet? Wat deed dit met u? Werkte het aanstekelijk?
Vaak zonder zich hiervan bewust te zijn beïnvloeden enthousiastelingen het gedrag van hun gesprekspartners. Eén bepaald type enthousiasteling staat centraal in dit boek; de superpromoter. Mijn interesse was gewekt toen ik las dat dit boek een visie geeft op de invloed en kracht van enthousiasme op bedrijven, medewerkers en personen. Rijn Vogelaar maakt in 'De superpromoter' zijn belofte zeker waar.
interview
Marketing
1 november 2009
Pierre Spaninks
12-16 minuten leestijd
Wie bepaalt de koers van de onderneming vandaag de dag? Is de positie van de bollebozen van strategie overgenomen door de jongens en meisjes van marketing? Zijn het tegenwoordig de mensen van finance die de touwtjes in handen hebben? Of dansen die ook alleen maar naar de pijpen van de grote investeerders? ‘Management & Literatuur peilde de mening van drie deskundigen: Rudy Moenaert, Hans Strikwerda, en Fred Wiersema.