OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 65 van 1.727 resultaten
interview
Algemeen management
9 juli 2012
Paul Postma
7-10 minuten leestijd
Onze verbazing over wat dieren allemaal kunnen, is geworteld in het misverstand dat de mens zo bijzonder is. Als je weet hoe dieren reageren, begrijp je mensen ook beter: medewerkers, managers, directeuren en klanten.
interview
Marketing
2 juli 2012
Erik de Vries
5-6 minuten leestijd
Van Klaas Weima verscheen onlangs het boek Verdiende aandacht, hoewel het woord ‘boek’ in dit geval de lading niet helemaal dekt. Geheel in lijn met het onderwerp - sociale merkcommunicatie en -activatie, in de woorden van de auteur - is het boek in diverse digitale gedaanten tot leven gewekt.
interview
Marketing
28 juni 2012
Bert Peene
3-4 minuten leestijd
Wie op zoek gaat naar geschikte literatuur over de succesfactoren van effectieve reclame, komt waarschijnlijk van een koude kermis thuis. Daar is namelijk maar weinig over gepubliceerd. Dat inspireerde Rene van Hoften tot het schrijven van een boek waarin hij relevante sociaalpsychologische achtergronden van reclame verbindt met de praktijk waarmee we dagelijks in de media worden geconfronteerd.
interview
Marketing
25 juni 2012
Hans van der Klis
5-6 minuten leestijd
Mabel Nummerdor en Mijke de Vette van Spark Avenue zijn van mening dat marketeers nu eindelijk eens rekening moeten gaan houden met vrouwen. De invloed van vrouwen reikt namelijk veel verder dan alleen hun eigen portemonnee: de gehele maatschappij feminiseert. In hun boek Miss Marketing (‘Business in de Evanomie’) hebben Nummerdor en De Vette een praktische leidraad geformuleerd waarmee marketeers hun strategieën en campagnes kunnen toetsen aan de vrouwelijke waarden.
interview
Marketing
21 juni 2012
Jeroen Ansink
12-17 minuten leestijd
Hij is al bijna veertig jaar 's werelds meest invloedrijke marketingdenker, maar Philip Kotler weigert op zijn lauweren te rusten. Gevormd door drie Nobelprijswinnaars en gedreven door idealisme is hij nog steeds oprecht nieuwsgierig. ‘Markten zijn oneindig fascinerend.’
recensie
Marketing
14 juni 2012
Erik de Vries
1-2 minuten leestijd
Klaas Weima heeft met Verdiende aandacht een opvallend veelzijdig boek afgeleverd. Zijn ‘handboek voor sociale merkcommunicatie en -activatie’, zoals de ondertitel luidt, is een combinatie van theorie en praktijk, omzoomd met interviews, cases, opdrachten en hier en daar een flowchart.
interview
Marketing
8 juni 2012
Paul Groothengel
10-14 minuten leestijd
Traditionele marketing is dood. Leve guerrillamarketing. Dat is de overtuiging van auteur en adviseur Cor Hospes. In zijn boek De guerrillamarketingrevolutie geeft hij diepgaand inzicht in de aard en werking van guerrillamarketing.
nieuws
Marketing
29 mei 2012
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
‘Waarom heb je nog niet aan guerrillamarketing gedacht?’ Cor Hospes laat tijdens een masterclass zien dat je bij guerrillamarketing vooral een goed idee nodig hebt en medewerking binnen het bedrijf. Een groot budget hoeft niet en het effect is vaak verrassend meetbaar.
recensie
Marketing
21 mei 2012
Amber Zwartbol
3-4 minuten leestijd
Veel auteurs gingen Fackeldey, zelfbenoemd klantropoloog, voor door een boek te schrijven over klantgericht werken. Een interessant onderwerp waar de laatste jaren steeds meer belangstelling voor lijkt te komen.
nieuws
Marketing
11 mei 2012
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
‘Wat een simpel model! Hoe kan één enkele vraag nou leiden tot betere klantenbinding?’ De man achter the ultimate question, Fred Reichheld, laat zien dat de weg naar een goede net promoter score niet zo makkelijk is. Op uitnodiging van Bing Research en Futurelab sprak hij in Breda.
interview
Marketing
27 april 2012
Paul Groothengel
2-3 minuten leestijd
Traditionele marketing is dood. Leve guerrillamarketing. Dat is de overtuiging van auteur en adviseur Cor Hospes. In zijn boek De guerrillamarketingrevolutie geeft hij diepgaand inzicht in de aard en werking van guerrillamarketing. En biedt hij een uitgebreide staalkaart aan guerrillastrategieën.
recensie
Marketing
25 april 2012
Paul Hassels Mönning
Klantgerichtheid is geenszins vanzelfsprekend in Nederlandse (B2B-)bedrijven. Jos Burgers hamert in 'Gek op gaten' op het belang van de menselijke factor daarbij. In 30 compacte hoofdstukken staat de metafoor centraal van de boormachine versus het gat: levert u producten of daadwerkelijke oplossingen voor uw klanten? Een denkwijze die ook nu in een tijdperk van digitalisering van oriëntatie- en koopprocessen van grote waarde blijft.
recensie
Marketing
25 april 2012
Paul Hassels Mönning
Klantgerichtheid is geenszins vanzelfsprekend in Nederlandse (B2B-)bedrijven. Jos Burgers hamert in 'Gek op gaten' op het belang van de menselijke factor daarbij. In 30 compacte hoofdstukken staat de metafoor centraal van de boormachine versus het gat: levert u producten of daadwerkelijke oplossingen voor uw klanten? Een denkwijze die ook nu in een tijdperk van digitalisering van oriëntatie- en koopprocessen van grote waarde blijft.
interview
Marketing
23 april 2012
Pierre Pieterse
8-12 minuten leestijd
Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation and Control van Philip Kotler zette het vakgebied marketing in een klap op de bedrijfskaart. Op strategisch niveau wel te verstaan, waarna al rap diverse ‘lijnextensies’ volgden. Bijna altijd instrumenteel en ook bijna altijd strak gesegmenteerd. De jongste loot aan de toch al niet zo oude boom is vooralsnog naamloos. Maar zeker is dat ‘social media’, ‘personal’ en ‘aandacht’ de voornaamste ingrediënten zullen zijn in het nieuwe marketingdieet.
interview
Marketing
23 april 2012
Hans van der Klis
5-7 minuten leestijd
De Tao van Service van Eric de Haan is een stevig pleidooi voor ‘klantgevoelige’ service. De titel lijkt misschien wat vaag, maar De Haan heeft zijn verhaal met behulp van wetenschappelijk onderzoek goed onderbouwd. ‘We redeneren nog te veel vanuit de zakelijke kant, waardoor service een trucje wordt dat bovendien niet te veel mag kosten.’
recensie
Marketing
18 april 2012
Eric van Arendonk
Mijn eerste gedachte bij het zien van de titel 'Blauwe bananen' was dat het een associatie had met de bestseller 'Blue ocean', maar de enige overeenkomst met dat boek is de kleurbenaming, voor de rest niets. In dit boek gaat het met name over de kunst van onderscheidend vermogen, iets wat een blauwe banaan absoluut heeft in een gele tros soortgenoten.
recensie
Marketing
17 april 2012
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Inspiratiegids voor klantgevoelige service zo luidt de ondertitel van 'De Tao van Service' van Eric de Haan. Een boek met zo'n titel trekt altijd mijn aandacht. Ten eerste behoren boeken voor mij tot de grootste inspiratiebronnen. Daarnaast vind ik het een prachtig idee om de Chinese filosofie Tao op service te betrekken. Alleen de woorden 'klantgevoelige service', is dat niet dubbel? Is service niet bij uitstek klantgevoelig?
recensie
Marketing
16 april 2012
Angela Lijmbach
Klantgerichtheid is weer helemaal terug in het huidige managementdenken. Tegelijkertijd zijn veel managers van voornamelijk grote organisaties zo ver van hun klanten af komen te staan dat zij moeite hebben om klantgerichtheid daadwerkelijk in te vullen. Rupert Parker Brady en Maarten Beernink hebben daarom besloten een reeks uit te brengen over succesvolle klantgerichte ondernemers. Hun boek 'Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wél kan' is het eerste boek in deze reeks. In dit makkelijk leesbare boekje geven de auteurs vanuit het perspectief van Karel van Eerd, oprichter van de Jumbo supermarkten, aan wat de gouden regels zijn van succesvol ondernemen.
recensie
Marketing
12 april 2012
Paul Groothengel
2-3 minuten leestijd
Converseer met je klanten. Breng ze in de boardroom en gebruik hun feedback. Groei uit tot Conversation Company. Dat is het advies van marktonderzoeker en wetenschapper Steven Van Belleghem, in zijn boek De Conversation Company. Centraal daarin staat hoe je je medewerkers met klanten kunt verbinden en hoe sociale media daarbij kunnen helpen.
recensie
Marketing
12 april 2012
Sonja van Vuren
4-5 minuten leestijd
Service. Er wordt veel over gesproken en geschreven. Waarschijnlijk omdat er juist zo'n chronisch tekort aan is. Is het in Nederland niet vechten tegen de bierkaai? Eric de Haan heeft waarschijnlijk gedacht dat het juist niet om vechten gaat, maar om wijsheid en brengt de Tao in stelling met zijn boek 'De Tao van Service'. Kunnen zijn inzichten meer service brengen? Zijn wij in staat tot bezielde service? Zoals zo vaak is het een mentaliteitskwestie. Zolang marketing en sales als 'waarden'voller worden gezien, verandert er niets.