OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 60 van 1.726 resultaten
opinie
Marketing
14 mei 2013
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies. Als zelfstandig adviseur begeleidt hij organisaties op het gebied van klantgericht ondernemen, CRM, strategie, marketing en internet. Hij heeft meerdere boeken geschreven waaronder CRM in de praktijk, Zorgmarketing in de praktijk en Klant in de driver’s seat. Hij is een fervent lezer, maar mocht maar drie boeken in zijn top 3 zetten...
recensie
Marketing
14 mei 2013
Corien Plaisier
Er gaat geen dag voorbij of er verschijnt in de pers, op een blog of in een nieuwsbrief wel een stukje over het zware weer waar de retail zich tegenwoordig in bevindt. Dat de winkels het moeilijk hebben is heel simpel te verklaren. Kwam in de 60-er jaren, door de opkomst van televisie, de macht bij de fabrikanten te liggen. In het midden van de jaren 90 schoof, door toegenomen fusies, de macht op naar de retailer. Tegenwoordig ligt door de komst van het internet de macht bij de klant. Het aanpassen van uw winkel of winkelketen aan een volledig op de klant gerichte formule vereist moed en ondernemerszin. Dit boek van Michel van Tongeren wijst u de weg en reikt een aantal modellen aan waardoor u niets vergeten kunt.
recensie
recensie
Marketing
10 mei 2013
Sven Kuipers
1-2 minuten leestijd
In 'Calimeromarketing 2.0. De Nieuwe Marketingfilosofie voor Kleine Ondernemers, Freelancers en Zzp'ers' wordt een hoop duidelijk. Romme schrijft zonder enig blikken of blozen op wat iedere marketeer allang weet.
recensie
Marketing
10 mei 2013
Martin Danko
'Chaotics. The Business of Managing and Marketing in the Age of Turbulence' lijkt een graantje mee te willen pikken van de hype die rondom de huidige wereldwijde crisis is ontstaan. De auteurs, Philip Kotler en John Caslione zijn echter aansprekende namen. Philip Kotler is natuurlijk bekend vanwege zijn publicaties over marketing. John Caslione kende ik persoonlijk niet, maar een snelle zoekopdracht op Google leverde op dat hij een expert is op het gebied van ondernemingsstrategie op mondiaal niveau. Het meeste van zijn werk draait ook om het adviseren van bedrijven in rumoerige tijden.
nieuws
Internet en social media
8 mei 2013
Bertrand Weegenaar
1-2 minuten leestijd
Met meer dan 30 miljoen Twitter en Facebook followers heeft Stefani Joanne Angelina Germanotta, alias Lady Gaga, een zeer invloedrijke groep aanhangers gecreëerd. In een tijdspanne van vijf jaar. Lady Gaga (en haar mannelijke evenknie Justin Bieber) gebruiken sociale media optimaal. Hun schare fans is ook goed verdeeld over de hele aarde.
recensie
Marketing
7 mei 2013
Brigitte Koehler
In deze speciale editie 'Jos Burgers over klantgerichtheid' zijn drie boeken, 'Klanten zijn eigenlijk nét mensen!', 'Hondenbrokken' en 'Gek op gaten', van Jos Burgers integraal gebundeld. Na het zien en horen van Jos Burgers op het loopbaancongres van Noloc kan ik niet wachten om nu, in één keer, drie van zijn best erkochte boeken te lezen!
opinie
Algemeen management
26 april 2013
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
Jacqueline Fackeldey neemt menselijk gedrag als uitgangspunt voor het ontwikkelen van producten en diensten en verbindt zo bedrijfsproces met klantbehoefte. Ze werkt onder de naam fackeldeyfinds als klantropoloog, spreker en adviseur. Haar topboek is de klassieker 'The Cluetrain Manifesto'. Benieuwd naar de rest van haar top 3?
interview
IT-management / ICT
25 april 2013
Hans van der Klis
8-12 minuten leestijd
Tijdens het tiende Managementboekengala, op donderdag 18 april, is Leren samenwerken tussen organisaties van Edwin Kaats en Wifrid Opheij verkozen tot Managementboek van het Jaar 2013. ‘Wij hadden al het gevoel dat dit onderwerp steeds meer in de aandacht komt te staan’, zeiden winnaars Kaats en Opheij. ‘Deze bekroning zal daar hopelijk aan bijdragen.’
nieuws
Marketing
24 april 2013
Ger Post
1-2 minuten leestijd
Waar zit De koopknop in het brein? Het is de vraag die verschillende auteurs proberen te beantwoorden. Zoals Martin de Munnik in De koopknop.
recensie
Internet en social media
24 april 2013
Peter Jansen
Bedrijven besteden meer en meer van hun tijd en budget aan social media. Maar om welke reden gebruiken zij social media eigenlijk? Zijn social media een doel op zich? Op welke wijze pakt men social media aan? Is de wijze waarop social wordt ingezet media effectief? Of komt het bedrijf er een jaar na het opzetten achter dat het budget eigenlijk in een bodemloze put is gegooid? Sjef Kerkhofs en Robbert Gangadin geven in het boek 'Social Media Marketing – Van strategie naar operatie' een zeer goede handleiding voor het opzetten van een social media strategie, zodat deze vervolgens succesvol in praktijk kan worden gebracht.
nieuws
IT-management / ICT
19 april 2013
Hans van der Klis
3-4 minuten leestijd
Tijdens het tiende Managementboekengala, op donderdag 18 april, is Leren samenwerken tussen organisaties van Edwin Kaats en Wilfrid Opheij gekozen tot Managementboek van het Jaar 2013. ‘Wij hadden al het gevoel dat dit onderwerp steeds meer in de aandacht komt te staan’, zeiden winnaars Kaats en Opheij. ‘Deze bekroning zal daar hopelijk aan bijdragen.’
nieuws
IT-management / ICT
18 april 2013
Nienke van Oeveren
Vanavond wordt het Managementboek van het Jaar 2013 bekendgemaakt. Een onafhankelijke jury maakt de winnaar bekend. Houd @MgtboekMagazine en Facebook in de gaten.
column
Marketing
16 april 2013
Jordie van Rijn
2-3 minuten leestijd
Het is een paradox. Marketeers zijn zo druk met het behalen van doelen, dat ze er niet aan toekomen. E-mailmarketing expert Jordie van Rijn laat in zijn boek E-mailmarketing in 60 minuten zien hoe je slimmer kunt mailen. Dat start met een sterke strategie, maar die helemaal doorvoeren tot voorbij de inbox. Want daar moet de magie plaatsvinden. Een blog van Jordie van Rijn.
recensie
Marketing
11 april 2013
Max Kohnstamm
De subtitel van 'De Conversation Manager' luidt: 'De kracht van de hedendaagse consument, het einde van de traditionele adverteerder'. Deze titel deed mij even vrezen voor nog een boek waar op ongenuanceerde wijze wordt beweerd dat in de marketingcommunicatiewereld alles totaal is veranderd. Dat is onzin, want het fundament blijkt onveranderd: marketingcommunicatie draait om het bouwen van sterke merken.
recensie
Marketing
11 april 2013
Nick van Loendersloot
4-5 minuten leestijd
In het juninummer van 1990 verscheen in het Tijdschrift voor Marketing een uitgebreid artikel over het nieuwste boek van Floor en Van Raaij; 'Marketingcommunicatiestrategie'. De schrijver van het artikel J.P.H. Nillesen, verbonden aan de RU te Groningen is ingetogen complimenteus, maar mist als wetenschapper hier en daar de wetenschappelijke onderbouwing en vindt het boek wel erg 'reclamegericht'.
recensie
Marketing
11 april 2013
Max Kohnstamm
Alweer een boek over het zoveelste nieuwe online medium, zo was mijn reactie bij het ontvangen van 'Laat met je merk spelen'. En vermoedelijk weer een auteur die - zoals vrijwel alle auteurs binnen het online vakgebied - de bestaande vakliteratuur overboord gooit omdat 'in dit internettijdperk alles anders is geworden.' Met deze onzinredenering wordt de gebrekkige kennis van de auteur over het marketingvakgebied dan handig gemaskeerd.
recensie
Marketing
9 april 2013
John van der Stam
Roland en Rogier van Kralingen hebben een bijzonder boek geschreven. Zij zijn op zoek gegaan naar een werkbare verfijnde methodiek in het merkdenken. Het bedrijf van de van Kralingens, Innoa, heeft een methodiek ontwikkeld (emotuning) waarin de emoties van de consument centraal staan bij het bouwen van merken en merkbeleving.
recensie
Marketing
9 april 2013
Max Kohnstamm
1-2 minuten leestijd
Veel boeken op het gebied van e-marketing zijn van (zeer) matige kwaliteit. De auteurs vluchten in lange verhalen over de vele online instrumenten en zien door al die online bomen het strategische bos niet meer. Bovendien ontbreekt het de meeste e-marketing auteurs aan historisch besef en doen zij alsof de traditionele marketingliteratuur niet langer relevant is. Van Cor Molenaar, bijzonder hoogleraar e-Marketing aan de EUR, mag je hopen dat hij dit soort fouten niet maakt. Dat is gelukkig ook geenszins het geval. Er zijn verschillende redenen om '(e)Marketing' aan te raden.
recensie
Marketing
9 april 2013
Max Kohnstamm
2-3 minuten leestijd
Eind 2009 verscheen 'Het nieuwe winkelen; Shoppen, internet of beide' van Cor Molenaar. Molenaar weet op een fraaie wijze de historische lijn op te pakken. Hij maakt duidelijk hoe sociologische, technologische en economische ontwikkelingen effect hebben op het consumentengedrag en dus ook op het gedrag tijdens het winkelen.