OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 47 van 1.726 resultaten
    recensie
    Marketing
    12 februari 2016
    Rein Hof
    Bladerend door Het MerkMenu valt het mij op dat het zeer kleurrijk is. Veel modellen en getekende poppetjes in heldere kleuren. Het oogt fris en nodigt uit om te gaan lezen. Basis is het al eerder aangehaalde MerkModel. Een Schijf van vier, met daarin verwerkt de elf stappen welke je doorloopt om tot het eindresultaat te komen: ik ben Onderscheidend!
    preview
    Marketing
    12 februari 2016
    Michel Buhrs
    2-3 minuten leestijd
    Steden, wijken, winkelgebieden en regio’s als merken in de markt zetten. Zodat ze aantrekkelijker worden voor de doelgroep en zich kunnen onderscheiden van de concurrentie. Hoe doe je dat? Michel Buhrs laat het zien met het boek City- en gebiedsmarketing. Een preview.
    recensie
    Marketing
    2 februari 2016
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    The superpromoter. Der Superpromoter. De Superpromoter. De fan van organisatie of product die ongevraagd voor je in de bres staat. Altijd al een concurrentiefactor van jewelste maar in het huidige tijdgewricht waarin een zucht op twitter voor je het weet uitgroeit tot een perfect storm in de main stream media, schier onbetaalbaar.
    preview
    Marketing
    29 januari 2016
    Julian Stevense
    3-4 minuten leestijd
    De perfecte positionering van Julian Stevense belooft u een methode om sneller en beter te kunnen positioneren. Hoe dat kan? De auteur legt het uit in deze preview.
    recensie
    Internet en social media
    29 januari 2016
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Ieder zichzelf serieus nemend bedrijf weet dat het gebruik van social media broodnodig is. Dus zorgt u er maar beter voor dat u het optimaal inzet. Op zo’n manier dat het bijdraagt aan de doelstellingen die u met uw organisatie voor ogen heeft.
    recensie
    Marketing
    27 januari 2016
    Kristel Beerling
    3-4 minuten leestijd
    Wat campagnes zijn voor reclamemakers, zijn formats voor contentmakers, stelt Aart Lensink, directeur van LVB Networks. Binnen contentstrategie bieden formats namelijk houvast, orde en structuur.
    recensie
    Marketing
    26 januari 2016
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    De prijs wordt vaak vergeten als het gaat om het verbeteren van de winst van het bedrijf. Maar hoe bepaal je de prijs van je product of dienst? Pikken klanten een prijsverhoging wel? Wanneer rond je prijzen af en wanneer juist niet? Lastige vragen die door Frans Visser in het boek Altijd prijs beantwoord worden.
    recensie
    Marketing
    20 januari 2016
    Rob Lammers
    Sales wordt in dit boek in een breed kader besproken. Schrijver Robert Buisman legt op een duidelijke manier de relatie tussen theoretische modellen en de dagelijkse praktijk. Aan de hand van praktijkcases geeft hij de lezer herkenbare aanknopingspunten.
    recensie
    Marketing
    12 januari 2016
    Blokhuis
    1-2 minuten leestijd
    Contentmarketing vraagt aandacht van organisaties om publiek te binden en te boeien. Het nieuwste boek Handboek Engaging Content. Contentmarketing met een WOW-effect! van Patrick Petersen, laat zien waarom contentmarketing ertoe doet en hoe je het organiseert. Het boek helpt je snel op weg met contentmarketing en bevat een schat aan praktische informatie.
    recensie
    Marketing
    6 januari 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    Met ‘Van maken naar raken’ belooft Marjet Rutten meer opdrachten, meer omzet en een beter rendement … Wie wil dat nou niet? Het boek van Rutten gaat over het belang van strategische marketing en biedt talloze praktische inzichten, bruikbaar in déze tijd. Want, dat er heel veel veranderd is in de bouwbranche, daar waren we het al over eens, maar het marketing vak ging daar niet of nauwelijks in mee.
    interview
    Algemeen management
    6 januari 2016
    Paul Groothengel
    9-13 minuten leestijd
    Wat mogen we verwachten van 2016? Het wordt een jaar van hoop, van vrolijkheid en creativiteit. En als het een beetje meezit, staan we aan de vooravond van zeven vette jaren. Drie trendwatchers over oprukkende robots, karmakapitalisme en spectaculaire technologie: ‘Met een simpel blaaspijpje kun je binnenkort vroegtijdig checken of je kanker hebt.’
    preview
    Marketing
    24 december 2015
    Paul Kruijssen
    3-4 minuten leestijd
    In deze preview gaat Paul Kruijssen in op de vier schijven uit Het MerkMenu. Hoe laat je de wereld zien wat jouw organisatie uniek maakt? En hoe betrek je je medewerkers en klanten ook in dit proces?
    preview
    Marketing
    23 december 2015
    Rijn Vogelaar
    3-4 minuten leestijd
    In de eerste editie van De Superpromoter staan nog vrijwel geen praktijkervaringen beschreven. Het was toen vooral nog een vernieuwend theoretisch concept. Ondertussen hebben organisaties over de hele wereld het gedachtegoed omarmd. Tijd dus voor een herziene versie met best practices en nieuwe inzichten. In deze preview blikken we terug op het succes van de eerste versie en wordt beschreven wat nieuw is aan de herziene versie.
    preview
    Internet en social media
    11 december 2015
    Marco Frijlink
    2-3 minuten leestijd
    Dit boek is de langverwachte wegwijzer voor iedereen die social media gerichter wil inzetten om specifieke bedrijfsdoelen te verwezenlijken. Waarom dat werkt leggen de auteurs uit in hun preview op Zakelijke doelen bereiken met social media.
    recensie
    Marketing
    10 december 2015
    Ineke Smits
    3-4 minuten leestijd
    Als zelfstandig ondernemer heb ik dagelijks te maken met marketing en ook in mijn werkzaamheden voor opdrachtgevers begeef ik mij op het vlak van marketing. Reden voor mij om het boek Alles is Marketing, inspiratie voor ondernemers te gaan lezen. Benieuwd of ik hierin nog zaken zou ontdekken die mij zouden helpen in verdere ontwikkeling.
    recensie
    Marketing
    7 december 2015
    Maureen van Teeffelen
    Jos Burgers neemt in het boek ‘De Wet van Snuf‘, de lezer mee in het principe van wederkerigheid of met andere woorden: wat je geeft krijg je terug. Dit principe is iedereen wel bekend, maar er bewust mee om gaan is niet altijd een vanzelfsprekendheid. In welke functie, rol of situatie je zit, dit boek heeft je handvatten om op een positieve manier de ander te beïnvloeden. Het heeft mij in ieder geval een positief inzicht gegeven in mijn handelen en wat dat doet met en bij anderen.
    nieuws
    Marketing
    7 december 2015
    Pierre Spaninks
    3-4 minuten leestijd
    De speurtocht naar het nieuwe Managementboek van het Jaar is in volle gang. Jurylid Pierre Spaninks houdt een blog bij over zijn ervaringen. Vorige week liet hij collega Leike van Oss aan het woord over haar ideale managementboek. Deze week: de stand van zaken, halverwege Expeditie #MB2016.
    nieuws
    Marketing
    2 december 2015
    Pierre Pieterse
    Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft dinsdagavond 1 december de winnaar van de PIM Marketing Literatuurprijs Joris Merks-Benjaminsen 2015 gehuldigd. Hij won met zijn boek Online Brand Identity.
    interview
    Marketing
    2 december 2015
    Ronald Buitenhuis
    8-11 minuten leestijd
    De reclamewereld gaat totaal op zijn kop. Tien commercials van 30 seconden op TV achter elkaar zijn over enkele jaren exit. Reclame tijdens The Voice zal niet generiek meer zijn, maar doelgroep gericht. Iedereen ziet wat anders. Mediabureaus oude stijl die simpelweg TV- en printreclame inkopen op provisiebasis, moeten hun businessmodel veranderen. En advertenties worden meer en meer per veiling en volledig automatisch geplaatst. Dat alles in de wereld van Digital first. Een gesprek met de winnaar van de Marketing Literatuurprijs (PIM), Joris Merks-Benjaminsen.
    interview
    Marketing
    30 november 2015
    Bert Peene
    6-9 minuten leestijd
    Branding is hot, maar dat leidt niet automatisch tot betekenisvolle merken. Niet zelden lijkt een middagje brainstormen genoeg om de merkidentiteit vast te leggen. Zonde van alle tijd en moeite, oordeelt merkadviseur Michel Jansen. Als de identiteit op een meer onderbouwde wijze tot stand komt, valt er veel meer uit het merk te halen. Met zijn nieuwste boek, De vijf stappen naar een betekenisvol merk (‘Ontdek de kracht van archetypen’) reikt hij communicatie- en marketingprofessionals, maar vooral ook management teams, handvatten aan om vanuit een sterk merk de markt te bewerken.

      Personen

        Trefwoorden