OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 25 van 1.726 resultaten
    preview
    Marketing
    4 juni 2019
    Hans Groen
    3-4 minuten leestijd
    In Nederland wordt heel veel georganiseerd. Er zijn veel zalen en veel stoelen te vullen. Mensen beginnen vaak enthousiast met de organisatie van een evenement, een seminar bijvoorbeeld.
    preview
    Marketing
    23 mei 2019
    Daniëlle de Jonge
    3-5 minuten leestijd
    Daniëlle de Jonge geeft je in Extreem klantgericht volop praktische tips om meteen toe te passen en komt met aansprekende voorbeelden ter inspiratie. Een preview.
    column
    Algemeen management
    18 mei 2019
    Daniëlle de Jonge
    5-7 minuten leestijd
    Bijna 11 miljoen hits op Google. Met wisselende inhoud: van positieve tips om het te realiseren tot en met oproepen à la ‘Stop daar nou toch eens mee!’. Op social media buitelen de voor- en tegenstanders van het topic over elkaar heen.
    recensie
    Marketing
    16 mei 2019
    Arjan te Lintelo
    3-4 minuten leestijd
    Het vakgebied verkoop is al geruime tijd behoorlijk aan het veranderen. Dit zal iedereen die binnen een organisatie werkt die met klanten te maken heeft herkennen en beamen.
    recensie
    Marketing
    14 mei 2019
    Cees Kappert
    3-5 minuten leestijd
    Laat ik deze recensie beginnen met te zeggen dat ik van oudsher een fan van Seth Godin ben. Sinds de jaren negentig heb ik met enige regelmaat boeken van hem gelezen, startend met Permission Marketing – turning strangers into friends, and friends into customers.
    interview
    Communicatie en media
    8 mei 2019
    Bert Peene
    4-5 minuten leestijd
    Als organisaties in alle facetten agile moeten worden, zoals de managementliteratuur momenteel beweert, kan communicatie niet achterblijven. Dat geldt niet alleen voor de communicatieafdeling en de professionals die daar werken, maar voor het hele denken over de meerwaarde van communicatie in, door en van de organisatie. Betteke van Ruler bedacht daartoe de metafoor van het Communicatiehuis die ze in Communicatie in positie in 3 stappen toelicht. Zelf te ontwerpen door de communicatieprofessionals in constructieve dialoog met iedere collega die aan communicatie doet. Met iedereen dus.
    recensie
    Marketing
    6 mei 2019
    Jacques Koster
    2-3 minuten leestijd
    De subtitel van Extreem klantgericht is: Maatschappelijke impact + Commerciële slagkracht + Waardevolle klantrelaties. En als je het uit hebt, dan denk je: ja, klopt. Slim. Logisch. Natuurlijk. Vanzelfsprekend!
    recensie
    Marketing
    3 mei 2019
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Wil je als bedrijf succesvol zijn dan draait het tegenwoordig om maatschappelijke impact, commerciële slagkracht en waardevolle klantrelaties. Dat is de boodschap van Danielle de Jonge in haar boek Extreem klantgericht.
    recensie
    Marketing
    2 mei 2019
    Aukje Adams
    3-4 minuten leestijd
    Kan communicatie zonder menselijke interactie? In het boek Marketingcommunicatie in 14 stappen reiken de auteurs een heldere en speelse methode aan om meer grip op de snel veranderende marketingcommunicatie te krijgen.
    recensie
    Marketing
    19 april 2019
    Sjors van Leeuwen
    6-8 minuten leestijd
    Het verschil tussen een goede en een slechte klantbeleving wordt vooral bepaald door de persoonlijke betrokkenheid van de mensen binnen de organisatie. Dat schrijft Harald Pol in De reis door het Rijk van Koning Klant.
    recensie
    Marketing
    16 april 2019
    Sjors van Leeuwen
    3-5 minuten leestijd
    Over de ontwikkeling van het marketingvak wordt veel geschreven. Marketinggoeroe Seth Godin doet acht jaar na zijn laatst verschenen boek ook weer een duit in het marketingzakje met Dit is nu marketing. Daarin lezen we dat marketing niet meer gaat over wie het hardst om aandacht roept, maar dat het gaat om de wereld beter te maken.
    recensie
    Marketing
    16 april 2019
    Paul Kruijssen
    3-4 minuten leestijd
    Met de titel van zijn boek Marketingplan op 1A4 geeft Ment Kuiper de indruk dat een marketingplan kort en succesvol kan zijn en dan ook echt ‘voor je’ kan werken.
    recensie
    Marketing
    11 april 2019
    Thomas Cech
    3-4 minuten leestijd
    In Dit is nu marketing zet Seth Godin op toegankelijk wijze uiteen hoe hij aankijkt tegen hedendaagse marketing. Waar gaat het vak in essentie over? Waar is het naartoe ontwikkeld? Hoe moet het effectief ingezet worden? Wat is de rol van marketing binnen de maatschappelijke context?
    interview
    Marketing
    9 april 2019
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    In haar nieuwe boek Extreem klantgericht legt auteur en spreker Daniëlle de Jonge – naast het commerciële aspect - veel nadruk op het belang van maatschappelijke impact. ‘Zeventig procent van de Nederlandse klanten – zowel zakelijk als consumenten – verwacht dat een leverancier iets doet aan maatschappelijke impact.’
    recensie
    Marketing
    4 april 2019
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    Bedrijven laten kansen liggen als het om ‘moment marketing’ gaat. Events zijn een goed middel om een community van mensen te creëren rondom een merk. Maar dan moet je er wel in slagen om iedereen in je doelpubliek op een persoonlijke manier te begeesteren. Moment Marketing beschrijft hoe je dat voor elkaar krijgt.
    nieuws
    Marketing
    28 maart 2019
    Bertrand Weegenaar
    Guy Kawasaki behoort tot één van de grootste influencers op sociale media. Hij is tevens investeerder, evangelist van Canva (social media editing tool) en Mercedes-Benz, en auteur van een reeks van marketing- en start-up boeken. Zijn 15de boek inmiddels is Wise Guy. Geen marketingboek, alhoewel Guy uitvoerig praat over zijn saleservaring en zijn leven als brand-evangelist. Geen entrepreneurboek, alhoewel Guy laat doorschemeren nog heel druk te zijn als investeerder en adviseur.
    interview
    Marketing
    27 maart 2019
    Paul Groothengel
    5-6 minuten leestijd
    Marketingcoach en -docent Ment Kuiper stond aan de wieg van honderden marketingplannen. In Marketingplan op 1 A4 laat hij zien hoe je, geïnspireerd door de Canvas-methode van Alexander Osterwalder een overtuigend marketingplan schrijft.
    preview
    Marketing
    25 maart 2019
    Carolien Vader
    3-5 minuten leestijd
    Carolien Vader van Bladendokter.nl en The Big Story schreef Content Playbook, een boek waarin ze uitlegt hoe je tot een goede redactionele formule komt. In haar preview vraagt ze zich af waarom zoveel redacties hun huidige strategische en uitvoerende plannen niet drastisch omgooien.
    recensie
    Marketing
    15 maart 2019
    Mylene Bouwman
    3-4 minuten leestijd
    Data is HOT. Er wordt van online marketeers verwacht dat ze hierover mee kunnen praten en ook als student moet je mee met datagedreven online marketing. Maar hoe doe je dit nu echt?
    recensie
    Marketing
    13 maart 2019
    Quintus Hegie
    3-4 minuten leestijd
    Met het boek (De 5 groeidrivers van) Digital Marketing Pinball van Daniël Markus ga je zeker weten binnen 8 uur een nieuwe online marketing topscore behalen.

      Personen

        Trefwoorden