OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 23 van 1.700 resultaten
recensie
Marketing
2 september 2019
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
In Merkdisruptie lees je welke 100 merken de komende jaren gaan verdwijnen en waarom. De reden is simpel. Het zijn namelijk niet de grootste of sterkste merken die overleven, maar de merken die zich het beste weten aan te passen aan de veranderende tijd. Veranderingen die door 15 megatrends worden aangejaagd.
recensie
Marketing
28 augustus 2019
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Een merkenboek voor de zorg is opmerkelijk, want zoveel merken zie je in de zorg niet. Power to the people - Sterk merk in de zorg is zo'n boek.
recensie
Marketing
25 juli 2019
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Merkdisruptie gaat over 100 merken die gaan verdwijnen, de 15 megatrends die dit veroorzaken en een 1 strategie om de ondergang te voorkomen. De auteurs, brand-director Jeroen Cremer, merkstrateeg Frank Haveman en media-ondernemer Richard Otto zijn in staat geweest om diverse externe ontwikkelingen te vertalen naar de gevolgen voor merken.
recensie
Marketing
18 juli 2019
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
In Digital Marketing Pinball verklaart auteur Daniël Markus de groeisuccessen van winnende ecommerce bedrijven aan de hand van 5 drivers. Met heldere, begrijpelijke voorbeelden, neemt hij de lezer mee door het praktische speelveld van online testen, leren en opschalen.
recensie
Marketing
15 juli 2019
Hanneke Tinor-Centi
1-2 minuten leestijd
Carolien Vader is al jarenlang consultant voor redacties en uitgevers. Een vrouw met verstand van zaken dus. Haar royale kennis bundelde Vader in het Content Playbook. In haar boek legt Vader haarfijn uit hoe je tot een goede redactionele formule komt.
recensie
Marketing
9 juli 2019
Sjors van Leeuwen
2-3 minuten leestijd
In Nederland worden veel events georganiseerd. Van beurzen, seminars en congressen tot theater- en muziekvoorstellingen, films en concerten. Met iedere keer weer de vraag: hoe krijg ik de zaal vol? Hans Groen geeft het antwoord in het boek Volle zalen.
interview
Marketing
9 juli 2019
Justin van Lopik
5-7 minuten leestijd
Sterk merk in de zorg gaat over het belang van het ontwikkelen van een goed verhaal dat past bij wat je doet. En hoe zorgorganisatie Pluryn dat de afgelopen jaren heeft aangepakt. Marian Draaisma: 'Onderzoek regelmatig hoe je merk ervoor staat.'
column
IT-management / ICT
3 juli 2019
1-2 minuten leestijd
Het is weer zover, wat nemen we mee op vakantie? Het is altijd een dilemma om te kiezen tussen een vakboek of een leesboek. Misschien is er een boek dat leuk is om te lezen, maar toch een vakboek is?
recensie
Marketing
1 juli 2019
Quintus Hegie
7-10 minuten leestijd
In Krachtige SEO neemt SEO-specialist Frederik Vermeire je mee in hoe je SEO goed kunt inzetten voor de bedrijfswebsite. Vermeire neemt krachtig stelling: het is nog steeds belangrijk om aandacht aan SEO te besteden.
recensie
Marketing
26 juni 2019
Ger van den Buijs
2-3 minuten leestijd
Ik vind het lastig dit boek te typeren. Het is rommelig, maar er zitten wel enkele goede inzichten in. Seth Godin is één der groten in marketingland, dus wie ben ik dan om kritisch te zijn? Maar als ik eerlijk ben viel het boek me een beetje tegen.
recensie
Marketing
24 juni 2019
Ger van den Buijs
1-2 minuten leestijd
Een prachtig cadeau. Dit boek is zo mooi vormgegeven dat het zich bijzonder goed leent als geschenk. En ook inhoudelijk mag het boek er zijn. Moment Marketing haakt aan bij een trend van nieuwe vormen van marketing die ontstaan, omdat de oude minder effectief worden.
interview
Marketing
19 juni 2019
Ronald Buitenhuis
5-6 minuten leestijd
Het Chinese retailplatform Alibaba heeft meer dan een miljard algoritmes draaien. Om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen. Het koopgedrag van klanten, concurrenten en bedrijven verandert snel door de impact van technologie. Cor Molenaar, hoogleraar emarketing, schrijft in Het einde van concurrentie? over de tanende macht van GE, Amsterdam dat het niet begrepen heeft, Bladel als merk, en Bol.com dat feitelijk niet meer is dan een oud warenhuis op internet.
interview
Marketing
15 juni 2019
Ronald Buitenhuis
4-5 minuten leestijd
Na de crisis zijn we allemaal druk, druk, druk. Toch slagen we er nauwelijks in om mooie marges en prima rendementen te halen. Dat is raar. ‘Met alleen een grote klantenkring schiet je niks op', zegt bestsellerauteur Jos Burgers. ‘Je moet een fanclub hebben.’
recensie
Marketing
11 juni 2019
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Extreem klantgericht van Daniëlle de Jonge schept een beeld van hoe je zelf meer inzicht kan krijgen in jouw klanten, ze net dat stukje extra aandacht kan geven om de gunfactor te krijgen en hoe je altijd aan hun verwachtingen voldoet.
preview
Marketing
4 juni 2019
Hans Groen
3-4 minuten leestijd
In Nederland wordt heel veel georganiseerd. Er zijn veel zalen en veel stoelen te vullen. Mensen beginnen vaak enthousiast met de organisatie van een evenement, een seminar bijvoorbeeld.
preview
Marketing
23 mei 2019
Daniëlle de Jonge
3-5 minuten leestijd
Daniëlle de Jonge geeft je in Extreem klantgericht volop praktische tips om meteen toe te passen en komt met aansprekende voorbeelden ter inspiratie. Een preview.
column
Algemeen management
18 mei 2019
Daniëlle de Jonge
5-7 minuten leestijd
Bijna 11 miljoen hits op Google. Met wisselende inhoud: van positieve tips om het te realiseren tot en met oproepen à la ‘Stop daar nou toch eens mee!’. Op social media buitelen de voor- en tegenstanders van het topic over elkaar heen.
recensie
Marketing
16 mei 2019
Arjan te Lintelo
3-4 minuten leestijd
Het vakgebied verkoop is al geruime tijd behoorlijk aan het veranderen. Dit zal iedereen die binnen een organisatie werkt die met klanten te maken heeft herkennen en beamen.
recensie
Marketing
14 mei 2019
Cees Kappert
3-5 minuten leestijd
Laat ik deze recensie beginnen met te zeggen dat ik van oudsher een fan van Seth Godin ben. Sinds de jaren negentig heb ik met enige regelmaat boeken van hem gelezen, startend met Permission Marketing – turning strangers into friends, and friends into customers.
interview
Communicatie en media
8 mei 2019
Bert Peene
4-5 minuten leestijd
Als organisaties in alle facetten agile moeten worden, zoals de managementliteratuur momenteel beweert, kan communicatie niet achterblijven. Dat geldt niet alleen voor de communicatieafdeling en de professionals die daar werken, maar voor het hele denken over de meerwaarde van communicatie in, door en van de organisatie. Betteke van Ruler bedacht daartoe de metafoor van het Communicatiehuis die ze in Communicatie in positie in 3 stappen toelicht. Zelf te ontwerpen door de communicatieprofessionals in constructieve dialoog met iedere collega die aan communicatie doet. Met iedereen dus.