OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 18 van 1.726 resultaten
    preview
    Marketing
    15 december 2020
    Simon van Duivenvoorde
    3-4 minuten leestijd
    E-commerce is nog nooit zo groot geweest. Omzetstijgingen van 20 tot 70 procent worden verwacht in 2020/2021. En alleen al met Black Friday werd er €130 miljoen omgezet. Op één dag!
    recensie
    Marketing
    14 december 2020
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    Eveline van Zeeland wist met Marketing Design met Customer Journey Mapping verrassend de PIM Literatuurprijs te winnen. Ze combineert design thinking met marketing en zet aan tot creatief, oplossingsgericht denken. Met name door marketingvraagstukken te visualiseren in modellen.
    recensie
    Marketing
    11 december 2020
    Franca Gribnau
    3-4 minuten leestijd
    Intussen is het dagelijkse realiteit: elke organisatie of professional voelt de druk om te denken in mogelijkheden en alternatieven. Hoe ga je nu het beste om met klanten? Jos Burgers gooit een reddingsboei uit.
    nieuws
    Marketing
    27 november 2020
    Justin van Lopik
    Marketing Design met Customer Journey Mapping van Eveline van Zeeland is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2020.
    recensie
    Marketing
    24 november 2020
    Mylene Bouwman
    2-3 minuten leestijd
    De laatste tijd horen we steeds meer over dat je jezelf als ondernemer moet onderscheiden en dat je een merk moet bouwen. Maar hoe doe je dat nu praktisch en wat levert het je op?
    preview
    Marketing
    9 november 2020
    Ed Stibbe
    3-4 minuten leestijd
    Echte winnaars zoals Cool Blue, Nike en IKEA, blinken uit in het sturen op merkvoorkeur; ze ontwikkelen specifieke proposities, geïnspireerd op de voorkeuren van verschillende typen klanten en nog-niet klanten.
    preview
    Marketing
    6 november 2020
    Tom Van den Bergh
    3-5 minuten leestijd
    Beyond brands schrijft een verhaal over merken: over waar ze vandaag staan, en misschien morgen naartoe gaan. Ervan overtuigd dat merken ons leven mooier en makkelijker moeten, kunnen en zullen maken.
    recensie
    Marketing
    6 november 2020
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    Uit onderzoek blijkt dat er een direct causaal verband bestaat tussen merkvoorkeur en marktaandeel. De des te meer mensen een sterke voorkeur hebben voor jouw bedrijf of merk, des te groter jouw marktaandeel.
    nieuws
    Marketing
    1 november 2020
    Karin de Zwaan
    Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de genomineerden voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2020 bekend gemaakt. Met deze prijs wil het kennisnetwerk de vernieuwing in het Nederlandse marketingvakgebied stimuleren en aandacht vestigen op de nieuwe ontwikkelingen.
    recensie
    Marketing
    29 oktober 2020
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Drie jaar na het verschijnen van zijn vorige boek Customers the day after tomorrow komt Steven Van Belleghem met een nieuw boek: The offer you can't refuse. Oftewel, hoe breng je een aanbod wat je klant simpelweg niet kan weigeren en dus daarmee voor meer dan 100% de behoefte van de klant afdekt.
    interview
    Marketing
    26 oktober 2020
    Hans van der Klis
    6-9 minuten leestijd
    Van alle marketing-KPI’s is er slechts één die een direct causaal verband heeft met een belangrijk business-KPI, het marktaandeel: de merkvoorkeur. In zijn eerste boek, Why winners give it all, legt reclamegrootheid Ed Stibbe uit wat de implicaties zijn van dit nieuwe inzicht. ‘Als ik dit had geweten, hadden wij vroeger nog succesvollere commercials gemaakt.’
    preview
    Marketing
    26 oktober 2020
    Stephanie Duval
    3-5 minuten leestijd
    Vandaag leeft bij veel merken en bedrijven het gevoel dat consumenten en klanten steeds veeleisender worden en het steeds moeilijker wordt om hen te motiveren. You Do You is ontstaan vanuit de wetenschap dat dit onjuist is. 
    interview
    Marketing
    23 oktober 2020
    Paul Groothengel
    7-9 minuten leestijd
    Met goede producten en klantvriendelijke service kan je niet meer automatisch rekenen op een solide marktpositie. Daar is echt meer voor nodig, stelt Steven Van Belleghem in zijn prikkelende The offer you can't refuse. Bedrijven moeten zich opstellen als partner in life en meebouwen aan een betere wereld.
    recensie
    Marketing
    21 oktober 2020
    Elly Stroo Cloeck
    Marketing Design met Customer Journey Mapping van Eveline van Zeeland is een heel mooi uitgevoerd boek over Design Thinking in combinatie met de Customer Journey.
    recensie
    Marketing
    19 oktober 2020
    Latoya de Randamie
    2-3 minuten leestijd
    Het crosmediale, webmarketingboek HandboekOnlineMarketing deel 7  is geschreven door Patrick Petersen. HOM 7 bevat, zoals de ondertitel zegt: praktische lessen om een expert te worden in het opzetten van online marketingstrategieën.
    recensie
    Marketing
    16 oktober 2020
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    Bedrijven die de klant centraal stellen slaan de plank mis. Door hun focus op de consument dreigen merken terrein te verliezen. Je kunt nu eenmaal niet iedereen aanspreken. Je kunt als merk pas echt overtuigen als je trouw blijft aan je eigen authentieke zelf. You Do You geeft je een aantal handvatten om een onweerstaanbaar merk te worden door uit te gaan van de behoefte van de mens
    recensie
    Marketing
    16 oktober 2020
    Thomas Cech
    2-3 minuten leestijd
    Remko Amesz zet in Superklantvriendelijk middels een praktisch stappenplan uiteen hoe een organisatie zich kan ontwikkelen tot een super klantvriendelijke organisatie. Iedere organisatie kan hiermee direct aan de slag, veelal zonder investeringen te doen.
    recensie
    Marketing
    14 oktober 2020
    Mylene Bouwman
    2-3 minuten leestijd
    Merken... Wat moet je er van vinden? En hoe ga je als merk om met trends? Tom Van den Bergh neemt je in Beyond brands mee in alles over het principe van merken.
    recensie
    Marketing
    12 oktober 2020
    Jacques Koster
    3-4 minuten leestijd
    Dacht ik met mijn ervaring alle hoeken van de kamer gezien te hebben, komt Danny Oosterveer met het boek Databedreven marketing. Blijken er nog veel meer gaten, haken en hoeken in het vak te zitten.
    recensie
    Marketing
    9 oktober 2020
    Rudy Kor
    4-6 minuten leestijd
    In het verzorgde en goed leesbare boek Wacht niet op de wind, ga roeien - De klant als reddingsboei adviseert Jos Burgers hoe de lezer bestaande klanten aan zich kan binden en nieuwe klanten kan werven.

      Personen

        Trefwoorden