OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 17 van 1.710 resultaten
preview
Marketing
8 januari 2021
Christine van der Linden
2-3 minuten leestijd
Steeds meer bedrijven zien in eigen content dé manier om met klanten te communiceren. Juist in een tijd waarin de communicatie toeneemt en maatschappelijke ontwikkelingen in hoog tempo voorbijkomen, is het belangrijk om als merk consistent en helder te communiceren.
preview
Marketing
5 januari 2021
Carin Frijters
2-3 minuten leestijd
Hoe ga je als retailer om met een crisis? In tijden van covid-19 ineens heel relevant, maar crisissen zijn van alle tijden. Soms klein, zoals een langdurig opgebroken winkelstraat, soms groot zoals een recessie of een pandemie. De vraag die ik mezelf stelde tijdens het schrijven van Retail Survival Guide: Wat kun je als retailer doen om het hoofd boven water te houden?
preview
Marketing
28 december 2020
Christiaan Slierendrecht
2-3 minuten leestijd
Hoe zorg je er voor dat een bedrijf sneller digitaal volwassen wordt? Welke handvaten kun je aangrijpen om op een duurame manier online te groeien? Chistiaan Slierendrecht schreef er een echt ‘hoe boek' over: Word eens volwassen!
recensie
Marketing
17 december 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Een merk bouwen, naamsbekendheid opbouwen, imago verbeteren... Allemaal belangrijke zaken. Maar hoe kan PR hier nu aan bijdragen? Carla de Barros Barbosa en Christine van der Linden nemen je mee in de wereld van PR in hun boek De PR-factor.
preview
Marketing
15 december 2020
Simon van Duivenvoorde
3-4 minuten leestijd
E-commerce is nog nooit zo groot geweest. Omzetstijgingen van 20 tot 70 procent worden verwacht in 2020/2021. En alleen al met Black Friday werd er €130 miljoen omgezet. Op één dag!
recensie
Marketing
14 december 2020
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Eveline van Zeeland wist met Marketing Design met Customer Journey Mapping verrassend de PIM Literatuurprijs te winnen. Ze combineert design thinking met marketing en zet aan tot creatief, oplossingsgericht denken. Met name door marketingvraagstukken te visualiseren in modellen.
recensie
Marketing
11 december 2020
Franca Gribnau
3-4 minuten leestijd
Intussen is het dagelijkse realiteit: elke organisatie of professional voelt de druk om te denken in mogelijkheden en alternatieven. Hoe ga je nu het beste om met klanten? Jos Burgers gooit een reddingsboei uit.
nieuws
Marketing
27 november 2020
Justin van Lopik
Marketing Design met Customer Journey Mapping van Eveline van Zeeland is door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2020.
recensie
Marketing
24 november 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
De laatste tijd horen we steeds meer over dat je jezelf als ondernemer moet onderscheiden en dat je een merk moet bouwen. Maar hoe doe je dat nu praktisch en wat levert het je op?
preview
Marketing
9 november 2020
Ed Stibbe
3-4 minuten leestijd
Echte winnaars zoals Cool Blue, Nike en IKEA, blinken uit in het sturen op merkvoorkeur; ze ontwikkelen specifieke proposities, geïnspireerd op de voorkeuren van verschillende typen klanten en nog-niet klanten.
preview
Marketing
6 november 2020
Tom Van den Bergh
3-5 minuten leestijd
Beyond brands schrijft een verhaal over merken: over waar ze vandaag staan, en misschien morgen naartoe gaan. Ervan overtuigd dat merken ons leven mooier en makkelijker moeten, kunnen en zullen maken.
recensie
Marketing
6 november 2020
Sjors van Leeuwen
5-7 minuten leestijd
Uit onderzoek blijkt dat er een direct causaal verband bestaat tussen merkvoorkeur en marktaandeel. De des te meer mensen een sterke voorkeur hebben voor jouw bedrijf of merk, des te groter jouw marktaandeel.
nieuws
Marketing
1 november 2020
Karin de Zwaan
Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de genomineerden voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2020 bekend gemaakt. Met deze prijs wil het kennisnetwerk de vernieuwing in het Nederlandse marketingvakgebied stimuleren en aandacht vestigen op de nieuwe ontwikkelingen.
recensie
Marketing
29 oktober 2020
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Drie jaar na het verschijnen van zijn vorige boek Customers the day after tomorrow komt Steven Van Belleghem met een nieuw boek: The offer you can't refuse. Oftewel, hoe breng je een aanbod wat je klant simpelweg niet kan weigeren en dus daarmee voor meer dan 100% de behoefte van de klant afdekt.
interview
Marketing
26 oktober 2020
Hans van der Klis
6-9 minuten leestijd
Van alle marketing-KPI’s is er slechts één die een direct causaal verband heeft met een belangrijk business-KPI, het marktaandeel: de merkvoorkeur. In zijn eerste boek, Why winners give it all, legt reclamegrootheid Ed Stibbe uit wat de implicaties zijn van dit nieuwe inzicht. ‘Als ik dit had geweten, hadden wij vroeger nog succesvollere commercials gemaakt.’
preview
Marketing
26 oktober 2020
Stephanie Duval
3-5 minuten leestijd
Vandaag leeft bij veel merken en bedrijven het gevoel dat consumenten en klanten steeds veeleisender worden en het steeds moeilijker wordt om hen te motiveren. You Do You is ontstaan vanuit de wetenschap dat dit onjuist is.
interview
Marketing
23 oktober 2020
Paul Groothengel
7-9 minuten leestijd
Met goede producten en klantvriendelijke service kan je niet meer automatisch rekenen op een solide marktpositie. Daar is echt meer voor nodig, stelt Steven Van Belleghem in zijn prikkelende The offer you can't refuse. Bedrijven moeten zich opstellen als partner in life en meebouwen aan een betere wereld.
recensie
Marketing
21 oktober 2020
Elly Stroo Cloeck
Marketing Design met Customer Journey Mapping van Eveline van Zeeland is een heel mooi uitgevoerd boek over Design Thinking in combinatie met de Customer Journey.
recensie
Marketing
19 oktober 2020
Latoya de Randamie
2-3 minuten leestijd
Het crosmediale, webmarketingboek HandboekOnlineMarketing deel 7 is geschreven door Patrick Petersen. HOM 7 bevat, zoals de ondertitel zegt: praktische lessen om een expert te worden in het opzetten van online marketingstrategieën.
recensie
Marketing
16 oktober 2020
Sjors van Leeuwen
5-7 minuten leestijd
Bedrijven die de klant centraal stellen slaan de plank mis. Door hun focus op de consument dreigen merken terrein te verliezen. Je kunt nu eenmaal niet iedereen aanspreken. Je kunt als merk pas echt overtuigen als je trouw blijft aan je eigen authentieke zelf. You Do You geeft je een aantal handvatten om een onweerstaanbaar merk te worden door uit te gaan van de behoefte van de mens