OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Internet en social media
Hier vindt u artikelen rond boeken over bijvoorbeeld Instagram en LinkedIn, maar ook over online thuiswerk. Voor iedere professional die meer wil weten over deze onderwerpen.
Pagina 8 van 578 resultaten
recensie
Internet en social media
21 oktober 2019
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Online communities zijn ‘hot'. Ze zijn vaak het geheim achter de groei en het succes van bedrijven en social movements. Dat schrijft Maartje Blijleven in het boek We love communities over het opzetten van een succesvolle online community.
recensie
Internet en social media
2 oktober 2019
Bertrand Weegenaar
3-4 minuten leestijd
Jongeren, de smartphone grootverbruikers van sociale media pur sang, hebben ook wel in de gaten dat die gemiddelde vijf uur schermstaren eigenlijk verslavingskenmerken zijn. De met name Amerikaanse tech-industrie heeft de weg tot het oog en de vingers van ons gevonden en geperfectioneerd.
recensie
Internet en social media
18 september 2019
Sippy van Akker
4-5 minuten leestijd
Iets later dan oorspronkelijk gepland, ongetwijfeld door de enorme update die Wordpress 5 bleek te zijn, kwam het Handboek Wordpress 5 van Dirkjan van Ittersum dit jaar alsnog uit.
preview
Internet en social media
17 september 2019
Maartje Blijleven
3-5 minuten leestijd
Je wil natuurlijk niet zomaar een community, je wil een succesvolle community. Als digital consultant heb ik van dichtbij gezien dat de opkomst van online communities de kracht van offline communities overneemt en die vermenigvuldigt met tien, of zelfs met honderd of duizend. Want door online communities komen we in contact met iedereen waar we een connectie mee hebben. En waar we die connectie ook écht nodig hebben.
preview
Internet en social media
12 september 2019
Charlotte Meindersma
3-4 minuten leestijd
We zijn continu bezig met content. Op ons werk en voor onze onderneming en privé. Het is heel fijn dat we zo makkelijk content kunnen maken, delen en consumeren, maar daarmee is het ook makkelijker om de fout in te gaan. Het aantal rechtszaken over inbreuken op auteursrecht en ongewenste publicaties groeit enorm. Maar het is te voorkomen. Daar gaat #contentrecht over.
column
Internet en social media
29 augustus 2019
Pierre Pieterse
2-3 minuten leestijd
‘Het lijkt me niet waarschijnlijk dat zo’n akelig iemand een groots bedrijf voor de lange termijn kan creëren. Ik geloof domweg niet dat de slechterik uiteindelijk aan het langste eind trekt.’ Aldus hedgefonds-miljardair Julian Robertson die na het lezen van Steve Jobs, de biografie zijn aandelen Apple verkocht.
interview
Internet en social media
17 juli 2019
Paul Groothengel
5-7 minuten leestijd
Organisaties zijn erg actief op sociale media. Met vaak erg weinig effect omdat ze alleen maar zenden en niet terugpraten als volgers reageren. Wat te doen? Je moet onder andere weten op welke socials je doelgroep zit, en hoe algoritmes werken, stelt consultant sociale media Elja Daae in haar boek Super social. En altijd reageren op je volgers.
column
Communicatie en media
16 juli 2019
Patrick Davidson
3-4 minuten leestijd
Voor het vijfde jaar op rij vroegen we schrijver en spreker Patrick Davidson om voor onze lezers een selectie te maken van vijf boeken die hij aanraadt om te lezen deze zomer.
interview
Internet en social media
12 juli 2019
Peter Spijker
4-6 minuten leestijd
In Blok voor blok gaat auteur Stephen Williams in op de grote impact van blockchain op vrijwel alle aspecten van onze samenleving. Blockchain is in de kern een digitaal grootboek dat gegevens onveranderbaar vastlegt. Met blockchain kun je geld verdienen, maar Williams meent dat de software ook kan worden ingezet om stateloze vluchtelingen en andere mensen zonder geldige identiteit een wettig identiteitsbewijs te geven, de macht van tussenpersonen bij transacties weg te nemen en de besluitvorming in organisaties te democratiseren.
recensie
Internet en social media
9 juli 2019
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
In haar derde boek Super social legt Socialemediapionier en -trainer Elja Daae uit hoe je in deze tijd effect bereikt met sociale media.
recensie
Internet en social media
8 juli 2019
Elly Stroo Cloeck
3-4 minuten leestijd
Bitcoins ken je natuurlijk, maar EvanCoins? Dat is een cryptomunt waarmee je een uur tijd van consultant Evan Prodomou koopt. Initieel uitgegeven door Evan voor $15, nu zijn normale uurtarief waard.
preview
Internet en social media
26 juni 2019
Corinne Keijzer
3-4 minuten leestijd
De LinkedIn bedrijfspagina is voor steeds meer bedrijven een mooi podium om zich als organisatie te profileren maar ook als werkgever. Daarom schreef Corinne Keijzer het boek LinkedIn voor Bedrijven. Een preview.
nieuws
Internet en social media
19 juni 2019
Bertrand Weegenaar
3-4 minuten leestijd
Zonder dat we het misschien bewust gemerkt hebben, is er de afgelopen 15 jaar een breed zichtbaar beroep gekomen. Een beroep dat gekoppeld is aan macht en invloed: de coder. De programmeur, de data scientist, de hacker, de game-developer en frontend designer. In De Coders belicht Clive Thompson deze nieuwe groep ‘heersers’.
recensie
Internet en social media
16 mei 2019
Peter Streefkerk
5-7 minuten leestijd
Nee, de titel nodigt niet direct uit tot lezen en al helemaal niet tot onthouden. Laat staan dat je even tegen andere mensen zegt dat je zo’n interessant boekje hebt gelezen. Toch is het boekje ‘Kleine filosofie van de digitale onthouding’ van auteur Hans Schnitzler zeer lezenswaardig.
recensie
Internet en social media
14 mei 2019
Niels van Gorp
1-2 minuten leestijd
Artificial Stupidity; een zeer pakkende titel waardoor ik direct geneigd was het boek te gaan lezen. DeSmet heeft een mooi document afgeleverd dat tekenend is voor de dilemma’s van deze tijd.
column
Internet en social media
14 mei 2019
Pierre Pieterse
2-3 minuten leestijd
Alles transactie van het INNOPAY-trio Shikko Nijland, Chiel Liezenberg en Douwe Lycklama mag zich dit hele jaar Managementboek van het Jaar noemen. Zonder meer een verdienstelijke winnaar.
interview
Algemeen management
13 mei 2019
Hans van der Klis
8-12 minuten leestijd
Alles transactie van Chiel Liezenberg, Douwe Lycklama en Shikko Nijland is uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2019. Dat maakte de voorzitter van de jury Pierre Spaninks op 18 april bekend tijdens het zestiende Managementboekengala in The Boat House in Rotterdam.
preview
Internet en social media
9 mei 2019
Elja Daae
2-3 minuten leestijd
Als bedrijf kun je niet meer om sociale media heen. De reden is simpel: de aandacht van je klant zit er. Maar hoe bereik je ze? En wat gaat er mis? Auteur Elja Daae schreef een boek dat uitlegt hoe het beter kan.
recensie
Internet en social media
30 april 2019
Désirée Wassing-Boerema
2-3 minuten leestijd
In LinkedIn Sales Navigator word van je van A tot Z meegenomen hoe je de gelijknamige online tool in kan zetten om in contact te komen met jouw potentiële klant, daarmee relaties op kan bouwen om er vervolgens klanten uit te halen.
nieuws
Internet en social media
19 april 2019
Hans van der Klis
3-4 minuten leestijd
Alles transactie van Chiel Liezenberg, Douwe Lycklama en Shikko Nijland is uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2019. Dat maakte de voorzitter van de jury Pierre Spaninks gisteren bekend tijdens het zestiende Managementboekengala in The Boat House in Rotterdam.