OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Internet en social media
Hier vindt u artikelen rond boeken over bijvoorbeeld Instagram en LinkedIn, maar ook over online thuiswerk. Voor iedere professional die meer wil weten over deze onderwerpen.
Pagina 6 van 578 resultaten
nieuws
Algemeen management
13 januari 2021
Pierre Pieterse
2-3 minuten leestijd
Zojuist de is de januari editie van Management Summaries verschenen. Met de volgende vier samenvattingen: De Vanzelforganisatie van Simon van der Veer, Duurzaam kapitalisme van Willem Schramade, Bouw een succesvolle online marktplaats van de auteurs Wout Withagen & Joost Gielen, ten slotte Extreem eigenaarschap van ‘ervaringsdeskundigen’ (navy seals!) Jocko Willink en Leif Babin.
recensie
Internet en social media
12 januari 2021
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Voor iemand die zelden thrillers leest was ik opvallend snel gegrepen door het verhaal van Steven Van Belleghem - bekend van managementboeken als When digital becomes human - in Eternal. Bij hoofdstuk 2 om precies te zijn.
interview
Internet en social media
16 december 2020
Peter Spijker
4-6 minuten leestijd
Wout Withagen en Joost Gielen laten in Bouw een succesvolle online marktplaats zien wat er allemaal komt kijken bij het ontwikkelen en bouwen van je eigen online marketplace. De auteurs putten in hun boek mede uit de ervaringen die ze opdeden bij het ontwerpen en realiseren van Werkspot. Een belangrijke succesvoorwaarde voor een online marktplaats is dat de drie betrokken partijen er alle drie profijt van hebben. Naast de vragers en aanbieders dient ook het platform zelf er iets aan over te houden. Op die manier ontstaat een win-win-win situatie
recensie
Internet en social media
11 december 2020
Peter de Roode
4-5 minuten leestijd
Wat een heerlijk boekje: Ik weet je wachtwoord van Daniel Verlaan leest als een trein en is nog zeer leerzaam ook. We beveiligen ons huis en auto met sloten, maar onze PC staat wagenwijd open. Een pijnlijke confrontatie, maar we kunnen er iets aan doen.
column
Internet en social media
7 december 2020
Bertrand Weegenaar
3-5 minuten leestijd
Zijn de Russen nog steeds in een oorlog verwikkeld met Amerika? Is de Koude Oorlog eigenlijk nooit beëindigd, maar overgegaan in een cyber oorlog? Beide vragen mochten al na het lezen van Het is oorlog maar niemand die het ziet van Huib Modderkolk met een dik JA beantwoord worden.
=
preview
Internet en social media
16 november 2020
Rens van der Vorst
3-4 minuten leestijd
We leven in een wereld vol digitale technologie. Selfies. Big data. Sociale media. Emoji. Netflix. Slimme barbies. Bitcoin. Biotechnologie. Insta-waardig. Algoritmes. Spotify. Smartphones. Dickpics. Robots. En dat is slechts een niet geheel willekeurige selectie. En dat roept vragen op.
recensie
Internet en social media
10 november 2020
Rick Lindeman
1-2 minuten leestijd
Waarom je altijd wilt winnen van je navigatiesysteem belooft antwoord op vragen als: Waarom zitten er alleen maar lelijke mannen op Tinder? Waarom wil je winnen van je navigatiesysteem? Waarom lijken je selfies niet op jou? - Rick Lindeman las het boek voor Managementboek.nl
nieuws
Internet en social media
29 oktober 2020
Bertrand Weegenaar
3-4 minuten leestijd
De uitslag van de Amerikaanse verkiezingen 2020 staat voor de deur. De uitslag zal naast het tellen van de stemmen die beginnen op 3 november nog even op zich laten wachten. De huidige president Donald Trump lijkt zich niet direct neer te leggen bij een eventuele nederlaag op de dag van de verkiezingen. De verkiezingen worden in Amerika niet bepaald door wat er op de verkiezingsdag gekozen wordt, maar in de maanden durende aanloop van die dag.
column
Internet en social media
14 oktober 2020
Koos de Wilt
4-6 minuten leestijd
Booking, Catawiki, Werkspot, Thuisbezorgd, SnappCar, Marktplaats.nl. Zo’n tweehonderd ondernemers hebben het in Nederland voor elkaar gekregen om lokaal, landelijk en soms zelfs wereldwijd een digitale marktplaats van de grond te tillen. Ook de schrijvers van het boek Bouw een succesvolle online marktplaats deden het.
recensie
Internet en social media
31 augustus 2020
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Zoals de drummer het ritme aangeeft in een band, zo geeft Martijn Arets al jaren constant de ontwikkelingen in de platformeconomie aan. Beiden zijn essentieel voor de samenwerking tussen de overige bandleden.
preview
Internet en social media
25 augustus 2020
Andrew Dasselaar
4-6 minuten leestijd
Als het gaat om computerbeveiliging, ligt de nadruk vaak op spullen en software, maar te weinig op social engineers: hackers die zich specialiseren in het proberen te ‘kraken' van de sterkste én zwakste schakel in je bedrijf: je medewerkers.
recensie
Internet en social media
21 augustus 2020
Henny Portman
5-7 minuten leestijd
Martijn Arets, platformoptimist, -realist en -criticus biedt met zijn boek Platformrevolutie - Van amazon tot Zalando, de impact van platformen op hoe wij werken, een masterclass platformeconomie aan de hand van voorbeelden van 135 verschillende platformen.
recensie
Internet en social media
30 juli 2020
Sjors van Leeuwen
3-5 minuten leestijd
De wereld wordt de laatste jaren flink opgeschud door succesvolle platformbedrijven als Amazon, Airbnb, Uber en Booking.com. Gevolgd door een grote stroom van bekende en minder bekende platforminitiatieven in bedrijfsleven en publieke sector.
interview
Internet en social media
10 juli 2020
Pierre Spaninks
6-8 minuten leestijd
Martijn Arets is ondernemer en internationaal platformexpert. In Platformrevolutie onderzoekt hij de ontwikkelingen en de stakeholders, legt hij de dilemma’s bloot en ontwikkelt hij een visie op de toekomst. Managers en bestuurders raadt hij aan om na te gaan of en op welke manier platformtechnologie kan bijdragen aan de doelstellingen en de waarden van hun organisatie.
interview
Algemeen management
12 juni 2020
Hans van der Klis
14-20 minuten leestijd
Zijn naam als de winnende auteur was nog maar nauwelijks gevallen, of Jo Caudron liet digitaal vuurwerk ontsteken, terwijl zijn echtgenote thuis met een fles champagne de trap kwam opstormen. De uitreiking van het Managementboek van het Jaar 2020, op het online platform Zoom, werd door de coronacrisis een gedenkwaardige aangelegenheid, met een geheel eigen dynamiek
recensie
Communicatie en media
8 juni 2020
Peter Streefkerk
4-6 minuten leestijd
‘Onder druk wordt alles vloeibaar’ was wel heel erg van toepassing op de snelheid waarmee videoconferencing de laatste drie maanden zijn grote doorbraak beleefde. Bleef deze techniek tot voor kort beperkt tot bedrijven en organisaties met veel verschillende locaties of locaties in het buitenland en dan nog vaak alleen conference calls zonder beeld. Onder druk van het Corona-virus was het door het gedwongen thuiswerken ineens business as usual voor veel kantoormedewerkers om een videoconference call te hebben.
column
Internet en social media
5 juni 2020
Bert Thiel
3-4 minuten leestijd
Elke keer als ik Huib Modderkolk, schrijver van Het is oorlog maar niemand die het ziet, ergens voorbij zie komen, lijkt hij zich verder te verstrikken in zijn eigen netten.
recensie
Internet en social media
22 mei 2020
Elly Stroo Cloeck
6-8 minuten leestijd
Cyber-risico's, sja hoe belangrijk is dat eigenlijk? Voor ons kleine landje, en voor ons zelf. Je leest wel eens wat, over hackers, over China die de kennis van ASML steelt, over afluisterpraktijken. Maar dat raakt ons niet. Toch? Na het lezen van dit boek denk je daar wel anders over. En dat is nodig, want er zijn maar weinig mensen die de dreiging ervan echt begrijpen.
recensie
Internet en social media
15 mei 2020
Mylene Bouwman
3-5 minuten leestijd
Hoe zet je social media op de juiste manier in? Welk kanaal past het best bij je bedrijf? En hoe zorg je ervoor dat het niet alleen tijd kost, maar ook het gewenste resultaat oplevert? Kortom: wat zijn de ins en outs van social media, social selling en social business op dit moment?
nieuws
Algemeen management
20 april 2020
Hans van der Klis
4-5 minuten leestijd
Zijn naam als de winnende auteur was nog maar nauwelijks gevallen, of Jo Caudron liet digitaal vuurwerk ontsteken, terwijl zijn echtgenote thuis met een fles champagne de trap kwam opstormen. De uitreiking van het Managementboek van het Jaar 2020, op het online platform Zoom, werd door de coronacrisis een gedenkwaardige aangelegenheid, met een geheel eigen dynamiek.