OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Internet en social media
Hier vindt u artikelen rond boeken over bijvoorbeeld Instagram en LinkedIn, maar ook over online thuiswerk. Voor iedere professional die meer wil weten over deze onderwerpen.
Pagina 4 van 578 resultaten
recensie
Internet en social media
15 augustus 2022
Jan Hoogstra
5-7 minuten leestijd
Internetcriminaliteit is een hot item. De vraag tegenwoordig is niet meer of je gehackt wordt, maar wanneer. Technische maatregelen kunnen we in overvloed nemen, maar die zijn niet voldoende. Het probleem zit vaak tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel, oftewel wij als gebruikers.
preview
Internet en social media
10 augustus 2022
Stijn de Wilde
3-4 minuten leestijd
82% van cyberaanvallen is gericht op de mens. 95% van alle cyberincidenten wordt veroorzaakt door de mens. En 100% van alle organisaties is een potentieel doelwit. Daarom schreef Stijn de Wilde zijn boek ‘Wij zijn de zwakste schakel’. In zijn preview vertelt hij erover.
recensie
Internet en social media
2 juni 2022
Ina Boer
3-4 minuten leestijd
Als coach van auteurs van managementboeken adviseer ik mijn klanten om aan de slag te gaan met het maken van filmpjes. Door video gaan mensen jou als persoon zien en vergroot je je herkenbaarheid en je know-like-trustfactor. Daarom las ik Professionele video’s maken met je smartphone.
recensie
Internet en social media
30 mei 2022
Froukje Schaaf
2-3 minuten leestijd
Heb je zelf een website gemaakt en nu denk je: ik moet ook iets met SEO doen, maar hoe werkt dat eigenlijk? Dan is dit boek iets voor jou! De makers van Yoast, een tool voor SEO optimalisatie van Wordpress-websites, hebben een boek geschreven waarin ze de lezer stap voor stap meenemen in de wereld van SEO en de functionaliteiten van de plugin Yoast.
recensie
Internet en social media
31 maart 2022
Fred Rutgers
1-2 minuten leestijd
Nog nooit heeft het lezen van een boek mij zo snel geld opgeleverd. ‘Professionele video’s maken met je smartphone’ van Geertje Algera heeft voor mij maar liefst twee doorbraken tot stand gebracht.
recensie
Communicatie en media
28 maart 2022
Christel Deckers
2-3 minuten leestijd
Zo’n tien jaar gelden werd de eerste podcast gemaakt. Daarna verdween het weer een beetje naar de achtergrond. In coronatijd kwam de behoefte aan podcasts echter opnieuw op. Iedere zichzelf respecterende journalist ging ook podcasts maken en elke krant heeft inmiddels ook zijn eigen podcast.
Interview
Internet en social media
23 maart 2022
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Yoast SEO is een heel populaire plugin waardoor sites beter gevonden worden. Het Nederlandse bedrijf is opgericht door Joost de Valk, die het onlangs verkocht aan het Amerikaanse Newfold. Samen met De Valk en Marieke van de Rakt schreven Fleur Heesen en Maartje van Erp het boek ‘Zo werkt Yoast SEO’.
recensie
Internet en social media
17 maart 2022
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Heerlijk verfrissend! En een tikkeltje rebels. Dat ook, heel fijn. De nieuwe blik op hoe je in beeld kunt blijven bij klanten die Aartjan van Erkel beschrijft in ‘Nummer 1’ is de ideale manier om jezelf te onderscheiden.
recensie
Internet en social media
2 maart 2022
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
Weinig zo belangrijk voor een gezond bedrijf als effectieve marketing. Aartjan van Erkel helpt je graag nummer 1 te worden in jouw markt. Omdat er maar een nummer 1 kan zijn, is dit natuurlijk niet voor iedereen haalbaar. Maar met zijn tips kunnen we allemaal in ieder geval een eind komen.
recensie
Communicatie en media
1 maart 2022
Ineke Peters
2-3 minuten leestijd
Voor podcastmakers in spe, maar zeker ook voor ervaren podcastmakers is er nu ‘Zelf een podcast maken’ van de Vlaamse audioroutiniers én docenten Eva Moeraert en Pieter Blomme. Zij wilden een Nederlandstalig handboek schrijven over podcasten. Daarin zijn ze met vlag en wimpel geslaagd. Dit is een praktische gids die degene die een podcast maakt altijd bij de hand zou moeten hebben.
nieuws
Internet en social media
24 februari 2022
Jeroen Ansink
4-5 minuten leestijd
Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? ‘Onze man in de VS’ Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
recensie
Internet en social media
21 februari 2022
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Aartjan van Erkel, de man die iedere dag mailt. En in een labjas het podium opkomt om te spreken over copywriting. Een ondernemer die je niet zomaar vergeet. En dat is een van de belangrijkste redenen om zijn nieuwste boek 'Nummer 1' te lezen.
Interview
Internet en social media
14 februari 2022
Bas Hakker
5-8 minuten leestijd
Aartjan van Erkel schreef met 'Nummer 1' een boek over hoe je als ondernemer kan uitgroeien tot de grootste held in jouw sector. De oplossing ontdekte hij zelf toen zijn marketingmachine stuk raakte; minder teachen en meer entertainen.
nieuws
Internet en social media
10 februari 2022
Marjan Maandag
3-5 minuten leestijd
Bij Managementboek lezen we meer dan alleen managementboeken, en we delen graag wat we lezen. In deze aflevering van MEER Moois vertellen Managementboekcollega’s Karin, Liza, Fred en Marjan welk boek hen pakte.
recensie
Communicatie en media
31 januari 2022
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
De luisteraars van podcasts verdienen het dat wij ons best doen hen het beste te bieden. Hoe we dit kunnen doen, laten Evan Moeraert en Pieter Blomme zien in hun boek ‘Zelf een podcast maken’.
preview
Internet en social media
25 januari 2022
Aartjan van Erkel
3-4 minuten leestijd
Een manier om meer naamsbekendheid te krijgen, is tips geven in je marketing. Daarom delen veel ondernemers gratis hun kennis op internet. Maar wacht eens. Wie verdienen er nou meer: teachers, of entertainers? Dus je lerares Duits van vroeger of Beyoncé? Entertainers zijn populairder, en ze hebben een hogere status. Dat weet je allang. Maar waarom gebruik je het dan niet in je marketing?
Interview
Internet en social media
29 november 2021
Jeroen Ansink
4-6 minuten leestijd
Email maakt mensen dommer, improductiever en ongelukkiger, schrijft de Amerikaanse computerwetenschapper Cal Newport in Bevrijd!. Hij pleit in zijn boek voor een volledig nieuwe manier van samenwerken om de tirannie van de inbox te doorbreken. ‘Emailloze vrijdagen zijn een lapmiddel.’
recensie
Internet en social media
23 november 2021
Wardy Poelstra
3-5 minuten leestijd
Een kijkje achter de schermen van een succesvol bedrijf is altijd leuk. Zeker als het gaat om een start-up van Nederlandse bodem die inmiddels miljarden waard is. We hebben het over betalingsverwerker Mollie; oud-directeur Remco Boer vertelt in Via Mollie openhartig over de jaren dat hij er werkte, van 2014 tot 2019.
preview
Internet en social media
26 oktober 2021
Heleen Buldeo Rai
3-4 minuten leestijd
E-commerce zit al jaren in de lift, maar de COVID-19 crisis gaf online shoppen een extra boost. Nog nooit was het belang van webwinkels zo duidelijk, ook voor de traditionele handel en kleine ondernemingen.
interview
Internet en social media
19 oktober 2021
5-8 minuten leestijd
Remco Boer was van 2015-2019 directeur bij Mollie, het bedrijf in 2004 opgericht door Adriaan Mol dat online betalen faciliteert met de focus op webshops. In zijn boek Via Mollie beschrijft Boer de harde spurt van start naar internationale speler.