OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
					1
			
Inkoop en logistiek
																	Hier vindt u artikelen rond boeken over inkoopmanagement. Van contract tot supply chain & van distributie tot voorraadbeheer. Alles voor Inkopers en logistiek professionals. 
															
							
							
							Pagina 4 van 							66 resultaten
						recensie
							Inkoop en logistiek
			
			28 februari 2005
				Michael Geerdink
									4-5 minuten leestijd
							Als afnemer van complexe producten en diensten hebben we te maken met ingewikkelde voortbrengingsketens. Neem bijvoorbeeld alle instanties die zich met u bezighouden wanneer u - als gevolg van een verkeersongeval - in uw auto bekneld raakt.
		achtergrond
							
					Inkoop en logistiek
			
			26 januari 2004
				Gerben Esmeijer
									9-13 minuten leestijd
							recensie
							Inkoop en logistiek
			
			4 januari 2004
				Remko van der Honing
									1-2 minuten leestijd
							De belangstelling voor inkoop houdt ongeveer gelijke tred met de stijging van het inkoopaandeel (percentage van de omzet dat wordt ingekocht) in veel organisaties. Steeds vaker beseffen organisaties dat besparingen op inkoop een rechtstreekse en grote invloed hebben op het bedrijfsresultaat. Inkoop ontwikkelt zich van een administratieve functie (bestellen en bewaken) naar een strategische bedrijfsfunctie. Ook binnen opleidingen krijgt inkoop meer aandacht, zowel op HBO als academisch niveau. Albronda en Gelderman beogen met hun boek 'Professioneel inkopen' (als tegenhanger van het onprofessioneel inkopen dat in de praktijk veelvuldig wordt aangetroffen) kennis, vaardigheden en beroepshoudingen aan te reiken aan eenieder die zich met inkoop bezighoudt.
		achtergrond
							
					Inkoop en logistiek
			
			2 juni 2003
				Walther Ploos van Amstel
									7-10 minuten leestijd
							recensie
							Inkoop en logistiek
			
			3 november 1999
				Jan Grijpink
									4-5 minuten leestijd
							Een organisatie kan zich tegenwoordig nauwelijks meer handhaven zonder zich te specialiseren. Door neventaken aan andere organisaties toe te vertrouwen kan een organisatie zich beter op de eigen kerntaak concentreren.
		recensie
							Inkoop en logistiek
			
			8 juni 1999
				Frank Huele
							Wie niet helemaal vertrouwd is met de wereld van logistiek en een leuk boek zoekt om zijn inzichten in het logistiek denken te vergroten, heeft aan 'Customer Centered Supply Chain Management' zeker een aardig boek. De schrijftrant is verhalend, erg Amerikaans en met veel voorbeelden van situaties die je in de dagelijkse praktijk van het bedrijfsleven tegenkomt. Daardoor wordt het boek herkenbaar en nodigt het uit om op reis te gaan, de reis van continu zoeken naar mogelijkheden om de logistieke keten te optimaliseren. Deze stijl is een welkome afwisseling in de lange reeks van boeken over logistiek die nogal docerend en theoretisch van aard zijn. Het mechanische, deterministische, analytische, modelmatige denken, dat zo kenmerkend is voor de logistieke wereld, wordt in dit boek op een prettige manier verweven met een interviewstijl en het ophalen van herinneringen aan ontmoetingen met vakgenoten, waardoor het boek een menselijke toon krijgt.