OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Coaching en trainen

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Coaching en trainen

    Hier vindt u artikelen rond boeken over coachmethoden en -vaardigheden. Van eigenaarschap en Lingsma tot groeimindset. Alles voor (leiderschaps)coaches en (management)trainers.
    Pagina 20 van 744 resultaten
    recensie
    Coaching en trainen
    21 december 2017
    José Otte
    recensie
    Algemeen management
    18 december 2017
    Han van der Pool
    2-3 minuten leestijd
    Een veilige werkomgeving is belangrijk voor de ontwikkeling van innovatieve en responsieve medewerkers. De moed om te vertrouwen van Marjan Haselhoff kan helpen zo’n omgeving te creëren.
    column
    Algemeen management
    30 november 2017
    Marjan Haselhoff
    4-6 minuten leestijd
    Weinig leiders hebben de moed om vertrouwen te geven en door te zetten als het lastig wordt. Terwijl iedereen vertrouwen wil! Mijn ervaring is dat leiders wel weten dat vertrouwen geven heel belangrijk is. Alleen weten ze niet goed wat te doen als vertrouwen beschaamd wordt.
    preview
    Coaching en trainen
    20 november 2017
    Margreet Steenbrink
    3-4 minuten leestijd
    Coaching werkt! is een informatief en toegankelijk boek en is gebaseerd op onze jarenlange coachervaring, onderzoek en talloze praktische voorbeelden uit de praktijk. Ook hebben vele experts uit het veld een bijdrage geleverd. Een preview.
    recensie
    Coaching en trainen
    17 november 2017
    Han van der Pool
    2-3 minuten leestijd
    Optimisten hebben de toekomst is een bekend gezegde. Optimisme, hoop, veranderkracht en zelfvertrouwen zijn de vier bouwstenen van het ‘psychologisch werkkapitaal'.
    recensie
    Coaching en trainen
    15 november 2017
    Peter de Roode
    3-5 minuten leestijd
    De dialoog wordt gezien als een van de middelen om overtuigingen van een team te onderzoeken. Een dialoog waarin vragen stellen belangrijker is dan antwoorden geven en eigen meningen en oordelen naar de achtergrond worden verplaatst. We kennen deze boodschap. Maar hoe pak je dat aan? Antwoord: met behulp van de Socratische dialoog.
    recensie
    Algemeen management
    15 november 2017
    Jantine van der Ploeg
    2-3 minuten leestijd
    Iedereen kent ze wel. Thema's die steeds weer terugkeren op de agenda. Wat je ook doet, het lukt je niet om het echt te veranderen. Met Ongeschreven regels krijg je handvatten om het anders en effectief aan te pakken.
    preview
    Coaching en trainen
    14 november 2017
    Matthijs Steeneveld
    3-4 minuten leestijd
    We leven in een drukke maatschappij: meer mensen dan ooit hebben burn-out en psychische klachten zijn één van de belangrijkste redenen voor ziekteverzuim, los van het persoonlijk leed. Vaak bekijken we deze klachten vanuit een negatieve bril: er is wat mis.
    recensie
    Coaching en trainen
    3 november 2017
    Sippy van Akker
    3-4 minuten leestijd
    Steeds meer mensen hebben last van een hoge werkdruk, een groot deel van hen valt langdurig uit door stress- en burn-out. Dit leidt tot hoge kosten voor de samenleving en voor de werknemers zelf.
    recensie
    Algemeen management
    1 november 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    De tips die Figee en Van Rijn geven in hun boek Ongeschreven regels zijn niet alleen voor leidinggevenden en teamcoaches zeer bruikbaar, maar zeker ook voor de teamleden zelf.
    column
    Algemeen management
    31 oktober 2017
    Marjan Haselhoff
    5-7 minuten leestijd
    Hoe zou het zijn als de werknemers elkaar continu beoordelen en bepalen wie er promotie en salarisverhoging verdient?
    preview
    Coaching en trainen
    30 oktober 2017
    Pieter van der Haak
    2-3 minuten leestijd
    Ken je het gevoel dat je een goed gesprek met iemand hebt gevoerd? En hoe vaak komt dat nog voor? Is daar vandaag de dag nog wel tijd voor? Of regelen we het wel per mail, Whatsapp of een ‘DM'op Facebook? Natuurlijk heel handig, maar om mensen verder te helpen, te inspireren of te laten reflecteren is meer nodig dan even zo'n kort berichtje. Dan is er een écht gesprek nodig.
    recensie
    Coaching en trainen
    25 oktober 2017
    Marjolein Boeren-Hermans
    3-4 minuten leestijd
    Burn-out heeft inmiddels de twijfelachtige eer een van de meest voorkomende beroepsziektes van Nederland te zijn. Sinds de afgelopen 20 jaar zijn er talloze boeken, interventies, richtlijnen en protocollen over geschreven.
    interview
    Algemeen management
    19 oktober 2017
    Peter Spijker
    4-6 minuten leestijd
    Hoe neem je als leidinggevende afscheid van de meer klassieke, controlerende manier van leidinggeven en maak je de overstap naar coachend leidinggeven gebaseerd op het geven van vertrouwen? Om dat te bereiken, moet je eerst inzicht krijgen in je eigen gedrag en functioneren, stelt Marjan Haselhoff in De moed om te vertrouwen. Want je kunt alleen vertrouwen geven als je vertrouwen hebt in jezelf en je valkuilen en angsten accepteert. Deze acceptatie geeft je de kracht en rust om de teugels te laten vieren en een coachende leider te worden.
    recensie
    Coaching en trainen
    12 oktober 2017
    Margreet Noordanus
    2-3 minuten leestijd
    Vorig jaar was de scheurkalender een primeur in mijn huis, nu bijna een jaar later kan ik zeggen dat de scheurkalender een vaste plek heeft en dat het een dagelijks ritueel geworden is om de vorige dag af te scheuren, daarvan de achterzijde te lezen en vervolgens de tekst van de dag te lezen. Bijzonder trouwens hoe snel de kalender onderdeel ging uitmaken van de dagelijkse routine!
    preview
    Algemeen management
    21 september 2017
    Annemieke Figee
    2-3 minuten leestijd
    De samenwerking binnen teams wordt steeds belangrijker om als organisatie succesvol te zijn. Teams en de teamleden gebruiken nog niet de helft van hun potentieel om écht succesvol samen te werken, veel teams lopen zelfs vast in hun samenwerking.
    recensie
    Algemeen management
    11 september 2017
    Jeroen Ansink
    3-4 minuten leestijd
    In De one minute mentor neemt leiderschapsdeskundige Ken Blanchard een drijvende kracht achter zijn eigen persoonlijke groei onder de loep: het mentorschap. Het boekje formaliseert wat veel mensen waarschijnlijk intuïtief al aanvoelen.
    column
    Algemeen management
    8 september 2017
    Marjan Haselhoff
    4-6 minuten leestijd
    Het is een mooi uitgangspunt als organisaties hun klanten op nummer 1 zetten. Moet dat inderdaad de eerste focus zijn? Laatst hoorde ik bij een bedrijf dat hun filosofie is dat hun medewerkers op nummer 1 staan.
    interview
    Coaching en trainen
    6 september 2017
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Elke organisatie zou een formeel mentoringprogramma moeten hebben, stelt de Amerikaanse leiderschapsdeskundige Ken Blanchard in De One Minute Mentor. Dergelijke relaties hoeven niet veel tijd te kosten, en leiden bijna altijd tot een win-win-situatie. ‘Managers die tevens mentor zijn hebben een zes keer grotere kans om promotie te maken.’
    recensie
    Coaching en trainen
    6 september 2017
    Marjolein Boeren-Hermans
    2-3 minuten leestijd
    'De ultieme gids voor het realiseren van ijzersterke mentorrelaties' staat er op de achterkant van het boekje ' De One Minute Mentor' van Ken Blanchard en Claire D'iaz-Ortiz. Daarmee scheppen ze hoge verwachtingen.

      Personen

        Trefwoorden