OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Algemeen management

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Algemeen management

    Hier vindt u artikelen rond boeken over managementvaardigheden. Van teamrollen van Belbin tot gespreksvoering en Quinn. Kortom alles voor managers en leidinggevenden.
    Pagina 46 van 3.284 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    24 maart 2020
    Peter Spijker
    1-2 minuten leestijd
    Nieuwe technologieën, wetswijzigingen en maatschappelijke en economische veranderingen hebben belangrijke gevolgen voor professionals en organisaties. Zij moeten wendbaar zijn om nu en in de toekomst hun toegevoegde waarde te behouden. Vanuit wendbaarheid kun je anticiperen op nieuwe ontwikkelingen zoals de veranderende klantvraag en daar passend op reageren, schrijft Natascha Wijnen in Wendkracht.
    interview
    Algemeen management
    20 maart 2020
    Ronald Buitenhuis
    4-6 minuten leestijd
    Vergelijk het met het verkeer. Iedereen wordt geacht de verkeersregels te kennen. Toch is niet elke chauffeur een goede bestuurder. Zo is het ook met governance codes, schrijft Herman Daems (onder andere voorzitter van BNP Paribas Fortis) in zijn boek Geheimen van de bestuurskamer. Voldoen aan codes wil niet zeggen dat bestuurders het goede gedrag vertonen. ‘We zullen komend decennium een gedaanteverwisseling in besturen gaan zien.’
    nieuws
    Algemeen management
    19 maart 2020
    Hans van der Klis
    1-2 minuten leestijd
    De manier waarop wij naar de wereld kijken is toe aan vernieuwing. Sinds 2007, het jaar dat volgens Thomas Friedman duidelijk werd dat de nieuwe technologieën zich exponentieel ontwikkelen, hebben we te maken met grote onrust. De technologie ontwikkelt zich veel sneller dan wij kunnen begrijpen.
    interview
    Algemeen management
    17 maart 2020
    Peter Spijker
    4-6 minuten leestijd
    Zelfs in deze tijd van zelforganiserende teams en agile werken zijn veel managers nog altijd besmet met het controlevirus. Ze controleren actief of medewerkers hun taken naar behoren uitvoeren en strooien onbedoeld voortdurend zand in de machine. Deze top-down managementstijl, gebaseerd op wantrouwen en angst, kenmerkt het Anglo-Amerikaans denken. Een denkwijze die volledig is achterhaald, zo stelt Bart Stofberg in Vertrouwen. De huidige markt vraagt om snelle en wendbare bedrijven die hun medewerkers volop vertrouwen en alle vrijheid geven om zelfstandig te opereren.
    recensie
    Algemeen management
    12 maart 2020
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Een organisatie waar de energie vanaf spat, bevlogen medewerkers en goede ideeën die voor innovatieve producten en diensten zorgen. Utopie? Niet in Arjen Banachs overtuiging. In Organisatievibe beschrijft hij de principes voor een toekomstbestendige organisatie met een vibe.
    recensie
    Algemeen management
    11 maart 2020
    Anke Tijtsma
    2-3 minuten leestijd
    Kun je een beetje in iets geloven? Een prachtige vraag. En zo staan er nog meer mooie vragen in dit boek waarin de lezer meereist met antropoloog Jitske Kramer naar Togo. We stappen in de wereld van de voodoo van voodoo-priester Messanh.
    preview
    Algemeen management
    9 maart 2020
    Carolien de Monchy
    3-4 minuten leestijd
    In Maatschappelijk verantwoord besturen vertellen door de wol geverfde bestuurders, toezichthouders, bestuurssecretarissen en bestuursadviseurs over hun praktijkervaringen met het besturen van hun organisatie. Een preview.
    interview
    Algemeen management
    7 maart 2020
    Peter Spijker
    4-6 minuten leestijd
    Veel bedrijven die op het moment een hoofdrol vervullen in de huidige netwerkeconomie en vooroplopen in verandering zijn in de laatste decennia opgericht.
    recensie
    Algemeen management
    6 maart 2020
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    Een reputatie is dat wat de wereld van een persoon of organisatie vindt; het beeld dat men heeft. Wanneer een reputatie eenmaal gevestigd is, is het lastig om dat beeld te keren of te buigen. Maar het kán wel. Hoe? Frank Peters doet het uit de doeken in Reputatiemanagement voor iedereen.
    recensie
    Algemeen management
    5 maart 2020
    Frank van Kuijck
    3-4 minuten leestijd
    Sla eens een krant open of volg eens een actualiteitenrubriek. De kans is dan groot dat u wordt overladen met de meest gruwelijke of negatieve zaken die er die dag of die week hebben plaatsgevonden. Zelden is er ruimte voor positief nieuws. En dat terwijl er natuurlijk veel zaken goed gaan in uw dag dagelijkse leven.
    recensie
    Algemeen management
    4 maart 2020
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    De onbevreesde organisatie van Amy Edmonson gaat over psychologische (on)veiligheid. Edmonson toont op treffende wijze aan dat medewerkers niet alleen meer betrokken zijn in organisaties waarin geen sprake is van angst, maar dat ook de resultaten veel aansprekender zijn.
    recensie
    Algemeen management
    4 maart 2020
    Rick Lindeman
    1-3 minuten leestijd
    Toen Alexander de Grote de filosoof Diogenes tegenkwam, vroeg hij of Diogenes niet blij was om de keizer te ontmoeten. Diogenes, in een ton, zei alleen maar ‘Ga opzij, je staat in m'n zon'.
    recensie
    Algemeen management
    3 maart 2020
    Frank van Kuijck
    3-4 minuten leestijd
    De enige constante in de hedendaagse wereld is dat er verandering is en zal blijven. De verwachting is ook dat veranderingen exponentieel zullen toenemen. Technologische ontwikkelingen gaan snel.
    preview
    Algemeen management
    28 februari 2020
    Ina Ahuis
    3-4 minuten leestijd
    Om te kunnen veranderen en innoveren in het werk komt er steeds meer aandacht voor wat er tussen mensen gebeurt. Termen als relationele intelligentie, relational change, relational leadership zijn niet nieuw maar krijgen opnieuw betekenis in de huidige tijd.
    recensie
    Algemeen management
    27 februari 2020
    Freija van Duijne
    3-4 minuten leestijd
    Douglas Rushkoff is een terugkerende gast in de VPRO documentaire reeks Tegenlicht. Een geoefende denker en kritisch geluid in de duiding van de digitaliseringsrevolutie.
    column
    Algemeen management
    24 februari 2020
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    Toen ik de longlist onder ogen kreeg, was mijn eerste reactie ‘daar valt een degelijke shortlist uit te distilleren'. En ook bij nadere analyse blijft die conclusie fier overeind. Wat vinden we zoal op deze eerste schifting van het boekenjaar 2019?
    interview
    Algemeen management
    24 februari 2020
    Ronald Buitenhuis
    3-5 minuten leestijd
    Medewerkers hebben vaak goede innovatieve ideeën. Het topmanagement ziet in de snel veranderende wereld ook vaak de waarde van die ideeën van de werkvloer. Maar het is volgens innovatiepiraat Kim Spinder vaak middle management dat vernieuwing tegengaat.
    interview
    Algemeen management
    24 februari 2020
    Pierre Spaninks
    7-10 minuten leestijd
    Harm Klifman onderzocht hoe populaire managementboeken de lezer verleiden en overtuigen. Het repertoire van de klassieke retorica blijkt daarbij een belangrijke rol te spelen. Een gesprek over ethos, pathos en logos, met een antwoord op de vraag naar het ideale managementboek.
    recensie
    Algemeen management
    24 februari 2020
    Elly Stroo Cloeck
    3-5 minuten leestijd
    Wat hebben Lencioni, Marquet, Tuckman, Jung, Hill, Belbin, Offman, Leary, Kahneman, Thaler, Hewestone, Solomon Asch, Eberspächer, Sherif, Hackman, Milgram, Tyler, West, Obama, Frank de Boer, Robin van Galen, Marc Lammers, Anton Van Asch, Schippers, Tjepkema gemeen?
    interview
    Algemeen management
    21 februari 2020
    Bert Peene
    5-8 minuten leestijd
    Samen kunnen zoeken en leren is een van de belangrijkste succesfactoren voor de toekomstbestendigheid van organisaties geworden. Productiviteit wordt niet langer uitsluitend gedefinieerd in termen van gerealiseerd product maar als de uitkomst van een leerproces.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden