OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 891 van 19.445 resultaten
    recensie
    Economie
    27 juni 2008
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    De snelle opkomst van China en India als economische grootmachten zal de komende twintig jaren leiden tot grootscheepse verschuivingen in de mondiale machtsverhoudingen. Met name de VS zal het onderspit delven als zij hun internationale politiek niet aanpassen.
    nieuws
    Algemeen management
    27 juni 2008
    Pierre de Winter
    3-5 minuten leestijd
    Hoewel Nederlandse bestuurders nog maar mondjesmaat geloven in de one-tier board, zal die er toch komen en staan onze multinationals klaar om hem in te voeren.
    recensie
    Algemeen management
    26 juni 2008
    Ilja Jacobs
    'Rules are fun! Structuur brengt vrijheid' is geschreven door Michiel Arens, ondernemer en ontwikkelaar van het 'spelregelinformatiesysteem' MAVIM. In dit boek wordt toegelicht hoe MAVIM kan helpen om regels, waar we toch allemaal aan moeten voldoen in een organisatie, zo vast te leggen dat de regels weer als prettig ervaren worden. Hierbij wordt het onderscheid gemaakt tussen 'doen' en 'zijn', oftewel het volgen van regels of bewust het nut ervan in zien en ermee willen werken. Een mooi doel, maar doordat MAVIM het systeem van de schrijver is, voelt de tekst regelmatig als een verkooppraatje en blijft de essentie van het boek niet goed hangen.
    recensie
    Verandermanagement
    26 juni 2008
    Daniëlle de Jonge
    Menige directeur en manager piekert er wel eens over: Hoe zorg ik ervoor dat ingezette veranderingen daadwerkelijk verankerd blijven in de organisatie? Een pittig en best lastig vraagstuk. Waar organisatieadviseurs en interim-managers veranderingsprocessen begeleiden, ligt de uiteindelijke verantwoordelijkheid toch echt bij de directie of het management van de organisatie zelf.
    nieuws
    Leiderschap
    26 juni 2008
    Ben Kuiken
    3-4 minuten leestijd
    Uitgeverij Business Contact had de jaarlijkse zomerborrel aangegrepen voor de presentatie van het boek De weg van de leider, over de Dalai Lama. Er werden mooie woorden gesproken, en ook nog een klein beetje gewerkt.
    recensie
    Economie
    25 juni 2008
    Dick Pels
    4-6 minuten leestijd
    Het is snel gegaan, en gaat steeds sneller. In de vorige eeuw was het Nederlandse bedrijfsleven nog vooral regionaal georiënteerd. Pas in de jaren zestig ontstond er zoiets als een nationale economische elite. Veertig jaar later bevindt de NV Nederland zich definitief in de greep van de internationalisering.
    nieuws
    25 juni 2008
    Pierre Pieterse
    1-2 minuten leestijd
    Vandaag beginnen de twee weken van het luisterboek. Door de Week van het Luisterboek dit keer in de zomer te houden, sluit de organisatie aan bij de hogere verkoopcijfers in de vakantietijd. Vermoedelijk omdat veel mensen op weg naar het zuiden liever naar een boek ‘luisteren’ dan naar de ‘buitenlandse’ radio.
    recensie
    Marketing
    25 juni 2008
    Ellen Verhoef
    2-3 minuten leestijd
    'Generatie Einstein. slimmer, sneller, socialer.' Een prikkelende en uitdagende titel voor een boek waarvan ik de eerste twee pagina's zeker tien keer heb gelezen. Waarschijnlijk omdat ik mezelf erin herken. Soms ben ik generatie X, maar meestal herken ik mezelf volledig in generatie Einstein.
    nieuws
    Economie
    25 juni 2008
    Hans van der Klis
    5-7 minuten leestijd
    Moet er eigenlijk rente berekend worden op het totaalbudget van de 'War of Terror', zoals die op dit moment door de Verenigde Staten in Irak wordt uitgevochten? Nobelprijswinnaar Joseph Stiglitz schreef een verbijsterend boek over een oorlog die op de pof wordt gevoerd. Maandagavond gaf hij in De Balie tekst en uitleg.
    recensie
    Marketing
    24 juni 2008
    Hannah Boven
    3-4 minuten leestijd
    Het verzamelwerk 'Klanten zijn eigenlijk nét mensen!' van Jos Burgers vormt een antwoord op de vele vragen die rondom de bejegening van klanten bestaan. Herkenbare situaties worden op komische en eenvoudige wijze beschreven en de lessen worden per column keurig in een drietal eye-openers opgesomd. 
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    24 juni 2008
    Arjan Hovinga
    2-3 minuten leestijd
    De creative director van JWT, een gerenommeerd reclameadviesbureau, raakt aan lager wal, besluit bij Starbucks te gaan werken en wordt gelukkig. Dit is in het heel kort de outline van het boek 'Hoe Starbucks mijn redding werd'. Het is de autobiografie van Michael Gates Gill, tot voorheen behorend tot de blanke rijke bovenklasse van New York, 'afgezakt' naar een baan als barista (winkelmedewerker) bij de bekende koffieketen.
    recensie
    Algemeen management
    24 juni 2008
    Tineke Dijkstra
    Ondernemen is een straatfeest, zegt Pim van den Berg. In zijn gelijknamige boek legt hij uit wat hij daarmee bedoelt. Hij vertelt dat het belangrijk is om als ondernemer in daadwerkelijk contact te staan met je klant en zo 'te begrijpen wat er nu in het heden gebeurt, de kansen voor de toekomst [te] zien en daar vervolgens naar [te] handelen.' De grote ondernemer zal meer moeite hebben om er achter te komen wat er bij zijn klanten leeft. Van den Berg gaat voor hem de straat op om de gebeurtenissen op straat vast te leggen met zijn fotocamera. Vervolgens haalt Van den Berg uit dit beeldmateriaal de kern van wat hij waarneemt. Deze methode, die Van den Berg in zijn boek veelal weergeeft met prachtig beeldmateriaal, noemt hij 'straat-o-logie'. Met 'Ondernemen in een straatfeest' hoopt hij zijn lezer te inspireren tot het beoefenen van straat-o-logie.
    nieuws
    Leiderschap
    24 juni 2008
    Ben Kuiken
    2-3 minuten leestijd
    Een mea culpa van Intermediair na de schuiver van vorige week kwam er niet, wel een coverartikel waarin de parallel tussen sportcoach en manager nog eens verder werd uitgediept. Weggeman vindt het allemaal maar onzin, maar blijkt over een vooruitziende blik te beschikken.
    recensie
    Organisatiekunde
    24 juni 2008
    Carolien de Monchy
    Dit boek beschrijft vijf pijlers die topmanagers nodig hebben om een 'high performance organisatie' (HPO) te bouwen. André de Waal baseert zijn overzicht op een uitgebreid onderzoek; hij pretendeert met dit boek een werkelijk alomvattend recept te leveren. Met enige scepsis begon ik eraan, vanuit een gezond wantrouwen tegen de al te eenvoudige how-to-be-succesful benadering. 'Maak van je bedrijf een toporganisatie' leest makkelijk en geeft een goed overzicht van vele management-hypes. Heel interessant om te lezen allemaal, maar het levert niet zoveel nieuws op.
    recensie
    Algemeen management
    24 juni 2008
    Peter de Roode
    Ralf Knegtmans komt naar aanleiding van literatuuronderzoek en interviews tot negen universele criteria om toptalent te herkennen. De vraag die zich daarbij voordoet, is wat de wetenschappelijke waarde is van dergelijke criteria. Die vraag blijft ook na het lezen van 'Toptalent' onbeantwoord. Wat dit boek aantrekkelijk maakt, is dat theorie en praktijk, dat wil zeggen literatuurinzichten en interviews, prettig worden afgewisseld, dit maakt het boek zeer lezenswaardig.
    recensie
    Algemeen management
    24 juni 2008
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    Ralf Knegtmans komt naar aanleiding van literatuuronderzoek en interviews tot negen universele criteria om toptalent te herkennen. De vraag die zich daarbij voordoet, is wat de wetenschappelijke waarde is van dergelijke criteria. Die vraag blijft ook na het lezen van 'Toptalent' onbeantwoord. Wat dit boek aantrekkelijk maakt, is dat theorie en praktijk, dat wil zeggen literatuurinzichten en interviews, prettig worden afgewisseld, dit maakt het boek zeer lezenswaardig.
    recensie
    24 juni 2008
    Anne-Mieke Vermeer
    1-2 minuten leestijd
    'De schrijfwijzer' is al jaren een begrip voor iedereen die professioneel met geschreven tekst bezig is. In de afgelopen twintig jaar is de Schrijfwijzer steeds verder uitgebreid en aangevuld met voorbeelden en oefeningen. En daarmee is het een flinke pil geworden van ruim 450 pagina's. Voor wie dat teveel van het goede is, is er nu de 'Schrijfwijzer Compact', een handzame pocket van 260 pagina's. Het behandelt vrijwel dezelfde taalkwesties, maar minder uitgebreid.
    recensie
    Strategisch management
    24 juni 2008
    Pierre Pieterse
    9-13 minuten leestijd
    Het lijkt wel alsof de gestage eenwording van Europa een tweede spoor trekt waarin het Rijnlandse denken aardig aan het gedijen is. Het Angelsaksische denken, met zijn nadruk op de aandeelhouder, is niet meer zo vanzelfsprekend als een paar jaar geleden.
    recensie
    Marketing
    23 juni 2008
    Eric van Arendonk
    Value building in dienstverlening en in zeven stappen bereiken dat klanten niet meer zonder u willen. Dat belooft de omslag van het boek 'De onmisbaarheidsfactor'. Ik moet zeggen dat dit maar gedeeltelijk klopt. U krijgt namelijk meer. Het gaat veel verder dan alleen dienstverlening.
    recensie
    Werk en loopbaan
    23 juni 2008
    Gérard Hendriks
    2-3 minuten leestijd
    'Jij bent aan Z' is bedoeld voor iedereen die vragen heeft over bijsturing of herstart van zijn of haar loopbaan. Deze tweede editie is geheel herzien en aangepast aan de laatste ontwikkelingen op de arbeidsmarkt, waaronder een nieuw hoofdstuk over werkzoekende immigranten. Bij het boek hoort ook een website: www.jijbentaanz.nl

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden