OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 866 van 19.450 resultaten
    achtergrond
    Algemeen management
    16 januari 2009
    Walter van Hulst
    4-6 minuten leestijd
    'Slow Management aflevering 7' is verschenen. Het nummer heeft het thema Tijd. Frederick Taylor bestempelde begin vorige eeuw de factor tijd tot uitgangspunt. Als uitvloeisel van zijn manier van denken worden nog steeds tal van methoden en modellen gebouwd om organisaties te ‘vangen’ in de tijd. Een misvatting, want het leidt tot een verschraalde, door regels afgebakende wereld. In haar jongste nummer stelt Slow Management de vraag: is tijd geld?
    recensie
    Verandermanagement
    16 januari 2009
    Rudy van Stratum
    4-6 minuten leestijd
    Matthijs van Nieuwkerk en Pauw & Witteman zullen de auteur van dit boek nog niet gebeld hebben met een verzoek iets over zijn nieuwe boek te komen vertellen. De boodschap is te complex om in een paar oneliners uit te leggen. De inhoud wijkt misschien ook te veel af van het mainstreamdenken, gaat te veel in tegen de gevestigde belangen. 
    recensie
    Coaching en trainen
    16 januari 2009
    Jan Boerstra
    3-4 minuten leestijd
    Alles wat je aandacht geeft, groeit. Dat geldt ook voor hoe mensen hun eigen gedachten en kwaliteiten waarderen. In 'Appreciative coaching' presenteren Orem, Binkert en Clancy een positieve coachingsmethode die mensen helpt het beste uit zichzelf te halen om hun dromen te kunnen realiseren.
    recensie
    Algemeen management
    16 januari 2009
    Ben Kuiken
    2-3 minuten leestijd
    Managers geloven graag in sprookjes, alleen zijn ze zich daar zelden van bewust. Met deze stelling opent Stef Blom zijn boek Waarom managers in sprookjes geloven. Jammer dat hij zijn theorie niet wat verder heeft uitgewerkt.
    nieuws
    Advisering
    16 januari 2009
    Hans van der Klis
    6-9 minuten leestijd
    In het tweede deel van de serie over de boeken die dit voorjaar verschijnen, aandacht voor persoonlijke ontwikkeling. Met boeken over mens en organisatie, ambitie, loopbaanbegeleiding, coaching en netwerken.
    recensie
    Reclame en verkoop
    15 januari 2009
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    De ondertitel van 'Koop mij' luidt 'waarheid en leugens over ons koopgedrag'. Dit wordt waargemaakt met resultaten van een onderzoek naar hersenacitiviteit bij reclame-uitingen. Een hersenscan legt exact vast welk gedeelte van onze hersenen wanneer actief is. Zo kom je er achter of er hersenenactiviteit plaatsvindt bij een reclame-uiting of bij het feitelijk zien van een product. Maar liefst tweeduizend vrijwilligers verspreid over de hele wereld namen hieraan deel.
    recensie
    Algemeen management
    15 januari 2009
    Pierre de Winter
    3-4 minuten leestijd
    Het boek Summit. Een gids voor managers op weg naar de top van Buck Jüch is niet de eerste in zijn genre. Gelukkig heeft de auteur wel verstand van management.
    recensie
    Leiderschap
    15 januari 2009
    Ben Kuiken
    2-3 minuten leestijd
    Wat kunnen dertigers van vandaag leren van de generatie voor hen, de babyboomers die momenteel het pluche bezetten? Met deze vraag togen twee jonge honden, Wouter Hart en Harry Sonnenschein, naar de paleizen van de Nederlandse captains of industry. Het resultaat, het boek Leiders van vandaag, lessen voor morgen, is teleurstellend, waarschijnlijk omdat de twee auteurs maar niet over hun enorme bewondering voor deze iconen van weleer heen konden stappen.
    recensie
    Marketing
    15 januari 2009
    Paul Hartog
    De theorie, historie, huidige stand van zaken en goede voorbeelden uit de reclamewereld passeren de revue in 'Zapklare brokken'. In zeven overzichtelijke hoofdstukken, 'brokken', biedt Hans van Dijk u een heldere en vermakelijke inkijk in deze bedrijfstak.
    recensie
    Psychologie
    15 januari 2009
    Karen Reijnen
    2-3 minuten leestijd
    'Wil je creëren of reageren? Wil je slachtoffer zijn van je ouders, baas of andere externe factoren waarop je weinig invloed uit kunt oefenen? Wil je leven met 'ja, maar' en 'pas als ik dit of dat heb ben ik gelukkig'? Wil je passief afwachten of actie ondernemen? In de termen van managementgoeroe Stephen Covey gaat het er steeds om of je oorzaak of gevolg wenst te zijn. Deze vragen stelt Dominique Haijtema de lezer in het voorwoord van 'Psychologie op de werkvloer'.
    column
    Algemeen management
    15 januari 2009
    Pierre Pieterse
    3-5 minuten leestijd
    Tijdens zijn welverdiende Kerstvakantie las minister Wouter Bos De prooi van Jeroen Smit en blogde: ‘Als er zich nog ooit hier een bankier of een baas uit het bedrijfsleven durft te melden die geringschattend durft te doen over de kwaliteit van de besluitvorming in politiek en overheid en hoog op geeft over ratio en strategie in het bedrijfsleven......ik zal ze met dat boek in de hand het pand uitwerken want het is werkelijk ten hemel schreiend wat een onvermogen en chaos je in dat boek honderden pagina's achter elkaar tegen komt. Kortom, heel ontspannend!’
    nieuws
    Werk en loopbaan
    14 januari 2009
    Annegreet van Bergen
    3-5 minuten leestijd
    ‘Een naam die niet op een rouwkaart hoort, maar op een boekcover.’ Zo reageert Monique Lindzen, directeur van Uitgeverij Thema, op het overlijden van Theo IJzermans. De psycholoog die RET (Rationele Effectiviteits Training) naar Europa bracht, stierf op 64-jarige leeftijd, op reis in Ecuador, geheel onverwacht in zijn slaap.
    recensie
    14 januari 2009
    Pierre de Winter
    3-4 minuten leestijd
    Een boek dat een kraakheldere uiteenzetting van het klimaatprobleem koppelt aan een spirituele zoektocht naar de oplossing, moet wel iets bijzonders zijn. En inderdaad, dat is De aarde heeft koorts dan ook.
    recensie
    Strategisch management
    13 januari 2009
    Hugo-Jan Ruts
    2-3 minuten leestijd
    Edwin Winter en Wouter van der Weijden beschrijven met hun boek 'Authentieke organisaties. Echte merken' hoe de kracht van de eigen organisaties via internal branding gebruikt kan worden om een meer dan sterk merk te ontwikkelen. Zij zien dit als een ontwikkelingsproces dat als verandertraject aangepakt moet worden. Hiervoor doorlopen zij de verschillende stappen. Hoewel dit te weinig is om er zelf mee aan de slag te gaan, geeft 'Authentieke organisaties. Echte merken' goed inzicht in het fenomeen internal branding.
    recensie
    Marketing
    13 januari 2009
    Marjolein te Kolsté
    2-3 minuten leestijd
    Is het een trend dat marketeers herontdekken dat reclame effectiever is, naarmate het persoonlijker is? Denk bijvoorbeeld aan Seth Godin, die in zijn 'Purple Cow' ook de dood verklaart aan massamarketing. Ook 'Spreken is goud - Maak je merk spraakmakend' wil het aloude mond-op-mond reclame weer levend maken. Hoe biedt u klanten een unieke ervaring en zorgt u er vervolgens voor dat ze die ervaring delen met anderen? Bertrand Cesvet is hierin echter niet overtuigend. Ondanks de beloften op de achterflap weet ik na lezing nog niet veel meer over mon-op-mond reclame.
    recensie
    Organisatiekunde
    13 januari 2009
    Belia van den Berg
    3-5 minuten leestijd
    Mensen hebben ruimte nodig om tot goede prestaties te komen, prestaties waarin hun eigenschappen en specialistische kwaliteiten tot hun recht komen en het organisatiedoel dienen. Bij ruimtelijk organiseren worden mensen, kennis en technologie selectief verbonden, afhankelijk van de intentie van het kennisgebruik. De fysieke, virtuele en mentale ruimtes worden benut.
    nieuws
    Algemeen management
    13 januari 2009
    Hans van der Klis
    4-6 minuten leestijd
    Net als in het najaar zet Boekcover voor u de belangrijkste boeken die dit voorjaar gaan verschijnen op een rijtje. Deel 1 in de vijfdelige serie: boeken over financiën en economie. Met titels over de crisis, een ‘graphic novel’ over Jérôme Kerviel, en de memoires van Gerrit Zalm.
    interview
    Algemeen management
    13 januari 2009
    Annegreet van Bergen
    3-4 minuten leestijd
    Wakker worden! Kishore Mahbubani, de Singaporese oud-ambassadeur bij de Verenigde Naties, heeft zich tot taak gesteld het Westen wakker te schudden. Het economisch zwaartepunt van de wereld verplaatst zich naar Azië. Om rampen te voorkomen moet het bestuur van internationale instellingen aan de nieuwe verhoudingen worden aangepast, vindt de auteur van De eeuw van Azië.
    recensie
    IT-management / ICT
    13 januari 2009
    Peter van Veen
    2-3 minuten leestijd
    Eén van de 'klassieke' werken van Scott Kelby is 'Photoshop Klassiekers'. Al op de eerste pagina's begint de typische Kelby-humor. Daar moet je van houden of je moet er langs heen kunnen lezen. Scott Kelby is momenteel één van de meest bekende Photoshop goeroe's. Van zijn hand zijn inmiddels ruim veertig (!) boeken verschenen. Tevens is hij één van 'The Photoshop Guys' bij de populaire Photoshop User TV podcast. In 'Photoshop Klassiekers' zet Scott Kelby honderd beproefde technieken voor u op een rij.
    recensie
    Non-profit
    12 januari 2009
    Annegreet van Bergen
    3-4 minuten leestijd
    ‘Een kind is geen autodidact. (..) Wie niks weet en slecht schrijft of rekent, is ook op internet een dolende sukkel.’ De boodschap van Aleid Truijens in Wij eisen les! is duidelijk: goed onderwijs betekent dat leraren in plaats van computers kennis overdragen. Bovendien: ‘Een school is geen bedrijf, een leerling geen klant.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden